SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 03-09-2012 10:08:28

Dion
Člen
Registrovaný: 01-09-2012
Příspěvky: 3

zatlačanie materialu

Dobrý deň
Nie som expert na zváranie, preto potrebujem radu od Vás odborníkov.
Mame kliešťovú bodovačku typu MICRO 2x16 10T16P, typ 7A index30.
Je priamo pripojená ku kompresoru a je vodou chladená.
Chyby, ktoré robí sú, pretláča materiál. Vytvára také malé kráteriky, ktoré pri striekaní farbou ešte viac vytiahnú tento nedostatok(musíme to potom zabrusovať).
Môže to byť spôsobené tým, že kliešťová bodovačka je priamo napojená na kompresor a v tom sa mení stále tlak?
Treba použiť nejaký ventil na reguláciu tlaku a na držanie rovnakeho tlaku?
Ďakujem pekne za odpoveĎ

Offline

 

#2 03-09-2012 21:10:49

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 753
Web

Re: zatlačanie materialu

No nemozem si pomoct, ale myslim ze kazda bodovka co som doteraz v zivote videl robi pri bodovani aspon nejeky ten krater. Je to sposobene samotnou podstatou bodoveho zvarania. Bodovacie klieste sa pritlacia k materialu, bodovka sa zapne, a pri zvarani sa material rozzeravi pri com sa hned aj stlaca. Bez toho tlaku by to bol taky studeny zvar, alebo len zohriate zelezo... Mozem len poradit: kupit nejaky tmel na kovy..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker,

Offline

 

#3 07-09-2012 17:21:16

Dion
Člen
Registrovaný: 01-09-2012
Příspěvky: 3

Re: zatlačanie materialu

Ano je to tak lebo medzi nastavovacimi parametrami je aj pritlacny tlak, ale body vyzeraju ako osýpky napr. pri bodovani cela suflika a korpusu suflika vyzeraju otrasne. Potrebujem tuto vadu odstranit . ma niekto skusenost s touto kliestovou bodovacku bodovackou?

Offline

 

#4 07-09-2012 17:54:24

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 564

Re: zatlačanie materialu

Ty chceš odstrániť vadu ktorá vadou nie je, ono to také má zostať, vtedy je to dobre, ak to opticky vadí, tak musíš použiť iný druh spojenia daných materialov, ak budeš uberať tlak tak až potom uvidíš čo urobí za kráter bodovačka, len si daj pozor aby si tam nemal rovno diery

Editoval ivko (07-09-2012 17:56:49)

Offline

 

#5 07-09-2012 20:26:33

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 797

Re: zatlačanie materialu

Tuto bodovku bohužel neznám, ale s bodováním nějaké zkušenosti mám. Tlak vzduchu by se měl pohybovat kolem cca 4 atm.Důležité je , aby bodování začalo až po sevření bodovaného materiálu a hlavně na pohledovou stranu, tam kde body nemají být vidět, použít plochou elektrodu.

Offline

 

#6 07-09-2012 20:54:57

zdeště
Zablokovaný
Registrovaný: 30-04-2010
Příspěvky: 819

Re: zatlačanie materialu

Bodové sváření
Dobrý den,
bodové sváření má určitá specifika.
Aby byly "stopy" co nejméně znatelné ne-li žádné je potřebné věnovat pozornost tvaru svářecích elektrod, hroty elektrod je třeba optimálně přizpůsobit danému materiálu s podmínkou pro vytvoření bodového sváru.
Bodovému sváru /i jeho vzhledu/ prospívá: optimální přítlačná síla při sváru
                                                          správně zvolený čas sváru
                                                          proud
                                                          optimální tvar dosedacích ploch elektrod
Určitě je třeba nabýt zkušenosti s nastavením zdroje a dobře vytypovat tvar přítlačných ploch elektrod.
Bodovací kleště nejsou sice nejvhodnějším zařízením pro "krásné sváry" , ale při pečlivosti a trpělivosti se dá dosáhnout dobrých výsledků.
Co se týká připojení přímo na kompresor. Kompresor má většinou vlastní regulátor výstupního tlaku, potom jej využijte.
Není pravdou, že by jste museli mít po odporovém sváření nějaké velké stopy!
S pozdravem Zdeště

P.S více zde: http://www.svarecky.com/o-svareckach-bo … a/bodovky/

Editoval zdeště (09-09-2012 18:35:07)


servis,oprava, svářečky,bodovky,plasmy
...dobrý servis, přítel vašich svářeček...

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2017


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS