SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 07-12-2017 19:14:16

David Odvarka
Člen
Registrovaný: 07-12-2017
Příspěvky: 5

jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Ja zdravím vsechny,
Zprvu diky za prijetí do fora a rad bych vyuzil vasich rad,samozrejme predanim i mých skuseností Tig svarovaní.
Chlapi chtel bych se zeptat Jak varíte(na tupo) 4mm plech s ukosy,nedokazu u prvniho svaru(koren)udelat koren ?mezera mezi plechy 1.5mm ukosy cca 60°, svaronací drat mam d-1.6,s amperama tam litam od 50-60A,a pruvar nikde nebo je koren hubeny(propadlí).a to dratem nesetrim,foukaní odspodu mam 4-5l/min.dikas za radu video ,foto uvítam

Editoval David Odvarka (07-12-2017 19:37:00)

Offline

 

#2 08-12-2017 09:03:41

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 360

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Málo natavuješ základní materiál. Nesmíš se bát a dostatečně natavit hrany, vytvořit tzv. hrušku a teprve poté přidávat drát. Zřejmě přidáváš drát do málo natavené lázně. Neboj se toho a trénuj, tady jde vyloženě o praxi, dosáhnout takového stavu, aby byl dobrý průvar, ale aby nedocházelo k propadům. Klidně můžeš udělat i větší mezeru, až do 3 mm.Jole.

Offline

 

#3 08-12-2017 19:54:42

David Odvarka
Člen
Registrovaný: 07-12-2017
Příspěvky: 5

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

ja ti dekuji budu trenovat dal ,a vytvaret tu danou hrusku.

Offline

 

#4 09-12-2017 05:50:09

Aleš_
Člen
Registrovaný: 13-05-2008
Příspěvky: 340

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Jen doplňující poznámka, kdybys to třeba hledal na netu, tak angláni tomu říkají keyhole, klíčová dírka.

Editoval Aleš_ (09-12-2017 14:02:50)

Offline

 

#5 09-12-2017 08:29:13

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 714

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Určtě to chce silnější drát než 1,6.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#6 09-12-2017 09:29:07

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 724

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Já mám pocit že uplně stačí jednička drát. Jen to asi trochu roztáhnout

Offline

 

#7 09-12-2017 09:31:10

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 724

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

kemppin  Je ti jasný že je to mig a né tig  big_smile

Offline

 

#8 09-12-2017 10:00:02

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 1997

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Ale původní dotaz je o TIGu. Silnější drát by byl na místě, ale asi ne při 50A.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#9 09-12-2017 10:42:33

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 724

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Jasně ale nemůžeš se koukat na  svar udělaný migem a něco špekulovat . Jinak takový matroš při tigu tak sto amperu  a 2.4 přídavný. Je to také podle zručnosti.  Včera jsem  vařil zase  bočnice na návěs AL jak jsou vrata .160amperu  puls 70%  a 3.2 drát  než to nahřeješ v pohodě ale  pak nevíš  kam dříve hold chce to pedál big_smile

Offline

 

#10 09-12-2017 10:57:31

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 724

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

a také jeden podstatný fakt je ten že to není  ani na základni kurz a ne nějké evropské zkoušky  asi je to  jen jako žertík.

Offline

 

#11 09-12-2017 11:02:03

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 1997

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Aleš dal fotku MIGem jako ukázku sváření kořene.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#12 09-12-2017 12:29:17

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 714

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

pat-téma se týká tig-#1


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#13 09-12-2017 13:18:14

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 724

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Tak to je něco jako psát si o F1 a dát si fotku  z motokrosu. Přeci je to uplně něco jiného

Offline

 

#14 09-12-2017 13:41:01

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 724

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

https://www.youtube.com/watch?v=CimTftivi50        ---tady máš pána svářeče na úřední zkoušku, já bych řekl že tam má tak 100amper a  přídavný 2.4

Offline

 

#15 09-12-2017 14:02:32

Aleš_
Člen
Registrovaný: 13-05-2008
Příspěvky: 340

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Ty obrázky jsem dal jen na upřesnění co se myslí tou "hruškou". Přišlo mi samozřejmé, že u každé metody to vypadá jinak. Ale máte pravdu, že to může být matoucí. Omlouvám se. Radši to dám pryč.

Offline

 

#16 09-12-2017 14:11:41

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 724

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

jo to je fajn ale já si třeba nedovedu přestavit  proč na 4mm materiálu  chceš  dělat dva svary. To bych předpokládal  tak u  centimetrových desek a nahoru.

Offline

 

#17 09-12-2017 16:28:06

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 853

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

pat napsal(a):

https://www.youtube.com/watch?v=CimTftivi50        ---tady máš pána svářeče na úřední zkoušku, já bych řekl že tam má tak 100amper a  přídavný 2.4

v komentaroch dole pise, ze prud ma cca 85A, korenova medzera 3/32" (2.4mm) a drat 1/16" (1,6mm)

dalej tam niekde pise, ze dobry zvarac da aj korenovu medzeru 5/32" (4mm) a s dratom 3/32" (2,4mm) na cca 74-78A


pat napsal(a):

jo to je fajn ale já si třeba nedovedu přestavit  proč na 4mm materiálu  chceš  dělat dva svary. To bych předpokládal  tak u  centimetrových desek a nahoru.

ma to popisane ako "root pass", takze je predpoklad, ze na to bude davat este kryciu vrstvu

nenasiel som tam hrubku steny, ale pise trubka SCH10 - http://www.pipeflowcalculations.com/tab … ule-10.php

inak toto je tiez video od neho - krycia vrstva na trubke SCH10(165A, 2,4mm drat, 3,2mm volfram, 8/16" hubica)
https://www.youtube.com/watch?v=uwZGJu64ZeQ

na jednu vrstvu max. do 3mm, napr. cierna DN 600 trubka, hrubka steny cca 10mm kludne aj 6-7 prechodov - podla sirky medzery, ukosu, sikovnosti pripravara ....
proste to musis vyplnit - niekedy to je na celu sichtu ...

Editoval rcp (09-12-2017 20:35:20)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#18 09-12-2017 17:40:04

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 724

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

to jo ale  asi nevaří  4mm s úkosem. jinak  wolfram 3,2 asi lepší ale 2,4 je dostačující. Tedy já bych vařil  4mm na jeden zátah. Nějak nevím kde se píše o těch 85ampérach ale já bych si dal asi  stovku

Offline

 

#19 09-12-2017 17:45:30

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 1997

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Co jsem z videa vyčetl¨, tak by měl vařit trubku DN250 stěna 4mm.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#20 09-12-2017 17:50:07

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 853

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

pat napsal(a):

Nějak nevím kde se píše o těch 85ampérach ale já bych si dal asi  stovku

dole v komentaroch - najdes tam napr. aj akou zvarackou to zvaral - miller dynasty 200 dx


porosity FXDB
Pred 3 mesiacmi
How many amps u running

sergio _
Pred 3 mesiacmi
porosity FXDB  84 amps



pat napsal(a):

Tedy já bych vařil  4mm na jeden zátah. Nějak nevím kde se píše o těch 85ampérach ale já bych si dal asi  stovku

v pohode, "dle vkusu kazdeho soudruha" - akurat tu potom daj fotku, ako vyzera ten koren az to mozeme porovnat so sergio-m ...

Editoval rcp (09-12-2017 17:53:37)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#21 09-12-2017 17:56:01

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 853

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

Famater napsal(a):

Co jsem z videa vyčetl¨, tak by měl vařit trubku DN250 stěna 4mm.

to by zhruba sedelo s udajmi z tabulky:

Nominal size ["]    Outside diameter ["]    Outside diameter [mm]    Wall thickness ["]    Wall thickness [mm]    Weight [lb/ft]    Weight [kg/m]
10                            10.750                           273.0                      0.165                   4.19                              18.65               27.78

Editoval rcp (09-12-2017 17:58:07)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#22 09-12-2017 18:04:00

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 724

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

ajj to jsem ani nečetl ,ale moc jsem se nelišil .Jen malinko  a máš recht možná nějakou tu fotku udělám. Jak bude něco zajímavého. Zatím prskám samé plíšky.

Offline

 

#23 09-12-2017 18:08:15

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 724

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

rcp tak si říkám nemáš náhodou  pedál na Fronius  co nevyužiješ?

Offline

 

#24 09-12-2017 18:15:39

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 853

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

pedal nemam - nepouzivam - hlinik robim malo, aj to vacsinou bezne jackle so stenou 2mm


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#25 09-12-2017 18:55:36

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 724

Re: jak udelat průvar 4mm plech(pro evopske zkousky)

rcp     také tak ,ale zase si říkám muže se šiknout. Tak že za dobrou cenu bych se asi nechal zlomit. Nikdy nevíš co příjde za  práce.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS