SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 30-11-2017 12:28:25

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 467

Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

Zdravím pánové ,potřebuji radu, sháním vysokopevnostní svařitelný plech(1-2 tabule) na výrobu rezonančních výfuků o síle plechu tl 0,8 .

Běžně nacházím jen 11373 a podobný což mi nevyhovuje ,máte někdo tuchy kde sehnat  vysokopevnostní tl 0,8mm ? Zatím jsem našel většinou plechy tloušťky 3 a víc .
Nevíte v které firmě se používají ?
Díky za radu.

Offline

 

#2 30-11-2017 12:37:36

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 642

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

Výfuky se už většinou dělají z nerezu. Tipoval bych,že tam by to neměl být problém.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#3 30-11-2017 12:47:16

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 467

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

Tohle je na závodní dvoutakty, takovej ten samej kužel ,na nerez se bude muset trochu přepočítat kvůli tepelné vodivosti, a taky se na černým výfuku pozná spalování díky zabarvení jednotlivých částí.Když už bych se náhodou smířil s nerezem tak kterej? teplota plynů je 620°C  ale na povrchu výfuku je podstatně míň díky pulzování směsi a přirozenému ochlazování .

Offline

 

#4 30-11-2017 14:02:27

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3186

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

fmodel - Sice nepíšeš o jakou jakost máš eminentní zájem, ale na stránkách http://www.alfun.cz/ocel by sis mohl správnou jakost vybrat, a tu pak shánět. "Vysokopevnostní svařitelný plech" není totiž mezi námi techniky žádné označení a bez něj se nedá hledat.

Offline

 

#5 30-11-2017 14:16:19

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 467

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

Díky zkusím najít v Alfunu . Taky mě ten název nesedí ale našel jsem ho přímo tady http://www.konstrukce.cz/clanek/svarova … ich-oceli/

Offline

 

#6 30-11-2017 16:33:07

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3186

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

fmodel - Na tebou uvedené stránce jsou ty oceli přece v tabulkách uvedené. Svařitelná je prakticky jen skupina materiálů "M", ty ostatní jsou tepelně zpracované pro zvýšení tvrdosti.
Myslím, že by ti měla vyhovět ocel DC1 - http://www.alfun.cz/plechy-a-pasy-valcovane-za-studena - my ji svařujeme zcela běžně a její pevnost je skutečně znatelná.

Offline

 

#7 30-11-2017 17:16:32

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 200

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

A proč ti nevyhovuje normální sehnatelný plech? Já dvoutakty nedělám, ale kdysi jsem se o tom s někým bavil a říkal že se používá dokříže válcovaný plech a berou to někde z itálie. Co to je, proč to je nebo něco víc mi nechtěl říct a jak to tak v tomhle oboru chodí stejně by se stebou o nějakým odběru materiálu nikdo nebavil, buď si kup výrobek nebo nezdržuj. Mě to celkem nevadilo protože dělám normální čtyřtakty a používám ocel nebo nerez. Takže bych se stím nějak nesr-al a použil bych co je.

Offline

 

#8 30-11-2017 18:01:44

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1748
Web

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

Víceliniové tváření(křížové válcování) se používá pro snížení anizotropie materiálu-klasicky válcovaný se při dalším tváření  chová v každém směru trochu jinak,křížové válcování ty vlastnosti a použitelnost víc sjednotí. wink


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#9 30-11-2017 18:09:56

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 200

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

no prosim, můžeš bádat.

Offline

 

#10 30-11-2017 19:29:19

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 467

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

Ten plech z Itálie používá výrobce motokárových motorů TM a ten se se mnou bavit nebude .Obyčejnej 11373 je nevhodnej díky tomu jak je měkej prostě na brzdě nedá výkon.Je potřeba prostě něco tvrdýho ,je to jako pozoun kterej hraje díky plechu ,kdyby byl z 11373 tak to moc hrát nebude.

Offline

 

#11 30-11-2017 19:33:57

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 467

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

Ládes napsal(a):

Víceliniové tváření

Ano proto neřeší umístění výpalků na plechu ,zatím co my to musíme dávat jen jedním směrem.
Mě by stačilo něco s větší pevností v tahu ,s tím problémem rozmístění bych s vypořádal jako doteď.

Offline

 

#12 30-11-2017 19:49:51

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 467

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

Jirkati -děkuji, ten DC01 nebude problém koupit.
Co by mohlo vyhovovat z nerezu aby byla pevnost v tahu nad 600MPa a bylo to nějak rozumně svařitelný?

Offline

 

#13 30-11-2017 20:44:52

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3186

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

Zkus se podívat kolem materiálů typu 1.4845.

Offline

 

#14 30-11-2017 20:50:53

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 467

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

Děkuji ,začnu hledat.

Offline

 

#15 30-11-2017 23:29:30

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2520
Web

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

v pondělí řeším v Kralupech Fléru, tam se určitě vyskytuje materiál který by tě zajímal, neviděl jsem to dosud zblízka takže nevím tloušťky, pokud tam bude něco vhodného daruji ti kus na pokusy smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#16 30-11-2017 23:37:42

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 467

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

Díííky

Offline

 

#17 01-12-2017 17:13:41

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 200

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

ještě by mě zajímala jedna věc, jestliže potřebuješ tvrdej plech tak ty vlastnosti jsou uváděný při cca pokojové teplotě a když to ohřeješ tak to změkne stejně jako normální plech.

Offline

 

#18 01-12-2017 19:41:17

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 91

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

nellospeed napsal(a):

ještě by mě zajímala jedna věc, jestliže potřebuješ tvrdej plech tak ty vlastnosti jsou uváděný při cca pokojové teplotě a když to ohřeješ tak to změkne stejně jako normální plech.

Jenže on ten plech ohřeje na cca300st.C, takže asi moc "nezměkne". K tomu "tvrdej plech": Rozdíl při křížovém válcování je něco jako rozdíl mezi dřevěnou deskou a překližkou, vzhledem k pevnosti v namáhání v různých směrech, roztažnosti apod...

Editoval davor (01-12-2017 19:42:33)


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#19 01-12-2017 19:51:36

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 467

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

Přesně,těch 300°C bude jen v přední části výfuku ,uprostřed v nejsilnější je ještě míň.

Offline

 

#20 01-12-2017 20:50:27

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1748
Web

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

Co použít nějakou žárupevnou 15? 15 121 třeba


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#21 01-12-2017 21:13:18

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 467

Re: Tenké plechy z jemnozrnných vysokopevnostních ocelí

Jen ho zatím nedokážu najít v tloušťce 0,8mm  sad

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2017


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS