SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Jan Smíšek napsal(a):
Zvažuji stále možnost použít rám z oceli CrMo 4130, ale nedaří se mi nikde najít drát OK AristoRod 13.09 pr. 0.8mm nebo 0.6 na 5kg cívce. Nevíte, dělá se to?
Předpokládám, že pokud ho má ESAB v katalogu, tak se dělá. A když ho chceš celou cívku, tak nebude nejspíš problém ho objednat. Zkus přímo ESAB.
https://www.ferona.cz/maloobchod-ceske-budejovice
Tohle máš nejblíž, doporučeno přímo výrobcem.
Editoval pafik1605 (06-09-2025 12:50:29)
Offline
Když tak prohlížím katalogy, tak drát OK AristoRod 13.09 se dodává od 0,8 mm/15 kg (ve velké cívce). Tak si to ekonomicky vyhodnoť.
Online
No tu 15 kg jsem našel taky, ale to je ekonomicky fakt nesmysl. Asi to kdyžtak zkusím svařit normálním drátem. Tak bude menší pevnost a uvidí se, jestli to prdne. Když se to předehřívá, dá se to (výkonnou) horkovzdušnou pistolí ? Případně mám ještě PB hořák. A teplota se odhaduje nebo měří IR teploměrem?
Offline
Podívej se na termokřídy.
Online
U toho teploměru pozor , u lesklých ploch kecá nesmysly .
Offline
Pořád můžeš koupit 15 kg cívku, co potřebuješ, svařit a zbytek cívky prodat na internetu. Přirozeně s určitou slevou, ale už to tak ztrátové nebude.
Nebo naopak, když si v tom svařování věříš, tak zbytek cívky vypotřebovat na svařování pro někoho jiného za úhradu.
Offline
Záleží jestli jeho svářečka umí i 15kg cívky.
Offline
Předpokládám, že ano, když píše pouze, že 15 kilo cívka je ekonomický nesmysl. Ne že to je nemožné.
Offline
Už si přesně nepamatuji, ale OMI 165 byly jen na malé 5kg cívky. 166 by měla být ta samá svářečka jen s nějakými úpravami.
Offline
Radim napsal(a):
Předpokládám, že ano, když píše pouze, že 15 kilo cívka je ekonomický nesmysl. Ne že to je nemožné.
15 kg cívka je okamžitý výdaj, ale pokud mu v dílně nezrezne, tak tím bude svařovat ještě za 10 let. Jen bude mít kvalitnější přídavný materiál, než by bylo nutné. Proč ne, to přece nevadí. Taky mám na extra věci trubičku Lincoln, která stála 2x tolik, co obyčejnej Sidegas.
Offline
Tak záleží jaké má kdo finanční priority. To cargo kolo taky nesvaří jen za cenu materiálu, který sežene někde ve výprodeji. Pokud to má být solidně udělané na delší běžný provoz a dělá se to poprvé, tak to nejde bez výrazných výdajů na přípravu, zakoupení kdovíčeho včetně nakonec i zbytečných věcí , zaučení a podobně.
Ty tuším 2 - 4 tisícovky navic na drát je úplný pakatel.
Pokud bude dělat podobné páté, desáté kolo tak už o moc víc nad cenou materiálu ty náklady nebudou, ale u prvního kola jsou ty dodatečné náklady vícenásobek ceny materiálu. Přirozeně ještě bez započtení hodin, které nad tím stráví.
Ostatně diskuze v tomto vláknu to dokazuje.
A je otázka, jak moc je ta cívka drátu náchylná ke zreznutí při dlouhodobém mnohaletém uložení rozdělané cívky. Jestli třeba po 2 - 5 letech skladování rozdělané cívky v běžné dílně s běžnou vlhkostí a "svářečskou" čistotou vzduchu nepřijde, až to bude zase potřebovat a nezjistí, že ten drát je zrezlý a použitelný tak maximálně na zadrátování plotu. Či jestli nedojde aspoň k takové degradaci povrchu drátu, že to bude dělat nějaké občasné problémy.
Offline
Radim napsal(a):
... a nezjistí, že ten drát je zrezlý a použitelný tak maximálně na zadrátování plotu...
Radime, fakt blbě se s tím cokoliv drátuje.
Zřejmě kvůli obsahu křemíku v drátu, přidávaného pro tvarovou paměť?
Offline