SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO  | 
    
    
 
     | 
    
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Přímo na zinek jde i Zinorex
Offline
Já taky rád používám Alkyton, akorád hrozně dlouho schne. U mě tak týden. Barvu 3v1 jsem použil jednou a už nikdy ji nebudu používat. Snad po půl roce se to začlo loupat. Možná v kombinaci se základem, ale potom už raději použiji kvalitnější syntetiku. Oblíbil jsem si barvy od Colorlaku. Třeba slavný Industrol mě moc nenadchnul. Teď začínám se sákladními barvami epoxyd a zatím spokojenost. Lidi to hodně chválí, hlavně na auta.
Offline
Alkyton je taky barva 3v1? No netvrdím že nějakými epoxydy bude někdo natírat plot. Nevím jestli mám něco špatně, ale v popisu je přímo napsané, že barva Alkyton tvrdne asi 7 dní. Zkuste někde mrknout. 
Epoxydový základ jsem myslel na auta jako základovku a na to plnič a klasickou autobarvu. Barvu 3v1 jsem požil podle návodu. Jestli jsem někde udělal chybu nevím, prostě tyhle barvy nemusím.
Offline
ak chces diskutovat o teme farby 3v1 zaloz si nove vlakno,pokusim sa ti napisat o tych farbach vsetko co viem...toto ale neni to co ma zaujima,moj problem je vidiet z foto opadana farba bez zjavneho dovodu
Editoval pavol.sk (09-04-2020 03:33:58)
Offline
Já to vidím v silné vrstvě tvrdé barvy. Tvrdá syntetika v tlusté vrstvě utrhla základ od plechu. Typoval bych to na základ provedený na hladký nový plech neudržel napětí vyvolané smrštěním syntetiky v silné vrstvě.
Offline
Záleží jaký základ byl na té brace použitý a jestli byl ten pozink trošku zaoxidovaný. Jak tu někdo psal, dnes už jsou barvy i na čerstvý zinek, ale kdysi před 40 léty? Asi bych to celé sundal kartáčem v úhlové brusce. Natřel tím Zinorexem nebo jiným základem na zinkový plech a nechal pořádně zaschnout. Na to alespoň 2 vrstvy vrchní barvy, podle uvážení.
Offline
pavol.sk napsal(a):
ono sa to praveze nelupe po vrstvach...vrstvy su dobre spojene lupe sa to komplet az zo zakladom ta bezova to je holy kov fotene pod uhlom tak to tak blbo vypada,skusim dat este ine foto ak je tam farba tak je komplet tak ako sa postupne natierali jednotlive vrstvy a ked tam farba neni tak je to hole az na kov
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 080581.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 080577.jpg
tam hore kde to vypada ako bezova farba tak to je sposobene len lisovanim a ten plech je pod inym uhlom preto to ma iny odtien ale je to holy kov
Tak  to  je jasné,  lakovalo  se na zamaštěný  povrch. Ono  domácími  možnostmi je velice obtížné  zamaštěný  plech  očistit. respektive tehdy bylo. Všelijaké  otírání  hadrem  s nějakým  ředidlem akorát sundá  viditelnou  vrstvu mastnoty,  ale téměř vždy nějaká  slabá  vrstva zůstane. Když  k  tomu  je navíc povrch  hladký,  tak  to potom  drží  špatně. Při  nátěru třeba štětcem  se sice mastnota rozetře do  barvy,  ale částečně na některých  bodech  povrchu  zůstane.  Ta barva částečně chytne a částečně ne. 
Dlouho to v podstatě drželo,  i  když  třeba v zimě to  mělo  - 25 st C a v létě třeba na slunci  + 40 st  C. Kov pod tím  nezrezl,  pokud to  byly olejové,  fermežové  nebo i  částečně syntetické  barvy, protože tyto  barvy vytvářejí  uvnitř vrstvy barvy ve vodě nebo  vlhkosti  výluh, který  působí  antikorozně a pokud ten  plech  nebyl  načat  rzí před lakováním,  stačilo  to  ochránit a nemuselo  to podreznout.
Po  těch  cca 30 letech  už  to  ale nevydrželo. 
Dneska je možnost  třeba použít nějakou  lepší  tlakovou  myčku, která  umí  ohřát vodu  a přisát do  ní  čisticí odmašťovací prostředek, případně rovnou  existují  i  kombinované  čisticí  a fosfátovací  prostředky,  které  se dají  takovou  myčkou  aplikovat  a které  plech  rovnou  odmastí  i  nafosfátují. Taková  povrchovka je potom v podstatě blízká priofesionální úpravě pod nátěr,  jaká probíhá  v linkách  povrchové  úpravy a zakládá  na mnohem  větší  přilnavost  první  vrstvy barvy.
Offline
ci uz to bola hruba vrstva alebo zle odmastene,pride mi zvlastne len to ze to vydrzalo 10ky rokov...momentalne to urcite nejdem cele prerabat,dam dole co je uvolnene,odmastim to trichlorom,jemne prebrusim,necham trosku chytit hrdzu a pretrem alkytonom,neni to lietadlo ale blba brana,ide mi len o to aby to nehrdzavelo,mam rad ked su veci funkcne estetika je druhorada
ked zmenim nazor dam to cele dole pieskovanim nastriekam zakladom +2 vrstvy vrchnej farby mozno epoxid/polyuretan ale to ma teraz fakt "nehreje"
dik za rady !
Offline
I když to už máš vyřešené tak jen poznámku: byla to kombinace obojího.
Offline
moznosti preco sa to stalo bolo viacej,popripade ich kombinacie...len vies ako je to tam fakt 40r a drzi to a ked to cele natres tak po par rokoch to ide dole az na holy kov...paranormal ale nevadi,som zvedavi ci sa to casom bude dalej lupat
Offline
Myslím, že najbližšie k pravde je Famater. Podľa mňa bola použitá syntetika a tá veľmi stráca elasticitu. Voľakedy boli syntetické farby odporúčané aj na drevo ale veľa používateľov zistilo, že sa tie farby odlupujú. Drevo totiž viac pracuje ako kov. Na tej 40 r. starej bráne to držalo, kým sa to nepremaľovalo novým náterom. Ten svojim riedidlom narušil rovnováhu pnutia medzi starým náterom a podkladom a tak už značne narušená priľnavosť nevydržala.
Offline
Mozem potvrdit ze chemolak syntetika zaklad - sice drevo tenka drzi ale ked som to natrel hrubsie aby som 
zalial ryhy tak tam sa do roka odlupala je to silne teplotne namahana strana.
Editoval ihlan (09-04-2020 20:46:15)
Offline
Syntetika je vhodná s výhradami tak do interiéru. Nestabilná voči UV, v dnešnej dobe nie je dôvod ju používať. Jediná výhoda je nízka cena, ale vykúpená malou životnosťou v porovnaní s polyuretánom.
Offline
varok napsal(a):
Barvy 3 v 1 nejhorší co může být.
Nevím ja sem s ni spokojen drží už 4 rokem beze změn  a není jediný problém  Jediný byl řádně vše opucovat na čistý plech  a dodržet návod 
Nic se neloupe nepraská a drží
Offline
Ešte jedná skúsenosť so syntetikou stará 40 + rokov. Potreboval som prestriekať kapotu Fiat 600, ktorá bola niekým nastriekaná bielou syntetikou. Na jej odstránenie som použil klasický odstraňovač a čakal som, že tú rozleptanú farbu budem zoškrábavať špachtľou. No asi po 5 - tích minútach sa začal proces, ktorý som nikdy predtým, ani potom nevidel  Tá syntetika začala samá odskakovať v asi 10 mm šupinách a to v pramienkoch, ako domino-efect. Jednoducho to vyzeralo, ako by neviditeľné červy si vytvárali chodby medzi vrstvami farby. Tie pramene sa rozvetvovali a za cca 5 min bola kapota na 90 % zbavená nechcenej farby.
Pri tom probléme s branou, si preto myslím, že došlo k podobnému, aj keď menej radikálnemu efektu. Ten nový náter totižto neobsahoval také agresívne rozpúšťadla, ako odstraňovač.
Offline
Ono  syntetika se vytvrzuje vzdušným  kyslíkem  stejně jako  fermežové  a olejové  barvy. Proto na povrchu zatvrdne rychle , na úroveň  odolnosti  proti  prachu,  ale uvnitř je tím  zatvrdnutím  zhoršený přístup  kyslíku a tak  uvnitř pomalu  tvrdne ještě nějaký  rok.  Ten proces potom  plynule přejde ve stárnutí,  které  způsobuje nadměrnou  křehkost. 
Dnešní  moderní  barvy se vytvrzují  tvrdidly, pokud jsou  dvousložkové,  takže se vytvrdí  najednou  v celé  hmotě nátěru. Tudíž nátěrový  film  ztvrdne rychleji  a dále už  nekřehne. Pokud jsou  jednosložkové, obsahují  modifikovaná  tvrdidla, která  se aktivují vzdušným  kyslíkem  nebo  vlhkostí a stejně potom  tvrdnou  ve hmotě. 
Jinak barvy jsou  dnes částečně znehodnoceny tlakem na to,  aby při  zasychání  emitovaly málo  oxidů  uhlíku. Kvalitní  ředidla,  například xylen  nebo  toluen  jsou  upozaďovány, protože emitují  hodně CO2,  upřednostňován  je třeba aceton,  který  je obecně velmi  nekvalitní ředidlo,  ale který  emituje méně uhlíku, protože obsahuje kyslík. Případně se používají  složitější látky na bázi  ketonů  a jiných  látek,  které  obsahují  nějaký  kyslík a tím  méně uhlíku. Taky se ze stejného  důvodu preferují  lehčí  lakové  benzíny, které  jako  ředidlo  taky nejsou  nic moc. Výsledek je ten,  že aby výrobce neplatil  příliš vysoké  pokuty za výrobu  barev  emitujících  při  zasychání  větší  množství  oxidu  uhličitého skrz vypařování  uhlovodíků - ředidel, raději  kvalitu  tradičních  nátěrových  barev zhoršuje používáním  horších  ředidel. Nejvíc se s tím  svezly právě tradiční starší nátěrové  hmoty - syntetiky.
Offline
Musím poznamenat,že Radim má pravdu. Dnešné syntetiky su na nič,držia tak 4 roky v najlepšom,su velmi porézne a ich povrch je neodolný-základné farby. Na striekanie su nepoužitelné,povrch je ako šmirgel,nedrží,zotriete ju po zaschnutí látkou. Ako keby nevytvrdnutá prášková farba. Kedysi výrabané synetiky mali velmi dlhu životnost,dnešné su už nepoužitelné. A to platí tak pre základné tak i vrchné. Tie sa zase od základnej po čase začnu sami odlupovat. Navyše su velmi krehké ako vačšina moderných farieb 1v2,teda základ a vrchná v jednom. S vodou rieditelnými farbami sa pracuje velmi zle,po natretí su dlho nestabilné a neodolné,lahko sa poškodia. Ostávaju prakticky už len dvojzložkové farby-polyuretán alebo epoxid.
Offline
Velký vliv na to podle mě mají i ti de...é zelení. Tedy ekologové. Co kdysi nikdo neřešil, mohlo se vyrábět v podstatě cokoliv. Dnes se pořád jen něco zakazuje a tím pádem výrobci mají trošku svázané ruce.
Offline
Varok, keby neboli zelení dementi ekologové, tak sa dodnes natierajú silážne jamy PCB...
Offline
Nevím co je pcb, ale vidím to tak, že ani ředidla už nejsou to co bývaly kdysi. Úplně jiný odér, jiné vlastnosti. Barvy v tom případě budou taky omezené.
Offline
Offline
Stránky: 1 2