SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 07-09-2020 15:04:10

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1984
Web

Re: Tvrdé pájení TK plátku na ocel

Co si na ten TK plátek napájet 2-3 "kameny" s vnitřním závitem- (něco jak jsou kameny k uchycení do T drážky stolu), ty utopit v těle držáku(dal bych to 12x12x6 ať se to dobře lícuje se středem na 6mm díra 6,6mm do ní závit M8 a ze spodní strany stáhnout šrouby se zápustnou hlavou?


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#27 09-09-2020 19:41:07

PavelZ
Člen
Registrovaný: 02-09-2020
Příspěvky: 10

Re: Tvrdé pájení TK plátku na ocel

Ládes napsal(a):

Co si na ten TK plátek napájet 2-3 "kameny" s vnitřním závitem- (něco jak jsou kameny k uchycení do T drážky stolu), ty utopit v těle držáku(dal bych to 12x12x6 ať se to dobře lícuje se středem na 6mm díra 6,6mm do ní závit M8 a ze spodní strany stáhnout šrouby se zápustnou hlavou?

To zní jako dobrý nápad. Možná výrobně trochu náročnější (chci samozřejmě co nejjednodušší postup), ale zase když to bude nakonec fungovat... Díky.

Dnes pokus s částečným úspěchem: zkusil jsem jen malý ocelový plátek na ocel, vše obroušeno a očištěno, dal jsem sendvič ve složení ocel-tavidlo-pájka ve formě folie-tavidlo-ocel do upínacího přípravku, a to celé do pece na nějakých 750 C. Při vytažení z pece bylo vše do červena, ale jaká teplota to byla - kdo ví. Možná pořídím nějaký infra teploměr.

Pájka zjevně smočila velký povrch ocelového bloku. Kus jsem nechal vychladnout a rozříznul napříč na tři kousky. U jednoho krajního kousky se plátek ihned oddělil, asi studený svár? Další dva kousky mají ve sváru nějaké inkluze, ale zkoušel jsem do toho bouchat a páčit, a drží. Čili vzhledově nic moc, ale funkce ok. Příště asi zkusím dát ty dva plátky pájky, jak radil Dawe. A asi delší dobu nahřívání. Zkusím dát fotky, nevím jak moc je to na nich vidět.

První kousek - ten co se oddělil.
https://i.imgur.com/c7KdQ1o.jpg

Prostřední kousek, z obou stran.
https://i.imgur.com/IelGnA7.jpeg

https://i.imgur.com/W3KhLoN.jpeg

Poslední kus.
https://i.imgur.com/crYND6O.jpeg

Offline

 

#28 09-09-2020 21:42:36

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 2924

Re: Tvrdé pájení TK plátku na ocel

zrovna tie teploty..... som kvoli tebe pred par dnami pozeral kvoli indukcnemu ohrevu
690°C bolo v popise k pajke este pozri tavidlo aby si to nespalil strati potom vyznam ked sa uskvari prihori...
cervena je sakra moc..

https://d2n4wb9orp1vta.cloudfront.net/cms/Craftman-Table.jpg;maxWidth=600

Editoval ihlan (09-09-2020 21:45:35)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#29 09-09-2020 21:48:31

PavelZ
Člen
Registrovaný: 02-09-2020
Příspěvky: 10

Re: Tvrdé pájení TK plátku na ocel

Aha, já naopak myslel že jsem s teplotou moc nízko. Vygooglil jsem si taky podobné legendy, ale přišlo mi že bych měl jít spíš víc. Asi bude potřeba ten teploměr.

Offline

 

#30 09-09-2020 23:52:46

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1984
Web

Re: Tvrdé pájení TK plátku na ocel

Podle okují to opravdu vypadá na příliš velkou teplotu a degradaci tavidla a pájky,respektive dlouhou výdrž na teplotě v nevyhovujícím prostředí.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#31 10-09-2020 07:53:02

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1087

Re: Tvrdé pájení TK plátku na ocel

Chemweld 110 je univerzální tavidlo pro stříbrné a CuP pájky. DIN 8511: F-SH 1, EN 1045-FH 10, pracovní teplota 550 - 800 °C

Existují ale tavidla vhodnější pro podobné aplikace:
Fontargen F300 HF Ultra    Tmavá pasta pro stříbrné pájky, zejména pro vyšší pájecí teploty do 850°C, pro díly vystavované delšímu ohřevu, obtížněji pájitelné materiály, vysokofrekvenční pájení, pájení nerezavějících ocelí, tvrdokovů, apod. DIN F-SH1, EN FH 12

Offline

 

#32 12-09-2020 17:48:02

Dawe
Člen
Registrovaný: 19-04-2019
Příspěvky: 108

Re: Tvrdé pájení TK plátku na ocel

PavelZ> Z fotek soudim, ze jde o dlouhou vydrz na vysoke teplote a tim nadmerne oxidaci na kterou uz tavidlo nestaci. To vykonejsi tavidlo je urcite dobry napad, ale  obavam se, ze jen v peci bez inertni atmosfery  ti to uspokojive zapajet nepujde. Chapu ze se snazis odladit co nejlepe opakovatelny proces a proto uzivas pec. Ale dostatecne vykonnym horakem je ta klicova oblast daleko rychleji ohrata a tedy lepe pajitelna. Urcite bych ted zkusil na porovnani horak. Jestli je treba vyrabet stovky nebo tisice kusu, tak bych si udelal slusny pajeci pripravek s horakem nebo i vice horaky, abych mel proces co nejvic pod kontrolou (pohybliva platforma, casovany horak atd.).

Editoval Dawe (12-09-2020 17:53:56)


MEZ SMA 130-1 (r.v.1991) , Berlan BMIG 140 modded (r.v.2009), Welbach Alpha 225 AC/DC TIG (r.v.2013)

Offline

 

#33 12-09-2020 19:32:39

Carls
Člen
Registrovaný: 16-03-2019
Příspěvky: 302

Re: Tvrdé pájení TK plátku na ocel

Za mýho mládí se dělali ve fabrice renovace soustružnických nožů  pajely se plátky do vyfrézovaného sedla podle plátku  Koukal sem na to kdysi vše dělal jen autgenem a mosazí + borax  Nejdříve ohřál držák pak nanes tavidlo a pájku do toho posadil plátek vše se pak  nechávalo vychladnout v peci   Je fakt ten že takto naletovanou kudlu si musel nabrousit nahrubo a nechat ležet ve skříňce tak měsíc  aby se vyrovnalo pnutí jinak se plátek sypal a praskal při soustružení

Editoval Carls (12-09-2020 19:34:03)

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS