SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 14-01-2019 07:56:11

worm6666
Člen
Registrovaný: 15-06-2016
Příspěvky: 141

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

skuste niekto napisat o akych materialoch, hrubkach materialov a povrchovych upravach sa bavime... dakujem.


TIG: Welder Fantasy JET TIG II-S AC/DC 200 IGBT PFC SPOT, MIG: MAGNUM MIG 215 PULS SYNERGIA, GORILLA POCKETMIG 215, KUKLA: Kowax 730, PLASMA CUT: HEROCUT 55, SOLUTION PC 40

Offline

 

#27 14-01-2019 11:04:53

Ikovlabs
Člen
Registrovaný: 16-02-2017
Příspěvky: 115

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

A co tak varit primo oholenym  CYKY 1,5 - slo by to na pozink?


Berlan BPS 40,BWIG 180,BMIG 140

Offline

 

#28 14-01-2019 13:55:19

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1871
Web

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Ikovlabs napsal(a):

A co tak varit primo oholenym  CYKY 1,5 - slo by to na pozink?

Šlo. big_smile Co vám brání to zkusit?

Offline

 

#29 14-01-2019 15:01:26

Ikovlabs
Člen
Registrovaný: 16-02-2017
Příspěvky: 115

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Tak znas to - nechci byt prukopnikem slepych ulicek.. :-)


Berlan BPS 40,BWIG 180,BMIG 140

Offline

 

#30 14-02-2021 12:10:12

PavelKa
Člen
Registrovaný: 14-02-2021
Příspěvky: 3

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Zdravím, rád bych otevřel znovu toto téma, ať nevytvářím zbytečně nové vlákno...
Mohl by tedy být TIG se „Silicone Bronze“ či uváděnými pájkami (CuSn6 atd) adekvátní alternativou k tvrdému pájení s autogenem (propanbutan+kyslík)? ...jde mi primárně o to, zda bude ta pájka zatékat a půjde tak např. zasunout do sebe a spájet dvě trubky a nebo např. kovový plátek vyfrézovaný do tvaru loga na rám kola, aniž by se deformovaly hrany toho loga. nebo u TIGU nehledě na použitou pájku vždy vznikne jen housenka podél spoje jako při klasickém TIG svařování a hrana se tak deformuje?

Offline

 

#31 14-02-2021 12:21:14

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1586

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

PavelKa napsal(a):

....
Mohl by tedy být TIG se „Silicone Bronze“ či uváděnými pájkami (CuSn6 atd) adekvátní alternativou k tvrdému pájení s autogenem (propanbutan+kyslík)? ...jde mi primárně o to, zda bude ta pájka zatékat a půjde tak např. zasunout do sebe a spájet dvě trubky a nebo např. kovový plátek vyfrézovaný do tvaru loga na rám kola, aniž by se deformovaly hrany toho loga. nebo u TIGU nehledě na použitou pájku vždy vznikne jen housenka podél spoje jako při klasickém TIG svařování a hrana se tak deformuje?

Není to ekvivalent, pájka nezatéká.
Je to v podstatě náhrada za vaření, když se ty materiály vařit nedaj (špatně svařitelné oceli, nestejnorodé materiály, nedostatečný výkon svářečky, která neroztaví základní materiál, .... )
Co jsem zapomněl? smile

Offline

 

#32 14-02-2021 17:51:22

PavelKa
Člen
Registrovaný: 14-02-2021
Příspěvky: 3

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

pafik1605 napsal(a):

Není to ekvivalent, pájka nezatéká.
Je to v podstatě náhrada za vaření, když se ty materiály vařit nedaj (špatně svařitelné oceli, nestejnorodé materiály, nedostatečný výkon svářečky, která neroztaví základní materiál, .... )
Co jsem zapomněl? smile

díky moc za ujistění! asi teda tuším správně, že neexistuje cesta, jak by šlo s TIGEM pájet stylem, kdy bude pájka zatékat jako u standardního pájení plamenem, že? smile přimělo mě k téhle úvaze to, že opačně s autogenem vařit jakžtakž jde, co mi bylo řečeno (samozřejmě zdaleka ne kvalitativně jako na úrovni TIGU!)

Offline

 

#33 15-02-2021 16:13:46

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1092

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Je zde řeč o alternativě k MIG pájení pozinkovaných a pohliníkovaných plechů bronzovými přídavnými materiály, funguje to ale i pro nepovlakované materiály.
Přídavný materiál je nejčastěji CuSi3, pro náročnější aplikace CuAl8, případně i CuAl8Ni2.
CuSi3 má teplotu tavení 965-1035°C.
CuAl8 má teplotu tavení 1030-1040°C.
Teplota tavení přídavného materiálu je tedy ca. 500°C pod teplotou tavení oceli. Spoj tedy není tavný, ale pájený, vzniká difuzí. A jde to i TIGem.
Lázeň zatéká, samozřejmě nemá takovou kapilaritu, jak mosazné nebo stříbrné pájky, ale zatéká. Lépe CuAl8. Čím užší rozsah tavení, tím lepší tekutost, naopak čím širší, tím lepší pro vyplnění mezery. 
Tak to klidně zkuste, není to slepá ulička, jen ten TIG hořák používáte spíš jako nahřívací a ne pro natavení základního materiálu. Když budete mít nahřátý základní materiál přes těch 1000°C, ale pod teplotou jeho tavení, odtavíte přídavný materiál a držíte lázeň tekutou. Difuze jde s časem, ale samozřejmě ne do nekonečna.
Pokud jde o použití elektrikářských drátů pro svařování, tak ty nepoužívat na nic. Těžko budou z dezoxidované mědi a kyslíkatá měď bude vždy pórovat. To, že se někdy, někde, někomu, něco povedlo není důvod dávat to jako radu, že to funguje.

Offline

 

#34 15-02-2021 20:50:50

PavelKa
Člen
Registrovaný: 14-02-2021
Příspěvky: 3

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

děkuji moc za radu. k tomu zatékání - měl jsem na mysli např. něco takového viz https://www.bikehugger.com/wp-content/u … 60x504.jpg nebo viz https://bishopbikes.com/site/wp-content … 4c5c_k.jpg - to logo nebo ozdobný rukáv na rámu kola jsou napájené na základním rámu - dělává se to stříbrnou pájkou. pájka tu zatekla na výbornou, hrany jsou nedotčené. to tedy TIG-pájením asi nepůjde, i kdyby se použila stříbrná pájka, nebo by to fungovalo? smile  - jde mi prakticky jen o to, zda investovat do autogenu a řešit plno věcí kolem toho. je mi ale jasné, že celý materiál se u autogenu prohřeje líp jak u TIGU, kde to bude hřát jen lokálně

Offline

 

#35 16-02-2021 08:58:12

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1586

Re: TIG pajkovanie - silikon-bronz ?

Kamarád stavěl cyklistické rámy, klasicky do mufen. To, že pájka zatéká, to pro mě znamená, že když tu mufnu ohřeje a přiloží pájku na jedné straně, tak mu na druhé straně vyleze. To pájení TIGem neudělá.
Taky jsem testoval jeho stříbrnou pájku s TIGem. Nejde to, chvíli nic a pak se to odpaří. Stříbrná pájka není čisté stříbro, ale stříbro s mosazí, v mosazi je zinek a ten dělá neplechu.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS