SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 29-11-2017 22:14:50

Kobaltsky
Člen
Registrovaný: 04-06-2017
Příspěvky: 8

Zváranie AlMgSi1 póry

Zdravím pri zvarani hlinikovej zliatiny AlMgSi1 6082 som použil prídavný materiál  AlMg5 (vhodny udajne pre AlMgSi zliatiny).
Pred zvaranim bol zvaranec odmasteny predohriaty na 350° , urobeny ukos na sustruhu. Zvarane to bolo na polohovadle na dve husenice po sebe, zvar nebol prerušovaný. Všetko bolo OK avšak po osustruzeni casti zvaru sa objavili póry male ale dost vela nie vo zvare ale v teplom ovplyvnenej časti. Predfuk som cca 2sec a prietok plynu cca 9.5 (argon 4.6) .
Viete mi poradiť niekto z coho tam vznikli tie pory a ako im zamedzit ?

Offline

 

#2 30-11-2017 00:25:53

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 875
Web

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

A akou metodou si to zvaral neprezradis? A k tomu velkost hubice, lebo ten prietok argonu mohol byt velky... mohol ti strhavat okolity vzduch do miesta zvaru..
Pripadne zliatina mohla obsahovat nejake percento zinku..

Editoval vyrobca (30-11-2017 00:27:30)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)

Offline

 

#3 30-11-2017 01:10:36

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 740

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Pron tig na Al je čistota Ar 4.6 málo.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#4 30-11-2017 05:06:59

Kobaltsky
Člen
Registrovaný: 04-06-2017
Příspěvky: 8

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Metoda zvarania TIG , 200A , 100HZ , KERAMIKA 5, ihla - zirkonova koli cistote....

Offline

 

#5 30-11-2017 07:12:00

Lou112
Člen
Registrovaný: 26-01-2017
Příspěvky: 40

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Mimo temu ale dle litaratury: Teplota předehřevu by neměla přesáhnout 150o C (u slitin typu 6xxx 120o C). hm

Editoval Lou112 (30-11-2017 07:12:16)

Offline

 

#6 30-11-2017 18:23:28

hmota
Člen
Registrovaný: 07-02-2012
Příspěvky: 94

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Argon 4.6 na hliník naprosto vyhovuje.Hubice č.5 na proud 200A nevyhovuje ani náhodou.

Offline

 

#7 30-11-2017 19:43:22

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 843

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Jasně že argon  4,6 je úplně v pohodě. Já mám průtok  12 ale tím to není, hubici č 5 upečeš já bych dal od 13 nahoru. 5 je nereálna. Stejně bych rád věděl  kolik  kdo navařil hliníku. Některé slitiny hold nesvaříš. Tim že nesvaříš mám na mysl  pory prasliny a podobně.

Offline

 

#8 30-11-2017 20:00:11

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2099

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Ta hubice je hodně malá. Kromě toho, že je při 200A silně tepelně namáhaná, také je velká ryclost plynu, což může způsobovat přimíchávání vzduchu.  O vlastnostech a sváření hliníku je hodně tady:
http://www.weldreality.com/TIG-welding-aluminum.htm
Dá se tomu rozumnět i bez znalosti an jazyka s použitím překladače. Omovám se, že to uvádím podruhé, ale myslím, že to sem opět patří.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#9 30-11-2017 21:02:32

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3370

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Materiál AlMgSi1 dokáže pěkně otrávit. Zvláště tyčovina dokáže být sama o sobě pěkně děravá. Předehřev max. 200 st.C, ale při svařování nepřehřát a dodržet interpass teploty! Drát AlMg5 by měl vyhovět, i když u silnějších materiálů naši svářeči preferují drát AlMg4,5MnZr, protože sváry jsou trochu čistší.

Editoval jirkati (01-12-2017 09:02:49)

Offline

 

#10 30-11-2017 21:16:25

Kobaltsky
Člen
Registrovaný: 04-06-2017
Příspěvky: 8

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Zvar sam o sebe pory nema ten je cisty , skor je problem so samotnym materialom, v tom sa po zvarani objavuju pory hmm

Offline

 

#11 01-12-2017 18:48:14

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 740

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Řešení ala Frank-dualshild.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#12 01-12-2017 18:59:56

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3370

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Kemppin - problémem u daného materiálu je, že u silnějších profilů a tyčí jsou ty póry už v základním materiálu. Sváry jsou prakticky vždycky dobré, protože sám svarový kov je už homogenní. U plechů naštěstí díky doválcování a tepelnému zpracování takové vady už nejsou. U těchto materiálů válcovaných křížem se dokonce nemusí u výstřihů, výpalků. ani při ohýbání ctít směr válcování.

Offline

 

#13 02-12-2017 08:22:45

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 740

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

jirkati-díky za vysvětlení. Pokud je vada v základním materiálu,tak se nedá ovlivnit.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#14 18-12-2017 13:59:55

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2099

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Tady je ukázka zajímavé věci: Tigové tlačítko- stlačováním se reguluje velikost svařovacího proudu.:
https://www.youtube.com/watch?v=OW1Mh3vOJDM
Je to ale jen na některé svářečky.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#15 19-12-2017 12:58:06

jees
Člen
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1196

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Vlastně ruční pedál, to by bylo lepší než ten klasický, mělo by to být citlivější než ovládání nohou a i ergonomicky lepší

Offline

 

#16 19-12-2017 15:52:12

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 355

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

tak asi by nemel byt problem to vyrobit.

Offline

 

#17 19-12-2017 21:08:52

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 468

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Venujeme sa cnc obrábaniu.
Sem tam sa stane, ze sa nieco pokazi, tak sa ide urobit navar.
Najhorsie je ked ta tlaci cas, kus chces rychlo urobit a pritom to dopadne este horsie ako to bolo.
Vid priklad, presne tento isty material.
Navar robil ,,fachman,, co vie zvarat.
Mozno tento prispevok tu nepatri ale chcel som ukazat nazornu ukazku ako sa namiesto navaru da dorypat vsetko okolo.
http://svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3672_20171108_115536.jpg

Oblast ktora mala byt navarena
Ziadne hrany ani nic podobne,

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3672_20171108_115529.jpg

Editoval jafi (19-12-2017 21:14:07)

Offline

 

#18 20-12-2017 07:55:04

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 355

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

to musel byt umelec smile

Offline

 

#19 20-12-2017 10:47:04

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 361

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Než někoho odsuzovat, bylo by dobré vidět poškození před návarem. Něco prostě nejde opravit tak, aby to nebylo k poznání, a nebo s náklady převyšujícími nový výrobek. Předpokládám, že po návaru je počítáno s následným obrobením. Potom to bude vypadat trochu jinak než nyní. Jole.

Offline

 

#20 20-12-2017 21:19:46

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 468

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Myslim, ze vacsina mate predstavu aky vyrobok vyjde z cnc masiny.
Oprava spocivala v navareni jedného bodu a nasledným obrobením.
Cely diel bol nakoniec zniceny z kazdej strany ( vid foto) takze s dielom sa nedalo robit nic.

Offline

 

#21 21-12-2017 08:12:31

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 355

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Muj lajcky pohled je ten, že je to celkem velký kus hliníku a maník se to snažil navařit slabým proudem, takže nahříval, nahříval až se to zbortilo. Taky se mi to stalo, když jsem zkoušel prvně svařit hliník. Ale je to domněnka.

Offline

 

#22 02-01-2018 08:40:22

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 468

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Zdravím,

posielam foto dielu pred návarom.
Pekne vidieť aký návar sa tam mal urobiť.( aby ste si nemysleli, ze som kecal)
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3672_20171107_083239.jpg

Offline

 

#23 02-01-2018 10:05:51

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 361

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

No tak on to zase tak malý bod na opravu není. Na tohle se musí vnést již dost tepla do materiálu. Já si myslím, že ta původní oprava odpovídá možnostem běžně dostupné svářečky na hliník. Možná ty hrany mohly být zachovány, ale jinak to bylo O.K. Jole.

Editoval jole (02-01-2018 10:08:19)

Offline

 

#24 02-01-2018 11:07:34

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 875
Web

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

konecne som pochopil o co vlastne pri tej oprave islo...
odbornik si zrejme hlinikovy obrobok neocistil od uschnutych zbytkov chladiacej kvapaliny a zle si ho napolohoval. Vidim to podla opaleneho bodu po zlej kostre. Nepochopim preco to varil na boku... 
Podla mna vyplnit ten zarez po nastroji mala byt brnkacka.
A ta posledna fotka mohla byt otocena o 90st smerom do prava dole. Podla emulzie v imbusovych srouboch.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)

Offline

 

#25 02-01-2018 13:38:10

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 468

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Za foto sa ospravedlnujem, a taktiez som videl problem v kostre.
Navar urobeny bol, ale kus bol z kazdej strany zniceny.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS