SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 29-01-2018 09:19:12

worm6666
Člen
Registrovaný: 15-06-2016
Příspěvky: 110

TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

zdar priatelia.

videl som nadherne videjko (dve) - kde sa riesi tvrde pajkovanie pod TIG-om

jako viem si to predstavit presne pre kombinacie tenkych materialov s hrubymi - trubky na priruby a podobne

ale problem je kde zohnat ten silikon-bronz ?

v tom prvom videjku je to napisane ako ERCuSi-A pridavny material. stretol sa s tym niekto uz ? kde by sa to dalo kupit ?

https://www.youtube.com/watch?v=wf-Cq5eQmt0

a to druhe

https://www.youtube.com/watch?v=F2_hXQ4ABrg

dakujem za tipy a ak by niekto vedel aj o SK shope nejakom... u mojho predajcu o tom nemali ani sajnu...

spomina sa tam aj aluminiu-bronze - ma podstatne vyssiu pevnost... ERCu-Al-A2

a doporucuje sa aj niekedy s AC pajkovat... dochadza tam k lepsiemu spojeniu podkladu a pajky kedze obsahuje hlinik...


TIG: IDEAL TECNOTIG 220 AC/DC PULSE, KUKLA: Kowax 730, PLASMA CUT: SOLUTION PC 40

Offline

 

#2 29-01-2018 09:31:51

worm6666
Člen
Registrovaný: 15-06-2016
Příspěvky: 110

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

nasiel som z jedneho prispevku tu taketo cosi na tom shope

https://www.sonderlote.de/epages/621734 … =ViewPaged

Je tam ze Normy:

Normen

EN 14640 S Cu 6560 (CuSi3Mn1)

DIN 1733 SG - Cu Si 3

Werkstoff-Nr. 2.1461

AWS SFA-5.7 ER Cu Si – A


TIG: IDEAL TECNOTIG 220 AC/DC PULSE, KUKLA: Kowax 730, PLASMA CUT: SOLUTION PC 40

Offline

 

#3 29-01-2018 10:01:25

huat
Člen
Místo: Komárno
Registrovaný: 17-06-2009
Příspěvky: 539

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Kupoval som to na ebay, ale lacné to nebolo.


malý PB autogen,kitin tig 170 LA,fronius transpocket 1500,magnum mig,mag 190II,tuson tucana 200 dc multi
+Všetko možné z Lidlu  a Obi a z blšáku

Offline

 

#4 29-01-2018 10:10:25

worm6666
Člen
Registrovaný: 15-06-2016
Příspěvky: 110

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

sak toto. tu ako keby predajcovia zaspali dobu... sad


TIG: IDEAL TECNOTIG 220 AC/DC PULSE, KUKLA: Kowax 730, PLASMA CUT: SOLUTION PC 40

Offline

 

#5 29-01-2018 10:31:10

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2133

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Já kupuji tady:
http://www.ferda-welding.cz/medene-draty.html
nevím ale jak by to bylo s dodáním na SK.
Prodejci nezaspali dobu. Problém je v tom, že o tyto materiály není takový zájem a měli by v tom dost dlouho peníze, protože musejí odebrat nějaké minimální množství, které je ale vzhledem k ceně hodně velké.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#6 29-01-2018 11:05:54

tarzan
Člen
Místo: Makov na Slovensku
Registrovaný: 20-06-2015
Příspěvky: 415

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

som to skušal s oklepanymi bronzovymi elektrodamy, na zaklade toho  odkazu na yutuba čo si dal, tiež som to tam našiel.
tuto sme to riešili v tejto teme :

elektrody (nové) ze šrotmarketu


kutil - zvarač začiatočnik, na pracu s drevom profik,
.MAHE Hyper MIG 400 DPS Plus-3..Hyper TIG CWK 400...
https://www.modrastrecha.sk/blog/martin … a-radost/#

Offline

 

#7 29-01-2018 11:25:11

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 76

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Ja na to pouzivam drot klasika CuSi3. Ide to pekne rozliat DC pulz tigom. Len to chce trochu cviku. Kupujem to cca za 10e/kg (ak si dobre pamatam) v BA v R1. Maju aj CuAl8. Len mi to tam prosim cele nevykupte big_smile

Offline

 

#8 29-01-2018 11:28:00

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1053

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Já tedy nevím, ale tady Böhler prodává tyto slitiny docela dost. Zkuste se obrátit na jeho prodejce. Jedná se o:
WIG dráty UTP A 384 (CuSi3) a UTP A 34 (CuAl8).
MIG dráty Fontargen CuSi3 a Fontargen A 2115/8M.

worm6666 napsal(a):

sak toto. tu ako keby predajcovia zaspali dobu... sad

Offline

 

#9 29-01-2018 12:39:33

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2133

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Já mám zkušenosti když jsem to sháněl, tak samozřějmě bylo možné koupit tak, že to objednají, ale v množství, které bylo mnohonásobně větší než moje spotřeba do konce života.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#10 29-01-2018 13:07:21

worm6666
Člen
Registrovaný: 15-06-2016
Příspěvky: 110

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

JardaK napsal(a):

...ale tady Böhler prodává tyto slitiny docela dost. Zkuste se obrátit na jeho prodejce. Jedná se o:
WIG dráty UTP A 384 (CuSi3) a UTP A 34 (CuAl8).
MIG dráty Fontargen CuSi3 a Fontargen A 2115/8M.

dakujem za tip. skusim pohladat.

a nejaky link by nebol nahodou ???

Editoval worm6666 (29-01-2018 13:09:37)


TIG: IDEAL TECNOTIG 220 AC/DC PULSE, KUKLA: Kowax 730, PLASMA CUT: SOLUTION PC 40

Offline

 

#11 29-01-2018 15:25:25

Welda
Člen
Registrovaný: 23-04-2017
Příspěvky: 242

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Není to tohle? http://bohler.cz

Offline

 

#12 29-01-2018 16:13:25

worm6666
Člen
Registrovaný: 15-06-2016
Příspěvky: 110

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

no ja tam veru neviem nic najst...

to skor toto

http://www.voestalpine.com/welding/Bran … er-Welding


TIG: IDEAL TECNOTIG 220 AC/DC PULSE, KUKLA: Kowax 730, PLASMA CUT: SOLUTION PC 40

Offline

 

#13 30-01-2018 01:05:06

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 793

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Hmm, běžně používáme Welco T 1304 na návary svar.lunet pivních sudů, pokud oslovíte svého dealera určo se s ním domluvíte-www welco.cz, zdravím

Offline

 

#14 30-01-2018 01:41:40

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2691

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Silikon bronz ohledně svařování či pájení je ale v češtině nesmysl. Nejspíš někdo něco přeložil googlem. Silikon je organický plast s obsahem křemíku místo uhlíku, třeba příslušné silikonové tmely v kartuších, kyselé nebo neutrální. Maximálně to může být drát nebo jiný díl z bronzu potažený plastem nebo s nanesenou nátěrovou hmotou na bázi silikonové pryskyřice.
Když už, tak bronz s obsahem křemíku.

Offline

 

#15 30-01-2018 07:48:35

worm6666
Člen
Registrovaný: 15-06-2016
Příspěvky: 110

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

ano ano Si - Silicium - kremik - takze silicium-bronz - ale asi len to panko vo videu vyslovoval zjednodusene...


TIG: IDEAL TECNOTIG 220 AC/DC PULSE, KUKLA: Kowax 730, PLASMA CUT: SOLUTION PC 40

Offline

 

#16 13-08-2018 22:20:40

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 76

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Venuje sa niekto tejto metode ? Potreboval by som vyplnit V drazky na zeleznom zvarenci. Jedna sa o esteticku zalezitost. Zvary sa budu brusit. Bol by niekto ochotny mi to spravit v BA a okoli? Najprv som zvazoval ze to spravim migom s prislusnym dratom ale asi to nieje take jednoduche ako zvarat zelezo. Tigom som sa o to raz pokusal ale vysledok nic moc. Tak by som za to rad niekomu zaplatil.

Offline

 

#17 13-08-2018 23:41:00

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 877
Web

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

michal84 - obcas zvaram nieco s CuSi pridavnym materialom...
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3907_zvary_cusi.jpg
Toto su nejake drobne suciasky zo starterov. Je to pomerne malicke aj ked to tak na fotke nevyzera. Tie pliesky pod zvarom su kalene a maju nieco pod 1mm na hrubku. Klasicky je to problem zvarit, tak som to riesil prave tymto.

Editoval vyrobca (13-08-2018 23:41:30)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)

Offline

 

#18 14-08-2018 06:51:02

Jaryn
Člen
Registrovaný: 24-03-2011
Příspěvky: 254

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Pájím mig metodou a cusi každý den, ale jsem daleko.

Offline

 

#19 14-08-2018 09:07:39

worm6666
Člen
Registrovaný: 15-06-2016
Příspěvky: 110

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

vyrobca napsal(a):

...pliesky pod zvarom su kalene a maju nieco pod 1mm na hrubku...

vyrobca a na kolko amperov si siel ? a pulz alebo klasika obycajne DC ? ci nieco ine si pouzil ?


TIG: IDEAL TECNOTIG 220 AC/DC PULSE, KUKLA: Kowax 730, PLASMA CUT: SOLUTION PC 40

Offline

 

#20 14-08-2018 09:13:39

worm6666
Člen
Registrovaný: 15-06-2016
Příspěvky: 110

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

michal84 napsal(a):

Venuje sa niekto tejto metode ? Potreboval by som vyplnit V drazky na zeleznom zvarenci. Jedna sa o esteticku zalezitost. Zvary sa budu brusit. Bol by niekto ochotny mi to spravit v BA a okoli? Najprv som zvazoval ze to spravim migom s prislusnym dratom ale asi to nieje take jednoduche ako zvarat zelezo. Tigom som sa o to raz pokusal ale vysledok nic moc. Tak by som za to rad niekomu zaplatil.

no skus to viac opisat, nejake foto daj pripadne - ja som 100km od BA. mozno by sa ti oplatilo dakedy cez vikend vybehnut by sme to mohli buchnut. len teda musim viac o tom vediet. nejake rozmery, ucel...

CUSi3 mam dost - bral som cele balenie - a podla toho ako to bude nenarocne by som ti asi ani moc neuctoval. si rozmysli teda.


TIG: IDEAL TECNOTIG 220 AC/DC PULSE, KUKLA: Kowax 730, PLASMA CUT: SOLUTION PC 40

Offline

 

#21 14-08-2018 09:56:49

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 877
Web

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

worm6666 tie drobnosti do starterov som konkretne riesil pred asi 4 - 5 rokmi do zadu... fakt sa napamatam kolko som mal nastavenych amperov, ale siel som na DC bez pulzu. Zaklad bol, aby sa mi drobnost nezacala tavit ale aby sa mi zaroven pekne rozlieval pridavny material. To si treba proste skusmo nastavit podla konkretnej roboty.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)

Offline

 

#22 14-08-2018 14:19:24

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 76

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Dakujem za ponuky. Zastavim sa za Romanom a uvidime co dalej. Kazdopadne ked sa vratim k mojim pokusom o tig brazing tak tiez som to skusal s DC bez pulzu. Mal som obrovsky problem natavit bronz bez natavenia zakladneho materialu (hrany plechu). Preto som to nechal tak s tym, ze vhodnejsie bude pouzit pulz.

Offline

 

#23 14-08-2018 16:11:32

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2133

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Michale, já občas Tigem pájím, jak s CuSi3, tak CuAl8, tak CuSn6. Vtip je v tom, že se používá delší oblouk aby nebyl tak ostrý. Většinou používám puls, ale není to nutné. Obloukem není dobré být před tavnou lázní.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS