SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Ahoj, mám ještě jeden laický dotaz.
Asi před 2 dny jsem po delší době chtěl zkusit něco svařit, ale nefungoval mi posuv drátu, tak jsem chtěl svářečku vypnout. Zavřel jsem lahvový ventil, poté odpustil tlak z redukčního ventilu povolením reg. šroubu a pro jistotu zmáčkl tlačítko na hořáku pro úplné vypuštění. Levý manometr začal ukazovat nulu, ale na pravém, který ukazuje tlak v lahvi/bombě byla stále stejná hodnota... Neměl by také klesnout na nulu? Dnes jsem to kontroloval a stále není na nule. Snad jsem neudělal něco špatně... Díky
Offline
Ba naopak je to dobre znamena to ze vysokotlaka cast redukcniho ventilu je v poradku.Pokud totis zavres lahev a povolis sroub nastaveni tlaku tak vysokotlaka cast ventilu zustane natlakovana.Pokud by jsi povolil po vypusteni nizkotlake casti redukcni ventil tak klesne tlak ve vysokotlake a pusti ho do nizkotlake casti.Spravne by jsi mel zavrit lahvovy ventil vypustit plyn a az nakonec povolit regulacni sroub.
Editoval Honza007 (27-04-2014 21:17:45)
Offline
Honza007 napsal(a):
Ba naopak je to dobre znamena to ze vysokotlaka cast redukcniho ventilu je v poradku.Pokud totis zavres lahev a povolis sroub nastaveni tlaku tak vysokotlaka cast ventilu zustane natlakovana.Pokud by jsi povolil po vypusteni nizkotlake casti redukcni ventil tak klesne tlak ve vydokotlake a pusti ho do nizkotlake casti.Spravne by jsi mel zavrit lahvovy ventil vypustit plyn a az nakonec povolit regulacni sroub.
Díky moc
Offline
muisa napsal(a):
Ahoj, mám ještě jeden laický dotaz.
Levý manometr začal ukazovat nulu, ale na pravém, který ukazuje tlak v lahvi/bombě byla stále stejná hodnota...
Možná se pletu, ale mám za to , že na redukčáku je levý manometr na tlak v láhvi a pravý ukazuje tlak za regulátorem. Není to překlep?
Offline
Je možné, že má manometry v poloze "čelem vzed" a pak je láhev na pravé straně.
Offline
V zasade na pozici (natoceni manometru)nezalezi ten blize k lahvi je vzdy obsahovy manometr ktery vam ukazuje tlak plynu v lahvi(vyssi tlak)(vyjma tekutych plynu kde je tlak dany mnozstim odpareneho plynu) a ten dale od lahve je manometr s pracovnim tlakem(nizsi tlak).
Offline
Pro jistotu zdemontovat, nebo aspoň povolit matici připojující regulátor k láhvi. Pak se ukáže , co je špatné: lahvový ventil, nebo manometr, případně regulátor.
Offline
Jistě Honzo 007. Ale v původním dotazu bylo ten pravý co ukazuje tlak v lahvi. Od toho se pak trochu rozvinula diskuze. Proto ta připomínka. To že ukazoval plný tlak při úplně povolené pružině je v pořádku. Kuželka red. ventilu je po tlaku, tedy je uzavřena a navíc silou kterou vyvodí tlak v lahvi. Co se týká tlaku u kapalných plynů, ten je dán tlakem nasycených par při dané teplotě. Já bych to nedemontoval, protože to je v pořádku. Postupovat přesně, jak to popsal honza 007.
Offline
Famater napsal(a):
Jistě Honzo 007. Ale v původním dotazu bylo ten pravý co ukazuje tlak v lahvi. Od toho se pak trochu rozvinula diskuze. Proto ta připomínka. To že ukazoval plný tlak při úplně povolené pružině je v pořádku. Kuželka red. ventilu je po tlaku, tedy je uzavřena a navíc silou kterou vyvodí tlak v lahvi. Co se týká tlaku u kapalných plynů, ten je dán tlakem nasycených par při dané teplotě. Já bych to nedemontoval, protože to je v pořádku. Postupovat přesně, jak to popsal honza 007.
Ok já jen specifikoval že nezáleží na to ze které strany se díváš záměrně jsem puvodně na tohle nereagoval bylo mi jasné že tazatel to muže mít otočené
To: Voitano Proč by to měl tazatel dělat?? vše je v pořádku.
Editoval Honza007 (28-04-2014 19:19:54)
Offline
Honza007 napsal(a):
To: Voitano Proč by to měl tazatel dělat?? vše je v pořádku.
Měl jsem za to, že muisa chtěl odtlakovat celý systém od tlaku. Neuvědomil jsem si, že nastavil nulový výstupní tlak. V tom případě je vše v pořádku, regulátor těsní výborně. Mě to jen přijde takové divné, nechávat uzavřenou láhev a nechat primární manometr natlakovaný. Takhle je aspoň na první pohled vidět, že je lahvový ventil uzavřen.
Editoval Voitano (28-04-2014 19:56:08)
Offline
Voitano: právě že není vidět jestli je lahvový ventil uzavřen. Když bude úpně otevřený, nebo uzavřený, manometr bude ukazovat stejně. Uvedený stav ale ukazuje, že je těsný ventilek v red. ventilu, to znamená, že bez odběru plynu, nebude tlak za red. ventilem stoupat.
Offline
Famater : snad si rozumíme, já beru jako primární manometr ten co ukazuje tlak v láhvi. Takže, bude-li primární manometr bez tlaku, bude vidět že je lahvový ventil uzavřený, nebo otevřený, případně se projeví netěsnost lahvového ventilu - za předpokladu, že byl systém odtlakován. Asi záleží na tom, kdo má jaké priority, jestli je dobře uzavřený a těsný lahvový ventil, nebo dobře těsnící regulátor. A přiznám se, že nevím , co říkají svářečské předpisy pro práci a zacházení s tlak. lahvemi.
Offline
Jinak se jedna vlastne o zkousku vysokotlake casti redukcniho ventilu:)
Offline
Díky za rady, tak jsem rád, že je to v pořádku. Můžete mi tedy napsat jaký je úplně správný postup po ukončení svařování? Já si našel na internetu ten postup, jaký jsem uváděl:
1) Zavřít lahvový ventil
2) Odpustit tlak z redukčního ventilu úplným povolením reg. šroubu
3) Pro jistotu zmáčknout tlačítko na hořáku pro úplné vypuštění - manometr nízkotlaké části bude ukazovat 0.
Offline
Pozor. Dříve měly membrány redukčních ventilů otvor, který byl překryt talířkem o který se opírala pružina. Kryž se pružina opírala, tak byl otvor utěsněný. Jakmile se povolila, tak přebytečný tlak "odfoukl". Proto byl tento postup možný. To fungovalo také, když byl redukovaný tlak vysoký a povolila se pružina, aby se tlak snížil.
Offline