SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 03-10-2014 19:20:05

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

Zdravim Dnes som zvaral staty hlinikovy kuchynsky riad az mi dosla pod ruku naberacka bez rucky tak som tam tu rucku privaril slo to ale musel som pridat pridavny material zvar sa podaril ale pred a po zvaramom miste sa mi to odlomilo. V oblastiach lomu boli krasne vidiet bubliny asi 20 hore vacsie dole mensie a presne cez tieto bublinky mi to pasklo asi to bol prchajuci vodik.
Da sa takyto material vobec zvarat ? A ak ano tak ako? Dakujem

Editoval majo.0007 (06-10-2014 11:46:22)

Offline

 

#2 23-01-2015 09:47:33

Matyju
Člen
Registrovaný: 23-01-2015
Příspěvky: 1

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

TIGem by to melo jit uplne bez problemu..

Editoval Matyju (23-01-2015 10:05:56)

Offline

 

#3 26-01-2015 16:56:14

TaggerxXx
Člen
Registrovaný: 28-01-2012
Příspěvky: 451

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

urcite sa da musis ale material spravne pripravit pouzit spravny pridavny material a nastavit si spravne parametre
popozeraj narychlo svar forum je tu o tom toho dost

Offline

 

#4 29-05-2018 12:23:01

ttomash
Člen
Registrovaný: 28-12-2017
Příspěvky: 19

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

Zdravím vospolok. Viete mi poradiť ohľadom zvariteľnosti tejto súčiastky zo stojanu ručnej vrtačky? Viem je to už na odpis, ale predsa by som to skúsil. Netuším ani aká je to zliatina hliníku, ale je to dosť porovité, takže odliatok, šírka cca 20mm.
Ďakujem

Link s foto: http://ttomash.rajce.idnes.cz/Zvaritelnost/

Editoval ttomash (29-05-2018 12:37:08)

Offline

 

#5 29-05-2018 16:12:01

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3033

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

Udělej tam úkos a zavař bez koutu do ztracena . To půjde. Myslím elektrodou . Neboj zkraje i když prská vař , až se celek ohřeje , potom s přestávkami . Bylo by dobré vařit na kousku trubky stejného průměru co díra . Jen dlouhou jako odlitek .

Offline

 

#6 29-05-2018 16:19:04

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 1850

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

Poriadne to otryskaj a odmasti a dopln fotky ale sam to nezvaraj ak si ALU predtym nerobil to je klinec do ...


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2fasW7J Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O

Offline

 

#7 29-05-2018 16:40:04

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 857

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

Vyrob nový prstenec z ocele.

Offline

 

#8 29-05-2018 16:54:21

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 889
Web

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

prilejem olej do ohna.. , lebo ma vsetci poslete do pekelnych plamenov... ttomash - Daj si to vytlacit z plastu na 3D tlaciarni..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)

Online

 

#9 29-05-2018 17:13:30

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 1850

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

pride stolar a poradi vystruhat z dreva :) a pride bourac a napise ze ma doma take len si musis prist po to osobne :)
Inak premyslal som ze napisem sprav si novy ALU a ten tam privar ale pockam kam to povedie :)
pardon zabudol som na pavol.sk pred 2dnami take bolo na bazosi ;) (srandicky srandicky ) ale tade niekde vedie cesta.

Editoval ihlan (29-05-2018 17:16:24)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2fasW7J Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O

Offline

 

#10 29-05-2018 17:30:06

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 857

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

Ihlan o čo ti ide? Ten krúžok drží vodiaci kolík a páku. Neposúva sa s držiakom vrtačky. Stačí kúsok trubky podobného priemeru , narezať , privariť ušká a vodiaci čap. Potom sa môžeš veselo oprieť do vrtania. Doteraz to bol slabý článok konštrukcie a zvar tomu nepridá na pevnosti.
Podla fotiek ttomashových prác si myslím že to nebude najmenší problém...

Offline

 

#11 29-05-2018 18:20:08

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 1850

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

Mna skor zaujima ako by to zvaril a kolko by to vydrzalo nove by bolo najlepsie a neviem mne sa kombinacia ocel alu nepaci.
preto ALU ALU ... musi sa sam rozhodnut co zvoli pockam wink
Podobne sa tu uz riesilo tusim liatina v inom vlakne
presne ako tu vznikla debata ako na to a vtedy na to natiahol kruzok
idem to pohladat mozno toto to bolo este pohladam...

Editoval ihlan (29-05-2018 18:25:02)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2fasW7J Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O

Offline

 

#12 30-05-2018 05:48:27

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 813

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

Hmm, moc to řešíte, vybrousit aby se to provařilo a normik švajcnout tigem AlSi5 a bude. A na krajích si s tím můžete vymodelovat i žebro....a navíc tady to můžete i podvařit, pilníkem to doladíte.

Offline

 

#13 30-05-2018 12:36:07

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 359

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

To se zase deti nauci hezkych ceskych/slovenskych slov. Vybrousit poradne V a jeste predtim vypalit, aby se z toho dostal olej. A pak varit, brousit, varit, brousit. Nevim, kolik ten kram stoji, ale mozna koupit novy stojan.

Offline

 

#14 30-05-2018 15:37:41

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 813

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

No, tady určo se to nemazalo, takže bez problému a mé výrazy? Chtěla bych vidět to mladý pako který to tu vůbec čte, tohle je o práci a z toho bolej ruce.Nám na nabídku školení mladej týpek zahlásil jestli jsme neupadli, přeci nebude makat, pracák to jistí....zdravím

Offline

 

#15 30-05-2018 16:06:52

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3033

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

Ne každý má tiga , ale elektrody v kusovém množství koupí .

Offline

 

#16 30-05-2018 19:54:03

ttomash
Člen
Registrovaný: 28-12-2017
Příspěvky: 19

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

Ďakujem za rady a reakcie, čakal som presne takyto know-how.  V podstate ten stojan ani neni podstatný, len to opraviť (ak to podrží, tak mať v zálohe). Raz za sto rokov to bude potrebné aj tak, no pri nejakej montaži to bodne.
Trefné odpovede... a k tomu stolarovi, až praskne ten dreveny prstenec, tak si k nemu pojdem pre drevene elektrody a zavarím to nimi 😄
Evita, ihlan, bobobo, ďakujem za reakciu, tak som to nejako aj plánoval, tak to skúsim skosiť, dám do polohy a tigom obehnem. Ihlan, tupujem, preto hliník, aby to nezadrelo časom. Je to aj tak nejaky kus z čias socializmu, vtedy sa veci nevyrábali na dobu do dvoch rokov. Aj toto musel zlomiť borec so silnými raňajkami.
Robi G, zavarím, ak to bude na houby, tak to pojde beztak. Ide mi o to zváranie 😉
Vyrobca, už som uvažoval, že nakontaktujem klimbika 😂

Editoval ttomash (31-05-2018 01:14:25)

Offline

 

#17 30-05-2018 20:13:27

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1121

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

ttomash napsal(a):

Vyrobca, už som uvažoval, že nakontaktujem klimbika 😂

neviem, ci som si dobre vsimol, ale on ti to asi moze vytlacit aj samotny Vyrobca smile

alebo ak to nechces mat z plastu, ale "profi":
https://www.youtube.com/watch?v=M7-VyVYkC28

a aby sa nahodou niekomu neurobilo zle z cervenej, tak tu je to aj v modrom:
(nebudeme spekulovat, co za zdroj je za sklom smile )
https://www.youtube.com/watch?v=mASU_c1JaLY

Editoval rcp (30-05-2018 20:35:35)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#18 30-05-2018 20:15:39

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1729

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

Trošku ti pokazím radost. Ono by to taky mohla být hořčíková slitina, která už bez patřičného přídavného drátu svařovat nejde. Jistíš to malým testem - na šmirglpapíru nabrus trochu prachu z toho kusu (stejně budeš dělat úkos), dej to na papír a papír zapal, pokud to shoří je tam horčík, pokud to zůstane je to hliník. Jedna tyčka hořčíkového přídavného drátu stojí cca 100,-kč. Nicméně pokud to začneš svařovat i "jen" jako hliník, tak na tom nic nezkazíš, jen se ti vyloupne ten nový návar s malým množstvím materiálu na které to bude... Navíc to uvidíš i při svařování - bude to víceméně bublat...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, Pegas 200 MIG Man PFC
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

#19 30-05-2018 23:38:11

ttomash
Člen
Registrovaný: 28-12-2017
Příspěvky: 19

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

Ešte lepšie, horčík na tomto. To bude z čias kedy sa vyrabali nie velmi zmyselne veci (škoda favorit a podobne...) a horčík by si max naškrabali z niektoreho dekla japonskych motoriek maximalne tak 😂😂😂
Prejdem k praxi čoskoro a dám sem rozuzlenie celého.

Editoval ttomash (30-05-2018 23:50:05)

Offline

 

#20 31-05-2018 04:07:18

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 1850

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

Rellik napsal(a):

...Jedna tyčka hořčíkového přídavného drátu stojí cca 100,-kč. Nicméně pokud to začneš svařovat i "jen" jako hliník, tak na tom nic nezkazíš.

Tie Horcikove tycky sme nedavno zhanali dost zle sa to zhana.
Aspon ze to ttomash zobral zo spravneho konca s nadhladom tak ako to bolo myslene wink
inak neprasklo to aj kvoli tomu ze cely ten odliatok je tak silno porovity?
No nic skus ocistit aj mala pieskovacka na to staci a tesime sa na vysledok

Editoval ihlan (31-05-2018 04:07:49)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2fasW7J Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O

Offline

 

#21 31-05-2018 21:32:57

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 889
Web

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

ttomash - hod mi do mailu rozmery,pripadne okotovanu kresbu rukou. Nakreslit a vytlacit to viem aj ja.. u mna sa 3D tlaciaren nezastavi 24 hodin.. teda raz za cas treba robit aj servis.. tak vtedy netlaci..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)

Online

 

#22 24-06-2018 14:19:15

ttomash
Člen
Registrovaný: 28-12-2017
Příspěvky: 19

Re: da sa zvarit hlinikovy odliatok ?

ZVARENÉ:

Slovo dalo slovo a skúsenosti si nekúpiš, výrobca mal pravdu. Odliatok obsahuje prímes zinku tak to prskalo ako žena s pms, je to už nezvariteľné. Takže pristúpili sme na plán B a Pán výrobca to vytlačil. Do pozornosti dávam presnosť a kvalitu spracovania - aj ryska sa zachovala. Takže ešte raz ďakujem a v odkaze fotky.

http://ttomash.rajce.idnes.cz/3D_tlac/

Editoval ttomash (24-06-2018 23:24:02)

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS