SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 20-08-2018 09:25:50

jc
Člen
Registrovaný: 08-05-2017
Příspěvky: 14

Redukční ventil CO2 - problém

Dobrý den, chtěl bych poprosit o radu ohledně zvláštního chování redukčního ventilu:

Popíšu problém v bodech:

1)  Začal jsem používat hasičák CO2 (ale nejsem si jistý, zda má vytaženou stoupací trubku ... je pořád v originál provedení, tedy není natřený na černo, tak si myslím, že trubku nikdo nevytahoval)

2) Namontoval jsem redukční ventil fronius, který jsem dostal od kolegy jakožto repasovaný a údajně plně funkční

3) Nastavil průtok 8l/min a začal svařovat

4) Po chvilce svařování začala jít ručička manometru (tlaku/průtoku) v hadici nahoru až téměř na maximum, kdy mi vystřelila hadička

5) V domnění, že darovaný redukční ventil je vadný jsem koupil fungl nový redukční ventil Kowax mini CO2.

6) Bohužel se chová stejně ... po chvilce začne ručička manometru na hadici jít nahoru, až vystřelí hadička.


Nenapadá někoho v čem by mohl být problém, že redukční ventil nedrží nastavený tlak? Mohlo by to být tím, že hasičák by mohl mít stoupací trubku a že například ventil namrzá?

Děkuji za radu :-)

Offline

 

#2 20-08-2018 09:44:12

huat
Člen
Místo: Komárno
Registrovaný: 17-06-2009
Příspěvky: 671

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Otoč hasičák dole ventilom.


malý PB autogen,kitin tig 170 LA,fronius transpocket 1500,magnum mig,mag 190II,tuson tucana 200 dc multi
+Všetko možné z Lidlu  a Obi a z blšáku

Offline

 

#3 20-08-2018 11:59:46

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Prostě to zamrzá. Musíš si buď dodelat ohřev nebo pouzivat hasičák hore nohama...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#4 20-08-2018 15:19:33

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8506

Re: Redukční ventil CO2 - problém

A nebo odstranit tu trubičku uvnitř.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#5 20-08-2018 18:33:22

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1457

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Bude tam trubička, do vyčerpání plynu používej hasičák otočený jak píše huat. Pak z hasičáku vyndej, nebo nech vyndat trubičku.

Přesvědčit o trubičce se můžeš, pokud dnem hasičáku tukneš o zem. Trubička uvnitř bude vibrovat a lze to poznat. Nejlepší je vzít hasičák za držadlo aby se hasičák mohl v ruce kývat, hasičák vykývnout a z výšky 20cm tuknout dnem o beton.

Editoval Charon (20-08-2018 18:34:08)

Offline

 

#6 20-08-2018 22:36:08

jirkalesik
Člen
Registrovaný: 19-04-2009
Příspěvky: 259

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Zkus ubrat průtok, v těchto vedrech to snad nemůže při normálním průtoku zamrzat.

Offline

 

#7 21-08-2018 09:22:36

jc
Člen
Registrovaný: 08-05-2017
Příspěvky: 14

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Dobrý den,

děkuji za rady. Problém je tedy v zamrzání redukčního ventilu, chápu-li to správně.

Já ten hasičák vyberu ventilem dolů a až půjdu pro novou náplň, tak jim ho vyměním za ten černě nastříkaný, který by měl být bez trubičky. Myslím, že to mají už upraveno právě pro účely hobby svářečů :-)

Offline

 

#8 21-08-2018 18:47:00

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Nebo si to nech naplnit směskou Ar+CO2 a nemusíš nic řešit wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#9 21-08-2018 21:52:23

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 940

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Řešit se musí tak i tak. Ventil na co2 má pojistku. Na corgon se pojistka nepoužívá.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#10 22-08-2018 15:34:49

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Řešit nemusí. Pojistka se dá vyměnit za silnější hliníkový plech... wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#11 22-08-2018 15:48:33

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Netreba nič riešiť. Poistka je na maximálny skúšobný tlak flaše.
Opačne by bol problém. Do AR flaše bez poistky nenapustia CO2 , keďže tlak CO2 vplyvom tepla stúpa.

Editoval Robi G (22-08-2018 15:49:32)

Offline

 

#12 22-08-2018 16:20:34

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Není, už jsem tak dva hasičáky plnil (u druhého jsem na tuto zkutečnost zapomněl)  a u cca 140BAR vyletěla pojistka a celý obsah hasičáku se pěkně vyprázdnil. Ono pokud je hasičák plný Co2, tak je tam tlak max cca 60BAR, protože je Co2 v tekutém stavu a odečítá se pouze tlak plynného Co2 cože je právě tech cca 60BAR. Tím pádem je pojistka cca dvounásobkem "normálního" tlaku. Pokud tam chce někdo naprat co nejvíc mixu, což z plné 200BAR flaška dá cca 170BAR, tak musí tuto pojistku vyrušit našroubováním tlustšího hliníkového plechu (stačí 0.5- místo stávající tenké "fólie", která se při vyšším tlaku prorazí...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#13 22-08-2018 16:59:04

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Čo potom znamená hodnota 190 na tej medenej membráne? Mám hasičák na vyšší tlak 6l-250bar a z plnej 50l flaše ju v pohode naplním.

Editoval Robi G (22-08-2018 17:16:46)

Offline

 

#14 22-08-2018 17:51:13

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Redukční ventil CO2 - problém

To jsou možná ty novější, které jsou testované na 300BAR (250BAR). Já raději beru v úvahu ty starší, které byly testované "jen" na 190BAR, tak ta pojistka rupne u těch cca 140BAR.
Kdysi jsem se pokoušel o hasičáku přidat článek na svarinfo, ale nijak to nedopadlo, tak článek mám alespoň u sebe - https://uloz.to/!fgUqw8Tdf/tig-pdf (je to pojmenované "TIG", ale jde o předělání nebo úpravě hasičáku...

Editoval Rellik (22-08-2018 17:51:50)


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#15 22-08-2018 21:37:09

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Mal som na mysli membránku zo starej flaše. Na nej je číslo 190. Myslel som že povolí pri tom tlaku...

Offline

 

#16 28-08-2018 17:31:58

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Tady jsem našel jak jsem svařovaj já s hasičákem než jsem si ho předělal... https://rellik.rajce.idnes.cz/Schody/#I … 103316.jpg Tato poloha víceméně stačí... wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#17 28-08-2018 20:22:51

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1400

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Ze niekoho vobec napadne taka blbost upravovat poistne ventili. Z fleku by som tu zmienku o tom vymazal.

Offline

 

#18 28-08-2018 21:12:28

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Atlan: A jaký je v tom rozdíl když tam dáš nový nentil na Ar? Ten žádnou pojistku nemá a klidně tak můžeš do toho hasičáku nacpat kolik snese... Tyto "úpravy" pojistného ventilu, respektive jeho zrušení, je normální věc, kterou potvrdí každý co s hasičákem pracuje. Něco jiného je pokud to chce opět plnit pouze čistým CO2, tam bych to teda rozhodně nedoporučil. POkud to ale bude plnit směsí nebo čistým Ar, tak se bez toho neobejde... wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#19 29-08-2018 13:49:25

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1400

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Preco lebo mozno ma niekto stary hasicak s 4covou podstavou a kto vie akym stavom.
A predstava ze niemto do toho naprasi i co len 140bar ma desi.

Pochybujem ze ma niekto tlakovu skusku na takom hasicaku.
Ked glasu na argon kde ma byt 200bar tak rozhodne platna tlakovna.

Offline

 

#20 29-08-2018 14:50:58

Welda
Člen
Registrovaný: 23-04-2017
Příspěvky: 722

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Pokud praskne pojistná pojistná membrána, jde o sluch. Pokud praskne láhev, jde o život. Když nejde o život jde o h..... Někteří lidé mají kuráž, jako kdyby permanentně šlo právě o to. big_smilebig_smilebig_smile


O 160, Magnum 210 Synergy.

Offline

 

#21 29-08-2018 16:36:32

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1363

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Videl už niekto fľašu od hasičáku roztrhnutú? Je samozrejme nutné dodržiavať predpisy kvôli bezpečnosti. Ak však ideme plniť (podomacky) hasičák čímkoľvek, predpisy už porušujem, lebo nemám na uvedenú činnosť oprávnenie. Ak idem do toho napriek tomu, že som si vedomý, že to nesmiem, musím zvážiť aj mieru rizika, prípadne, či to je riziko len pre mňa, alebo môžem ohroziť aj okolie. Čo sa týka samotných fliaš na technické plyny, tam môžem dať k dispozícii niekoľko skúsenosti. Za socíku si nemohol nikto obstarať kyslíkovo - acetylénovú súpravu a ja v polovici 60-tých rokoch min. storočia vtedy ešte mladý hobbik som také niečo chcel veľmi vlastniť, tak som si to obstaral takto. Vo firme mali už vtedy vyradené 10 litr. fľaše s menovitým tlakom 150 atp a skúšobným 225 atp. Jednú som prispôsobil na acetylén, a to tak, že som ju naplnil dreveným uhlím a nalial do nej 4 litre acetónu. Ventil som samozrejme musel dať oceľový, resp. bez obsahu Cu. Ďalšie 2 fľaše som nechal na kyslík. Po čase niektorí známi si podľa môjho vzoru tento spôsob okopírovali s tým, že nemali ako zohnať 10 litrové fľaše na 150 atp, tak použili staré hasičáky. Zaujímavé bolo, že hasiace prístroje hoci sú menšieho objemu boli podstatne ťažšie ako moje 10 litr. Asi tam bolo rátané, že sa môžu vyskytovať na mieste požiaru ako nepoužité, teda plné a poistka by možno mohla zlýhať, neviem. Je to len špekulácia, ale neviem o tom, aby sa niekde podarilo takúto fľašu rozváliť. Ešte jednú epizódu opíšem. Tiež v tomto minulom období si naší technici pre tlakové zariadenia len tak pre zaujímavosť dohodli v skúšobni v nejakom výskumnom ústave, že zistia koľko vydrží 3/4"  ventil alebo kohút, už neviem, určený pre tlak 6 atp. No rozlomilo ho pri viac ako 320 atp.
BTW, Tá kyslíkovo - acetylénová súprava je dones funkčná, aj keď ju už nevlastním.

Offline

 

#22 29-08-2018 17:33:21

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 915

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Hmm, pánové nevím co tu řešíte, dneska se vše včetně tlak. lahví dá koupit, zas takovej žebrák nikdo není aby na tomhle šetřil.Aby to dali do BP tak to bylo nějakým smrťákem určo podložený.Pokud to není spešl velikost a podobně tak bych do toho nešla.

Offline

 

#23 29-08-2018 18:15:26

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Ví vůbec někdo z vás jak se provádí tlaková zkouška? Pokud to někdo neví, tak ať se klidně bojí. Ano jde o život. Dál psát nebudu... wink Ty pojistné ventily se normálně vyžazují z provozu kvůli plnění JINÝM plynem než Co2. Co2 dosahuje v hasičáku cca 1/3 tlaku než co udrží pojistná membrána, takže je víceméně 3x dimenzovaná. Pokud si o tom najdete víc info možná tomu porozumíte.
My v práci máme několik takto "upravených" hasičáků, které prošly i zkušebnou a jestli mají čtvercový nebo žádný podstavec u nich nehrálo žádnou roli... wink A jelikož vyrábíme i přímo pro linde, tak k tomu ví psát nebudu... smile


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#24 29-08-2018 19:50:01

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Redukční ventil CO2 - problém

Welda napsal(a):

Pokud praskne pojistná pojistná membrána, jde o sluch. Pokud praskne láhev, jde o život. Když nejde o život jde o h..... Někteří lidé mají kuráž, jako kdyby permanentně šlo právě o to. big_smilebig_smilebig_smile

Čo si s tým chcel povedať , vieš vôbec kedy má tá membrána prasknúť?

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče