SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 04-01-2014 17:02:20

Pydych
Člen
Registrovaný: 04-01-2014
Příspěvky: 1

vystouplé sváry po žárovém zinkování

Poradí někdo jak zabránit vystoupnutí obroušených sváru po žárovém zinkování díky S

Offline

 

#2 11-01-2014 07:46:18

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3923

Re: vystouplé sváry po žárovém zinkování

To by chtělo foto, jak jsou po zinkování vystoupené. Obecně se jedná o jiných charakter nerovností vybroušených ploch  - rýhy po broušení proti nevybroušemým. Zestejnoměrnění povrchu nějakou povrchovou úpravou to jen opticky zvýrazní. Rýhy po broušení musí být jemné , aby je žárový zinek zalil. A taky nesmí mít ostré vrcholy, kde by vrstva žárového zinku byla výrazně menší, snížilo by to životnost ochrany žárovým zinkem.
Pokud ale bude mít ostatní nevybroušený povrch nějakou strukturu, kterou bude vidět i přes žárový zinek, svařovaná a vybroušená místa vystoupnou vždy, protože tam ta struktura bude chybět.

Offline

 

#3 11-01-2014 10:30:45

milda87
Člen
Místo: Plzeň
Registrovaný: 28-01-2012
Příspěvky: 293

Re: vystouplé sváry po žárovém zinkování

Radime co to tady píšeš?
Co takhle jiný obsah uhlíku v materiálu sváru a tím pádem větší množství zinku na něm?!

Offline

 

#4 11-01-2014 13:29:07

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1273

Re: vystouplé sváry po žárovém zinkování

No na kolegu Radima musíme být trochu opatrní. Má mnoho zajímavých myšlenek, ale někdy se ubírají nesprávným směrem.

Offline

 

#5 12-01-2014 10:52:18

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3923

Re: vystouplé sváry po žárovém zinkování

No, ten uhlík mně nenapadl. Holt nemám svářečské vzdělání.
Ale jinak je docela běžné, že zabroušené svary na surové konstrukci nikomu nevadí. Až po povrchovce, která sjednotí vzhled, třeba foréza, galvanický kov atd, najednou ty zabroušené svary opticky vystoupí a začnou všem vadit.

Editoval Radim (12-01-2014 10:52:44)

Offline

 

#6 12-01-2014 12:39:29

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1269
Web

Re: vystouplé sváry po žárovém zinkování

Radim napsal(a):

No, ten uhlík mně nenapadl. Holt nemám svářečské vzdělání.
Ale jinak je docela běžné, že zabroušené svary na surové konstrukci nikomu nevadí. Až po povrchovce, která sjednotí vzhled, třeba foréza, galvanický kov atd, najednou ty zabroušené svary opticky vystoupí a začnou všem vadit.

Radim, evidentne asi ani nevies o com je vlastne rec a nikdy si taketo obrusene zvary pod zinkom nevidel. Pre upresnenie, tam kde mas zvar obruseny a je tento povrch ziarovo zinkovany, tak presne tam je toho zinku tak o 1 mm viac. Nie je to ziadny opticky klam, ale realne je tam toho zinku sakra viac..

Editoval vyrobca (12-01-2014 19:15:46)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#7 12-01-2014 13:25:47

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3923

Re: vystouplé sváry po žárovém zinkování

Ne, zato jsem viděl plno svárů, které byly v surovém stavu v pohodě a po povrchové úpravě byly najednou "vidět".

Offline

 

#8 12-01-2014 14:36:57

tomape
Člen
Registrovaný: 10-01-2012
Příspěvky: 1320

Re: vystouplé sváry po žárovém zinkování

Tohle spíš vypadá na vyšší obsah legujících látek- rád zlobí křemík (vyšší koncentrace, než je u obyčejných konstrukčních), mangan, či hořčík. Tyhle prvky rádi způsoobí větší přitáhnutí zinku a vznik větší vrstvy při zinkování.


Invertor GAMA 165, plazma Berlan, MIG-MAG Fronius, řezák Harris+30m hadice.

Offline

 

#9 12-01-2014 15:04:50

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1121

Re: vystouplé sváry po žárovém zinkování

Přihořívá smile
Křemík má opravdu obrovský vliv na tloušťku pozinkování, i když markantnější je to u pozinkování galvanického. Při vyšším obsahu křemíku se vytvoří silnější vrstva zinku, která ale má horší soudržnost. Takže jednak je to vidět, jednak špatně drží. Optimální obsah křemíku je 0,30-0,35%. Běžné dráty G3Si1 mají obvykle 0,8-1,0% Si, drát MAG s 0,35% Si pro konstrukce určené k zinkování je např. Union K 40.

tomape napsal(a):

Tohle spíš vypadá na vyšší obsah legujících látek- rád zlobí křemík (vyšší koncentrace, než je u obyčejných konstrukčních), mangan, či hořčík. Tyhle prvky rádi způsoobí větší přitáhnutí zinku a vznik větší vrstvy při zinkování.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče