SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 03-01-2018 21:38:24

stepakek
Člen
Registrovaný: 28-12-2017
Příspěvky: 46

Přídavný drát pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem.

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli by jste někdo nevěděl nebo neměl zkušenost s přídavným drátem pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem. Někde tady jsem četl že je potřeba mít nějaké tavidlo, a nevěděli by jste kde se nechá koupit už namíchané.       Za odpověď předem děkuji.

Offline

 

#2 03-01-2018 22:44:10

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 828

Re: Přídavný drát pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem.

Hmm, dle typu a velikosti součástí, Welco 1414C na chladiče, tavidlo 1424FLX, nebo měkká pájka Welco 1450 na zinkové slitiny....jukněte na katalog...zdravím

Offline

 

#3 04-01-2018 16:11:13

stepakek
Člen
Registrovaný: 28-12-2017
Příspěvky: 46

Re: Přídavný drát pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem.

Chtěl bych svařovat klasicky způsobem že se natavují obě svařované plechy.   Ne pájet!    Kdyby jste věděli jaký drát a jaké tavidlo použít pro tento způsob svařování byl bych rád.

Offline

 

#4 04-01-2018 16:13:38

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1062

Re: Přídavný drát pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem.

Pro klasické svařování autogenem použijte tavidlo Fontargen F 400 M, to je prášek pro hliník vč. slitin ca. do 2% Mg a přídavný materiál AlSi5.

stepakek napsal(a):

Chtěl bych svařovat klasicky způsobem že se natavují obě svařované plechy.   Ne pájet!    Kdyby jste věděli jaký drát a jaké tavidlo použít pro tento způsob svařování byl bych rád.

Offline

 

#5 04-01-2018 18:44:10

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2766
Web

Re: Přídavný drát pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem.

vařit hliník autogenem? Velmi obtížná věc.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#6 04-01-2018 22:09:25

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 757

Re: Přídavný drát pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem.

bourač napsal(a):

vařit hliník autogenem? Velmi obtížná věc.

Dříve to byla skoro jediná dostupná metoda. Z tavidla umíchat kašičku,natřít styčné plochy,natřít
přídavný materiál a měkkým karburačním plamenem do toho. Souhlasím s bouračem,ale je to 30 nebo
40 let. Ty svary vypadaly skoro jak tig. (po očišštění tavidla).


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#7 04-01-2018 22:13:03

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 757

Re: Přídavný drát pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem.

Přídavný materiál el. vodič,nebo odstřižek zákl. mat.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#8 04-01-2018 22:31:03

stepakek
Člen
Registrovaný: 28-12-2017
Příspěvky: 46

Re: Přídavný drát pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem.

Kvůli tomu že je to tak těžký, se do toho pouštím a chci to vyzkoušet. Mám rád výzvy. Oto víc to lidi pak obdivují, když hliníkové sváry vařené autogenem vypadají jako tigem.

Offline

 

#9 04-01-2018 22:40:12

stepakek
Člen
Registrovaný: 28-12-2017
Příspěvky: 46

Re: Přídavný drát pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem.

co mám přidat do toho práškového tavidla aby z toho vznikla kašička?  Typuji že vodu asi ne?

Offline

 

#10 05-01-2018 11:57:29

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1062

Re: Přídavný drát pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem.

Destilovanou vodu plus kapku ethanolu. Nebo koupit rovnou pastu, Fontargen F 400 MD. To je ale dražší řešení, receptura je složitější, aby pasta vydržela nějaké to skladování.
Nebo svařovat tak, jak se to obvykle dělá, ošlehnout drát plamenem, strčit do prášku a ten se na něj nalepí.

stepakek napsal(a):

co mám přidat do toho práškového tavidla aby z toho vznikla kašička?  Typuji že vodu asi ne?

Offline

 

#11 05-01-2018 12:02:27

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1062

Re: Přídavný drát pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem.

Elektrovodný hliník moc jako přídavný materiál fungovat nebude, možná jen na čistý hliník. A u odstřižků základního materiálu se obvykle přepalují hrany a svár za nic nestojí. Tedy pokud si nedáte práci s tím, že odstřihnete např. z plechu 2 mm pásek 2 mm a zabrousíte do kulata. To platí obecně, např. i pro WIG. A pokud nevadí propal prvků, přídavné materiály s tím obvykle počítají, to ale v tomto případě nebude hrát roli. 

kemppin napsal(a):

Přídavný materiál el. vodič,nebo odstřižek zákl. mat.

Offline

 

#12 05-01-2018 22:03:49

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 757

Re: Přídavný drát pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem.

Před 30-40lety jsme hodně improvizovali.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#13 06-01-2018 03:14:05

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1644
Web

Re: Přídavný drát pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem.

stepakek napsal(a):

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli by jste někdo nevěděl nebo neměl zkušenost s přídavným drátem pro svařování hliníku a jeho slitin autogenem. Někde tady jsem četl že je potřeba mít nějaké tavidlo, a nevěděli by jste kde se nechá koupit už namíchané.       Za odpověď předem děkuji.

Ono už se zde o tom před časem diskutovalo. Na př. zde:

http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … 08&p=1

http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … 08&p=2

Ta metoda svařování Al autogenem není dnes příliš obvyklá pro svoji poměrně velkou náročnost na praxi. Já osobně jsem kdysi - v sedmdesátých letech pracoval s touto a TIG metodou na svařování Al pracoval 10 let v tehdejším podniku Frigera Kolín . Dnes, vzhledem k pokroku je vhodnější pájení Al, nebo Al/Zn pájkami, pokud to už musí být plamenem. big_smile

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS