SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 09-12-2017 20:02:26

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1004

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

nechcem tu zasrat vlakno pokecom o pedali, ale
na froniuske idu nastavit 2 zvaracie prudy - prepinatelne tlacidlom na horaku - mozno by to stacilo (zacat na vyssi prud a potom si to prepnut na nizsi, az nemusis moc utekat)

a pokial to nie je pohodlne prepinat na horaku, jednoduchy pedal s prepinacom kupis aj s dopravou na aliexprese za 1,5€


origo pedal s potenciometrom na fronius asi nebude lacna zalezitost, neviem ci vobec ten konektor na horak vpredu na zvaracke je na to pripraveny

nie som si isty, ale tusim by sa to muselo pripojit na ten zadny - okruhly (tusim tomu hovoria JOBMASTER alebo LOCALNET)

ako je to zapojene, resp. ako to komunikuje bude asi tiez problem od niekoho vytiahnut

Editoval rcp (09-12-2017 20:12:57)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#27 09-12-2017 20:11:28

David Odvarka
Člen
Registrovaný: 07-12-2017
Příspěvky: 5

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

dikas za rady chlapi,po dnesním varení to vypada nadejne ale pri 60A a 1.6 dratu a mezera 3mm byla dobra ,ale dlouho to trvalo ,zkusím 2.4mm mezeru a d2 drat a víc amper(70-80A).jinak dekuji za videa a popisky ,jinak Piste dal.-)

Offline

 

#28 09-12-2017 20:19:42

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2098

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Pokud je práce na stole, tak je padál hodně užitečný. Ale u nějaké konstrukce spíš překáží. Možnost je jak píše RCP bi level, poťák na hořáku, nebo také je možné u některých svářeček nastavit počáteční proud ve 4T na hodnoty vyšší, než proud svařovací (myslím že Migatronic má možnost až 150% proudu svářecího. K tomu nastavit dostatečný přechod.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#29 09-12-2017 21:24:10

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 839

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

já mám ten konektor na předku, ale abych pravdu řekl  o tom proudě  ani nevím   zatím s froniusem pořád zápasíme

Offline

 

#30 09-12-2017 21:29:19

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 839

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7156_img_20170715_103705.jpg
                               je to ten kulatéj

Offline

 

#31 09-12-2017 21:57:13

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1004

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

no a na displeji mas teraz hlavny prud 120A, ked stlacis "sipku vpravo", mal by si tam mat druhy prud (v amperoch, alebo v % hlavneho prudu)

vo 4-takte zapalujes obluk potiahnutim laveho tlacidla na horaku k sebe.
pocas zvarania zatlacenim tohto laveho tlacidla od seba prepinas medzi hlavnym a tym druhym prudom.
ukoncujes opat zatiahnutim k sebe.

pravy ovladac funguje stale rovnako - zatlacenim od seba uberas prud, potiahnutim k sebe pridavas prud

pokial by ti to nahodou nefungovalo, v menu su este dve polozky, ktore ovplyvnuju funkciu tlacidiel na horaku - ja mam model JOB, polozky mam oznacene SFS - Režim speciální 4-takt a StS - Režim speciální 2-takt
ale ako to ma byt nastavene na tvojom COMFORT modeli ti uz bohuzial neviem poradit.

Editoval rcp (09-12-2017 22:05:31)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#32 09-12-2017 22:09:25

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 839

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Jo ale to nemůžeš potom vařit s pulzem. Jinak s tím pravým tlačítkem dělám ale nejde mi to tak rychle. Také  každý vaří jak je zvyklý a já vždy vařil ve dvojtaktu. No je pořád co se učit. Také je špatný dělat na více mašinkách   pak se to plete

Offline

 

#33 09-12-2017 22:26:37

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1004

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

preco by si nemohol varit pulzom?

bude ti to normalne pulzovat pri oboch prudoch, akurat pri tom nizsom to bude "slabsie" - ta zvaracka si to vsetko prepocita


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#34 09-12-2017 22:39:33

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 839

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Musím to prubnout, zatím jen uvažuji a asi špatně.  já myslel že  jsou tam hlavní proud a druhý  které pulzují mezi sebou.

Offline

 

#35 09-12-2017 22:52:48

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1004

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

priklad:

hlavny prud I1=180A
znizeny prud I2=80% >> 180x0,8 = 144A

zakladny prud pulzu I-G=50% >> 180*0,5 = 90A (v pripade hlavneho prudu I1)
                                                     144*0,5 = 72A (v pripade znizeneho prudu I2)

v pulze by ti to malo kmitat medzi 90 a 180 A v pripade hlavneho prudu I1, ked prepnes na znizeny prud I2, tak by ti to malo kmitat medzi 72 a 144A

Editoval rcp (09-12-2017 22:54:36)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#36 10-12-2017 10:55:00

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 839

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Ono by to asi mnělo jít i přepínáním těch Jobu  ,jak tam ti skladatelé mění fregvenci a  něco to jako hraje. Já jsem tam na jobech nikdy nebyl, asi budu muset zapátrat . Ale i tak mám pocit že pedál je  dobrá věc

Offline

 

#37 10-12-2017 11:12:18

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2098

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Jistě, pedál je na Al dobrá věc. Jsou při něm volné ruce, a reakce je přímá, pokud se zvolí dostatečně velký max. proud, pak není třeba ladit velikost druhého proudu, ev. další parametry.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#38 14-12-2017 21:03:35

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1004

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

PAT dnes mas stastny den smile

volali nam zo servisu, ze maju po oprave nejaku tigovku a potrebovali by ju tak na dva dni poriadne zatazit - ze ci ju nechcem prevetrat

doviezli mi FRONIUS MAGICWAVE 2500 COMFORT:
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_comfort2.jpg

co do velkosti je to identicke s mojou FRONIUS MAGICWAVE 3000 JOB, akurat o par amperov slabsia
vodne chladenie je identicke

spomenul som si na teba, tvoju zvaracku, a znizeny prud v kombinacii s pulzom - tak som to testnul
naozaj to po prepnuti na druhy prud pulzuje na nizsich hodnotach - tak, ako som pisal vyssie

parameter SFS - Režim speciální 4-takt na COMFORTE oznaceny ako Spec. 4-takt som mal nastaveny na 6:
-obluk zapalujes a zhasinas dlhym potiahnutim laveho tlacidla na horaku
-kratkym potiahnutim laveho tlacidla prepinas medzi hlavnym a znizenym prudom
-pravym tlacidlom zvysujes/snizujes zvaraci prud - kratke potiahnutie +/- 1A, dlhe potiahnutie +/- 20A
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_comfort1.jpg

vyhody COMFORT panel oproti JOB panelu:
- cestina
- intuitivnejsi - rychlejsia orientacia v menu

pre mna ale dost podstatnou nevyhodou je ovela nizsia citatelnost displeja na vacsiu vzdialenost - napr. nebol som schopny z vnutra nadrze precitat/nastavit prud, pricom na JOB panely je to citatelne bez problemov
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_comfort3.jpg

asi by som si opat vybral JOB panel


na 160-220A som s nou obehol dva obvodove zvary (spolu cca 10metrov),  jeden drat za druhym - masina nema ziadny problem s vykonom a vydrzou, tusim sa ani poriadne nezahriala

Editoval rcp (14-12-2017 21:41:18)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#39 14-12-2017 23:19:52

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 839

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Tak já bych asi na 160ampéru vařit nemohl  píšou tam v manuálech jen 150 . Já když se rozhodoval co koupím bylo důležité  napájeni 220v a 16 amperu jištění .Třeba  tahat těžký kábel někde na montáži zábradlí a podobně. No ale na dílně práci zvládne důstojně. Tak já to mám doma na takové to  svařováni. V práci  jsem pořád na TransPuls Synergic 2700 . S tím tigem jsem hodně pozadu. Ale na ten druhý proud se musím podívat. Já jsem vlastně toho moc nenavařil  ve čtyřtaktu. Hold jsem zvyklý na dvojtakt   big_smile

Offline

 

#40 15-12-2017 06:28:38

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1004

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

ja naopak vobec nevarim mig/mag-om - maximalne nieco z cierneho materialu doma
ked som zacinal s tigom, tak som si zvykol na 4-takt - prislo mi prirodzenejsie mat ten prst volny
ak by som mal dnes zvarat dvojtaktom, asi by sa mi na prste spravil mozol smile

niekedy ale stehujem v 2-takte (SPT - 0,3s, TAC - 0,3s, prud podla hrubky) - je to dobre napr. na tenke nerez trubky (1 - 2mm) - pri spravnom prude mas istotu, ze ich pri stehovani neprepalis

Editoval rcp (15-12-2017 06:33:20)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#41 15-12-2017 11:57:19

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 839

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Jo  TAC také používám rád právě na slabém materiálu. Ale přímo jak je to bodováni tak k tomu jsem  se ještě nedostal. To ale  není ten TAC. je to něco jako to svařováni jak  po kontaktu zajede ta jehla. Takový svar za studena

Offline

 

#42 26-12-2017 08:08:25

David Odvarka
Člen
Registrovaný: 07-12-2017
Příspěvky: 5

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Chlapi tak plechy 4mm jsou zavareny,bylo to narocne,ale stale není nicemu konec:-))))vyzualnni prosli ok ted cekame na vysledky z dalsich testu.jinak parametry ktere mi vyhovovaly jsou  na 4mm plech z ukosy 30-35° s tavnou hranou 1,5-2mm,105A,d2,4 drat,a 2mm mezera na kořen(a hlídat tam tu HRUSKU:-))) no a povrchovej svar 86A a d2.4 drat,a samozrejme foukani od spodu 4l/min.Dikas za pomoc a rady a preji HEZKE SVATKY VANOCNI

Offline

 

#43 11-01-2018 18:48:30

David Odvarka
Člen
Registrovaný: 07-12-2017
Příspěvky: 5

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Tak certifikat mame v kapse,huraa.jinak diky  za rady.-)

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS