SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Když oni ty plisky jsou schované pod takovým kolečkem a nebyli vůbec vidět. V každém případě mi to vychází tak že přepínač je v poloze C pokud je upilovany roh hřídele vpravo dole při pohledu z čela stroje. Můžete mi to někdo prosím ověřit?
Offline
Keď máš schému tak je celkom jednoduché identifikovať polohu. Jednoducho zmeraj, ktoré kontakty sú zopnuté a máš polohu. Ak sa jedná o prepínač A4 tak pri "C" by mali byť zopnuté kontakty 5-6, 13-14 a 21-22.
Offline
Teď do toho schéma koukám a je to tam hezky vypsané co má být v jaké pozici seplé. Děkuji.
Offline
Tak jsem to propípal a jednotlivé kontakty spínají správně. Jen mi přijde, že ten přepínač jde pořád dost těžko. Vyčistil jsem to jen kompresorem a hadříkem. Můžu tomu ještě nějak pomoci aby šel hladčeji? Chápu že vzhledem k množství spínání nepůjde úplně lehce nikdy.
Offline
Keď si to mal rozobrané, nezisťoval si či ten aretačný modul pracuje správne?. Kolieska sa otáčajú? Nie sú prihrdzaveté? Namazal si ho?
Offline
Vše je tam plastové (až na pružiny a kontakty) nic nebylo zaseklé. Ničím jsem to nemazal.
Offline
Tento druh přepínačů jde vždycky otáčet relativně ztuha. Na druhou stranu, určitě nehrozí nechtěné přepnutí, pokud o páčku něčím zavadíte.
Offline
To mi je jasné, ale momentálně to jde těžko otočit i malou ráčnou a to je špatný.
Offline
No, tak to moc dobrý není. Já bych si asi zakreslil postupy spínání a dal nový, zas tak dramatická investice to není a bude to aspoň jistota.
Edit.: možná podívat se třeba tady? http://www.hadex.cz/_18vackovespin-vypi … p;zmcena=x
Editoval Zdenek11 (25-09-2017 16:11:13)
Offline
Všetko zálež od príčiny odporu. Ak sa otáčaniu bráni kontaktová časť, tak by som radšej zháňal nový. Ak je to v aretačnej časti, tak by som to umravnil sám. Je však treba definovať príčinu. Môžu byť kolieska odreté a nemajú okruhlý tvár, môže byť omačkaná vačka a nakoniec aj tvrdým prepínaním vyvára zvýšený tlak na posúvny segment a snaží sa ho skrížiť. To sú z mojej strany viacmenej špekulácie, ale s týmito chybami sa dá veľmi jednoducho poradiť. Možnosti je toľko, že to ani nebudem rozpisovať. Zadefinuj problém a môžeš ho vyriešiť ľahko a to buď opravou poškodených súčiastok alebo aj úpravou, ako je zníženie cipov vačky s dopílovaním uhla boku zuba, či výmenou pružín za slabšie a pod.
BTW, prepínací odpor je rovnaký v oboch smeroch?
Offline
Jo, i to je možnost. Asi by neuškodilo kapkou oleje promazat aretační část.
Offline
Zkoušel jste to někdo namazat decentně pomocí mastku? Případně použít velmi malé množství grafritu, ten je ale vodivý tak opatrně co se maže. Někdy se maže pomocí mýdla (kusového). Na nic z toho by se prach neměl chytat.
Offline
Na takové věci, když už, se používá molyka.
Edit.: na plasty pak nástřik suchého teflonu.
Editoval Zdenek11 (25-09-2017 18:53:54)
Offline
Sulfid molybdeničitý by mal byť ak sa nemýlim polovodič.
Offline
To jsem nevěděl, takže pak jedině ten suchý teflon.
Offline
Ono je právě dobré v rozebraném stavu se kouknout na styčné plochy. Pokud jsou drsné, tak je dobré je aspoň vyleštit.
Plastové přepínače či vačky totiž často odcházejí tak, že se na některém místě opotřebí a potom kvůli tomu někde při přepínání měrný tlak překročí soudržnost plastu a ten se začíná odrolovat a vytvářet na tom místě drsný povrch. "Bazmek" jde potom přepínat čím dál víc ztuha, o to víc se ten materiál drolí a vytváří stále drsnější povrch. Dokud tam něco nepraskne a je vymalováno.
Zpomalí se to právě tím, že se ty díly vyleští.
Co se týká mazání, musel bych ty díly zevnitř vidět. Někdy stačí díly řádně namazat hustším olejem nebo je do něho dokonce ponořit a nechat nasáknout a potom všechno pečlivě očistit v pilinách a hadrem. Maže potom ten olej, co se nasákl do plastu.
Offline
No když jsem namazal zubaté kolečka šicího stroje (mírně) tak ten plast se po půl roce rozpadl. Jinak souhlas.
Offline
Mazání plastů bývá někdy problém. Pokud se nejedená o vysoce rafinované speciální oleje, můžou běžná minerální maziva některé druhy plastů narušit, ty začnou bobtnat a pak praskat. Jistota je použít molybdensulfid, práškový teflon nebo silikon, případně speciální tuky na mazání plastů (dělá je třeba Molykote, jsou velice kvalitní, ale hrozně drahé a prodávají se většinou jen v kilovkách). Před několika lety jsem něco podobného za rozumnou cenu hledal a našel jediný výrobek, teflonovou vazelínu Faren GF505, mažu s ní v podstatě veškerá rozhraní plast-plast nebo plast-kov, bez jediného problému.
Na ev. promazání přepínače by ale byl vhodnější sprej se suchým teflonem, odstříknout do kalíšku a štětečkem nanést na plošky, vypaří se a zůstane jen ten suchý teflonový povlak, nelepí, nechytá prach.
Offline
Aha, to jsem si neuvědomil, že olej může plast narušit.
Offline
Teda pánové řeknu Vám, že jsem spokojen. Dnes jsem si zkusil vzít zrezly plech cca 1 mm a privarit ho k orezlemu jeklu a super. Zatím jsem měl tu čest jen se starými elektrodami a proti nim je to pohoda. Už jen vědět jak tu mojí hračku nastavit. 😕
Jsem z toho originálního návodu dost zmatený. Do teď jsem nastavil jen proud a vařil, ale tady na to koukám jak puk.
Offline
Na to prídeš sám a rýchlo. Najjednoduchší aj najúčinnejší návod to pred časom uviedol jirkati. Zladíš napätie s posuvom tak, aby si počul lietať čmeliaka. Howgh!
Offline
V rubrice "HLEDAT" stačí zadat WLSP 315 a tam je vše od návodu,schémat až po opravy.
Měl jsem ji dost dlouho a i při složitějším ovládání je to pořád skvělý stroj.
Offline
Zdravím .Stáhni si toto:https://ulozto.cz/!nqFj78RDp/manual-wlsp-315-pdf
a na straně 16 je popis prvků.Jedná se o časování sváru.Nejlepší je si vše omakat a odzkoušet sám.Vlastní zkušenost.Při vaření výfuku,slabých plechů jedu na A 1 až 2. Při silnějším materiálu jedu na B 2 až 4.Používám 1 drát.Vše se odvíjí od potřeby co mám svařit.Mnoho zdaru.
Offline