SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 20-11-2008 07:47:09

arno
Moderator
Registrovaný: 02-08-2007
Příspěvky: 778

zváranie pozinku

Cez výkend idem zvárať krabicu z pozinkovaného plechu 1,0mm. Neviete nejakú fintu aby mi to tam "nešuštalo", asi jedine dobre to obrúsiť kde sa to bude zvárať, alebo existuje ešte nejaká finta na pozink?
dík


Zablokovaný z vlastní vůle z důvodu napadení jiným uživatelem.

Offline

 

#2 20-11-2008 07:56:11

Bohouš
Člen
Registrovaný: 15-06-2007
Příspěvky: 325

Re: zváranie pozinku

Hlavně to nečuchej nebo dopadneš jako já viz tento odkaz :-)
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=189


Svářeč (lepič) amatér MMA, MAG, TIG
KS 250R, KITIn 165, Gude 145+HFU 400
Maximal 2005 (MAG); TIG AC/DC 200A P
Plasma Berlan BPS40, autogen

Offline

 

#3 20-11-2008 09:13:28

arno
Moderator
Registrovaný: 02-08-2007
Příspěvky: 778

Re: zváranie pozinku

dík bohouši, dám si pozor, dám ventilátor+respirátor


Zablokovaný z vlastní vůle z důvodu napadení jiným uživatelem.

Offline

 

#4 20-11-2008 09:49:26

admin
Administrator
Registrovaný: 07-06-2006
Příspěvky: 1152
Web

Re: zváranie pozinku

Nejlepší finta je MIG pájení. To je na pozink ideální. Ale s těmi nebezpečnými výpary má Bohouš pravdu. Na to pozor.

Offline

 

#5 17-12-2008 11:00:16

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2702

Re: zváranie pozinku

Zinek se při cca 800 - 900 st C vypařuje a reaguje s kyslíkem ve vzduchu na oxid zinečnatý ZnO. Takže při svařování pozinku jde veškerý zinek centimetry daleko od svaru za vzniku bílého kouře  do vzduchu nahoru. Zinek zas tak moc toxický není, ale nějaké větší nadýchání toho kouře znamená problém.

Offline

 

#6 17-12-2008 11:40:51

arno
Moderator
Registrovaný: 02-08-2007
Příspěvky: 778

Re: zváranie pozinku

už je to dávno hotvé, použil som respirátor a zváral som vonku, nemal som horúčku smile


Zablokovaný z vlastní vůle z důvodu napadení jiným uživatelem.

Offline

 

#7 10-09-2018 19:38:29

cocodrillo
Člen
Registrovaný: 10-09-2018
Příspěvky: 2

Re: zváranie pozinku

Zdravím, potřeboval bych svařit dvě 4" oboustraně pozinkované trubky ve kterých je stlačný vzduchu tlak 8 Bar.  Mám možnost svařit si to autogenem nebo tigem, ale nikdy jsem to nezkoušel tak nevím zda půjde provést klasický svar autogenem, aby mi v tom zinek nedělal bordel. Trubky jsou na pozici ve výšce 12 metrů a dá se to udělat pouze mimo výrobní dobu proto není čas na chyby :-) Díky za rady

Offline

 

#8 10-09-2018 20:19:06

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 974

Re: zváranie pozinku

no já bych to prskl elektrodou na tig bych se nespoléhal

Offline

 

#9 10-09-2018 21:13:52

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3387

Re: zváranie pozinku

Pokud dobře zvládáte elektrodu, tak je to dobrá volba. Dokonce bych kořenovou vrstvu udělal austenitickou elektrodou i když to není nutné, a další vrstvy běžnou nelegovanou elektrodou. Ještě je dobré vědět, že pozinkované trubky nejsou primárně určeny ke svařování, ale při troše trpělivosti se dají udělat docela kvalitní sváry.

Offline

 

#10 10-09-2018 23:04:31

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2738
Web

Re: zváranie pozinku

a jestli je to někde v hale pod střechou tak bacha na splodiny, 4" trubka už je docela maso a dýchat splodiny od Zn nevydržím moc dlouho ani já. smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#11 10-09-2018 23:06:56

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1121

Re: zváranie pozinku

bourač napsal(a):

a jestli je to někde v hale pod střechou tak bacha na splodiny, 4" trubka už je docela maso a dýchat splodiny od Zn nevydržím moc dlouho ani já. smile

"cibulovy" smrad, slzenie oci - poznam, pozink je svinstvo ........


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#12 11-09-2018 05:50:28

Jaryn
Člen
Registrovaný: 24-03-2011
Příspěvky: 255

Re: zváranie pozinku

Vem si kuklu s filtrací a nevíš o žádném smradu.

Offline

 

#13 11-09-2018 15:41:15

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 974

Re: zváranie pozinku

Jaryn ......mi nejsme žádná šlechta na kukle s filtrací ,tak jedině hadra na hubu    big_smile   já svařuji zinek pořád  vyrobím  bránu a sloupky vařím  k zabetonovaným

plotnám sloupky jsou v zinku. Pak to opravím zinkovou barvou a stříknu zinkáčem

Offline

 

#14 11-09-2018 19:20:47

cocodrillo
Člen
Registrovaný: 10-09-2018
Příspěvky: 2

Re: zváranie pozinku

Tak elektrodou si na to netroufnu. Zvládám velmi dobře plamen pak Tig a dnes sem si pořídíl ceóčko. Jojo je to v hale pod střechou.

Editoval cocodrillo (11-09-2018 19:30:02)

Offline

 

#15 11-09-2018 20:12:28

Jaryn
Člen
Registrovaný: 24-03-2011
Příspěvky: 255

Re: zváranie pozinku

pat napsal(a):

Jaryn ......mi nejsme žádná šlechta na kukle s filtrací ,tak jedině hadra na hubu    big_smile   já svařuji zinek pořád  vyrobím  bránu a sloupky vařím  k zabetonovaným plotnám sloupky jsou v zinku. Pak to opravím zinkovou barvou a stříknu zinkáčem

Tak já bez filtrace vůbec nesvařuju :-) . Se zinkem dělám denně, ale nesvařuju , ale pájím cusi3.  Udělat vrata, nazinkovat pak zinek obrousit a něco na to navařovat je zvěrstvo to nemá cenu vůbec zinkovat.

Offline

 

#16 11-09-2018 20:27:02

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 974

Re: zváranie pozinku

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7156_img_20180625_122457.jpg

Tak není to prvá brána ani stá brána a je to osvědčený postup. Který se dá vždy dobře opravit. Víš tak chytréj jsem také že se na zinek nevaří  ale to jsou montážni spoje  ,tak že když jsi neviděl  tak nesud.

Offline

 

#17 11-09-2018 20:28:41

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 974

Re: zváranie pozinku

A hlavně  to nejsou vrata ale brána

Offline

 

#18 11-09-2018 20:33:54

Jaryn
Člen
Registrovaný: 24-03-2011
Příspěvky: 255

Re: zváranie pozinku

Nesoudím, ale vždy se to dá vymyslet tak aby se do zinku už nesahalo, zákazník by nás kopl do zadele už jen kdyby jsme do zinku zabrousili natož svařovali. Toleruje jen pájení.

Offline

 

#19 11-09-2018 20:49:01

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 974

Re: zváranie pozinku

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7156_img_20180428_114309.jpg

Asi myslíš tak nějak ale ne každý to tak chce. Neviděl si a to by jsi musel vidět

Offline

 

#20 11-09-2018 20:53:47

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 974

Re: zváranie pozinku

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7156_img_20180428_114256.jpg

Offline

 

#21 11-09-2018 20:54:45

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4220

Re: zváranie pozinku

Navíc ty zinkové barvy za moc nestojí. Taky bych ten sloupek buď připevnil k základům jiným způsobem, nebo nechat kousek nepozinkovaný, když se to stejně svařuje.


Telwin Bimax 4.195, Omicron GAMA 1900L HF
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#22 11-09-2018 20:56:51

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 974

Re: zváranie pozinku

Pozor já se tady bavím o zinkové barvě krabička za 700kč to není sprej

Offline

 

#23 11-09-2018 21:05:42

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4220

Re: zváranie pozinku

Aha, tak možná kvalita. Zatím nejkvalitnější barvu jsem viděl a používal od Wurtu, kolik stojí nevím.


Telwin Bimax 4.195, Omicron GAMA 1900L HF
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#24 11-09-2018 21:33:41

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 974

Re: zváranie pozinku

Je to přímo v zinkovně, jak opravují  nedokonalosti. Prvně ta barva a potom si to sříkneš zinkáčem.

Offline

 

#25 11-09-2018 21:40:52

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1121

Re: zváranie pozinku

pat, preco to nerobis uz v hliniku - mas magica, tak nech sa ti zaplati big_smile

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0002_33.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0004_32.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0008_27.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0014_22.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0015_19.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0016_18.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0018_14.jpg

nemam fotku, ako to vyzera namontovane - brat si to montoval sam, ja si to vzdy zabudnem odfotit smile
ale odvtedy sa uz pytali najmenej 5-ti dalsi - bohuzial, nemam na to cas

len pre zaujimavost - hmotnost 6m brany vratane vyplne 38kg, hmotnost oceloveho nosneho profilu 40 kg big_smile

Editoval rcp (11-09-2018 22:29:43)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS