SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 23-03-2017 23:12:24

preffa
Člen
Registrovaný: 01-09-2015
Příspěvky: 5

Podbarvení plechů při bodování

Zdravím, pánové mám takový problém, boduji k sobě 2 plechy síly 1mm. A potřeboval bych radu, čím to podbarvit. Problém spočívá v tom, že když jsem to podbarvil , tak se při bodování barva vypalí, a vznikají velice agresivní výpary, které způsobují nežádoucí korozi.

Offline

 

#2 24-03-2017 08:28:45

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3157

Re: Podbarvení plechů při bodování

Asi tě zklamu, ale neexistuje barva, která by vydržela teplotu kolem 1500 st.C v místě bodu. Kdyby existovala, bod by nevzniknul. Věř, že ani autoprůmysl jako nejbohatší průmysl vůbec, doposud nic podobného nenašel, a proto se musí po svaření - prakticky jen bodování - celé karoserie máčet. Je to systém, kde se používá barva s vysokou zabíhavostí, tedy s vysokým kapilárním účinkem. Na povozkových skupinách se používá katoforézní systém pro ještě intenzivnější vtažení barvy do spár a podobných prostorů.
Pro profi použití se ještě používají specielní těsnící tmely, kterými se plochy před bodováním natřou. V místě bodu se tmel odpaří, ale okolo bodu vytvoří bariéru proti vlhkosti.

Offline

 

#3 24-03-2017 12:18:48

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2503

Re: Podbarvení plechů při bodování

Jak píše Jirkati, zkoušeli jsme něco podobného svého času před necelými 20 lety, těsnit bodování přeložených plechů všelijakými tmely i svařovacími barvami.
Docela to šlo, ovšem v místě bodu nutně docházelo k tepelnému zničení toho prostředku. My jsme to tehdy nechávali tak, stačilo nám, že mimo bod držel ten tmel nebo barva a potom se to všechno vypálilo při vypalování forézní barvy.
Pokud je mi známo, nedělalo to žádné problémy ani potom v provozu na autech, ten tmel nebo barva to utěsnily. Ale je fakt, že jsme to nezkoušeli delší dobu a intenzívněji, potřebovali jsme tehdy pouze víc utěsnit bodové spoje. Takže nevím, jestli to třeba za nějaký rok korozi těch bodů naopak neurychlí.
Nakonec jsme nechali stávající tmel na bázi plastizolu, což byl tehdy tmel na základě PVC s vysokým obsahem chlóru, který musel spálením při bodování produkovat dost agresívní zplodiny.
Dneska by to asi potřebovalo tmel bez obsahu chlóru.

Foréza, ať už kataforéza nebo starší anaforéza je v případě takhle natěsno přiložených plechů dost fórová. Mezi těmi plechy nejde připravit povrch plechů předepsaným způsobem pod forézu a ani forézní barva se tak hluboko v té štěrbině už prakticky nevylučuje. Takže povrchová ochrana v té štěrbině je velice špatná a téměř jakýkoliv těsnicí tmel, který to utěsní a přes který se to sboduje, protikorozní ochranu výrazně zlepší.

Pro úspěšné použití bude třeba dodržet tři zásady.
Za prvé body nesmí být příliš na kraji, aby byly nepoškozeným tmelem dobře uzavřeny.
Za druhé musí být zajištěno vytvrzení tmelu i uvnitř štěrbiny mezi plechy, to znamená použít buďto tmel s tepelným vytvrzením a dílec pak vypálit v nějaké sušce nebo i troubě nebo použít dvousložkový tmel nebo tmel, který se vytvrzuje stykem s kovem.
A za třetí plechy uvnitř štěrbiny musí být dobře odmaštěny a očištěny od nečistot, třeba od stop potu z rukou.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2017


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS