SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 31-05-2021 11:44:48

audiis
Člen
Registrovaný: 31-05-2021
Příspěvky: 3

Bodovka ARO 72500-3231 400v 50hz

Zdravím, mám bodovku ARO 72500. A mám problémy s bodováním hliníku.

Trochu o paramtrech
Elektroda Cu- průměr 22 mm a proti ní průměr 17,8 s hrotem 6 mm.

Svařovačka ARO 72500-3231

Trvalý výkon při 100% pracovním cyklu 16,3 kVA,
Napětí napájecí- 400 V
Napětí sekundárního obvodu- 4,3 V
Sekundární trvalý proud - 18 KA

Zvládne tento typ  hliník?

Chci bodovat dva plechy o síle 1 mm. Pevnostně je bod nestabilní.

Nějaké tipy, na změnu elektrody, materiálu elektrody, nebo úpravu plochy hliníku?


Díky.

Editoval audiis (31-05-2021 11:45:10)

Offline

 

#2 31-05-2021 13:36:23

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1120

Re: Bodovka ARO 72500-3231 400v 50hz

Tuto bodovku neznám, podle parametrů je celkem slušná, ale ne na hliník.

Offline

 

#3 31-05-2021 14:10:20

audiis
Člen
Registrovaný: 31-05-2021
Příspěvky: 3

Re: Bodovka ARO 72500-3231 400v 50hz

To je to ne na hliník, ale říkám si, že by se dala nastavit tak, aby se hliník svařil ne jen přilepil.

Offline

 

#4 31-05-2021 15:39:36

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1120

Re: Bodovka ARO 72500-3231 400v 50hz

Poradím ti jeden malý trik: vezmi dva ocelové pásky / nejlépe vázací z přepravních palet/ a udělej sendvičovou konstrukci. Mezi tyto dva ocelové plechy ulož bodovaný hliník a boduj, jako by šlo o obyčejné železné plechy 1+1 mm. Výsledek je kvalitně sbodovaný hliník. Jiná cesta u této bodovky není.

Offline

 

#5 31-05-2021 15:56:53

E-Ryc
Člen
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 164

Re: Bodovka ARO 72500-3231 400v 50hz

OT: A proc tenhle trik funguje? Vetsi odpor (vic tepla) na prechodu ocel/hlinik? Dik

Offline

 

#6 31-05-2021 22:31:46

Štěpán
Člen
Registrovaný: 01-02-2008
Příspěvky: 164

Re: Bodovka ARO 72500-3231 400v 50hz

Dobrý den
Zdravím pana Zdenála a potvrzuji,že tento historický způsob bodování hliníku opravdu funguje. Ocelové plechy doporučuji síly tak 0,3 až 0,5mm.
Zdravím Štěpán

Offline

 

#7 01-06-2021 14:42:59

audiis
Člen
Registrovaný: 31-05-2021
Příspěvky: 3

Re: Bodovka ARO 72500-3231 400v 50hz

Díky za tip, hned odzkouseno a tepelna vodivost fumguje o 200 procet lepe, jen uz se material roztavil tak, ze se provaril a rozprskal vsude kolem. Musim se jeste pohrat s parametrama, zmensit intenzitu  a snizit pocet pulzu.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče