SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 25-05-2015 23:29:00

bunny
Člen
Registrovaný: 25-03-2013
Příspěvky: 26

ocelolitina a práce s ní

Zdravím, možná jsem trochu mimo téma, ale mám jeden problém. Potřebuju udělat jednu přírubu. Ideálně se mi jeví brzdový kotouč z auta navařit na ocelovou trubku. Zjistil jsem ale, že ty kotouče jsou prý z ocelolitiny a tak nevím, jak to půjde vařit cočkem na ocelovou trubku tl.4mm a jak do toho kotouče půjde vrtat klasickým HSS vrtákem? Nemáte s tím prosím někdo zkušenost?

Offline

 

#2 26-05-2015 07:41:31

Venca.m
Člen
Registrovaný: 05-06-2014
Příspěvky: 133

Re: ocelolitina a práce s ní

Vrtat půjde dobře.

Offline

 

#3 26-05-2015 08:53:53

bunny
Člen
Registrovaný: 25-03-2013
Příspěvky: 26

Re: ocelolitina a práce s ní

A vařit? Bude to dost namáhané na střih a na krut, tak aby ten svár nerupnul.

Offline

 

#4 26-05-2015 09:49:38

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4410

Re: ocelolitina a práce s ní

Tady je každá rada drahá, a to doslova. Není problém napsat - je to bez problémů, klidně to svařte čímkoliv, a nebo naopak - je to blbost, nikdy to nebude pořádně držet. Takže nějaká knížecí rada z internetu je nanic. Ale z principu výroby a použití brzdových kotoučů na autech bude ve vašem případě nejrozumnější přivařit na trubku normální ocelovou přírubu a k ní teprve onen ocelolitinový kotouč přišroubovat. Zabráníte tak neodstranitelné deformaci při svařování kotouče a budete mít jistotu regulérního použití.

Offline

 

#5 26-05-2015 11:59:42

HonzaKovo
Člen
Registrovaný: 11-01-2015
Příspěvky: 226

Re: ocelolitina a práce s ní

Jeste jedna otazka. Proc prirubu z brzd.kotouce, kdyz se daji koupit uz pripravene navarovaci priruby?

Offline

 

#6 26-05-2015 12:03:05

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: ocelolitina a práce s ní

Nevyznam se v materialech jako Jirkati, ale bezpečně vím že onen brzdovy kotouč z auta je plny uhlíku temeř nesvařitelná věc radši bych použil ocelovou přírubu ta pujde svařet lechce čímkoli jestli elektrodou nebo ceočkem...


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#7 26-05-2015 13:21:17

pt.kbely
Člen
Registrovaný: 26-12-2011
Příspěvky: 885

Re: ocelolitina a práce s ní

HonzaKovo napsal(a):

Jeste jedna otazka. Proc prirubu z brzd.kotouce, kdyz se daji koupit uz pripravene navarovaci priruby?

Typuji to na autokolébku, dělala se pro 1000MB. Při použití brzdových kotoučů by seděly díry. Ale pokud je to na škodovku, tak tam se snad dal naposledy zpřístupnit spodek u 120. Od 125 dále jsou homokinetické klouby a těm by se asi moc velké axiální zatížení nemuselo líbit.

Offline

 

#8 26-05-2015 13:57:42

HonzaKovo
Člen
Registrovaný: 11-01-2015
Příspěvky: 226

Re: ocelolitina a práce s ní

pt.kbely napsal(a):

Typuji to na autokolébku, dělala se pro 1000MB. Při použití brzdových kotoučů by seděly díry. Ale pokud je to na škodovku, tak tam se snad dal naposledy zpřístupnit spodek u 120. Od 125 dále jsou homokinetické klouby a těm by se asi moc velké axiální zatížení nemuselo líbit.

Ahaaaa smile To mne nenapadlo, znam kolebku uz taky neco pamatuji smile. Jenze to byla za bolsevika, protoze jama byt nesmela. Btw nez kolebku to bych radeji volil najezdy, ted jsem jedny delal pro Transportera.
A pokud by trval na kolebce, nechal bych priruby vypalit na laseru nebo plazme a je po starostech jak to privarit aby to drzelo….

Editoval HonzaKovo (26-05-2015 13:59:25)

Offline

 

#9 27-05-2015 14:36:38

Discovera
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 07-06-2009
Příspěvky: 1421
Web

Re: ocelolitina a práce s ní

pt.kbely: Kdepak kolego....š125 je 120ca s 5-ti stupňovou špajskou. Homokineťáky mají až š130-136 (tzv. úhlová vlečná náprava lidově vlečka) a Garde (120), Rapid (130 a 136)

Offline

 

#10 27-05-2015 21:00:39

pt.kbely
Člen
Registrovaný: 26-12-2011
Příspěvky: 885

Re: ocelolitina a práce s ní

Díky za upozornění, měl jsem 1000, teď mám Favorita, že je 125 v podstatě 120 s 5-stupňovou převodovkou jsem věděl, ale předpokládal jsem, že tam bylo pár vylepšení, jako o asi litr menší nádrž, aby se tam ta větší převodovka vešla aj.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče