SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 02-02-2015 23:38:39

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Céóčko na autokaroserie

Zdravím,
upravuji tento příspěvek,

Predchozi diskuze trafo do 8000,-

rozhodl sem se něco prisetrit a investovat cca 13 tisíc..... vzhledem pouze k 230V bych volil asi invertor, prosit tedy ještě jednou o rady. Dekuji

Zatím vybírám mezi
http://www.svartop.cz/svareci-technika/ … k-ventil-2
http://www.svartop.cz/svareci-technika/ … slusenstvi
http://www.svartop.cz/svareci-technika/ … rak-kabely
http://www.svartop.cz/svareci-technika/ … bely-vozik
http://www.svartop.cz/svareci-technika/ … rak-ventil

Ještě se optam, jaky prinos bude mit invertor displej se zobrazenim hodnoty proudu ?


Děkuju

Editoval Machy_CZ (12-02-2015 15:39:35)

Offline

 

#2 03-02-2015 00:15:16

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Céóčko na autokaroserie

Ak mám pravdu povedať, všetky tieto vymenované zváračky , sú na jedno kopyto ....
S tým drhnutím drôtu máš pravdu.
Najhoršie je však použitie drôtu o priemere 0,6 mm .
Kvôli nedokonalej konštrukcii podávača , je prakticky nemožné s tým to drôtom zvárať .
Ak začne drhnúť , automaticky ho vymotá do skrine s podávačom.
Potom sú s toho len nervy a robota stoji .
Nečakaj od toho zázraky.
Trafo je vinuté hliníkom.
Ja by som sa už napríklad poobzeral po nejakom  MIG/MAG invertore .
Napríklad taká DEDRA DESMI 160 .
Je to čistokrvný Číňan , len s poľskými popiskami.
Navyše tento stroj, je vybavený  funkciou  MMA (zváranie obalenou elektródou) .
Je to kompaktnejšie a váži to menej než ten einhell či gude.
Malo by sa to dať zohnať aj pod inou značkou ,ak ti vadia poľské popisky.

Offline

 

#3 03-02-2015 00:21:53

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Díky, podívám se....

Ještě dodám, rád bych ocenil dostupnost v českých obchodech/e-shopech kvůli případné reklamaci

Offline

 

#4 03-02-2015 10:17:41

tomvec
Člen
Místo: Kojetín
Registrovaný: 16-11-2012
Příspěvky: 193

Re: Céóčko na autokaroserie

Podívej se třeba na TUSON LIBRA 140, má to pár našich e-shopů v ceně okolo 8000,- má to odnímatelný hořák a zem. kabel jako součást dodávky, podle fotek solidní celokovový podavač, jak to bude vařit netuším.

Offline

 

#5 03-02-2015 20:10:22

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Díky kouknu

Nemáte někdo tip, kde by se dala koupit už hotová řídicí deska pro základní co2?

Ještě sem koukal na doporucovane OMI 165, ale ta cena uz mi prijde dost na obcasne svareni....

Offline

 

#6 03-02-2015 21:02:46

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: Céóčko na autokaroserie

Tozas neni moc pěněz zakvalitní poctive cočko, ktere vydrží bez poruch roky.... vim očem.. mel jsem Einhel BT-GW 170 BLUE čekala ho totalní přestavba  zdilu omi 165 pak stejně šla za nejakej čas pryč a stavěl jsem od zakladu  druhej stroj comam dole v popisu  Tiger 205_ KIT 205


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#7 03-02-2015 22:51:50

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: Céóčko na autokaroserie

Machy_CZ napsal(a):

Díky kouknu

Nemáte někdo tip, kde by se dala koupit už hotová řídicí deska pro základní co2?

Ještě sem koukal na doporucovane OMI 165, ale ta cena uz mi prijde dost na obcasne svareni....

Ohledně řídící jednotky stačí  "Hledat" je tu popsáno víc než dost přestaveb.
Aek a Ktc  http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=3633


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#8 03-02-2015 23:12:14

tomvec
Člen
Místo: Kojetín
Registrovaný: 16-11-2012
Příspěvky: 193

Re: Céóčko na autokaroserie

K té OMI 165: pokud máš možnost připojení svářečky na 3f, podívej se taky na OMI 205, ta je paradoxně levnější než její jednofázová sestra. A vařit bude určitě líp. A míň zatěžovat el. rozvody a využiješ ji v případě potřeby naplno. Jenomže i když to koupíš s hořákem ve zvýhodněné sadě, jsi na dvojnásobku tvých představ o ceně.

Offline

 

#9 04-02-2015 13:27:26

majk
Člen
Registrovaný: 24-07-2013
Příspěvky: 192

Re: Céóčko na autokaroserie

Osobně bych koupil něco staršího ale profi ,kde vím že při hobby použití  sní budu svářet i za 50 let ......

Offline

 

#10 04-02-2015 13:33:37

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8536

Re: Céóčko na autokaroserie

Já bych do svářečky MIG/MAG pod 10 taky nešel. Když si později spočítáte, kolik dáte za úpravy, jste skoro na tom co stojí OMI 165. Vím o čem píšu. Já jsem kdysy koupil Telwin Bimaxe za 10, jsem skoro v základu, jen drobnější úpravy a stejně jsem do toho kolem 3 tisíc naklepal. A to jsem jen předělával na eurokonektor a dodělání desky pro spínání hl. sv. trafa, kterou ta moje mašinka origo neměla.
Jestli chcete levnou mašinku, zkuste tohle: http://www.alfin-trading.cz/telwin/svar … 152-telwin


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#11 06-02-2015 12:00:02

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Díky, ten Telwin nevypada spatne... ale svařovací proud 50-145 A ? Nebude to uz moc na slabe plechy ?

Co třeba tato ?

Telwin TECHNOMIG 150 Dual Synergic

http://svarecky.heureka.cz/telwin-techn … -synergic/

Offline

 

#12 06-02-2015 12:22:12

LYNK
Člen
Registrovaný: 14-08-2013
Příspěvky: 18

Re: Céóčko na autokaroserie

Tady je za malý peníz taky něco silnějšího

http://stroje.bazos.cz/inzerat/43528557 … um230V.php

Pokud klepnete na jméno zobrazí se vám celá nabídka.

Offline

 

#13 06-02-2015 12:27:07

tomvec
Člen
Místo: Kojetín
Registrovaný: 16-11-2012
Příspěvky: 193

Re: Céóčko na autokaroserie

Hořák na pevno, malý plastový podavač... Jenom jinak nabarvený einhell nebo Gude.

Offline

 

#14 06-02-2015 13:28:39

tino
Člen
Registrovaný: 17-01-2015
Příspěvky: 3

Re: Céóčko na autokaroserie

Ja som tiež riešil podobný problém, ale po prečítaní pár diskusii som sa rozhodol pošetriť a kúpiť zváračku ESAB Origo Mig C170 3fázovú. Momentálne ju majú na svarecky-elektrody cz za 16 600kč, ja som ju bral pred rokom za 18 300kč a od dodávateľa. Viem, že je to dvojnásobok ceny, ale dostanete robustný stroj s 3m horákom esab, ktorý zvláda 0,6-0,8mm drôt a hlavne do neho môžete vložiť typizovanú cievku až do 18kg. Rozsah sa pohybuje v rozmedzí 30 - 170 A a zaťažovateľ na 100% je 100A. Osobne ju mám už rok a môžem povedať, že zvára pekne avšak stále sa mám čo učiť big_smile


ESAB Origo Mig C170 3ph + hořák MXL

Offline

 

#15 06-02-2015 14:58:20

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8536

Re: Céóčko na autokaroserie

Machy_CZ: Moc to určitě není. Teď vám neřeknu na kolik Ampér svařuji autoplechy, tloušťka kolem 0,8mm, ale dejme tomu kolem 80A. Samozřejmě záleží jak tlustý plech svařujete. Karosařina je různorodý materiál a různé druhy spojů. Jsou tam např. průvary přes dírky, svařování na tupo, svaření více plechů k sobě apod. Občas se vyskytne tlustší plech, třeba 1mm, jindy 1,5mm třeba nějaká výztuha apod. Takže je lepší vzít nějakou mašinu, která má radši více stupňů regulace. Ten váš Telwin je asi invertorová svářečka, ten můj ještě klasická odbočková s trafem. Myslím ty odkazy. Raději si kupte něco z Omicronů a budete spokojen. Párkrát jsem svařoval se 165kou a jednou s 205kou a výborné mašiny.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#16 06-02-2015 16:27:19

Karel Klimo
Člen
Registrovaný: 06-02-2015
Příspěvky: 12

Re: Céóčko na autokaroserie

Zdravím Machy.

Nedávno jsem se také zabýval volbou. je nutno si ujasnit, co pořídit. Většinou zde všichni kombinují klasická trafa a invertory. To je potřeba rozlišit. Obecně jsou levné stroje do cca 7 tis. Jsou to trafa. Fungují, ale je nutno se smířit s drobnými neduhy a občas je řešit. Další kategorií cca nad 10 tis. jsou třífázová trafa, Obvykle vaří dobře, mají lepší podavače. Nevýhoda 380V a velká hmotnost v případě mobility. U traf se dá obecně konstatovat, že profesionálně vaří jen ty třífázové. Jednofázové trafo na 230V z podstaty nemůže mít takové parametry. Protože to výrobci ví, tak k nim nedodávají žádné extra podavače, motorky apod. Většinou jde o hobby stroje.

Inverory jsou jiná kategorie. Většina z nich i v jednofázovém provedení vaří stejně profi jako třífázová trafa. Výhody jsou perfektní svary, přenosnost (rozměry jako větší nabíječka) a u mnohých synergie - všechno nastavíte 1 knoflíkem. Váha se pohybuje od 11 kg oproti jednofázovému trafu - cca 27 kg+  a u mnohých existuje synergie -  1 knoflíkem nastavíte všechny parametry. Nevýhou je o něco vyšší cena, nutnost dbát na čistotu - aby se např. v dílně nenasály kovové piliny na řídící desku a možná o něco menší robustnost. Elektronika je výrazně složitější, nepracuje se frekvencí 50Hz jako u klasických traf, ale řádově s desítkami kHz.  Proto stačí jako trafo úplná miniatura a u invertorů se o nich ani nemluví. Dražší mig invertory mohou mít navíc stejně jako je tomu u invertorů MMA obvody PFC, kdy můžete použít dlouhé přívody nebo generátor i s mizernou stabilizací napětí. Obvykle fungují od 90 - 260V.

Takže si vyberta, nabídka je poměrně široká;-)

Offline

 

#17 06-02-2015 16:35:49

Karel Klimo
Člen
Registrovaný: 06-02-2015
Příspěvky: 12

Re: Céóčko na autokaroserie

Ještě bych dodal na váš dotaz, zda 140A stačí na plechy. Bohatě.  Můžete vařit s klidem i 5 mm. Potom už jde jen o zatěžovatel. Jak budete spěchat. Solidní výrobci ho uvádějí při 40 st. C.  Měřil jsem tento údaj u své svářečky (35%) a pozor - při 20 st. C vzrostl na 55%. To jen pro představu jak tento parametr interpretovat při jiných teplotách okolního vzduchu než uvádí výrobce.

Offline

 

#18 06-02-2015 18:37:03

mul
Člen
Registrovaný: 10-03-2012
Příspěvky: 29

Re: Céóčko na autokaroserie

Machy_CZ napsal(a):

Díky, ten Telwin nevypada spatne... ale svařovací proud 50-145 A ? Nebude to uz moc na slabe plechy ?

Co třeba tato ?

Telwin TECHNOMIG 150 Dual Synergic

http://svarecky.heureka.cz/telwin-techn … -synergic/

Ne moc to nebude 115A při 15% je úplně k ničemu. V práci boduji 1mm plech na 160A podotýkám boduji. Takovýhle svářečky doporučuji nekupovat je to akorát k vzteku. Když už do toho nechcete vrážet moc peněz doporučuji se podívat po starších, známí sehnal za 8000 alfain označení z hlavy neznám ale maximálka je 350A

Offline

 

#19 06-02-2015 20:43:29

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 732

Re: Céóčko na autokaroserie

mám to gude a dobry


plamen je plamen
omi204,js90n,uda160,perunT
miga tiga ac/dc
plamen je plamen

Offline

 

#20 12-02-2015 11:55:40

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Zdravím, tak sem se rozhodl nakonec něco prisetrit a strop je cca 15k, vzhledem pouze k 230V bych volil asi invertor, prosit tedy ještě jednou o rady. Dekuji

Offline

 

#21 12-02-2015 12:50:32

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4407

Re: Céóčko na autokaroserie

Jen drobná technická poznámka, která sice zazněla v různém provedení od různých autorů v mnoha diskuzích, ale platí stále. Předpokládám, že máte na svém elektrickém rozvodu maximální pojistku (pomalý jistič) 16 A. Při jednoduchém přepočítání to znamená maximálně 133 A na svařovacím oblouku. Při vyšším zatížení se ochranný systém (pojistka, jistič) bude rychle vyhřívat a přídržný proud bude klesat i dost hluboko pod těch 16 A se všemi důsledky. A pokud by se jednalo třeba o staré rozvody v trubkách, které jsou samozřejmě méně chlazené, tak různé problémy docela narůstají. Je tu několik příspěvků o pokusech o svařování třeba v prostorách garáží, které skončily poměrně rychle a poměrně neslavně. Naštěstí MIG/MAG svářečky na 230 V  mají na vyšších hodnotách svařovacího proudu zpravidla tak malý zatěžovatel, že dřív než jistič zareaguje, vypne ve svářečce tepelná ochrana.
Pro připomenutí - DZ 20 znamená, že můžeme 2 min. svařovat a 8 min. čekat, DZ 60 tedy znamená 6 min. svařovat a 4 min. čekat, DZ 100 je trvalý svařovací proud daného zdroje.

Offline

 

#22 12-02-2015 12:53:27

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2196

Re: Céóčko na autokaroserie

Dejte si při výběru pozor ještě na jednu věc - některé vaše stroje v upraveném výběru vyžadují jištění větší, než obvyklých 16A/B na zásuvkovém okruhu. Nevím, co máte doma (nebo v dílně?) za jištění.

Edit.: Jirkati mě předběhl...

Editoval Zdenek11 (12-02-2015 12:54:57)

Offline

 

#23 12-02-2015 13:17:50

jees
Zablokovaný
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1709

Re: Céóčko na autokaroserie

Otázka je, jestli by třeba velký MIG neměl lepší vlastnosti pro vaření rezatých karosérií než invertor, myslím tím, zda by nebyl vstřícnější k delším svarům aby se nemuselo jen bodovat (já to nevím, proto píšu otázka)
Jinak teď jsem Gamastarem opravoval silně zkorodovanou, místy i skrz prohnilou, plech.bednu a šlo to


Jinak když se tu řeší jističe, svářel jsem např. elektrodou ca 150A, jistič je 16B, Gamastar je 195 L PFC, jen pro info

Editoval jees (12-02-2015 13:25:48)

Offline

 

#24 12-02-2015 14:11:35

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4407

Re: Céóčko na autokaroserie

Jednoduché počítání. Při DC svařování je při 150 A na oblouku napětí až 22 V. Jednoduchým vynásobením 150 A x 22 V = 3300 W. + něco spotřebuje elektronika, u MIG/MAG ještě podavač, u zdrojů s transformátorem i ten. A takový příkon musí unést jistič s aspoň malou rezervou. Elektrikáři jistě rádi doplní další detaily. I proto jsou tak často upřednostňovány zdroje třífázové.

Offline

 

#25 12-02-2015 15:10:39

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Rozvody jsou delane nove, jistič je tusim vice nez 16A... Karoserie budu varit prevazne zdrave jen minimum rezavych....

Dik

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče