SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Dělají se, např levý : http://www.nahradni-dily-zh.cz/zbozi/79 … gJAOPD_BwE
pravý : http://www.nahradni-dily-zh.cz/zbozi/798233
Offline
pt.kbely napsal(a):
Dělají se, např levý : http://www.nahradni-dily-zh.cz/zbozi/79 … gJAOPD_BwE
pravý : http://www.nahradni-dily-zh.cz/zbozi/798233
Díky, to vypadá dobře.
Offline
No tak bacha na tu druhovyrobu nekdy to nepasuje jen o milimetry ale prave tenhle lem mi na vectru prisel blbej o centimetry takze nasledna prace zkuseneho klempire byla na celej den. Skoro se zdalo lepsi napad si to vyklepat z okapu....😀
Co se plechu tyka tak pri trose sikovnosti a hoodne trpelivosti se z hroudy oceli da udelat rytirske brneni a to je asi jine tema. Kazdopadne na svareni autoplechu staci i to nejhorsi ceocko.
Offline
Opět špatně. Kazdý mele, že na karosařinu stačí to největší bláto na trhu jako modrý Einhel, Gude apod. Je tomu ale přesně naopak. Pokud to tedy myslíte s karosařinou vážně a chcete to mít pěkně provařené, né jen přilepené.
Offline
Pokud to s karosarinou myslite vazne nesbirate informace po forech ale ve skole a nelepite na starou popelnici nepasujici cajky z druhosky. Pak je to dobry taky nezabit v lakovne a razem je tu oprava za 2-3 x cena auta. Posledni problem vidim v kvalite svaru pokud to je oprava umerna cene vozu. Ja jsem sice blazen a cenu auta do opravy dam ale 2-3x to uz ne.
Offline
Charon napsal(a):
Gratuluji, pokud je ted v pořádku tak mate nejhorší za sebou. Dejte pak vědět, jak se vám s ní vaří karosařina.
Prodávají se někde polotovary pro opravu, nebo je potřeba koupit třeba blatník z druhovýroby, z něj kus vyříznout a navařit do zrezlého místa?
Určitě se po pár svárech ozvu. Ještě čekám na regulační ventil ... jinak všechno mám.
Offline
Ahoj, chtěl bych se zeptat jak to je teda s těmi svařečkami na tenké plechy (karoserie) nejdřív jsem byl rozhodnut pro Powermat 210 jelikož stojí opravdu hubičku, ale teď koukám že na plechy nic moc. Co dalšího v cenové relaci do 6 ti tis.kč si může člověk pořídit na vyvařování aut? Díky za reakce.
EDIT. 6 tis.kč je asi opravdu málo když projíždím ty ostatní nabídky. Ale kolem 7 tis.kč už se dají pořídit nějaké ty MAGNUM svářečky.
Editoval Vojta.kr (23-08-2019 07:20:24)
Offline
Já už jsem tu 220 poladil, tak jede slušně i na tenší plechy.
Offline
No já jsem úplný začátečník svářel jsem zatím jen a pouze starým MMA. Takže dám hodně na zkušenosti jiných, kteří už mají nějakou praxi. Každopádně by mě tedy zajímalo proč s tou 210 nejde svářet plechařina když jak říkáš s 220 jde.
Listinu už tři hodinky internetem a našel jsem pár adeptů pro sváření plechařiny, hledal jsem hlavně svářečky kde se dá nastavit proud od co nejmenší hodnoty 20-30A.
První adept je (novinka) TECNOMIG 202 Synergie nastavitelny od 30A a nebo jeho starší bratr TECNOMIG 200GD SYNERGIC nastavitelný od 25A. Co myslíte?
Offline
varok napsal(a):
Já už jsem tu 220 poladil, tak jede slušně i na tenší plechy.
Nemůžeš jsem naházet nějaké fotky jak jsi ji poladil a jak teď sváří plechy?
Offline
Jak jsem ladil tady raději nebudu psát. Je to tady sám odborník, těch se zeptejte. Zavařené plechy teď momentálně nemám, přes víkend vám něco vyfotím. A auta se většinou jen bodují. Podle mě jde svařovat i tou 210, jenže to jsou všechno ty nejlevnější mašinky, tak u těch nižších proudů je prostě problém. Ale jak tady někde psal myslím p. Rellík, tak je to i hodně o rukách.
Offline
No když to tak vidím tak do toho investuju asi i o pár peněz víc. Počkám co se tady dozvím o těch Tecnomig. Nebo popřípadě jěstě o nějakých těch svářečkách Synergie s LCD displeji, jestli by mi to neusnadnilo práci a učení s těmito mašinkami. Viz. TECNOMIG 205 ALU LCD nebo MAGNUM Inverter MIG 204 ALU MMA/TIG.
Offline
Vsechny tyhle invertorovy svarecky s plynem jsou v pohode na plechy, vyfuky a dalsi. Osobne bych se vyhnul telwinu jako znacce celkove. Drahy a blby. Radeji podradnou cinu za par korun a vic ostatniho naradi na plecharinu.
Offline
Odzkoušel jsem hodně svářeček. Zatím nejlepší na auto plechy 0,6-1mm je Weldman MIG220. Sice má nastavení od 50A ale moc tomu nevěřím, typuju tak 20A. Pěkně vaří s 0,6 drátem, malý rozstřik i s čistým CO2, pěkně jde uhlídat i průvar.
Samozřejmě vaří dobře i s 0,8 a 1mm drátem. MMA taky ujde.
Offline
Mimochodem u toho magnum 204 uvadeji pajeni na tvrdo metodou mig...??? Neznici prej povrchovou upravu zinkovanych plechu...? Znate tuhle metodu oprav nekdo? Asi to nebude spatnej stroj a jestli je to pravda rad bych to otestoval.
Offline
Je k tomu potřeba poměrně drahý přídavný materiál(klubko drátu)CuSi(?)
Offline
smiki napsal(a):
Odzkoušel jsem hodně svářeček. Zatím nejlepší na auto plechy 0,6-1mm je Weldman MIG220. Sice má nastavení od 50A ale moc tomu nevěřím, typuju tak 20A. Pěkně vaří s 0,6 drátem, malý rozstřik i s čistým CO2, pěkně jde uhlídat i průvar.
Samozřejmě vaří dobře i s 0,8 a 1mm drátem. MMA taky ujde.
No na tuhle svářečku jsem se díval a právě hodnota min 50A mě odradila. Těžko pak vybírat svářečku když ty hodnoty vůbec nesedí.
Offline
hmm, šéf když na odbočce chtěl jít dolů tak mezi kostru a zemák připínal odpor, spirálu a funglovalo, myslím že to bylo v Wlsp 315,316, Formica to v mig měla, dneska když je i el . tlumivka nastavitelná by to mělo jet nastavit u všeho. Místní el. trust by to určo uměl odborně zdůvodnit, je to nějakej rl člen, já jsem spíš na ty řízky, sorry.....zdravím
Offline
Vojta.kr: Proč nejdříve nevyzkoušíte nějaké auto vyvařit a potom můžete psát tak silné řeči. Méně jak 50A asi nebudete potřebovat. Navíc jak dnes mašinky ukazují záměrně proud vyšší, tak těch 50A bude v reálu tak 30-35A.
Offline
Já napsal nějaké silé řeči? Toho si nejsem vědom, jen zjišťuji co nejlepšího mohu dostat za své peníze na vyvařování plechařiny a věcí kolem baráku.
Offline
No me se ten stroj libi a nemyslim si ze pod 50A to bude potreba regulovat. To pajeni na tvrdo bych chtel zkusit. Cena bude jiste vyssi ale reznuti klasicky vyvarenyho auta dehonestuje celou praci a tak tohle neni asi problem.
Offline
Těžko vybírat na elektrospaw mají u prakticky všech těch LCD svářeček stejný popis, jen mění název svářečky. A když už bych šel do nějaké takové svářečky tak do odzkoušené Magnum 208. Na kterou jsem tu četl docela chválu.
Offline
Vojta.kr: Omlouvám se za zpoždění. Tady ukázka bodování na tenkých plechách. Nevím přesně, ale odhaden 0,8mm na starém shnilém autě:
Ale jak už bylo psáno, není to jenom o svářečce ale chce to i trošku umět.
Offline
varok napsal(a):
Vojta.kr: Omlouvám se za zpoždění. Tady ukázka bodování na tenkých plechách. Nevím přesně, ale odhaden 0,8mm na starém shnilém autě:
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 101814.jpg
Ale jak už bylo psáno, není to jenom o svářečce ale chce to i trošku umět.
Pěkná práce, nevíš náhodou na kolik jsi měl nastavenou svářečku? Zajímalo by mě tedy proč se tu říkalo, že s těmi powermaty nejdou plechy svářet.
Offline
Nekomu to nepujde nicim a nekdo to naboduje i elektrodou. Me osobne dela nejvetsi problem ze chci aby to drzelo tak to vzdy provarim a ono se to zvohyba, dostane lupavku a tak.
A jak jsem jiz uvadel levnou svareckou lze karosarinu na urovni vyse uvedeneho obrazku delat bez problemu. Daleko dulezitejsi je prace s ostatnimi nastroji nez to tam na tupo navarit - to se totis pri nehode urve (mam vyzkouseno)
Offline