SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 16-09-2014 08:45:49

Hany32
Člen
Registrovaný: 16-09-2014
Příspěvky: 2

Teplota při řezání plazmou

Dobrý den,
mám na Vás dotaz zda někdo nemáte ponětí jakou teplotu vydává plazmový hořák na rošty a spodek páličky? Nejedná se mi o teplotu přímo plazmového oblouku ale o vydané teplo. Ideální při nějakých vyšších ampérážích třeba 280 - 360A. Případne i u kyslíko-acetylenového hořáku?

Offline

 

#2 16-09-2014 14:44:46

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3320

Re: Teplota při řezání plazmou

Pokusím se tu otázku převést do lidské řeči.
Jaké jsou hodnoty teplot v různých vzdálenostech u plazmového a kyslíkoacetylénového hořáku?
Plazma - teplota ve vzdálenosti 2 mm od ústí hořáku cca 20 000 až 22 000 °C, 10 mm cca 18 000 °C, 15 mm cca 14 000 °C, 20 mm max. 10 000 °C
C2H2 + O2 - na špičkách ohřívacího plamene cca 3 100 °C, 10 mm před nimi 2 500°C, 20 mm před nimi max. 1 000 °C
Teplota vystřikujícího kovu (oceli) cca 2 000°C

Offline

 

#3 16-09-2014 15:07:06

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1631
Web

Re: Teplota při řezání plazmou

Hany32 napsal(a):

Dobrý den,
mám na Vás dotaz zda někdo nemáte ponětí jakou teplotu vydává plazmový hořák na rošty a spodek páličky? Nejedná se mi o teplotu přímo plazmového oblouku ale o vydané teplo. Ideální při nějakých vyšších ampérážích třeba 280 - 360A. Případne i u kyslíko-acetylenového hořáku?

Na to se nedá přesně odpovědět "od boku". Ale jestli vám jde o celkové namáhání okolí vyzářeným teplem, tak tam nebude velký rozdíl mezi plasmovým hořákem a použitím kyslíko-acetylenového hořáku. U plasmy musí být obrovská teplota oblouku, která se spotřebuje na tavení kovů, kdežto u acetylen-kyslík vzniká teplota odtavení exotermickou reakcí hořícího kovu v kyslíku. Takže rozdíl vydaného tepla do okolí bude dost podobný.

Offline

 

#4 16-09-2014 19:19:45

Hany32
Člen
Registrovaný: 16-09-2014
Příspěvky: 2

Re: Teplota při řezání plazmou

Díky za odpovědi. Dokázali byste odhadnout teplotu cca 30cm pod plechem?

Offline

 

#5 16-09-2014 23:16:17

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2646
Web

Re: Teplota při řezání plazmou

Hany32 napsal(a):

Dokázali byste odhadnout teplotu cca 30cm pod plechem?

pořád stovky °C, v případě že řezák stojí ve spáře materiálu - tedy neřeže,
pokud řeže odletující okuje mají ve vzdálenosti 30cm teplotu roztaveného materiálu.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#6 17-09-2014 11:09:11

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 753

Re: Teplota při řezání plazmou

řezací stoly maji rošt a pod tím vodu takže nic strašného to nebude .Pokud bych se chtěl vyhnout vodě tak bych to nechal lítat na podlahu pokud neni dřevěná big_smile


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC3 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS