SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, chtěl bych k MIG invertoru 195A/40% přidat hořák na hliník. Zatím mám ve výběru Binzel MB15KD (150A/60% směs CO+Ar) a MB24KD (220A/60% směs CO+Ar), oba 3m dlouhé. Jednalo by se o svaření (občasné) Al buď síly 8mm ale malých kusů do 200x100mm nebo síly 3mm větších plechů ca 400x600mm. Ten MB15 je slabší, ale zase předpokládám lepší ohebnost a tím by se s ním mělo lépe pracovat tam kde není místo. Teflon, argon, kladky (4-kladka nelze) vím.
Děkuji za případné rady
Offline
Pokial mozem poradit, tak radsej horak, ktory ma demontovatelne kolienko. To kvoli tomu, ze to kolienko je dobre mat co najrovnejsie. Ja mam jedno take kolienko upravene - menej zohnute iba na hlinik. No a pokial sa Ti zalepi spicka, lahsie sa ten Al drot odstrihne, kedze mozes kolienko demontovat.
Offline
Tím kolínkem myslíš tuto část?: http://www.svarecky-elektrody.cz/trubka … 50/d-1710/
Já bych asi radši více zahnutý krk, vařím spíš malé věci a asi by to bylo pohodlnější a tím možná i přesnější když to mám na stole před sebou, nemusel bych tolik ohýbat zápěstí asi by se mi tedy tolik netřásla ruka.
Zatím mám ve výběru
4m dlouhý/1900Kč: http://www.profisvarecky.cz/cz/e-shop/1 … kd-3m.html
nebo 3m/2900Kč: http://www.svarecky-elektrody.cz/horak- … try/d-701/
nebo 3m/2400Kč: http://www.svarecky-elektrody.cz/horak- … ry/d-1808/
Cenové rozdíly jsou malé, tedy nepodstatné, ale nevím co vybrat aby to bylo smysluplné a praktické. Ten 4m z 1. odkazu mám a přijde mi dost neohebný. Pořád zůstává otázka, kolik do 8mm alu použít A aby se to nezbortilo, pokud méně, mohl bych požít o třídu lehčí hořák a tím pravděpodobně obratnější/ohebnější když je málo místa
Offline
No tady se jde taky drátovat, aspoň nejsem sama, hi.Když mě šéf vystříhal z klubka tak mi přinesl zkrácený hořák, větší kontaktní špičku, vyměnili jsme drát za tvrdší Almg4 a najednou to šlo.Doporučuji při delším sváření silnější 250 řadu, přece jen to dost topí, a nedělat na hořáku smyčky, i to natažení kolínka má něco do sebe, drát má menší odpor.Ať se vede, baj
Offline
Evita napsal(a):
No tady se jde taky drátovat, aspoň nejsem sama, hi.Když mě šéf vystříhal z klubka tak mi přinesl zkrácený hořák, větší kontaktní špičku, vyměnili jsme drát za tvrdší Almg4 a najednou to šlo.Doporučuji při delším sváření silnější 250 řadu, přece jen to dost topí, a nedělat na hořáku smyčky, i to natažení kolínka má něco do sebe, drát má menší odpor.Ať se vede, baj
Pravda, typ drátu, myslím, že v mém případě to bude AlSi a tak ani moc neuvažuju u delším hořáku než 3m (s výjimkou toho prvního protože ten mám). Co jsem zatím vysledoval, skoro každý radši kvůli menším problémům volí AlMg, ale přijde mi, že lepší výsledky by byly s AlSi (aspoň to zatím nikdo nerozporoval). Jednalo by se u různé druhy Al, ale část by měla být stejná jako se používá na nástavby a to je podle mne AlSi.
Ještě bych se zeptal, průměr drátu je lepší 0,8 nebo 1 nebo je to na menší věci jedno? Slabší asi bude stačit, jen jsem se díval, že 1,0 má měrnou cenu nižší
Offline
jees - myslel som take podobne kolienko, hlavne by si tam mal vediet strcit tento bowden http://www.svarecky-elektrody.cz/bowden … mm/d-1641/ No a to kolienko samozrejme treba co najviac vyrovnat prave kvoli co najmensiemu treniu zvaracieho drotu v bowdene ako to spominala Evita. A ako tak pozeram, bol by najvhodnejsi ten stredny horak za 2900Kč . Pokial chces zvarat s AlSi, tak na zaciatok to skusaj radsej s 1,0mm drotom pretoze je maksi ako klasicky viazaci drot. Ja osobne napriklad vobec nepouzivam ziadne teflonove bowdeny ale staci obycajny ocelovy. Zo skusenosti ti mozem napisat, ze ten ocelovy bowden sa ti zaserie neskor ako ten teflonovy. A pri vymene zvaracieho drotu nemusis rozoberat cely horak.. Len vymenis kolienko. Pri zvarani Al drotom nezabudni ze drot nesmie mat medzi kladkami a bowdenom horaku skoro ziadnu medzeru. Inak sa Ti bude s radostom motat okolo kladiek. Zvlast to plati pri AlSi droty. No a pri samotnom zvarani, kedze nebudes mat vodou chladeny horak, nezabudaj na to, ze hlinik ma teplotu tavenia 660°C. Horak musis pocas prace nechat obcas vychladnut, zvlast pri dlhsich zvaroch, pretoze sa drot dokaze v spicke roztavit a spicku mozes rovno vyhodit.
Editoval vyrobca (31-05-2015 12:02:38)
Offline
No, když máte ten lehký invertor který si popotáhnete tak bych si nechala zmáknout 2m kabel a na tu Alsi5 0,8mm radši zapomeňte, nejméně 1 mm, a ty kontaktní špičky větší, jo a stejně ten začátek chce předehřát, baj
Offline
Díky za rady
vyrobca - takže tam nedávat teflon a rovnou nechat bowden který je už uvnitř, nebylo by nakonec kvůli té teplotě vzít hořák třeba na 300A? Špičku možná trochu protáhnout aby měla větší průměr?
Evita - délku chci vzít právě tu nejkratší 3m a kdyby to bylo pořád moc, zkrátil bych to na 2-2,5m (předpokládám že by měl jít rozebrat, zkrátit a zase složit)
Ohledně druhu drátu, ještě radši zavolám nějakému dodavateli a pořádně se zeptám na složení, případně zda je nutný na vaření AlSi drát
Offline
jees - teflonovy bowden podla mna nie je podmienka bez ktorej nejde zvarat migom hlinik. Ale pokial tam ten teflon chces vyskusat, budes mat aspon vlastnu skusenost. Ja som s teflonmi tiez robil a nakoniec som ich vyhodil a mam tam obycajny ocelovy bowden. Teplotu tavenia hliniku na spicke dosiahnes pokial budes zvarat s vyssimi parametrami ktore sa uz blizia k sprchovemu procesu. A je jedno aky budes mat k tomu horak. Tu ide o odvod tepla zo spicky, ktora sa velmi rychlo prehreje. Pokial mas velmi vela zvarania tak tam naozaj pomoze len vodnik. Inak sa priprav na prestavky ked budes musiet chladit horak. S tym protahnutim spicky snad nemyslis prevrtat vacsi priemer diery? Spicku pekne nechaj tak ako ju kupis. A kupuj si take tie co najmasivnejsie. http://www.svarecky-elektrody.cz/pruvla … mm/d-2041/ A mimochodom, dufam ze ta nenapadne nastriekat si pred zvaranim do hubice separacny sprej ...
Editoval vyrobca (01-06-2015 01:34:34)
Offline
vyrobca napsal(a):
jees - teflonovy bowden podla mna nie je podmienka bez ktorej nejde zvarat migom hlinik. Ale pokial tam ten teflon chces vyskusat, budes mat aspon vlastnu skusenost. Ja som s teflonmi tiez robil a nakoniec som ich vyhodil a mam tam obycajny ocelovy bowden. Teplotu tavenia hliniku na spicke dosiahnes pokial budes zvarat s vyssimi parametrami ktore sa uz blizia k sprchovemu procesu. A je jedno aky budes mat k tomu horak. Tu ide o odvod tepla zo spicky, ktora sa velmi rychlo prehreje. Pokial mas velmi vela zvarania tak tam naozaj pomoze len vodnik. Inak sa priprav na prestavky ked budes musiet chladit horak. S tym protahnutim spicky snad nemyslis prevrtat vacsi priemer diery?
Spicku pekne nechaj tak ako ju kupis. A kupuj si take tie co najmasivnejsie. http://www.svarecky-elektrody.cz/pruvla … mm/d-2041/ A mimochodom, dufam ze ta nenapadne nastriekat si pred zvaranim do hubice separacny sprej ...
OK, bowden můžu zkusit jaký bude a uvidíme. Sváření právě moc nebude, proto řeším MIG a ne AC/DC, jediná překážka pro přestávky bude trpělivost při práci. Přiznávám, kvůli nižšímu odporu jsem myslel na mírné zvětšení otvoru ve špičce (průvlaku). O tom spreji jsem nepřemýšlel, ale asi bych ho tam automaticky použil. To je právě to, že o odlišnostech u Al nic nevím, ale v praxi by se to snad mohlo časem srovnat
Offline
Jen pro uzavření, nakonec to bude MB 25KD 3metry s teflonem
Offline
Aby bylo zřejmé, proč se nedá průvlak provrtávat - průvlak se vyrábí protlačováním otvoru, aby byl díky hladkému povrchu otvoru co nejmenší elektrický odpor mezi průvlakem a podávaným drátem. Při převrtání se vytvoří rýhy kolmé na směr podávání, to výrazně zvětší elektrický odpor. Čím je větší elektrický odpor tím více tepla se v průvlaku vytvoří a tím rychleji se průvlak zničí.
Editoval jirkati (15-06-2015 18:53:51)
Offline
jirkati napsal(a):
Aby bylo zřejmé, proč se nedá průvlak provrtávat - průvlak se vyrábí protlačováním otvoru, aby byl díky hladkému povrchu otvoru co nejmenší elektrický odpor mezi průvlakem a podávaným drátem. Při převrtání se vytvoří rýhy kolmé na směr podávání, to výrazně zvětší elektrický odpor. Čím je větší elektrický odpor tím více tepla se v průvlaku vytvoří a tím rychleji se průvlak zničí.
Díky za upřesnění, když se na to Výrobca zeptal, tak mě to trklo. Původně jsem to myslel kvůli snížení odporu při pohybu drátu, ale nedomyslel...
Offline
zkoušel jsem ještě sehnat 2m hořák, ale neuspěl jsem, myslel jsem že to dokáže nějaký servis zkrátit. Je pravda že by stačil, neví někdo kde by se dal sehnat? Jinak to bude holt ten 3m
Offline
No my jsme objednávali jednotlivé kabely z Thermacutu a naposled nám vodníka zkrátili ve Svartechniku v Perníkově, oba dost dobrý..........
Offline
díky za odpověď, ještě to zkusím
Offline