SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 19-05-2020 09:31:07

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3186

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

Jo tchán to má taky i bez síta vyklápěcí a běžný plocháč 10ku . Má to na krmení ne na beton . Taky 5kW . Jinak není rozdíl zda mít 5,6,8,10ku , je to fuk .

Offline

 

#27 21-05-2020 09:26:09

Brembo
Člen
Registrovaný: 24-04-2012
Příspěvky: 546

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

materiál listových pružín je dobrý,no musel by sa vyrovnat-su zahnuté. Z karosérie osobných aut alebo kabín strojov nie,všetko je to tenké.

Offline

 

#28 21-05-2020 16:39:17

zahajskej
Člen
Registrovaný: 07-01-2015
Příspěvky: 118

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

Tráboš limča zadní i přední listové pero mají tlouštku jednotlivé listy 5mm, kombík zadní pero má jeden list 6mm, ostatní 5mm, přední je shodné s limčou. Jdou přehamrovat za studena do roviny.

Offline

 

#29 22-05-2020 09:56:42

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2924

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

A co  takhle udělat  ty kladívka z bláta typu  třeba 11375 a potom  je dát třeba mezi  dvě cihly a masívně obvařit nějakou  třeba i  běžnější  elektrodou  produkující  tvrdší  svarový  kov?
Třeba zrovna se koukám  na elektrodu  OK46.16 ,  to  je rutilbazická se svařovacím  napětím  okolo 24 voltů,  takže i  pro  levné  invertory a trafa a ta má  složení  svarového  kovu 0.5 Mn,  0.4 Si a 0.09C.  což  by mělo  dělat slušně tvrdší  kov.
A možná že jiné  relativně běžné  elektrody mají  ten  kov ještě tvrdší.

Editoval Radim (22-05-2020 09:57:13)

Offline

 

#30 22-05-2020 19:22:31

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 205

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

Radim, ak to bude klasický šrotovník, ktorý má kladivká navoľno na čap, tak tá blatová oceľ spraví z kruhového otvoru elipsu a zastaví sa až o sito. Tam treba zušľachtený materiál, ked len na 30+ HRC


Inak, aby som len nepičoval, tak ma napadlo jednoduché riešenie - nakresli si kladivko, preved na formát dwg alebo dxf a daj si to vyrezať /najlepšie vodou/ z hardoxu. Bude to stáť prd a niečo to vydrží.

Editoval jean (22-05-2020 19:24:00)

Offline

 

#31 23-05-2020 11:15:49

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1951
Web

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

jean:tak jít by to šlo,vymačkávání děr by se dalo vyřešit vložkou z vhodného materiálu,nicméně určitě by vlivem rázů dříve nebo později nejspíš došlo k deformacím nosné konstrukce z "bláta"(kosti jsou prevíti).Dělat časově náročné provizorium na troje čtvero drcení je neekonomické.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#32 23-05-2020 16:16:09

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 205

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

Predpokladám, že keby bol tazateľ schopný vyrobiť kalenú vložku do oceloveho plocháča, tak by sa tu nemusel pýtať o radu smile

Offline

 

#33 23-05-2020 18:52:49

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2924

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

jean napsal(a):

Radim, ak to bude klasický šrotovník, ktorý má kladivká navoľno na čap, tak tá blatová oceľ spraví z kruhového otvoru elipsu a zastaví sa až o sito. Tam treba zušľachtený materiál, ked len na 30+ HRC

Souhlasím, ale potom  taky nesmí  být z bláta ani  ten  čep. Jinak  se zase vymačká  on a zase se kladívka zastaví  o  síto. Nebo čep  přímo  prdne.

Offline

 

#34 23-05-2020 19:24:53

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 205

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

ak použíje šroby 10.9, alebo ešte lepšie 12.9, tak tie sa už nevymačkajú, 10.9 by mala mať tvrdosť cca 33+- HRC. To už stačí, aby to bolo dosť odolné.

Offline

 

#35 23-05-2020 22:25:14

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3582
Web

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

myslím že šrouby obecně nejsou tvrdé, jsou houževnaté - materiál má vyšší mez kluzu, s tím souvisí i tvrdost, ale jen částečně.
Na uložení kladívek jedině něco kaleného.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#36 23-05-2020 22:53:50

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 205

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

Bouraci, mam to zmerane.

Offline

 

#37 24-05-2020 07:20:34

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 976

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

Ja by som to riešil inakšie. Kladivka by som vyrobil z mäkkej ocele s tvrdým navarom funkčných plôch. Kladivka musia mať medzi sebou medzery, tak by som to riešil tak, ze do oka kladivka by som nalisoval rúrku potrebnej dĺžky ktorá by zároveň zabezpečila dištanc od susedného kladivka. rúrka by mohla byť aj z tvrdšieho materiálu (piestny čap ?). Zväčšila by sa plocha kontaktu s čapom.

Offline

 

#38 24-05-2020 11:53:12

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3186

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

Zůstal bych na začátku , kladívka jsou v tomto případě spotřebka . Tak bych si jich z lisťáku za pár korun udělal záložní a je .

Offline

 

#39 24-05-2020 11:59:27

jf
Člen
Registrovaný: 07-02-2018
Příspěvky: 2

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

Kdysi dávno taky dělali šroťák na velké kosti. Žádný šroub jako čep volných kladívek to nevydržel,  nakonec použili válečky z ložiska.

Offline

 

#40 24-05-2020 18:15:34

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1951
Web

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

jf napsal(a):

Kdysi dávno taky dělali šroťák na velké kosti. Žádný šroub jako čep volných kladívek to nevydržel,  nakonec použili válečky z ložiska.

To věřím.Už jen představa že něco mlátí do kosti frekvencí 47 ran za sekundu je šílená.Ono se řekne blbý kladívka na rozmlácení čehosi,ale aby to fungovalo jak má musí to být poměrně přesně vyrobené, bláto v té konstrukci nemůže být nikde(na tvrdé kosti se může lehko stát že se to natáhne ohne uhne z osy a je zaděláno na novovýrobu v lepším případě v horším na pěknej průser)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#41 24-05-2020 21:13:47

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2924

Re: Jak zakalit ocel - kladívko

No,  co  jsem  viděl  různé  šrouby,  tak  ony se taky dělají  z  různých  materiálů. Jsou  běžné  levné  (asijské) šrouby dělané  z  měkkého materiálu  a jsou  šrouby dělané  pro  případ,  kde je třeba nějaká  vyšší nosnost nebo  certifikovaná  nosnost. Třeba na nějaká  zvedací  zařízení  atd.
A nakonec šrouby z  nerezu,  které  by obecně měly být znatelně odolnější.
Obecně ale šrouby místo  čepu  je nouzové  řešení,  protože v místě kontaktu  se závit vymačká a o  ten  závit je ten  šroub  coby čep  slabší a je tam  hned příslušná nežádoucí vůle, která klade větší  nárok na pevnost  toho  čepu. Pokud je ten  čep  takového průměru,  že se dá  provrtat  a zajistit závlačkou  nebo  drátem, volil  bych  kulatinu příslušného  průměru,  třeba i  z  měkšího  materiálu a otvor v kladívku  přesně na tu  kulatinu,  jen  s minimální  vůlí.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS