SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 29-07-2017 19:46:28

majk
Člen
Registrovaný: 24-07-2013
Příspěvky: 192

přítlak bodovky

Zdravím , mám bodovku tecna 7902P není to žádný zázrak ,ale pro začátek musí stačit 
vesměs boduji plechy od 0,8 po 1,5 ( 1,5 většinou k 0,8 )
jedná se o renovace karoserii na které už neexistují díly

potřeboval bych poradit ohledně přítlaku jaký je optimální .... Na krátké ramena (cca 120 mm )má 120 dan  ,ale třeba nosníky bych potřeboval bodovat na ramena 500mm  což už má jen 40dan 

kolik je cca optimální přítlak na bodovaní plechu 1,5mm k 0,8 mm ?
a poslední dotaz když boduji 1,5 k 0,8  tak bodovku nastavit na 1,5 mm? nebo nějaký  střed mezi ?


Děkuji za každou radu
S pozdravem  Majk

Offline

 

#2 30-07-2017 13:35:19

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 644

Re: přítlak bodovky

Univerzální návod asi není. Spolehlivě se vše ukáže po ukroucení vzorku.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#3 30-07-2017 20:42:22

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3188

Re: přítlak bodovky

Majku, copak nevíš, že při různých tloušťkách svařovaných olechů musíš použít různé průměry elektrod tak, aby střed roviny svarové čočky byl na průsečíku úhlopříček z okrajů "stop" po elektrodách? Jaký proud si pak nastavíš a k němu tvrdý nebo měkký přítlak, to už je otázka na požadovanou pevnost (průměr) vytvářeného spoje - bodu.

Offline

 

#4 30-07-2017 22:42:55

majk
Člen
Registrovaný: 24-07-2013
Příspěvky: 192

Re: přítlak bodovky

Jirkati děkuji za odpověď bohužel o bodovaní bodovkou zatím moc nevím do tet se vše vařilo ceočkem ale když se vařilo do plochy podlahy muselo se vše složitě upínat vrtat díry atd   tet se koupila starší bodovačka  zatím jen tato ... vše je na začátku   smile  v pondělí jsi du domluvit zkoušky  tak snad se tam dozvím vše co potřebuji

za každou radu jsem moc vděčný smile


Ještě jednou děkuji
S pozdravem Majk

Offline

 

#5 03-08-2017 23:15:47

majk
Člen
Registrovaný: 24-07-2013
Příspěvky: 192

Re: přítlak bodovky

Není nějaká literatura o bodovkách ?   nemůžu nic najít sad dost by mi to pomohlo
Děkuji
S pozdravem Majk

Offline

 

#6 04-08-2017 09:19:57

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3188

Re: přítlak bodovky

Zapomeň na "bodovky". Ta technologie se jmenuje ODPOROVÉ SVAŘOVÁNÍ. Když tento pojem zadáš do vyhledávače Google tak budeš mít k dispozici hodiny a hodiny čtení na dané téma. Zrovna tak můžeš hledat "určení průměru bodu při odporovém svařování" nebo "přítlak při odporovém svařování" a podobné výrazy a následně strávíš mnoho času u PC. Literatury je také plno, stačí navštívit větší antikvariát. Parametry bodovek jsou zase snadno dostupné na stránkách výrobců, případně prodejců.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2017


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS