SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 19-12-2013 16:12:49

havran
Člen
Registrovaný: 10-10-2009
Příspěvky: 16

heb 220 a kolej svařit k sobě

Hebko stojí ve tvaru písmene i a na něj přivařit kolej. Z boku 7svár ,ze spoda9.Svařováno céočkem,drát esab 1,2 a směsným plyn.Předehřev před i potom 350st dohřev 15 minut.Bubee to stačit

Offline

 

#2 19-12-2013 16:53:27

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2441

Re: heb 220 a kolej svařit k sobě

Zapomeň na to kolejnice jsou z nesvařitelného materiálu (vysoký obsah uhlíku) pokud to tedy chceš použít na  nosnou konstrukci  tam by se měly používat jen zaručeně svařitelné materiály(pokud třeba na sloupek plotu pak snad ano).


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#3 19-12-2013 18:07:00

jirkalesik
Člen
Registrovaný: 19-04-2009
Příspěvky: 259

Re: heb 220 a kolej svařit k sobě

Honzo, boduješ, kolejnice se přeci šroubují i svařují.
´´ a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.´´

Editoval jirkalesik (19-12-2013 18:09:00)

Offline

 

#4 19-12-2013 18:38:52

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1121

Re: heb 220 a kolej svařit k sobě

Že by to ty kluci od dopravních podniků lepili sekundovým lepidlem smile
Ale vážně, předehřev tak 200-250°C a kvalitní bazická elektroda. Např. Böhler FOX EV 63 je určena pro uhlíkové oceli až s 0,6% C.

Honza007 napsal(a):

Zapomeň na to kolejnice jsou z nesvařitelného materiálu (vysoký obsah uhlíku) pokud to tedy chceš použít na  nosnou konstrukci  tam by se měly používat jen zaručeně svařitelné materiály(pokud třeba na sloupek plotu pak snad ano).

Editoval JardaK (19-12-2013 18:39:16)

Offline

 

#5 19-12-2013 18:40:04

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4497
Web

Re: heb 220 a kolej svařit k sobě

havran napsal(a):

Bubee to stačit

přijde na to co to ponese, jestli přes to budou jezdit naložený kamiony přidal bych nějakou výztuhu. Statické zatížení to unese...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#6 19-12-2013 18:49:32

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4221

Re: heb 220 a kolej svařit k sobě

Kolejnice se sice svařují, ale úplně zvláštní metodou - svařováním termitem. A hliník a hořčík v termitové směsi jsou při tavení konců kolejnic velice aktivně chemicky zapojené - slouží totiž také jako rafinační činidla při svařování vysokouhlíkové oceli, která by byla ostatními metodami (MMA, MAG) svařitelná velice obtížně a za složitých podmínek. A kelímek se struskou po vyhoření termitu slouží jako slušně izolovaný žíhací prostor s pomalým chladnutím.

Editoval jirkati (19-12-2013 18:50:07)

Offline

 

#7 19-12-2013 22:13:56

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2441

Re: heb 220 a kolej svařit k sobě

jirkalesik napsal(a):

Honzo, boduješ, kolejnice se přeci šroubují i svařují.
´´ a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.´´

Ano Jirko ale na tupo a termitem ! ono to zas taková sranda není když něco uletí  pravě proto že přemýšlím!!Ono není svařit jako svařit.Pokud by tazatel napsal co to bude, pak se o tom jistě diskutovat dá ale takhle si stojím za svou odpovědí.

Editoval Honza007 (19-12-2013 22:16:48)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#8 19-12-2013 22:38:37

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4497
Web

Re: heb 220 a kolej svařit k sobě

tak trocha osvěty, kolejnic existují stovky druhů co do provedení a způsobu použití, kromě železnice také jeřábové dráhy, dráhy pro posun kmenů do katru atd. Pražáci mohou občas zhlédnout partu opravářů kteří vaří prasklé tramvajové koleje Triodýnou. Sám jsem tento týden likvidoval kolejiště na katru bývalé Linety Děčín, kolejnice výšky asi 80mm byly přivařeny na pražce s traverz smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#9 20-12-2013 09:31:58

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2150
Web

Re: heb 220 a kolej svařit k sobě

Ona není kolejnice jako kolejnice.Stran svařování klasicky el. obloukem bych osobně byl raději skeptický pokud by se nejednalo o výrobek sloužící výhradně pro mou potřebu.(i když tady v Olmiku taky jezdí opravářská četa s nějakou velkou Esabkou o 600A.Skoukl jsem stránky Třineckých železáren a v materiálech pro výrobu kolejnic není žádný který by neměl minimálně 0,4-0,6%C(ocel 700).
Kuk http://www.trz.cz/pdf/Kolejnice_2010.pdf


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#10 20-12-2013 11:22:19

Calvera
Člen
Registrovaný: 28-02-2007
Příspěvky: 61

Re: heb 220 a kolej svařit k sobě

Před pár lety jsme navařovali kusy kolejnic do výztuže jako mostní ložiska a tam stačilo klepnout a uletělo to, takže bych byl opatrný. A vylomilo to kousek té kolejnice. Vařili jsme to EB 121.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2023


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče