SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 22-12-2019 22:05:17

pepesKX
Člen
Registrovaný: 22-12-2019
Příspěvky: 3

Nelze natavit lázeň-napěněný svar

Zdravím,
prosím o radu...potřebuji svařit hliníkový plech 2mm (AlMgSi0,5) a při zapálení oblouku cca do 1s začne svar pěnit,bublat,zešedne a nejde natavit lázeň. Při vodorovném svaru na plechu bez mezer je vše bez problémů,ale jakmile chci svařit dva kusy k sobě,začnou problémy. Vyrábím motokufry a potřebuji svařit víko a dno kufru. Už jsem takových kufrú vyrobil více,ale vždy s půjčenou svářečkou z práce AlfaIN 200A. Teď  jsem si pořídil vlastní stroj a nejde mi to.
Svářečka Jasic TIG200P E201 AC/DC,přídavný mat. 4043/2,4 mm,Argon 4.8,pracovní proud 45A,frekvence 70,balance 40,dojezd proudu 1,koncový proud 25A,dofuk 8s,předfuk 0,5s,start. proud 30A,náběh sv. proudu 0,5,4-takt,zelená elektroda 2mm,hubice č.6,spotřeba plynu 8l/min,materiál očištěný drát. kotoučem ve vrtačce a odmaštěno. Kdybych věděl jak,tak sem vložím nějaké foto...
Nerad bych slyšel že je na ho.no svářečka...já vím,je to čína,ale přece to nějak musí jít. V opačném případě jsem vyhodil 20tis... Děkuji za rady,co s tím...

Offline

 

#2 22-12-2019 22:39:09

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 964

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

Svářečka je určitě dobrá. Nastavení je správné až na balanc. Jeho hodnota by se neměla moc vzdálit od středu rozsahu. Zkontrolujte krajní meze a pak nastavte hodnotu odpovídající středu.

Offline

 

#3 22-12-2019 22:46:58

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1029
Web

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

taka jedna otazka.. po dofuku argonu mas elektrodu peknu striebornu, alebo ciernu, pripadne sivu?...


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Kowax KWX820, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://goo.gl/d8VszQ - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#4 22-12-2019 22:48:08

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 2323

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

nieco s argonom, horakom...

EDIT: ked ti to na plechu ide, nesnazis sa zvarat nieco uzatvorene? nevytlaca ti z vnutra vzduch?

Editoval rcp (22-12-2019 23:00:25)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#5 22-12-2019 22:57:52

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2870

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

45A na plech 2mm? Trochu málo.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#6 22-12-2019 23:23:37

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3477
Web

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

Alfin 200A ukazuje jinou hodnotu ampéráže než "vlastní stroj" ?!


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. HOWGH!

Offline

 

#7 23-12-2019 01:43:12

Sauber
Člen
Registrovaný: 20-01-2015
Příspěvky: 147

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

Před časem jsem měl podobnej problém (taky u hliníku).
Svary hnusně pórovaly, ale jen v koutových svarech.
Z toho si vyvozuju, že některý polohy mají určitou toleranci na kontaminaci vzduchem a některý ne.
Mně tehdá pomohlo vyměnit čočku.
Takže pokud v tom je vzduch (podle mně ano) , může to být v hořáku, ve špatným argonu, ve svářečce, v hadičce...

Ale pokud je ta svářečka nová, zkusil bych několikrát po sobě mačkat
test plynu ať tu dráhu kde proudí argon pročistíš. Nedávno jsem koupil svářečku a čelil obdobnýmu problému. Nejprve to pórovalo i ve vodorovné poloze, ale během testování to sláblo, nakonec pórovaly
jen rohy (ne kouty) , až to nakonec přestalo.

Pak pokud máš možnost, zkus jinej hořák, redukčák, argon.

Editoval Sauber (23-12-2019 09:41:01)

Offline

 

#8 02-01-2020 20:43:08

pepesKX
Člen
Registrovaný: 22-12-2019
Příspěvky: 3

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

Tak jsem dnes zkoušel opět svařovat a když jsem dal pod svar podložku,tak to bylo o něco lepší. Tím pádem bych to viděl na kontaminaci vzduchem... Je možné,že originální hořák dodávaný ke svářečce stojí za houby? S půjčenou svářečkou s lepším hořákem takový problém nemám.

Offline

 

#9 02-01-2020 21:31:18

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2262

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

45A na 2mm plech mi přijde dost málo... To není nerez... Já svařuju 2mm plechy kolem 160A (s pulsem)... Plynu bych přidal, hliník je celkem "hladový"...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#10 03-01-2020 13:49:21

Antihero
Člen
Registrovaný: 26-04-2011
Příspěvky: 46

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

Nechces sem hodit fotku tech kufru?
Celkem by me zajimalo jaky delas.
A jinak s tema amperama se přikláním k místním mistrům. Dvojku plech vařiím na 65A a na začátku ještě přisolím aby se to rychlejc ohřálo.
Čus

Offline

 

#11 03-01-2020 17:27:55

pepesKX
Člen
Registrovaný: 22-12-2019
Příspěvky: 3

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

Doufal jsem,že mi tady někdo pomůže vyřešit můj problém a to ten,že při zapálení oblouku mi materiál bublá a pění... A ne že tady budete řešit to,že mám malé ampéry,které s tímto problémem nemají vůbec nic společného. Samozřejmě jsem vyzkoušel různé  nastavení vč. ampérů a při svařování 2mm plechu používám rozsah 45-80A v závislosti na typu svaru tzn. že na kouťák klidně 80A a na tupý 50A...třeba.
Jinak po dovaření je elektroda pěkně stříbrná,balanc je max. 80,tzn. že 40 je +- střed,argon mám od prověřeného dodavatele a zkoušel jsem různý průtok plynu,nastavení mašiny z práce je prakticky totožné jako s mojí. Nemám nikde možnost půjčení hořáku...nesedí patice. Musel bych tedy koupit nový hořák,ale nechce se mi zbytečně vyhazovat peníze,pokud by to hořákem nebylo. Foto sem hodit neumím,nevím jak...jsem trotl přes PC wink

Offline

 

#12 03-01-2020 17:44:52

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1764
Web

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

pepesKX napsal(a):

Doufal jsem,že mi tady někdo pomůže vyřešit můj problém a to ten,že při zapálení oblouku mi materiál bublá a pění... A ne že tady budete řešit to,že mám malé ampéry,které s tímto problémem nemají vůbec nic společného. Samozřejmě jsem vyzkoušel různé  nastavení vč. ampérů a při svařování 2mm plechu používám rozsah 45-80A v závislosti na typu svaru tzn. že na kouťák klidně 80A a na tupý 50A...třeba.
Jinak po dovaření je elektroda pěkně stříbrná,balanc je max. 80,tzn. že 40 je +- střed,argon mám od prověřeného dodavatele a zkoušel jsem různý průtok plynu,nastavení mašiny z práce je prakticky totožné jako s mojí. Nemám nikde možnost půjčení hořáku...nesedí patice. Musel bych tedy koupit nový hořák,ale nechce se mi zbytečně vyhazovat peníze,pokud by to hořákem nebylo. Foto sem hodit neumím,nevím jak...jsem trotl přes PC wink

Tak ono je těžké na dálku radit. Mi připadá hubice č.6 malá, já používám na Al zásadně č.7 s plyn. čočkou, ale to by tak jako tak nemělo mít až takový vliv. Zkontrolujte celkovou těsnost od redukčáku až po hubici, seřiďte správný průtok Ar v ústí hubice odpovídající jejímu průměru a mělo by to být OK.
Některé redukčáky mají neblahou vlastnost, že se vytvoří vyšší tlak na výstupní straně a po určitý krátký čas po sepnutí hořáku na svařování je průtok plynu několikrát vyšší, než po ustálení. To byste poznal, když zahájíte svařování, že nastane intenzivní zasyčení u výstupu z hubice, které může zapříčinit přisávání okolního vzduchu do tavné lázně a způsobit jev, který popisujete...

Editoval Frank (03-01-2020 17:58:36)

Offline

 

#13 03-01-2020 19:22:53

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2870

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

Ono by to opravdu chtělo nějakou fotku. Sváru, elektrody. Je těžké k tomu něco takto říct. Všechno, co by to mohlo způsobit bylo probráno. Doporučil bych pro jistotu zvětšit předfuk. Není průvan? Hořák bych pořádne prohlédl, Přisávání vzduchu bývá způsobeno o kroužkem na krytu elektrody.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#14 03-01-2020 20:39:20

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1029
Web

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

Pri zvarani hliniku TIGo-m napriklad nie je vhodne mat medzi zvaranymi dielcami medzeru ktora nie je nicim podlozena. Napriklad pri zvarani v polohe PF moze dochadzat vplyvom prehriatia materialu k turbulenciam okoliteho vzduchu ktory vplyvom tepla zacne stupat smerom hore a spolahlivo kontaminuje argonove krytie zvaru. A prave to sa prejavuje tym ze nie je vidno pekne zrkadlo ale nejaky sedy povlak na roztavenom hliniku.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Kowax KWX820, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://goo.gl/d8VszQ - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#15 03-01-2020 22:09:36

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2870

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

Běžně vyvaruji díry i o 10 a víc a nevidím problém. Na plech tl. 2mm bez mezery nedělá žádný problém.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#16 03-01-2020 22:09:41

Sauber
Člen
Registrovaný: 20-01-2015
Příspěvky: 147

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

Pepes@
Já mám v návodu u svářečky, v sekci "řešení problémů", že pokud pění svár, je v hadicích vodík a na to je tam funkce "5 minut proplach argonem" . Tuhle funkci Jasic nemá, ale může ji suplovat "test plynu", jak jsem psal výše. Zkoušels?

Jinak k tvýmu dotazu - může to být hořákem, ale taky třeba redukčákem nebo ventilem ve svářečce.
Je to o laborování a vylučovací metodě (tohle mně k tomu v minulosti
řek chlápek z obchodu kde i mají servis).

Editoval Sauber (03-01-2020 23:25:59)

Offline

 

#17 04-01-2020 18:04:33

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 134

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

Jednou se mi stalo  že jsem dal novou originál plynovou čočku na tiga froniuse a na začátku svaru potrubí nám to trochu pěnilo.Vařily jsme tlakovky ocelové.Už jsme z toho byli taky zoufalí .Ta čočka vypadala jako vždy, bez viditelných chyb,až jsme zkusily vzít druhou novou a vše bylo najednou v pořádku.Prvně jsme si mysleli, že nám někde prolíná voda z chlazení kabelu a nakonec asi nepovedený náhradní díl.

Offline

 

#18 04-01-2020 18:21:28

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1764
Web

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

Haufra napsal(a):

Jednou se mi stalo  že jsem dal novou originál plynovou čočku na tiga froniuse a na začátku svaru potrubí nám to trochu pěnilo.Vařily jsme tlakovky ocelové.Už jsme z toho byli taky zoufalí .Ta čočka vypadala jako vždy, bez viditelných chyb,až jsme zkusily vzít druhou novou a vše bylo najednou v pořádku.Prvně jsme si mysleli, že nám někde prolíná voda z chlazení kabelu a nakonec asi nepovedený náhradní díl.

To se mi během svářečské kariéry stalo několikrát, že úplně nová čočka nefungovala dobře.  Firma reklamovala celou zásilku náhradních čoček a změnila dodavatele. Stejně i potom se nějaké reklamace našly. Ale na pohled nebylo vůbec nic patrné. Je dobré si svářením ověřenou čočku uchovat a porovnat s novou po výměně. Tak jsem to praktikoval a vždy jsem ihned odhalil problém s čočkou.

Offline

 

#19 04-01-2020 18:32:12

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 134

Re: Nelze natavit lázeň-napěněný svar

No mně za těch 15 let co máme toho froníka poprvé. http://www.froweld.cz/svarovaci-technik … 2-4-D12x11 Je to tahle.Vizuálně naprosto stejná.

Editoval Haufra (04-01-2020 18:36:09)

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS