SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 05-12-2025 16:53:22

tomaslad
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 02-12-2013
Příspěvky: 113

Stržený závit M14x 1.5 v AL elementu posilovače řízení na autě

Ahoj, dobrý večer,

jde mi o lehce expertní pohled na vyvaření dutiny strženého závitu tlakového spoje hydrauliky v nějaké nezjistitelné AL slitině. Pokud se mi podaří uložit fotku, bude vše mnohem jasnější. Je mi též zřejmé, že daný díl se bude muset z auta vymontovat. Ale jde mi o techniku renovace závitu:
1. vyndat z vozidla
2 zafixovat na vrtacím stole a nejlépe nějakým přesným  4břitým krátkým vrtákem cca 16 mm odvrtat stržený závit
3. předat nějakému expertovi se skills s TIG na navařováním materiálu na stěny díry
4. dtto reverzně, upevnit, přesně navrtat, neprůběžným závitníkem vyříznout nový závit, namontovat do auta.

Asi bych s nějakou energií daný kus sehnal i někde z vrakoviště, ale nechci se technologicky vzdávat tak brzo, resp. stahovat kalhoty před brodem : ) Máte k tomu prosím nějaké praktické poznámky? Či tip,  kdo mi to za kolik v Praze navaří, ještě lépe...

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5251_img-20251130-wa0021_1.jpg

Díky


RTB-2, RTB-3, WTU 400-34 Mig, invertor 1.8kg Dnipro CAS 210

Offline

 

#2 05-12-2025 18:08:37

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4606

Re: Stržený závit M14x 1.5 v AL elementu posilovače řízení na autě

Do této akce bych jako svářeč nikdy nešel. Neznámý základní materiál (možná by byl definovatelný na šrotišti, kde mají spektroskop), nedefinovatelný požadavek na pevnost výsledku. Navíc - takové tvarové díly jsou často konstruovány z duralů, které kvůli obsahu Cu nejsou kvalitně svařitelné.
Závit v Al slitině je vždy složitá záležitost.

Offline

 

#3 05-12-2025 18:45:27

Dlouhán
Člen
Registrovaný: 24-11-2019
Příspěvky: 38

Re: Stržený závit M14x 1.5 v AL elementu posilovače řízení na autě

Vložky Heli-coil

Offline

 

#4 05-12-2025 20:10:21

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4606

Re: Stržený závit M14x 1.5 v AL elementu posilovače řízení na autě

Vložky Heli-coil na tlakovém spoji hydrauliky na Al slitině možná nebudou tím nejspolehlivějším řešením.

Offline

 

#5 05-12-2025 20:35:54

Michall
Člen
Registrovaný: 24-01-2021
Příspěvky: 71

Re: Stržený závit M14x 1.5 v AL elementu posilovače řízení na autě

Jen vyříznout větší závit...

Offline

 

#6 Včera 00:17:12

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4861
Web

Re: Stržený závit M14x 1.5 v AL elementu posilovače řízení na autě

toto nikdo nezavaří:
malý průměr díry (M14x1,5), nasáklé olejem (i kovy jsou porézní) nezjištěný materiál
Pokud mám možnost obrábět - tak dle Michall.
Klasiku M16x1,5 bude snadno dostupný nipl nebo matice, protikus.
Nebo M15x1,5 + vyrobit protikus.
Ještě co to je za auto, je to vskutku rozměr M?
Dospělí automechanici mají opravnou sadu na opravu závitů na díře pro výpustný šroub olejové vany.
Závitníky jsou po 1mm myslím cca od M12x1,5 až po M18x1,5.

spektrometry co používají šroťáci neumí měřit obsah legur v Al.
umí pouze obsah legur v oceli.
Patřičný spektrometr existuje ale cena závratná, pro šroťáky zbytečná.
On i ten "obyčejný" stojí raketu.

Editoval bourač (Včera 00:21:35)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#7 Včera 18:49:52

tomaslad
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 02-12-2013
Příspěvky: 113

Re: Stržený závit M14x 1.5 v AL elementu posilovače řízení na autě

Děkuji všem za rady výše. Nakonec jsem to vyřešil tak, že tu převodku řízení dám opravit profíkům nástrojářům, kteří vyrobí mosazné/ bronzové futro a to tam rovnou "naimplantují". Takže žádné svářecí pokusy. Hezký večer.


RTB-2, RTB-3, WTU 400-34 Mig, invertor 1.8kg Dnipro CAS 210

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2025


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče