SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 24-03-2018 20:52:57

Fox_Martin
Člen
Registrovaný: 04-10-2010
Příspěvky: 17

Zavaření díry v 1mm plechu

Zdravím, ve výčepním stole 1mm jsem chtěl zavařit díru 40mm a plech se mi hodně zkroutil. Z nerezu jsem vystřihl kolečko a vařil asi na 4x prodem 55A. Zespodu jsem to podložil silným železem. Nevíte kde jsem udělal chybu?

Editoval Fox_Martin (24-03-2018 20:53:38)

Offline

 

#2 24-03-2018 22:10:47

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2246

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

Tohle nema rozumne řešení slaby plech k tomu nerez. Eliminovat deformace lze jen minimem vneseneho tepla.Nejlepsi cestou by bylo za predpokladu naprosto precizní pripravy jen bodovat s podložením mědí a hned po provedení bodu chladit(treba tlakovym vzduchem) tak aby byl material naprosto studeny.A i tak to v tomto pripade nebude bez deformací. Pokud by měla svarecka funkci "studeneho bodovaní" lze ji s uspechem poużít.Přes to všechno se díra ve slabem plechu bez deformací nedá!

Editoval Honza007 (24-03-2018 22:14:49)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#3 24-03-2018 22:23:12

Fox_Martin
Člen
Registrovaný: 04-10-2010
Příspěvky: 17

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

Pokud je to takto složité, už se nedivím, že se mi to nezdařilo.

Offline

 

#4 25-03-2018 15:57:35

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2691

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

Řekl bych přiznat záplatu.
Záplatu připájet měkkou pájkou bez obsahu olova, tedy potravinářskou a hrany záplaty zbrousit.
Ale možná by to šlo s malým zkroucením i tvrdou stříbrnou pájkou pro styk s potravinami.

Offline

 

#5 26-03-2018 00:53:24

Fox_Martin
Člen
Registrovaný: 04-10-2010
Příspěvky: 17

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

Budu muset vyřešit jak prohnutý plech vyrovnat. Mohl bych zavařený otvor znovu vyříznout zda se plech trochu vyrovná. Další možností je prohnutou část cca 400x400 vyříznout a vsadit nový kus, ale je tu stejný problém se svařením. Nenapadá mne jak to opravit.

Offline

 

#6 26-03-2018 01:30:49

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2708
Web

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

slepit za studena lepidlem, vyříznout co nejtenčím kotoučem ( a pomalu opatrně aby bok kotouče nedrhnul a neohříval plech) prohnuté místo, podložit něčím tlustým a rovným (klidně dřevotříska) vsadit záplatu přesného tvaru. Spáry přetahnout též lepidlem. Dřevotříska už tam zůstane, předpokládám že zespoda nevadí.
Než lepidlo uschne celé to nějak stahnout svěrkami. Potřebný plech tl.1mm ti můžu věnovat když si pro něj (po dohodě) přijedeš.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#7 26-03-2018 10:40:22

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 357

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

No jde to, blbě, ale jde. Hlavní je jak psali nahoře - chladit chladit chladit. Kus mědi a podložit to a jen bodovat. S TIGem by to neměl až tak velký problém.

Offline

 

#8 26-03-2018 21:20:23

Fox_Martin
Člen
Registrovaný: 04-10-2010
Příspěvky: 17

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

Dneska jsem zavařenou díru 40 vyvrtal 50 korunkou a potom po 1/2 hodině klepání gumovou paličkou jsem se dostal zhruba do stavu před zavařením. Zítra další pokus podle vašich cenných rad.

Editoval Fox_Martin (26-03-2018 21:25:49)

Offline

 

#9 26-03-2018 21:25:39

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2246

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

Občas svarim k sobě dva plechy1,5-2,5 tl (palene laserem)třeba dva 2 metrove kusy metr siroke dělam v te delce metr třeba 3 h nebo i dele. Je to docela opruz a nevyplatí se pospichat jinak se to zkroutí a je to pak práce k ničemu.Hlavně doufám že jsi si nesrazil hranu jinak jsi si přidělal práci.

Editoval Honza007 (26-03-2018 21:30:47)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#10 26-03-2018 23:46:58

Fox_Martin
Člen
Registrovaný: 04-10-2010
Příspěvky: 17

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

Hranu jsem nesrazil, zatím to mam tak jak jsem to vyříznul a kolečko dovnitř udělat nafest nebo tomu nechat malinko vůli?

Offline

 

#11 27-03-2018 04:38:03

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2246

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

Na fest bez vule.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#12 27-03-2018 07:55:45

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 357

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

A dospod bych dal ještě flek např. o průměru 60. Takovy sichr, že se to nepropálí.

Offline

 

#13 27-03-2018 08:06:53

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 749

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

Hlavne, kratko nahrievaj(zase natavit material sa musi) a rob dlhe prestavky aby plech ochladol.
Bude to praca na dlho. Cca 2h.

Offline

 

#14 27-03-2018 18:58:08

Sauber
Člen
Registrovaný: 20-01-2015
Příspěvky: 78

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

zajímalo by mě, jestli se tyhle věci můžou chladit mokrym hadrem, což?

díky

Offline

 

#15 27-03-2018 19:09:49

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2246

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

Tak jako jde to taky ale stejně aby to pak slo svařet musíš to stejně vyfouknout vzduchem aby jsi tam tu vodu neměl.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#16 14-05-2018 21:00:32

Fox_Martin
Člen
Registrovaný: 04-10-2010
Příspěvky: 17

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

Delší dobu jsem na výčepák neměl čas, ale po řádné přípravě se jedna díra celkem zdařila. Podložil sem to kusem bronzu a po malejch kouskách vařil a chladil mokrym hadrem. Výsledek něni úplně dokonalej, ale to asi ani není potřeba. Taky mám jen náškrabovej TIG a na tohle to není ideální. Plech je nakonec trochu zvlněnej, ale až se podlepí deskou a pořádně se to stáhne asi to bude v pohodě. Tady je fotka. Je to nahrubo přebroušený, ještě to vyleštím filcem. https://s7.postimg.cc/raf0bzxyz/20180514_203357.jpg

Editoval Fox_Martin (14-05-2018 21:01:38)

Offline

 

#17 18-05-2018 07:07:20

jikok
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 14-12-2012
Příspěvky: 137

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

Co třeba využít (modifikovaně) zkušenosti starých svařečů a záplatu bombírovat s tím, že se teplem stáhne?
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/4392_svary.jpg

Editoval jikok (18-05-2018 07:10:50)

Offline

 

#18 18-05-2018 20:14:12

Tigem
Člen
Registrovaný: 25-03-2016
Příspěvky: 135

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

Zdravim,
nebudu tu uz basnit, neni cas...
pokud ta puvodni dira byla udelana relativne presne (cca do 0.1-0.3 mm), orysuj primo na kus plechu kruzitkem s jehlou, ostrihni nahrubo, obrus co mozna nejpresnej do hrany naskrabu, pripadne dorovnej plochu po deformacich po strihani, naklepni zlehka do diry, dorovnej s plochou, naheftuj na 3-4 body do 50A v mistech kde je to na fest, znova dorovnej jestli je to treba mirnym poklepem (muzes pridat jeste par heftu - i s dratem pokud se ti to nezda), zalej s mirnym rozkyvem horaku do stran pomalu bez dratu na circa 20-25A (zacinej od heftu), nebudes mit takove zapaly jako na tvem foto, zlehka zabrus, zapucuj rounem, pokud to neni namahana plocha bude to OK. Je fuk jestli mas Scratch, Lift-Arc nebo HFko.

P.S.: Poznamka jeste k te deformaci plechu ktera je zminovana v uvodu vlakna: abych se ji vyhnul tak bych kolecko udelal co mozna nejpresneji s prumerem do nuly nebo radeji velmi mirne do minusu. Bylo to vareno dost velkym proudem (uvedeno 55A) i kdyz byla pouzita nejaka podlozka k odvodu tepla. Pri tomhle proudu uz bych musel tahat horak dost rychle samozrejme na ukor presnosti jeho vedeni. Osobne si myslim, ze kolecko bylo udelano hodne na fest (alespon v nekterych mistech) a pri tomto proudu se plech uz pri zacatku vareni roztahl, nemel kde uhnout a deformace byla na svete, zchladnutim se sice o neco vratil zpatky ale zkrouceni to uz nezachranilo.

Zaverecna pozn.: Resit pripadne zavareni s pulsem s o neco vyssim hlavnim proudem a relativne nizkou frekvenci pulsu nema asi smysl, protoze autor ma "Scratch-start" svarecku (predpokladam jednoduchy invertor s moznosti vypnuti hotstartu - prepnuti na tig) a u tohoto stroje s velkou pravdepodobnosti puls nebude.

Editoval Tigem (20-05-2018 06:13:48)

Offline

 

#19 18-05-2018 20:20:21

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 1780

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

nebudu tu uz basnit, neni cas...

skoda big_smile prave preto som tvoj prispevok otvoril smile sorry za OT vitaj naspat

Editoval ihlan (18-05-2018 20:20:45)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2fasW7J Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O

Offline

 

#20 18-05-2018 20:23:20

Tigem
Člen
Registrovaný: 25-03-2016
Příspěvky: 135

Re: Zavaření díry v 1mm plechu

to ihlan,
mozna se rozkecam ;-) ale nebude to dneska kolego ihlane. dik za reakci.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS