SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 14-04-2011 19:46:32

MartinP
Člen
Registrovaný: 14-04-2011
Příspěvky: 6

vevařování dřezů

Zdravím,
potřebovali bych poradit ohledně vevařování dřezů ( jedná se o různé typy a velikosti dřezů ) do nerezového plechu o tl.1mm materiál 1.4301,
svařujem metodou TIG, máme problémy s kroucením materiálu (někdo radí kopyto vyrobené z mědi pro odvod tepla)
a následné vybroušení používáme lamelové kotouče (výsledek nic moc). Díky za radu.

Offline

 

#2 14-04-2011 20:01:05

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2676
Web

Re: vevařování dřezů

MartinP napsal(a):

vevařování dřezů .

když si představím klasický kuchyňský dřez (s odkládací plochou, či bez) a tabuli plechu tl. 1mm a toto spojit vařením sad moc mi to nevychází, max nějak zbodovat a i tak to bude nevzhledné...

asi by to chtělo víc rozvést záměr, případně fotky současného stavu - místní mozkový trust to pořeší smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#3 14-04-2011 20:11:32

MartinP
Člen
Registrovaný: 14-04-2011
Příspěvky: 6

Re: vevařování dřezů

...dřez bez odkládací plochy
...plech tl.1mm=deska ohnutá do profilu C dle potřebných rozměrů
...bodování nepomůže, spíš je to horší
... foto nevím jak vložit sad

Offline

 

#4 14-04-2011 20:32:13

MartinP
Člen
Registrovaný: 14-04-2011
Příspěvky: 6

Re: vevařování dřezů

http://martin1807.rajce.idnes.cz/nastenka/

takhle by to mělo vypadat smile

Offline

 

#5 16-04-2011 20:07:42

tigmaster
Člen
Registrovaný: 13-02-2010
Příspěvky: 58

Re: vevařování dřezů

MartinP napsal(a):

http://martin1807.rajce.idnes.cz/nastenka/

takhle by to mělo vypadat smile

Zdravím
Několik takových dřezů mám už za sebou...a výsledek výborný...
Vevařoval jsem už i do 0,8 plechu, ale i 1mm, 1,5 a 2mm..
Samozřejmě platí, čím silnější materiál, tím lepší...
Muj postup je takový, že ze spodu dřezu nalepím chemoprenem dřevotřískovou desku s výřezem na dřez, postahuju, zatížím a nechám zaschnout přes noc...
Ta deska nemá na sváření a kroucení materiálu zase takový vliv, je to tam spíš proto, aby plech v provozu nevybroval, nekroutil se a stůl byl "bytelnější".

poté, co mě lepidlo pořádně zaschne, tak naboduju dřez na plech...
hrana plechu, kde má byt dřez,  by měla být zbroušená tak, aby plech lícoval s vnější stranou radiusu dřezu...to je má praxe a zkušenost, pak se to totiž nejlépe sváří.
po pořádném nabodování, cca stehy po 5 mm, si dřez ze spodní strany podložím mědědýma plocháčema a ze shora stáhnu jeklem...to, aby se plechy při sváření nekroutily a měd odvádí přebytečné teplo, pokud není k dispozici měď, tak stačí nerez, mosaz..
Když mám takto všecko ošetřené, tak začnu vařit radiusové rohy. Svařím roh, schladím vodou.Udělám tak všecky.
Pak dělám podložené rovné plochy.
Svařím asi 10 cm a schladím studenou vodou, pak pokračuju stejným způsobem.
Podotýkám, že svářím BEZ PŘÍDAVNÉHO MATERIÁLU, pouze odebírám materiál z plechu, který mě pěkně přesahuje kousek přes okraj dřezu...
Tímto způsobem se materiál moc nenahřeje a nezkroutí...a taky samotné sváření je podstatně rychlejší, než kdyš se přidává materiál...
Po sváření s vychladnutí odstraním podložky a stahováky a hurá na broušení, to je ale zase jiná kapitola..smile

Offline

 

#6 18-04-2011 18:45:44

MartinP
Člen
Registrovaný: 14-04-2011
Příspěvky: 6

Re: vevařování dřezů

Díky moc,
vyzkoušíme, ale určitě to bude k lepšímu, chlazení nás nenapadlo wink
Jaká je zkušenost s broušením, používáme fíbr na hrubo a následně lamelákem dle  potřebné zrnitosti.
Zkoušeli jsme satinační brusku žádný zázrak, je něco čím bychom docílili strojového broušení, anebo je
to jenom v rukách.
Díky

Offline

 

#7 19-04-2011 19:50:51

tigmaster
Člen
Registrovaný: 13-02-2010
Příspěvky: 58

Re: vevařování dřezů

MartinP napsal(a):

Díky moc,
vyzkoušíme, ale určitě to bude k lepšímu, chlazení nás nenapadlo wink
Jaká je zkušenost s broušením, používáme fíbr na hrubo a následně lamelákem dle  potřebné zrnitosti.
Zkoušeli jsme satinační brusku žádný zázrak, je něco čím bychom docílili strojového broušení, anebo je
to jenom v rukách.
Díky

No co se broušení týče, je to o použitelných brusivech a samozřejmě hodně o zručnosti:)
Poté, co mám dovařeno, tak karbinou a lamelákem jemně obrousím dokola svár, ale jenom tak, abych ho jakoby sjednotil,vyhrubuju tu housenku.Pak pulkulatým pilníkem ohrkám ty různé přechody a radiusy, takže mám už docela hladký povrch místo sváru.
Poté si oblepím místo nad a pod místem, kde byl svár, páskou.Mám takovou plastovou, dobře drží a nejde obrousit.
Vemu vrtačku s šmirglovým kotoučkem hrubost 120 a obrousím to dokola. Pak ještě dokončím(dohladím) jemnějším kobercovým kotoučem na vrtačnce a hotovo...

Doufám, že to k něčemu bude...

Offline

 

#8 19-04-2011 21:28:34

Szabitch
Člen
Místo: Liberec(ko)
Registrovaný: 23-07-2009
Příspěvky: 501

Re: vevařování dřezů

říkáš, že jste zkoušeli satinační brusku - při správné přípravě před saténováním lze dosáhnout perfektních výsledků, používám předbrus brusným výsekem na podložce + flexa, potom předleštění hrubou brusnou tkaninou na suchý zip + flexa ( http://www.brusivojimi.com/obrazky/orig … x-602.jpeg    používám tkaninu s větší hrubostí), poslední operace je saténování válcem z brusné textilie. Jestli chceš můžu přidat fotografie jednotlivých kroků smile


Migatronic PI 250 AC/DC
AlfaIn ATA 350 Puls 2 Mobil
Lorch Handy 180
Speedglas 9100XX, Speedglas 9100XX + cleanair

Offline

 

#9 21-04-2011 10:46:08

MartinP
Člen
Registrovaný: 14-04-2011
Příspěvky: 6

Re: vevařování dřezů

Zdravím díky moc za rady, fotky jednotlivých kroků by byli super, ještě jednou díky wink
budem dělat  3xdřez tak to vyfotím wink

Offline

 

#10 30-03-2018 13:41:30

venca6
Člen
Registrovaný: 30-03-2018
Příspěvky: 3

Re: vevařování dřezů

Zdravím chlapy já sem měl podobný problém, sám jsem nevěděl jak na to, byl jsem v hodně diskuzích. Na netu je každej Franta Suchánek expert a tak sem hledal v poradě na  https://eshop-blanco.cz/content/category/2-poradna  mají tam pár dobrých rad který se dají využít, mrkněte třeba vám tam pomůžu jak mě.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS