SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 22-11-2012 10:46:23

Martin_
Člen
Registrovaný: 22-11-2012
Příspěvky: 12
Web

Svařování bazénu

Ahoj,

chci se zeptat zda tu má někdo zkušenosti se svařováním bazénu z PP? Nevím jak přesně dodržet určitý tvar bazénu, napadlo mě napřed svařit límec a do něj pak vložit návin a napřed navařit z vnitřní strany, tím bych mohl dosáhnout určitého tvaru bazénu, ale mám strach že se mi bude návin kroutit do strany kde provedu první svár, někdo mi radil dokonce napřed navařit žebra ke spodní desce a nejprve vařit návim k žebrům, ale zase nevím jak vyřešit svařování návinu z vnější strany pokud tam budu mít žebra už před tím.

Díky za jakékoliv rady a zkušenosti :-)

Offline

 

#2 22-11-2012 10:59:57

rada
Člen
Registrovaný: 18-10-2010
Příspěvky: 91

Re: Svařování bazénu

Ahoj,

- a budete to vařit TiG , MiG nebo MMA (obalenou elektrodou) ?  :-)

Offline

 

#3 22-11-2012 11:37:26

Martin_
Člen
Registrovaný: 22-11-2012
Příspěvky: 12
Web

Re: Svařování bazénu

Díky za reakci! :-)

Nevím zda by polypropylenové desky šli svařovat těmito metodami ;-), ale budu svařovat standardně horkým vzduchem rychlo-tryskou s přídavným materiálem. :-)

Díky za každou radu! :-)

Offline

 

#4 22-11-2012 12:06:25

rada
Člen
Registrovaný: 18-10-2010
Příspěvky: 91

Re: Svařování bazénu

lol - tož to je jiná ... nevšiml jsem si, že jsem zabrousil do oddělení pro plastového svařování

Offline

 

#5 26-11-2012 19:54:29

Martin_
Člen
Registrovaný: 22-11-2012
Příspěvky: 12
Web

Re: Svařování bazénu

Nikdo neporadí chlapi? :-)

Offline

 

#6 09-12-2012 20:31:50

ernest
Člen
Registrovaný: 07-01-2012
Příspěvky: 8

Re: Svařování bazénu

Nazdar nevar to teraz  treba na to urcite temperovanu halu , ked to zvarali manici u jedneho znameho na dvore (bplp to kvoli velkosti a neprepravitelnosti)najskor polozili dno potom navarili na dno obvodove spodne rebra rozvinuli plast apostupne ponavarali preddpripravene rebra vsetko z vonkajsej strany az potom dovarili vnutro vydel som ich sporadicky finesi nepozna masi tolko

Offline

 

#7 10-12-2012 22:15:07

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2708
Web

Re: Svařování bazénu

Martin_ napsal(a):

má někdo zkušenosti se svařováním bazénu z PP? 

Díky za jakékoliv rady a zkušenosti :-)

tu a tam svařuji PP trubky, radit nemůžu, ale bezpečně vím že PP má mnohem větší tepelnou roztažnost než kovy, s tím je určitě třeba při práci počítat.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#8 07-01-2013 23:12:23

Martin_
Člen
Registrovaný: 22-11-2012
Příspěvky: 12
Web

Re: Svařování bazénu

ernest napsal(a):

Nazdar nevar to teraz  treba na to urcite temperovanu halu , ked to zvarali manici u jedneho znameho na dvore (bplp to kvoli velkosti a neprepravitelnosti)najskor polozili dno potom navarili na dno obvodove spodne rebra rozvinuli plast apostupne ponavarali preddpripravene rebra vsetko z vonkajsej strany az potom dovarili vnutro vydel som ich sporadicky finesi nepozna masi tolko

to ernest: Nevíš jak řešili svár z vnější strany? Myslím ten co spojuje návin a desky na dně. Když tam svaří žebra pak nemůžou udělat svár dole u návinu... :-)

Offline

 

#9 18-01-2013 12:16:00

Martin_
Člen
Registrovaný: 22-11-2012
Příspěvky: 12
Web

Re: Svařování bazénu

Vážně nikdo nemá takové zkušenosti? :-)

Offline

 

#10 18-01-2013 18:00:52

franišek
Člen
Registrovaný: 10-05-2011
Příspěvky: 636

Re: Svařování bazénu

co chceš vědět? jestli tě zajímá tech postup jak to poskládat a tak si nastříhej kousky z papíru a poskládej si je já bych si bazén rozhodně nedělal a jestli si už svařoval ten plat ta víš asi co to dělá.

Offline

 

#11 18-01-2013 22:13:39

Martin_
Člen
Registrovaný: 22-11-2012
Příspěvky: 12
Web

Re: Svařování bazénu

franišek napsal(a):

co chceš vědět? jestli tě zajímá tech postup jak to poskládat a tak si nastříhej kousky z papíru a poskládej si je já bych si bazén rozhodně nedělal a jestli si už svařoval ten plat ta víš asi co to dělá.

Plast jsem svařoval, ale řeším tu věc, že nevím jestli svařit nejdřív uvnitř nebo z venku (návin - stěnu) tak aby se mi to nezatahovalo na jednu stranu ke sváru. Někdo radí napřed žebra ke dnu a až pak návin, někdo radí napřed podle límce svařit návin uvnitř a až pak řešit venek. A Nevím jak vyřešit žebro z venku. Pokud napřed svařím žebra tak pak už nesvařím návin z venku.

Offline

 

#12 19-01-2013 13:49:56

franišek
Člen
Registrovaný: 10-05-2011
Příspěvky: 636

Re: Svařování bazénu

normálně se děje to že by si měl poheftovat návin ke dnu, v místech kde budeš dávat žebra to podvař  a zbytek nechej, pak dej žebra, tím zajistíš pravoúhlost stěny. nakonec naheftovat horní límec a nakonec  to zavařit, tak sme dělali bazény na kyselinu přímo na stavbě a všechno šlo. Jen ten nerez sme museli vařt po kouskách at se nekroutí.

Offline

 

#13 05-02-2013 20:09:04

johnyyyyyyyyyy
Člen
Registrovaný: 05-02-2013
Příspěvky: 4

Re: Svařování bazénu

nejdriv se privari  navin ke dnu z venkovni strany,zalezi jaky to je tvar u vsech se jede podle cary a na rohy je potreba si udelat radius a ten se drzi z vnitrni strany a dosahne se pozadovany tvar.Potom se udela svar z vnitrni strany.U velkych bazenu se dela jeste extruderovy svar z venkonvi strany u malych (detskych)jen 3 draty na sebe(kvuli vzhledu).Pak se navari zebra a nakonec limec kde si na hranu bazenu nasadime neco rovneho aby nebyl prohnuty a radius pristuzime stuzidlem,srovname vodovahou kolmost sten a zavarime,takhle se objede postupne celej bazen a hotovo.Uk kruhoveho je to jednoduche,limec musi byt vyriznity presne podle prumeru bazenu a jen se zavari.

Editoval johnyyyyyyyyyy (05-02-2013 20:09:16)

Offline

 

#14 08-02-2013 18:01:04

Martin_
Člen
Registrovaný: 22-11-2012
Příspěvky: 12
Web

Re: Svařování bazénu

johnyyyyyyyyyy napsal(a):

nejdriv se privari  navin ke dnu z venkovni strany,zalezi jaky to je tvar u vsech se jede podle cary a na rohy je potreba si udelat radius a ten se drzi z vnitrni strany a dosahne se pozadovany tvar.Potom se udela svar z vnitrni strany.U velkych bazenu se dela jeste extruderovy svar z venkonvi strany u malych (detskych)jen 3 draty na sebe(kvuli vzhledu).Pak se navari zebra a nakonec limec kde si na hranu bazenu nasadime neco rovneho aby nebyl prohnuty a radius pristuzime stuzidlem,srovname vodovahou kolmost sten a zavarime,takhle se objede postupne celej bazen a hotovo.Uk kruhoveho je to jednoduche,limec musi byt vyriznity presne podle prumeru bazenu a jen se zavari.

Podle čeho uděláš rovnou stěnu Johny? máš nějakou šablonu? Myslím rovný svár...

Offline

 

#15 12-02-2013 21:25:31

johnyyyyyyyyyy
Člen
Registrovaný: 05-02-2013
Příspěvky: 4

Re: Svařování bazénu

Pokud myslis navin na dno,tak si to musis nejdriv cele nakreslit ,pak uz se jen drzis cary.zevnitr na dne drzis neco rovneho,treba dalsi kus plastu a z venku nekdo vari navin ke dnu.

Offline

 

#16 16-02-2013 09:19:18

Martin_
Člen
Registrovaný: 22-11-2012
Příspěvky: 12
Web

Re: Svařování bazénu

johnyyyyyyyyyy napsal(a):

Pokud myslis navin na dno,tak si to musis nejdriv cele nakreslit ,pak uz se jen drzis cary.zevnitr na dne drzis neco rovneho,treba dalsi kus plastu a z venku nekdo vari navin ke dnu.

Jasné díky, a poradíš se schody? stačí dát dovnitř třeba 3 žebra pod celé schodiště? Jak bys řešil postup u bazénu který má hranaté rohy?

Offline

 

#17 21-02-2013 22:08:55

johnyyyyyyyyyy
Člen
Registrovaný: 05-02-2013
Příspěvky: 4

Re: Svařování bazénu

no pod schody davame normalni odpadove trubky HT a na konce navarime trojuhelniky z pp,ty pak privarime na dno a k naslapu.pod prvni schod 5 ks,druhy 4 ks,treti 3 ks a posledni delame rost svareny na navin a celo posledniho schodu.Nevim jak presne to schodiste myslis ty.A s hranatyma rohama zkusenost nemam bohuzel,standartne se delaji v radiusu.Ale myslim si ze staci jednu stranu prelozit o par cm dal a z venku udelat ext.svar a zevnitr normalni pohledovy.

Offline

 

#18 09-03-2013 23:16:06

Martin_
Člen
Registrovaný: 22-11-2012
Příspěvky: 12
Web

Re: Svařování bazénu

johnyyyyyyyyyy napsal(a):

no pod schody davame normalni odpadove trubky HT a na konce navarime trojuhelniky z pp,ty pak privarime na dno a k naslapu.pod prvni schod 5 ks,druhy 4 ks,treti 3 ks a posledni delame rost svareny na navin a celo posledniho schodu.Nevim jak presne to schodiste myslis ty.A s hranatyma rohama zkusenost nemam bohuzel,standartne se delaji v radiusu.Ale myslim si ze staci jednu stranu prelozit o par cm dal a z venku udelat ext.svar a zevnitr normalni pohledovy.

Děkuju za odpovědi, jak bys vařil dno? Chci udělat pohledový svár z hořejší strany, a ze spodu extrudrem. Svár bude tedy X. Ale bojím se aby svár ze spodu nedělal neplechu, otiskne se svár do tvrzeného polystyrenu po naplnění vodou? Nechci aby bylo dno zvlněný... Nemáš zkušenost?

Díky. :-)

Offline

 

#19 12-03-2013 18:30:33

johnyyyyyyyyyy
Člen
Registrovaný: 05-02-2013
Příspěvky: 4

Re: Svařování bazénu

a proc neudelas svar normalne?poloz navin na dno,zevnitr pohledovy,zvenku ext. mas to hned a nemusis resit jeslti se neco zvlni a obtiskne.Jestli bude svar vycnivat pod dno tak se do polystyrenu pod vahou vody obtiskne,ale nevim jestli natolik,aby se cely svar zatlacil do polystyrenu a utvoril tak rovinu. jeslti se pak nekde neco zkrouti to nevim,mohl by si mit problemy pri betonovani a drzeni roviny u sten.Jak bude velky?

Offline

 

#20 16-04-2013 09:17:40

Martin_
Člen
Registrovaný: 22-11-2012
Příspěvky: 12
Web

Re: Svařování bazénu

johnyyyyyyyyyy napsal(a):

a proc neudelas svar normalne?poloz navin na dno,zevnitr pohledovy,zvenku ext. mas to hned a nemusis resit jeslti se neco zvlni a obtiskne.Jestli bude svar vycnivat pod dno tak se do polystyrenu pod vahou vody obtiskne,ale nevim jestli natolik,aby se cely svar zatlacil do polystyrenu a utvoril tak rovinu. jeslti se pak nekde neco zkrouti to nevim,mohl by si mit problemy pri betonovani a drzeni roviny u sten.Jak bude velky?

Johny nemáš na sebe nějaký rychlejší kontakt? Email, icq, skype? Dyžtak napiš zprávu nebo ma muj mail...

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS