SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 17-03-2013 13:05:30

jir95
Člen
Registrovaný: 17-03-2013
Příspěvky: 1

Problém- bodovačka s MOTTEM

Zdravím
Mám v plánu si postavit nějakou tu bodovačku na to domácí žvíkání.
Už mám přichystaný mot a tlustou licnu s průřezem 25mm2 a teď přemýšlím o mechanickém provedení.
Nechal jsem se inspirovat tady u vás na SVARINFU, ale není mi úplně jasné, jestli musejí být hroty elektricky od sebe odďeleny!
Např. zde: (Malá bodovka pro modeláře) ta se samosvornými kleštěmi.
Tak tam prou protéká i přes ty kleště?
Předem díky

Offline

 

#2 17-03-2013 20:03:00

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 797

Re: Problém- bodovačka s MOTTEM

Ano, hroty musí být od sebe elektricky odděleny.

Offline

 

#3 24-07-2013 22:33:49

miro_
Člen
Registrovaný: 24-07-2013
Příspěvky: 2

Re: Problém- bodovačka s MOTTEM

Nahodou jsem zabloudil na Vasi diskuzi. Ja mam s 'mottem' spatnou zkusenost.
Chtel jsem vyuzit bodovku pro vyrobeni ruznych trysek pro teplovzusnou
pistoli na odpajeni soucastek z plosnych spoju.
Neprve jsem zkusil namotat sekundar ze zbytku asi svareciho
kabelu, vlezlo se tam asi 3.5 zavitu. To davalo prilis nizke napeti. Zkusil jsem
sekundar namotat vice slabsimi vodici se silikonovou isolaci v nadeji ze okno lepe vyplnim.
Nakonec jsem tam dostal oproti vypoctum jen 4.5 zavitu 5-ti vodici prurezu 2.5 pocitano na cca 135A.
Motani vice vodici soucasne bylo velmi problematicke-obtizne !
Vystup dava napeti naprazno asi 3.85V. Elektrody mam stocene na plosku cca 2mm.
Zkousel jsem bodovat na nejakych kouscich zelezneho plechu sily asi 0.5mm.
Abych dosahl nejakeho spojeni tak jsem casy jsem musel prodlouzit asi na 5 az 8 sec.
Po asi ctyrech svarech-bodech se cely 'mott' radne zahreje ! Rozhodne jeden 'mott' nestaci !
Spoj nic moc, da se roztrhnout. Zrejme velmi zalezi na materialu a tlaku pri bodovani.
Zkousel jsem take svarit plech z plechovky od piva.., radne ocisteny.
Bohuzel to neslo ! Zdroj kousku jineho slabeho vhodneho-zelezneho plechu jsem nenasel.

Offline

 

#4 03-08-2013 12:43:21

pa
Člen
Registrovaný: 17-05-2008
Příspěvky: 240

Re: Problém- bodovačka s MOTTEM

Na sbodování 0,5Fe plechu 1 MOT rozhodně stačí. Moje první "bodovačka" byla z "macatého" MOTu. Z primáru byly odvinuty nějaké závity pro zvýšení sycení. Do sekunárního okénka se mi vešlo 1,5 nebo 2,5 závitu (asi 1,5) plného kulatého Cu vodiče o pr.: 8mm. Nezbytnou podmínkou je odstranění shuntů.
Dal se tím uspokojivě spojovat tl.: 1mm Fe. Bodoval jsem s tím  třeba i držák krytu koše do studně z potr. nerezu tl.:1,5mm.

Offline

 

#5 03-11-2013 22:41:13

misil
Člen
Registrovaný: 03-11-2013
Příspěvky: 12

Re: Problém- bodovačka s MOTTEM

Dotaz:
bude velky problem, ze primar MOTu ze ktereho planuju zkusit vyrobit bodovku je z hliniku?

Dekuji.

Offline

 

#6 04-11-2013 20:10:28

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 2874

Re: Problém- bodovačka s MOTTEM

Jaký by jsi očekával ? Nebude . Z Al jsou v podstatě všechny .

Offline

 

#7 04-11-2013 23:17:30

misil
Člen
Registrovaný: 03-11-2013
Příspěvky: 12

Re: Problém- bodovačka s MOTTEM

ja nevim, treba ze se bude podstatne vic zahrejvat, nebo tak neco... proto se ptam smile   Ale dik za odpoved, na zkousku tam ten Al drat necham.

Offline

 

#8 05-11-2013 09:43:27

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3157

Re: Problém- bodovačka s MOTTEM

Už to tady sice v jednom příspěvku zaznělo, ale znova - nezapomněl jste odstranit z motu šuntovací magnetický bočník? Ten popisovaný výkon se mi zdá nějak malý. Kolik proudu teče primárem motu při snaze o bodování?

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2017


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS