SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Papír snese všechno . Pokud si to někdo chce koupit tak si to koupí. Olovo je dneska kničemu.
Mimo jiné umí taky hezky explodovat z ničeho nic jen si prostě vzpomene.
Eve Lifepo4 280Ah 6000+ cyklů 69 USD . *4 na olovo napětí + BMS +bedna cca 350USD ?
Hotovej pack 51,2V 300Ah 15,3kWh 120kg CanBus BMS 1530usd . s poštou a dph to bude za 2500usd ?
At jsou kvalitou jakýkoli klidně si to koupim ale olovo ani značkové ne protože za 4-5let je po něm.
Pokud se to má hejbat (mám to ve vozíku) olovo 6x30kg je 240kg 200Ah
Li stačí 100Ah a má 50kg . tak to taha o 190kg méně . Prakticky už nikdo olovo nepoužívá snad až na dětský vozítka .
Baterky jsem tam zavřel do bedny a od tý doby to jezdí . Olovo už bych 2x vyměnil
Pokud to někoho zajímá klidně se připojím a kouknu kolik to protočilo Ah .
Offline
Co vás vede k tomu použít olovo?
Jediný kde bych to olovo viděl jako výhodný je u někoho, kdo obhospodařuje autopark strojů a má starý akumulátory grátis. Na FVE se olovo nehodí, psal jsem proč v dřívějším příspěvku.
Offline
Olovo je dost blbovzdorne a lacne.Ze hadaj kde ho najdes -statnej sprave ,u vojakov, na letiskach a inych aplikaciach kde su kladene vysoke poziadavky aby to vzdy fungovalo ked vypadne elektrina . Ze zalozne ,nudzove riesenia co som videl hlavne statnej sprave kde bola poziadavka kladena hlavne na spolahlivost bolo pouzite olovo Zatial to vo vacsine tak je
Online
Tak ono je u baterek pro zalohování doma v baráku pořád ještě dost neznámých, protože zatím s eto používá krátce. V první řadě je třeba vidět, pro různé režimy spotřeby, kolik cyklů se z té baterky skutečně v reálu za třeba rok spotřebuje a jaké to jsou cykly, jestli maximální nebo třeba jen částečné. Chtělo by to, aby velké množství systémů, třeba i desti statisíce shromaždovaly o tom aspoň pár let data, aby potom šlo baterky optimálně zvolit, hlavně z hlediska ceny.
U olověných baterek je potom třeba taky použít hlídací elektrorniku, protože ve skutečnosti i olověné baterky mají z hlediska životnosti podobnou charakteristiku jako lithiové. Nejrychleji ji ubíhá životnost, když jsou maximálně nabité a jdou k plynovacímu napětí a potom když jsou hluboce vybité a začínají sulfatovat. Zvláště startovací baterky při plynování stárnou velice rychle, protože aby se u nich dosáhlo nízkého startovacího odporu a vysokých startovacích proudů, jsou elektrody dělány jako hodně tenké. Při vysokém nabití tak kladné elektrody křehnou a nakonec se rozpadnou. Naopak slabší sulfatování při nízkém nabití se dá trochu speciálním nabíjením "zlepšit". Když olověná startovací baterka při nechytrém nabíjení a vybíjení vydrží v autě až 6 let a má vydržet 500 - 600 cyklů, kolik dosáhne cyklů a let životnosti, když se v sestavě bude hlídat a vyrovnávat nabíjení a vybíjení ?
Jinak pro olovo přímo nejsem, ale říkám, že se tyto věci musí dopředu propočítat.
Například u lithiových titanoxidových článků jsem viděl uváděný počet cyklů 30 tisíc. Komu ale tak velký počet cyklů bude co k čemu? U zálohování střešní FV elektrány by to bylo tak na 100 nebo kolik let.
Offline
Joe66 napsal(a):
Olovo je dost blbovzdorne a lacne.Ze hadaj kde ho najdes -statnej sprave ,u vojakov, na letiskach a inych aplikaciach kde su kladene vysoke poziadavky aby to vzdy fungovalo ked vypadne elektrina . Ze zalozne ,nudzove riesenia co som videl hlavne statnej sprave kde bola poziadavka kladena hlavne na spolahlivost bolo pouzite olovo Zatial to vo vacsine tak je
Tam to je za cenu nižšího měrného výkonu, protože olověné elektrody jsou mnohem masívnější než u startovacích baterek a za cenu většího vnitřního odporu, protože elektrody jsou dál od sebe, kyselina je řidší, aby při hlubokém vybití baterky tolik nesulfatovaly a separátory myslím ještě k tomu mechanicky zpevňují hlavně kladné elektrody. Tyhlety záložní olověné akumulátory pak klidně mohou vydržet i mnoho desítek let.
Offline
Vždy je to olovo doplněné o generátor. Baterky při výpadku proudu pracují chvilku a pak to převezme generátor. V tom je olovo dobrý. Dlouho nic a pak obrovské proudy. U FVE se bavíme o soustavném vybíjení a nabíjení, někdy jsou baterky vybité až několik dní, jako třeba tento týden.
Pokud někde není problém na něco dát peníze, tak to jsou vojáci a státní správa obecně. Kor když se to spojí s bezpečností nebo nutností. Dlouho trvá prosazení si výdaje, ale částka není důležitá.
Offline
...takže oproti schématu v https://www.svarforum.cz/forum/viewtopi … 94#p188694
Jsem to zapojil následovně:
Nakonec jsem vnitřní termostatický ventil vyhodil a dal vnější směšovák VTC511 na 65°C. Původní ventil vypadá takto:
Data z posledních dvou dnů provozu vypadají takto (venkovní teplota 7-8°C, ztráta objektu 7,6kW@-15°C):
- červená - teplota spalin
- modrá - teplota kotle
- zelená - horní teplota velké nádrže (lvti 800 n600)
- žlutá - spodní teplota velké nádrže
- světle zelená - zbytkový kyslík x10%
Teplota vody v bojleru 180l, který je součástí TČ:
Nerezový výměník spolu s VTA332 funguje bezvadně.
Editoval davidma (07-02-2024 19:19:49)
Offline
To vypada moc hezky, hlavne jak ta 800l nadrz to dokaze hezky drzet.
Kdyz to srovnam s moji 300l (na cca podobnou zatez), tak mam chut tezce zavidet Nebo dokupovat vetsi.
Pro srovnani, teplota do/z okruhu, DOR-F12 + 300l + obcas taky spici topic.
Offline
Ty mas podlahovku...?
Nahrivas i TUV?
Offline
davidma napsal(a):
Ty mas podlahovku...?
To ne, mam starej barak, takze po baraku klasicka topeni s termostatem + metrova cihlova zed. TUV se snazim dokopat uz tri roku, a uz pul roku na me v garazi smutne kouka bojler s kombinovanym ohrevem, abych ho konecne narval do koupelny a napojil na okruh...
Offline
Nemáš to na ohřev TUV moc studený?
Offline
davidma napsal(a):
Nemáš to na ohřev TUV moc studený?
Mam, taky to pocitam ohrejvat co to da (tech cca 55 z okruhu), a zbytek dojet elektrikou, a nebo koupit regulacni ventil na 75. Tohle pak bude prace pro Arduino s elmag. ventilem a stykacem.
Offline
Regulačním ventilem na 75 myslíš 3CV na ochranu zpátečky nebo kterej přesně?
Offline
davidma napsal(a):
Regulačním ventilem na 75 myslíš 3CV na ochranu zpátečky nebo kterej přesně?
jojo, ten, ted tam mam 60tku, na ktere se pak ustabilizuje celej okruh (po vetsinu podzimu a jara neni potreba topit vic, a fajrovat to kdyz tech 300l to pak stejne dlouho neudrzi je nesmysl).
No bylo tam par chyb z neznalosti, nektere dane potrebou rychle neco vyresit s minimalnim rozpoctem (takze jsem, blbec, koupil za 7000 300litru v dobe, kdy 1000l stala asi 11k, ach jo), nektere ciste z blbosti (jako ze otevreny okruh = prilis maly tlak = podtlak mezi 3CV a obehovym cerpadlem dokaze dost snadno tu vodu vyvarit uz pri roztapeni) apod. - clovek se porad uci, no.
Offline
Blbý je, když se člověk takhle učí na svym .
Offline