SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 18-02-2017 17:42:08

performancebikes
Člen
Registrovaný: 24-04-2016
Příspěvky: 24

Oxidace Titanu

Zdravím pánové.
Už nějakou dobu se zabývám svařování titanu pro výfuky a mám zde několik dotazů které mi tu snad někdo pomůže zodpovědět.

Když to vemu stručně prošel jsem si vším co pro sváření titanu je třeba aby to vypadalo "obstojně" a nemusel se za to člověk stydět, ale zlepšovat je vždy něco neustále tzn. že Argon 5.0, velká keramika (40mm) z USA přidavné material atd. všemožné zkoušení parametrů pro sváření mám za sebou..
zde nějaké foto:
http://i827.photobucket.com/albums/zz200/yosh_boy/IMG_20170218_161151.jpg
http://i827.photobucket.com/albums/zz200/yosh_boy/IMG_20170218_155441.jpg
http://i827.photobucket.com/albums/zz200/yosh_boy/IMG_20170217_142245.jpg

problém nastal při zcela normálním sváření se vším co je potřeba jako vždy a takto mi to zoxidovalo.

http://i827.photobucket.com/albums/zz200/yosh_boy/IMG_20170217_171119.jpg

vůbec jsem nemohl přijít proč se tak stalo, podfuk - 10L, průtok do hořáku 15L, nejprve jsem si myslel že mi to zoxidovalo vlivem špatného podfuku ale po kouknutí na kořen to tak nebylo protože je OK. Hořák jsem si nepřišlápl prostě nic mojí vinou.
http://i827.photobucket.com/albums/zz200/yosh_boy/Koen.jpg

napadla mě snad možná jediná věc a to že jsem koupil tento redukční ventil.
http://www.naraditechnik.cz/svarovaci-t … r-364.html
jako spíše bych radši nějakej klasiku mosaznej ale řekl jsem si že fungovat by měl... fungoval ok jelikož před touhle oxidací jsem udělal asi 10 sváru bez problému. Po této nehodě jsem zjistil že je zaprve úplně celý orosený což jsem viděl poprvé. Všechny spoje i nasazení hadice jsem tedy postříkal detekčním sprejem jestli to někde neutíká a kolem budíku to pěnilo. Dotaz zní jestli by to mohlo být tímto a třeba také že jak byl orosený nedostala se voda k argonu a tim se to stalo? Ale je mi divné že kořen sváru je OK protože to bylo podfouklé taky z tohoto ventilu.
http://i827.photobucket.com/albums/zz200/yosh_boy/IMG_20170217_171006.jpg

Dále bych se chtěl zeptat jestli mi může někdo poradit co je za materiál ty bílé krytky na dokonalé obklopení trubky na tomto super shieldu. Chci si to vyrobit a at vím kde to sehnat.

http://i827.photobucket.com/albums/zz200/yosh_boy/af767e2066d4a8cbc113e6037b86708c.jpg

Děkuji za veškeré rady a hodnotné příspěvky

Editoval performancebikes (18-02-2017 17:44:04)

Offline

 

#2 18-02-2017 20:26:39

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1600
Web

Re: Oxidace Titanu

Těžko hodnotit, vypadá to na to, že z nějakého důvodu přestal proudit(nebo jen omezeně proudil) argon do systému hořáku... že by zamrzl ten ventil? To je celkem těžko uvěřitelné...

Ale jinak dobrá práce!!!

Offline

 

#3 18-02-2017 20:51:02

performancebikes
Člen
Registrovaný: 24-04-2016
Příspěvky: 24

Re: Oxidace Titanu

Diky Franku. Těžko pochopitelné to je taky mi to nejde hlavy, každopádně jsem pokračoval se dvemi lahvemi a klasickym manometrem a vše OK. Nevíš co to tam je za ten materiál na ty zehlicce? Čekal jsem že Ty by jsi mi na to mohl odpovědět 😉 nemáš nejakou zkušenost jestli titan svařovat třeba s pauzami? Občas mi vnitřek trubky od kořene dal do stran materiálu barvi do modra atd. Nemůžu prijit proč kdyz podfuk ok tak jestli to neni třeba nějakým teplotnim vlivem..

Offline

 

#4 18-02-2017 21:03:43

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1600
Web

Re: Oxidace Titanu

performancebikes napsal(a):

Diky Franku. Těžko pochopitelné to je taky mi to nejde hlavy, každopádně jsem pokračoval se dvemi lahvemi a klasickym manometrem a vše OK. Nevíš co to tam je za ten materiál na ty zehlicce? Čekal jsem že Ty by jsi mi na to mohl odpovědět 😉 nemáš nejakou zkušenost jestli titan svařovat třeba s pauzami? Občas mi vnitřek trubky od kořene dal do stran materiálu barvi do modra atd. Nemůžu prijit proč kdyz podfuk ok tak jestli to neni třeba nějakým teplotnim vlivem..

Já se domnívám, že je to silikonová guma. Já jsem titan svařoval pouze pokud jsem působil ve Svářecí škole a potom nějaké drobnosti pro kamarády. To se barví vnitřek trubky v okolí sváru a sám kořen je OK??? To je zajímavé. Necháš podfuk po celou dobu, dokud to dostatečně nevychladne? Jinak tedy nevím sad

Offline

 

#5 18-02-2017 21:23:52

performancebikes
Člen
Registrovaný: 24-04-2016
Příspěvky: 24

Re: Oxidace Titanu

Podfuk nechám ještě nějakou dobu běžet ale myslim že to na to nemá uz vliv. To modrani nastává při určitý teplotě to mám vyzkoušené a po dokončení sváru kdy svar vychladne to max jde do zlata. Zajímavé je ze nekdy mistama zmodra i kořen ale jen uvnitř z venku je svar krásný a přitom to jedu na jednu vrstvu tak mi je divné že ta modra barva neprostoupi napovrch. No je to věčná laborace.. v podstatně asi to zabarveni nic neni kdyz neni svar zoxidovanej ale prostě se i to nelibi😉

Offline

 

#6 18-02-2017 21:34:52

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1600
Web

Re: Oxidace Titanu

Tak jistě, mírné zabarvení v podstatě nevadí. Jinak souhlasím, že je to věčná laborace. big_smile Já už teď poněkud vypadl z tempa, jsem starej dědek a v době, když já jsem svařoval, to běžně nebyly k dostání ty Shielding Equipments, to jsem si tehdy vyráběl sám doslova na koleně k velkému údivu kolegů.  smile Ale jak už jsem zmínil, máš to pěkné, velmi dobrá práce! smile

Offline

 

#7 18-02-2017 23:15:57

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 592

Re: Oxidace Titanu

No, pokud se Vám orosil ventil tak bych si tipla na velkej průtok, dáte špatnej sklon hořáku a je problém, stejně se mi zdá že tam pouštíte moc, to zabarvení bude horší odmaštění, mělo by to jít okartáčovat, k přípravku, my používali teflon folii ale tohle vypadá opravdu na silikon.Jakej je to průměr trubek, co si nechat naohýbat komponenty, tohle je moc svárů....jinak zdravím, hezký..

Offline

 

#8 18-02-2017 23:49:14

performancebikes
Člen
Registrovaný: 24-04-2016
Příspěvky: 24

Re: Oxidace Titanu

Jsou to většinou 60mm. Těžko říci no, s menším podfukem se to zdálo horší kvalitativně zevnitr z venku v podstatě stejné at už prutok 12nebo 15L. Co te týka odmaštení tak.si dovolim říci tak na to dbam maximálně vyzkoušel jsem vše možné od acetonu po čistič brzd protoze každej tvrdil něco jiného ale každopádně nejlepší vychazi čistič od loctite. Co se týká ohýbání tak zde to nikdo nedělá a když tak chce matrici plus trn v řádech desetitisicu kč. Zkusím sehnat ten teflon a silikon a vyzkouším... s tim průtokem zkusím ještě laborovat. Jinak na podfuk mam klasicky kamen jako je na nerez, ucpavka mam většinou alobal co jsem odkoukal od jinych.. nikde jsem nenašel tabulku ohledně prutoku na určitý průměr třeba a jak dlouho nechávat než začnu svářet..Jinak děkuji 😉

Offline

 

#9 18-02-2017 23:59:05

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2389
Web

Re: Oxidace Titanu

velkej průtok, no nám se taky občas děje že při ale opravdu velkém průtoku o2 se spoje jinak pevné a těsné povolí (smrsknou mrazem) že to utíká různě po redukčákách smile

viděl jsem vhodný materiál na to utěsnění trubky při podfuku, řidič který veze cisternu s PB má sebou takovej plát totálně měkké plastické gumy, tl asi 20mm, 1/1 metr. Má to na přikrytí kanálu pro případ nehody. Aby PB nenatekl do kanalizace.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#10 19-02-2017 00:15:07

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1600
Web

Re: Oxidace Titanu

Zdravím z poza Atlantiku, Evito! smile  Stále jste v Uhlířských Janovicích? Chystám se tam v létě podívat... tak bych se u vás ve škole mohl stavit. big_smile

Offline

 

#11 19-02-2017 08:20:02

hmota
Člen
Registrovaný: 07-02-2012
Příspěvky: 87

Re: Oxidace Titanu

Zkuste se na to ohýbání zeptat tady.http://www.ronelt.cz/
Nechávám si u nich ohýbat nerezové trubky a nástroje na průměr 60mm určitě mají.

Offline

 

#12 19-02-2017 08:22:59

performancebikes
Člen
Registrovaný: 24-04-2016
Příspěvky: 24

Re: Oxidace Titanu

Tam sem již poptaval, nerez je jinak tažnej než titan a kort při síle stěny 0,9mm aniž by se to obešlo bez deformací.

Offline

 

#13 19-02-2017 09:05:32

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2318

Re: Oxidace Titanu

performancebikes napsal(a):

Co te týka odmaštení tak.si dovolim říci tak na to dbam maximálně vyzkoušel jsem vše možné od acetonu po čistič brzd protoze každej tvrdil něco jiného ale každopádně nejlepší vychazi čistič od loctite.

Pokud to odmašťujete hadrem v ruce, tak to obvykle není ono.  Je třeba odmašťovací linka a minimálně dvě, lépe tři odmašťovací lázně. Od první na hrubé odmaštění po třetí na definitivní odmaštění. Plus k tomu , pokud je při osychání problém s korozí (titan neznám) nějakou pasivaci.
Kdysi na tyto věci bylo velice dobré odmašťování v parách rozpouštědla, nejlépe chlorovaného, tam stačila jedna lázeň a jedna odmašťovací operace, ale kvůli ekologii snad všechny tyto pracoviště zrušili.

Offline

 

#14 19-02-2017 09:24:48

performancebikes
Člen
Registrovaný: 24-04-2016
Příspěvky: 24

Re: Oxidace Titanu

Odmaštuji na 3 vždy v jine vanicce v lékařských rukavicich papírovými ubrousky takže si myslím ze vic v mých možnostech není protože pak hned svaruji, kdybych to vozil někam odmastit tak by to stejné nebylo ono a nevěřím ze by tomu dali to co ja. Ja se můžu vždycky složit když mi někdo řekne ja se mrknu a hrabne mi na to tema upatlanyma zpocenyma rukama 😂 jak jsem psal výše nejlip vychází loctite pak jeste nějaký přípravek od technolitu bylo to treba poznat kdyz jsem si nějaké věci přivezl ze soustruhu hodně zahnojene a acetonem jsem to bral treba na 5x a ostatními bylo vidět po prvnim otřeni jak to mizi. I tak diky za poznatek.

Edit: jinak samozřejmě čistim i přídavný materiál stůl prostě vse co s tím přijde do styku takze jako na infekčním v nemocnici 😀

Editoval performancebikes (19-02-2017 09:26:46)

Offline

 

#15 19-02-2017 09:54:37

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 1587

Re: Oxidace Titanu

Řízením osudu se mi sešly 2ks red. ventilů co je na tvé foto. Jeden z nich nedokáže udržet konstantní průtok a při poklesu tlaku vždy pustí trochu plynu- je slyšet -pssst - pssst a td. Podle toho co vidím, usuzuji na problém s pokrytím argonem. Pokud by při velkém ochlazení začel red. ventil dělat to co jsem popsal, tak by se to mohlo projevit více nedostatečným krytím s vrchu, než se strany kořene, kde je větší objem plynu. já mám nyní red. ventil co je na fotce- ten funguje spolehlivě při všech i minimálních průtocích a stál (bez rotemetrů cca 650Kč.http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3584_redukeak.jpg


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#16 19-02-2017 10:27:30

performancebikes
Člen
Registrovaný: 24-04-2016
Příspěvky: 24

Re: Oxidace Titanu

Krása, diky za příspěvek, pisu SZ 😉

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005  -  2017


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS