SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 30-09-2017 20:18:50

DUDO100
Člen
Registrovaný: 26-08-2015
Příspěvky: 13

Problém s podávaním drôtu MAG

Dobrý deň,
stretol sa niekto z Vás s problémom týkajúcim sa odvíjania drôtu z cievky počas zvárania. Mám zváračku Lincoln Speedtec 200C a zvárací drôt Esab Autrod 12.51 0.8mm. Keď sa dostane drôt na okraj cievky, začne sa prisekávať, čo sa prejaví nerovnomerným podávaním drôtu počas zvárania. Keď sa dostane drôt na stred cievky všetko je super a mašina maká perfektne. Naposledy som mal v škatuli namiesto 0.8mm drôtu 1,00 tiež sa jednalo o Esab.

Offline

 

#2 30-09-2017 22:57:58

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4204

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

Podívej se na stav brzdy na odvíječi drátu a na celé uložení cívky na brzdě. Při vyběhání je tam vůle a celá cívka se při odvíjení na krajích kříží. Pak si seřiď brzdu tak, aby po ukončení podávání se cívka pootočila max. o 20 mm na obvodě. Podavač si seřiď tak, aby se pevným stiskem prstů drátu na hubici dal drát zastavit.

Offline

 

#3 01-10-2017 07:21:30

DUDO100
Člen
Registrovaný: 26-08-2015
Příspěvky: 13

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

V postate sa jedná o novú zváračku a nastavil som ju podľa návodu. Skúsim nastaviť brzdu ako si mi poradil a tiež podávač. Uloženie by nemalo byť vybehané, keďže sa jedná o nový stroj. Predpokladám, že výmena za inú cievku nepomôže a problém je vo mne a v nastavení stroja. *Chcel by som sa ešte opýtať, ako je to v synergickom režime, keď si chcem nastaviť výlet drôtu, Predpokladám, že sa v tomto režime nedá nastaviť. Prekvapilo ma, že v manuálnom režime nie je k dispozícií tabuľka nastavenia posuvu, teda ani neviem pri akých hodnotách mám začať. Ďakujem za rady, a pomoc.

Editoval DUDO100 (01-10-2017 07:45:57)

Offline

 

#4 01-10-2017 11:18:21

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4204

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

Synergie znamená, že na oblouku je podle nastavené tloušťky svařovaného materiálu a drátu nastavena nejvhodnější kombinace posuvu drátu, napětí a proudu.
Tabulky jsou úplná zbytečnost, protože jsou tvořeny za úplně jiných podmínek, než bude svářeč mít k dispozici. Zapamatuj si - a navždy budeš hvězda - že nejlépe nastavíš svařovací parametry podle sluchu! Když dodržíš při svařování ideální délku výletu drátu ze špičky (z průvlaku, ne z hubice) 10 x průměr drátu, tak si točením "kolečky" na mašince nastavíš příjemný šustivě-vrčivý zvuk na oblouku (bzučení čmeláka při pulzním svařování), pak vždycky uděláš kvalitní svár. No a průměrem drátu si "nastavíš" jak hluboký závar si přeješ. To je zkráceně celá věda o nastavování MIG/MAG svářeček. Platí to vše jak při čistém CO2, tak s mírným posuvem parametrů i pro směsné plyny. Prostě hlavní jsou oči a uši, a když se k tomu ještě přidá to, co je mezi nimi - většinou mozek - tak je vyhráno.

Offline

 

#5 18-10-2017 18:54:06

valfren
Člen
Registrovaný: 22-01-2015
Příspěvky: 149
Web

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

čím to může být že když svářím v poloze pb jekly o síle 2mm tak do půlky až do třičtvrtiny sváru svářečka sváří normálně a ke konci kope drát prská ho všude kolem a nejde to už prostě dovařit, musim skončit  a začít znova na tom místě, je to rukama nastavením nebo čím ? je to Alf ain pegas 200

Offline

 

#6 18-10-2017 19:11:54

Kimbo
Člen
Místo: Holešov
Registrovaný: 12-04-2016
Příspěvky: 126

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

nemáš náhodou opřenou ruku a jakmile se vzdaluješ od začátku svaru tak natahuješ výlet drátu?


Zk 311 1.1, Zk 135 1.1, Zk 111 1.1, Zk 141 8, Zk 15 P2-p3, Zk 16 P2-p3, Zp 912-9, 942-8

Offline

 

#7 18-10-2017 19:29:36

valfren
Člen
Registrovaný: 22-01-2015
Příspěvky: 149
Web

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

myslím že opřenou ruku mívám , ale mám velký hořák MB24,  a i tahle možnost mě napadla tak sem se jí snažil napodobit ruzně jsem se oddaloval a natáčel hubici a nestalo se to , a to jsem to zkoušel na silnější pásovině při koutovým svaru at uskřípnu drát jak koliv dlouhej pořád mě to zlobí

Offline

 

#8 19-10-2017 06:49:00

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 930

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

Někdy pomůže začít z druhé strany,nebo změna připojení kostry. To jsou všeobecné rady a je potřeba
je vyzkoušet. Hlavně co se týká kostry.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#9 19-10-2017 15:35:55

valfren
Člen
Registrovaný: 22-01-2015
Příspěvky: 149
Web

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

mám to zapojené podle návodu, zkoušel jsem to přehodit ale bylo to ještě horší

Offline

 

#10 19-10-2017 16:33:01

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4204

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

Několik dotazů k "podávání drátu":
- zkusil jsi svařovat hodně dlouhý svár - aspoň 300 mm -  na kusu materiálu v poloze PA?
- nemáš náhodou "vyčvachtaný" průvlak do elipsy?
- máš seřízený správně přítlak na podávacích kladkách? Měl bys na hubici stisknutými prsty udržet drát aby nevyjížděl.
- máš přední hranu průvlaku skoro zároveň s přední hranou hubice na hořáku? Asi jako mám na obrázku u jména.

Offline

 

#11 19-10-2017 18:26:52

valfren
Člen
Registrovaný: 22-01-2015
Příspěvky: 149
Web

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

svár jsme zkoušel ale krátky kolem 100mm m ze začátku bylo housenka ne dos tprovařená a uzká a po asi 15mm se to nejspíš ohřálo a vařilo to už normálně , normální provaření i šířka housenky, průvlak mám nový , přítlak mám nastavený jak říkáš , a průvlak je utopený asi 2mm. mě připadá že ta svářečka je hoodně citlivá na nastavení parametrů

Offline

 

#12 19-10-2017 20:01:51

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4204

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

Ty parametry by mohly být příčinou, ale ať se někdo z boku podívá při tvém svařování jak vedeš hořák vůči základnímu materiálu. Hodně z nás má cukání hořák - hubici - všelijak přibližovat a vzdalovat, tím se výrazně mění skutečná délka výletu drátu, tím i svařovací parametry (napětí a proud na aktuálním oblouku). To se pak nedá kňoflíkama srovnat.

Offline

 

#13 19-10-2017 20:13:58

valfren
Člen
Registrovaný: 22-01-2015
Příspěvky: 149
Web

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

Dobre zkusim to , jaky na to muze mit jeste vliv delka uskripnuti dratu pred svarovanim ? Vim ze to ma byt 10ti nasobek prumeru dratu ale nemam na to vhodne kleste.

Offline

 

#14 19-10-2017 20:31:18

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4204

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

Takový jednoduchý fígl - normálními štípačkami ustřihni drát cca 10 mm od průvlaku a bez sepnutí proudu se s ním nauč lehce jezdit po materiálu. A pak úplně stejně, ve stejné vzdálenosti, veď drát, resp. hubici při vlastním svařování. Ani dál, ani blíž od svařovaného materiálu.
Když by se ti nechtělo štípat drát, tak odblokuj přítlak na podavači a zatáhni otáčením cívky drát zpět. Já jsem líný, tak mám na svařovacím stole na rohu přistehnutý kus materiálu a na něm si před svařováním upálím přebytečnou délku drátu, teprva pak svařuji.

Offline

 

#15 26-11-2017 16:59:28

user
Člen
Registrovaný: 11-04-2012
Příspěvky: 51

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

Zdravím všetkých členov SF.
Potreboval by som poradiť. rozrástla sa mi garáž o WP 350. Zvára výborne, ale mám problém s podávačom (podávač je asi identický ako na strojoch UNIMIG). Keď stiahnem potenciometer rýchlosti podávania drôtu (napr. pri zapnutí, kedy chcem napustiť horák ochranným plynom) a na horáku stlačím tlačítko, podávač začne síce pomaly, ale vysúva drôt. Za 10 s ho vysunie možno 10 cm, ale predsa vysúva. Možno je to blbosť, ale vadí mi to. Uvažoval som nad dorobením tlačidla, ktoré bude samostatne ovládať elektroventil, aby som tento problém odišiel. Zváračku nepoužívam denne a po každom zváraní vypustím CO2 v hadičkách.

Offline

 

#16 27-11-2017 08:17:51

KMU1
Člen
Registrovaný: 08-11-2009
Příspěvky: 438

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

Jestli máš na stroji předfuk a dofuk, pak stačí tlačítko na hořáku nedržet, ale cyklovat a plyn ti proudí kontinuálně. Nebo rozpínací tlačítko k podavači, to se taky někomu líbilo.

Offline

 

#17 26-12-2017 10:30:27

exmakac
Člen
Místo: Nacina Ves
Registrovaný: 06-12-2016
Příspěvky: 19

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

user napsal(a):

Zdravím všetkých členov SF.
Potreboval by som poradiť. rozrástla sa mi garáž o WP 350. Zvára výborne, ale mám problém s podávačom (podávač je asi identický ako na strojoch UNIMIG). Keď stiahnem potenciometer rýchlosti podávania drôtu (napr. pri zapnutí, kedy chcem napustiť horák ochranným plynom) a na horáku stlačím tlačítko, podávač začne síce pomaly, ale vysúva drôt. Za 10 s ho vysunie možno 10 cm, ale predsa vysúva. Možno je to blbosť, ale vadí mi to. Uvažoval som nad dorobením tlačidla, ktoré bude samostatne ovládať elektroventil, aby som tento problém odišiel. Zváračku nepoužívam denne a po každom zváraní vypustím CO2 v hadičkách.

Takto je zvaračka nastavená pre zvaranie na parametroch blížiacich sa k maximu stroja..

Doma to nevyužiješ, ale pokiaľ by si zvaral profesionalne, tak tuto možnosť len uvítaš..

Hraničné parametre pre zvaranie tupého zvaru V v polohe vodorovnej su cca 36 V posuv okolo 16 m , takým sposobom sa zváraju vyplňové vrstvy,pokiaľ je zavarený koreň + 2 vrstvy ,a ponahĺaš sa ...,
samozrejme na poslednú vrstvu musíš parametre UPRAVIŤ kvoli peknej kresbe zvaru, na predpísané podľa WPS ,
to znamená okolo 31 V max a posuv max. 13 m

Editoval exmakac (26-12-2017 10:32:13)


Perfekcionizmus nie je ludska vlastnost. Dokonalý je len Pán Boh. Preto nema zmysel niečo zlepšovať z 98 % na 100 %.

Offline

 

#18 23-03-2018 10:34:18

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 199

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

Chcel by som sa spytat ci by sa dalo vseobecne povedat ze priemer drotu vplyva na plynulost posuvu? Uz som tu na fore viackrat cital ze drot 0.6 ma problem s posuvom pri menej kvalitnych podavacoch. Doteraz som pouzival 0.8 drot. Teraz som kupil novy 4m dlhy horak a rozmyslam nad zmenou priemeru drotu ak by mi to malo pomoct s plynulostou posuvu. Mam este stale odbocku s 2 kladkou. Je rozdiel v podavani 0.8 a 1?

Offline

 

#19 23-03-2018 14:49:49

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

Mám dve zváračky s dvojkladkou 1x2 a 0,8 drôt s 4m horákom nerobí žiaden problém. Nepravidelne mi podávalo 0,8 v 4,5m chladenom 500A horáku. 1,0 drôt išiel pekne pravidelne. To bola dokonca štvorkladka.
Ak máš nový horák malo by to fungovať dobre. O akú zváračku sa jedná?

Editoval Robi G (23-03-2018 14:51:17)

Offline

 

#20 23-03-2018 17:14:36

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 199

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

Jedna sa zatial o hypoteticky problem smile ide o zvaracku iskravar mig 1900. Zajtra skusim nahodit dlhsi horak s dratom 0.8 ale asi skusim zohnat aj tu jednicku na porovnanie.

Offline

 

#21 23-03-2018 18:31:03

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

onotaky zaleží jak je drat vyrobeny někdy i mě děla problemy jak 0.8 někdy i 1.0  a 0.6 jsem přestal používat ikdyž mam 4x kladku ve svem stroji.  nekdy je drat už chlupaty z vyroby že se měděny povrch olupuje takove šupinky ,ktere ucpavají bovden hořáku dokonce jsem měl drat 0.8 ktery nemohl projít přes proudovu špičku v hořaku 0.8 musel jsem dát 1.0 aby se dalo svařet vubec tedka jsem začal používat drat Sidergas mame ho i v praci  svařuje se snim dobře moc neprská a nedela kulicky mame směsku. doma mam jen čiste co2 dojižím starou civku Htv 50 Huatoang stim se mi taky dobře svaruje  zatim jsem  použil Sidergas 1.0 na nejaké vetší svary  vařilo se mi snim dobře..


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#22 23-03-2018 18:47:19

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 930

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

Tady je ppříklad šetření na nesprávném místě. Znackový drát nemá šupinky . Šupinky velice rychle
vydřou špičku a tím zhorší přenos proudu. Při testování spotřeba špiček převýšila úsporu na ceně drátu.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#23 23-03-2018 20:05:43

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 199

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

No kedze kupujem iba male cievky (5kg) a hlavne nie moc casto tak nemam ako prioritu cenu. Len som "obmedzeny" lokalnou ponukou. Dalsia vec je ze zjavne je doba prebalovania 😁 myslim ze sa to tyka aj drotov. Tak skusim zohnat spominane znacky.

Offline

 

#24 24-03-2018 07:26:47

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Problém s podávaním drôtu MAG

Aký tam je podavač?

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče