SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 29-11-2021 20:20:12

Hoyas
Člen
Registrovaný: 29-11-2021
Příspěvky: 1

Ochrana druhé strany svaru tenkého materiálu

Zdravím všechny,

svařujeme 24mm tlusté příruby (černý materiál) na nerezovou trubku s 2mm stěnou robotem. Zákazník nám dodává trubky pálené na 3D laseru i příruby s o něco větší dírou než by bylo ideální (časem bude vstupní materiál odladěný,
ale teď se s tím musíme poprat.

Problém je ten, že v místě s větší vůlí přeskakuje oblouk z jedné stěny svaru na druhý, jedeme na necelých 100 Amper v pulzu 1mm přechodovým drátem. Když přidáme výkon tak aby byl oblouk stabilnější, tak se zase propaluje tenká trubka.

Foukání argonu z druhé strany nepomohlo, měli byste nějakou radu jak zamezit propalování? Našel jsem ochrannou pastu od chemweldu https://eshop.chemweld.cz/teplostop-pas … -4000--c/, máte s ní někdo zkušenosti?

Přemýšlím ji použít zevnitř trubky, místo hliníkové nebo měděné trubky na podložení, protože je trubka po pálení laserem lehce šišatá a nepodloží rovnoměrně místo svaru.

Díky za rady.

Offline

 

#2 30-11-2021 00:11:07

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4267
Web

Re: Ochrana druhé strany svaru tenkého materiálu

poladit úhel robota - oblouk směrovat víc do příruby?  Standardní osvědčená metoda při ručním vaření...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#3 30-11-2021 09:24:45

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4164

Re: Ochrana druhé strany svaru tenkého materiálu

Jasně bourači, jenže tohle bude trochu větší starost. Bez dokonalé znalosti se to bude těžko přes diskuzi ladit. Ono bude moc záležet na poloze svařování, na možnostech polohování daného robota a hlavně na možnostech modulace parametrů na svařovacím zdroji. Určitě se bude muset hýbat se všemi nastavitelnými parametry, pro úplný začátek se svařovacím napětím, s poměry na samotném pulzu a samozřejmě s trajektorií hořáku.

Offline

 

#4 30-11-2021 14:12:39

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 317

Re: Ochrana druhé strany svaru tenkého materiálu

..okrem spomínaných ešte funguje zvarať prerušovane  po úsekoch s prestavkami ak to dovoľuje technologia


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#5 25-01-2022 10:53:55

Dawidoff
Člen
Registrovaný: 25-08-2019
Příspěvky: 10

Re: Ochrana druhé strany svaru tenkého materiálu

Nám se vždy osvědčilo dát z druhé strany masivní kus mědi nebo bronzu a případně ještě potřít formovací pastou.

Offline

 

#6 25-01-2022 21:12:44

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 529

Re: Ochrana druhé strany svaru tenkého materiálu

Dawidoff napsal(a):

Nám se vždy osvědčilo dát z druhé strany masivní kus mědi nebo bronzu a případně ještě potřít formovací pastou.

Hoyas napsal(a):

...Foukání argonu z druhé strany nepomohlo, ... Našel jsem ochrannou pastu od chemweldu ...

Přemýšlím ji použít zevnitř trubky, místo hliníkové nebo měděné trubky na podložení, protože je trubka po pálení laserem lehce šišatá a nepodloží rovnoměrně místo svaru...


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče