SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 30-05-2020 11:10:40

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 983

Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Jaký nastavit průtok plynu pro svařování hliníku MIGem? Na ocel se nastavuje 10x průměr drátu, na hliník kolik? Nikde jsem to nenašel. A ještě tlumivka; je lepší nastavit tvrdej oblouk, nebo měkej?  Nějak už se v tom experimentování ztrácím smile

Offline

 

#2 30-05-2020 14:43:03

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1110
Web

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Mne stacilo 5 L /minutu... moze byt aj viac, ale je to niekedy zbytocne. Dofuk 0s. Zvaral som 0,8 AlMg5, teraz mam  1,0 mm AlMg5 a pohybujem sa stale okolo tohto prietoku. Na odbockovej formike som tlmivku neriesil..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#3 01-06-2020 07:39:24

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 983

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Opravdu tak málo? S TIGem pouštím tak 6-7 litrů, a to v tom tigovém hořáku s čočkou je argon "srovnanej" mnohem líp. O chlazení špičky nemluvě. Dofuk mám 0,5s. Rozdíl v tlumivce mezi -5, 0 a +5 jsem neviděl.

Offline

 

#4 01-06-2020 09:03:14

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1110
Web

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Vsak si nastav 10 l/min a uberaj pokial sa da.. mozno budes prekvapeny. Samozrejme prietok zavisi od velkosti hubice.. ja mam v horaku taku tu klasiku na pruzinku s priemerom 12 mm.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#5 01-06-2020 09:24:14

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 983

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Průtok si nastavuju kuličkovým průtokoměrem na hubici, to je skutečná hodnota.
Zkusím to stáhnout; jak píšeš, až to stáhnu na nulu, budu prekvapeny... smile

Offline

 

#6 06-06-2020 16:18:03

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 983

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Tak jsem to dneska trochu testoval, při průtoku 6 litrů to vaří, ale celý okolí sváru je očouzený. Postupným zvětšováním jsem se dostal na 10 litrů, kde už to bylo OK, respektive byl očouzenej jenom začátek sváru, ale ten mi to dělá celkem standardně. Předfuk 0,2 s, více není rozdíl.

Offline

 

#7 11-08-2020 07:43:06

hrmil
Člen
Registrovaný: 07-01-2013
Příspěvky: 274

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Dobrý deň.
Mám otázku,možno na vyrobca.Uvažujem na skúšku kúpiť  Zvárací drôt HELVI ALSi5 4043 - Ø 0,8mm - 0,5kg cievka.
Bude stačiť plyn Ar 4,6 na zváranie hliníka,alebo musí byť čistejší.Potrebujem si poheftovať nenosnú konštrukciu z hliníkových profilov.Na vzhľade zvarov Mi nezáleží.
Ďakujem za odpoveď.

Editoval hrmil (11-08-2020 07:44:20)

Offline

 

#8 11-08-2020 10:36:27

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1855
Web

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

hrmil napsal(a):

Dobrý deň.
Mám otázku,možno na vyrobca.Uvažujem na skúšku kúpiť  Zvárací drôt HELVI ALSi5 4043 - Ø 0,8mm - 0,5kg cievka.
Bude stačiť plyn Ar 4,6 na zváranie hliníka,alebo musí byť čistejší.Potrebujem si poheftovať nenosnú konštrukciu z hliníkových profilov.Na vzhľade zvarov Mi nezáleží.
Ďakujem za odpoveď.

Pokud deklarovaná čistota Ar bude opravdu 4,6 tak by to na běžné MIG i TIG svařování aluminia mělo stačit. Samozřejmě čím čistší, tím lépe. My jsme tedy ve firmě používali Ar čistoty 5,0. ze zásobníku zkapalněného Ar.

Offline

 

#9 11-08-2020 11:50:36

hrmil
Člen
Registrovaný: 07-01-2013
Příspěvky: 274

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Frank,ďakujem za odpoveď.Mám doma Ar4,6,tak to vyskúšam.Kôli  niekolkým bodom sa Mi neoplatí kupovať Ar5,0.

Offline

 

#10 11-08-2020 18:58:34

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1110
Web

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

No na skusku si nekupuj kremikovy drot ale horcikovy.. AlMg5 ... ten AlSi je ako mokry spagat.. velmi zle sa s nim robi. Pokial zacinas so zvaranim hlinika Migom tak jednoznacne AlMg5. Najidealnejsie v priemere 1mm..
A ten Argon 4,6 bude bohate stacit.

Editoval vyrobca (11-08-2020 22:12:51)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#11 11-08-2020 19:24:53

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 983

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Argon 4,6 OK.
Drát 4043 je měkej, ale zase se používá univerzálně, zvlášť když nevíš, co svařuješ. Sváry maj menší náchylnost k praskání. Drát 0,8mm na 0,5 kg cívce, to je šidítko pro majitele Parkside z Lídlu.  Když se podíváš pořádně na ten jejich test svařování hliníku, tak zjistíš, že používaj zásadně 5356 (AlMg), protože ten jejich podavač by to s drátem 4043 nedal. Ani s tím pidihořákem.
Já jsem teď svařoval drátem 4043 1mm s čtyřmetrovým hořákem a s čtyřkladkou, ale chvíli mi trvalo, než jsem vyladil podavač, aby to podávalo a nemuchlalo drát. Takže jsetli chceš zkoušet a ne nadávat, tak vezmi tu 5356, jak radí vyrobca.

Editoval pafik1605 (11-08-2020 19:26:02)

Offline

 

#12 11-08-2020 20:29:38

hrmil
Člen
Registrovaný: 07-01-2013
Příspěvky: 274

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Ďakujem za rady .Uvidím ako to dopadne.Ešte nemám drôt kúpený,takže uvidím,ako to dopadne.

Offline

 

#13 07-09-2020 18:10:25

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 1714
Web

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Len pre zaujímavosť : profi zváračky majú 2 podávače.
Jeden na zváračke a druhy v rukoväti .
Potom tam kľudne ide strčiť aj 1450 a nehužve sa nič .


BERLAN BWIG 180 , Plazma DEDRA DESPi40, TMB-125, POWERMAT S-MAT 160 - OMI 165

Offline

 

#14 07-09-2020 21:12:49

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2217

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Tady si asi hořák za čtyřicet tisíc nikdo kupovat nebude.
https://www.youtube.com/watch?v=v02zyMP … e=emb_logo 

Dneska jsem byl pro plyn ve firmě Vebo  ve F M a mají 4,8 50 litru za 2000--- 2420 s Daní

Offline

 

#15 08-09-2020 12:26:44

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 983

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Pravdu díš. Tady je většina lidí, pro který je drahá i kompletní svářečka za dvacet smile
Ale je to hezký, ten hořák.

Offline

 

#16 08-09-2020 15:37:38

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2217

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Tady stojí za zmínku ,jak mají řešený odvod tepla. (chlazení) hořáku. To jak jsem tady psal že jsem kupoval MTG320i ke svému TS 2200 dávali k ni levný ale dle mého  slabý hořák. Teď nemám problém. Asi jsem moc opatrný ale u MW2200 jsem si také připlatil za TTG 2600 A místo 2200.

Offline

 

#17 08-09-2020 22:11:27

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 1714
Web

Re: Množství plynu při svařování hliníku pro MIG

Taky horák máme v práci.
Akurát to nemá na vrchu display a tlačítka , ale len potenciometer a 3 LED diody .
Asi lacnejšia verzia .
Tie staršie zváračky mali oveľa odolnejši horák .
Na tych nových sa odlamujú potenciometre .
Stačí s tým niekde klepnúť a je po potenciometri ...


BERLAN BWIG 180 , Plazma DEDRA DESPi40, TMB-125, POWERMAT S-MAT 160 - OMI 165

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS