SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 28-10-2008 19:13:10

lt-pek
Člen
Registrovaný: 17-02-2008
Příspěvky: 26

zvaranie plastov

Ak ma niekto tu na fore skusenosti zo spajanym plastov nech nieco prispeje.
Ako na to, aku techniku použiť, ake zvaracky ake pridavny material a podobne.

Offline

 

#2 02-11-2008 21:00:16

admin
Administrator
Registrovaný: 07-06-2006
Příspěvky: 1149
Web

Re: zvaranie plastov

Pokud bude zájem, vytvořím na Svarfóru samostatnou rubriku na plasty. Dejte vědět, kdo se tím zabýváte!

Offline

 

#3 06-11-2008 18:22:37

arno
Moderator
Registrovaný: 02-08-2007
Příspěvky: 778

Re: zvaranie plastov

Trošku sa venujem aj motorkám a čítal som jeden článok

http://motoride.sk/?ID=2417

je to podľa vás blbosť čo robí? Lebo ho niektorí odsudzujú, podľa mňa je to kutil ako mnohý z nás

Editoval arno (06-11-2008 18:23:16)


Zablokovaný z vlastní vůle z důvodu napadení jiným uživatelem.

Offline

 

#4 06-11-2008 20:25:14

jaro-kutil
Člen
Registrovaný: 13-09-2008
Příspěvky: 119

Re: zvaranie plastov

Aj tak sa to da,ja som to kedysi skusal s horkovzdusnou pistolou (mala digitalne nastavitelnu teplotu),na ktorej som mal specialny nastavec (malu trysku).A slo to super,bolo to omnoho rychlejsie,ako v tej ukazke.Inak ale super napad.Dalej sa to da zvarat ultrazvukom,ale je to zlozite (keramicky rezonator s nastavcom).

Offline

 

#5 06-11-2008 21:00:39

MiraGSX
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 03-08-2008
Příspěvky: 476

Re: zvaranie plastov

Přesně tak horkovzdušnou pistoli za pakatel k tomu dodělat triakovou regulaci (úplně nejlíp rozdělat a napojit aby se regulovala jen spirála). "Malou trysku" neboli nádstavec s malým náhubkem lze lehce stočit z tenkého plechu a lehce bodnout na pár místech TIGem.


ISTP Kutil
WSME-200A AC/DC TIG; KITin 170 TIG LA; SioMIG 351
svářecí kabely do 160A; TIG hořák ESAB BTF 150 a ZHT-315 + čína (unknown); P600e

Offline

 

#6 06-11-2008 22:09:54

lt-pek
Člen
Registrovaný: 17-02-2008
Příspěvky: 26

Re: zvaranie plastov

Aj ja som rozmyšlal nad tou triakovou regulaciou ale neviem ci bude staciť reguloť iba špiralu alebo aj vzduch /motorcek/. Ak niekto ma skusenost nech napiše.
Ja tiež spajam zatial letovackou ale nedrži to tak ako ked mi to kamoš zaleje pištolou. ale poradil ze nech tam zatavujem mriežku ako je na kryte repraku / take dierovane kovove/ od vtedy je to lepšie ale aj tak pištol je pištol. Najprv vytvoriť drasku s letovačkou potom pridavný drot  s tepl.pištolou a na spevnenie ak je treba zataviť pasiky kovovej mriezky. Potom to tak dostratena prehriať a ak treba obrusiť.

Offline

 

#7 11-02-2009 19:25:06

stafflik
Člen
Registrovaný: 11-02-2009
Příspěvky: 8

Re: zvaranie plastov

Mohl by mi někdo přiblížit postupy svařování plastů? Jaká je potřeba technika a podobně? Na netu sem našel svářečku za 1600,- ale má to jen 500W. Zdá se mi to velice málo. Stačí to? Případně nějaký odkaz na web kde se to řeší, nemužu nic najít. Díky

Offline

 

#8 14-02-2009 12:48:53

lt-pek
Člen
Registrovaný: 17-02-2008
Příspěvky: 26

Re: zvaranie plastov

Pre administratora.Na  fore sa zaoberame zvaraniu vsetkeho druhu ale ved plasty su dnes ovela viac pouzivane ako kov neviem preco tu nevznikne nova tema.

Offline

 

#9 16-02-2009 18:24:35

admin
Administrator
Registrovaný: 07-06-2006
Příspěvky: 1149
Web

Re: zvaranie plastov

Už jsem to psal výše: pokud bude o svařování plastů zájem, rubriky založím. Udělám to tedy.

Offline

 

#10 17-02-2009 13:41:46

stafflik
Člen
Registrovaný: 11-02-2009
Příspěvky: 8

Re: zvaranie plastov

Jenže tu asi není dost lidí co by do toho fušovali..... Snad někdo poradí. hmm

Offline

 

#11 26-02-2009 19:22:34

soban
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 09-11-2008
Příspěvky: 76

Re: zvaranie plastov

stafflik napsal(a):

Mohl by mi někdo přiblížit postupy svařování plastů? Jaká je potřeba technika a podobně? Na netu sem našel svářečku za 1600,- ale má to jen 500W. Zdá se mi to velice málo. Stačí to? Případně nějaký odkaz na web kde se to řeší, nemužu nic najít. Díky

Pokud chceš svařovat plastové trubky na vodu tak to stačí bohatě.

Když budeš mít malý výkon bude se těleso dlouho nahřívat a nemůžeš potom rychle svařovat další kus musíš počkat až bude mít správnou teplotu.

Já jsem si pořídil 350W svářečku viz: http://www.landsmann.cz/?cls=stoitem&stiid=24485

Je vhodná pro trubky do 32mm a když jsem tam měl nádstavec na 25mm trubky tak než se to nahřálo tak jsem si mohl na 15 minut jít uvařit kafe. (no čas jsem jenom tak plácl, ale bylo to v řádu minut - jsem ji zapnul a zatím si chystal trubky).
Samozřejmě následné sváry nepotřebují tak dlouhou prodlevu protože už svářečka není studená - většinou jsem udělal dva sváry po sobě a potom aspoň minutku pauzu co jsem si naměřil další kousek.

Takže pokud to nemáš na občasné svařování doma tak si pořiď výkonější rychleji se zahřeje a můžeš svařovat více kusů hned po sobě.

Jinak jsou svářečky i s 150w ale ty jsou na trubky do 25mm - ovšem ty nebrat pokud nechceš dělat trubky o průměru 16mm.

Svařování plastů není žádný problém - trubka se musí nahřát a potom konce spojíme a počkáme než to vychládne.

Více je popsáno zde: http://www.ekoplastik.cz/?page=cz,ppr_svarovani

Editoval soban (26-02-2009 19:34:51)

Offline

 

#12 28-02-2009 10:33:17

aumirek
Člen
Registrovaný: 05-03-2007
Příspěvky: 149

Re: zvaranie plastov

no já si koupil v polsku za 900 kč má asi 7 nástavcu plus nužky ma 1100W a stačí mi bohatě.Jinak mám dotaz jak se dá svařovat novodurová deska jinak jak píše kolega že svařováni trubek není problém.Souhlas přesto první trubky jsem musel odstřihnout a udělat znovu.Aby to lépe drželo tak jsem to tam poctivě zatlačil konec se shrnul a trubku ucpal.

Offline

 

#13 28-02-2009 12:15:35

soban
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 09-11-2008
Příspěvky: 76

Re: zvaranie plastov

Problém je že zatlačit se to má pouze tak hluboko jak dlouhý je ten nástavec na nahřívání, proti shrnování kde záleží na průtoku je vhodné srazit hrany aby tam bylo místečko na ten shrnutý materiál a i poznačit jak hluboko zasunout  (chce to trochu cviku - já jsem hrany nesrážel, ani si to neznačil) taky nesmíte tu trubku moc přehřát pak je moc měká a začne se bortit-shrnovat (menší trubky kratší dobu, větší delší dobu).

Offline

 

#14 28-02-2009 12:46:16

aumirek
Člen
Registrovaný: 05-03-2007
Příspěvky: 149

Re: zvaranie plastov

jasné již jsem na to našel komplektní návod jak dlouho  jakej pruměr nahřívat která strana nasadit první a jak dlouho max nasadit po sundáni má se to naznačit tužkou a asi o 2 mm méně a pracuje i ta polská perfektně a za tu cenu je zdarma i když ty velké pruměry nevyužiji ani náhodou

Offline

 

#15 01-03-2009 20:53:42

TomK
Člen
Místo: Čelákovice
Registrovaný: 22-05-2008
Příspěvky: 22

Re: zvaranie plastov

I pro ostatní, tady je kompletní sortiment pro vodu jedné z firem, ale hlavně montážní návod. A podle mojí zkušenosti je dost dobré si vše dobře pročíst a hlavně dodržovat nebo dodržování vyžadovat. Pro začátek se vyplatí mít vytisknutou vezi při ruce. Člověk pak nenadělá tolik chyb...

http://content.wavin.com/WAXCZ.NSF/3392 … _PPRcz.pdf

Nejsem profesionál, dělal jsem si kousek rozvodu doma, protože profesionál nebyl při ruce. Bez návodu bych asi neuspěl. Myslím, že to je zčásti také součást zkoušek na polyfúzní svařování. Ale už jsem setkal i u profesionálů, že polovinu požadavků v katalogu striktně vyžadovaných ignorovali a dost se divili, když jsem je vyžadoval já jako zákazník. Prý, že takové věci nejsou potřeba a bylo vidět, že to slyší poprvé...
T.

Offline

 

#16 02-03-2009 02:34:02

soban
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 09-11-2008
Příspěvky: 76

Re: zvaranie plastov

Jak říkám není problém to svařovat pouze to chce cvik.

Samozřejmě pokud si děláme rozvod sami tak musíme zvolit správné potrubí a tvarovky podle požadovaného tlaku a teploty vody. (Udajně někteří i na teplou vodu používají potrubí s tenkou stěnou PN16 místo PN20 ono to vydrží, ale jak dlouho ? Stačí když bude voda trochu teplejší a tlak větší a je zaděláno na průser)

Já doporučuji na všechno používat PN20 u studené vody akorát potom potrubí vydrží zbytečně déle, ale odpadnou vám starosti kolik metrů jakého typu koupit.

Taky musíte počítat s roztažností trubek, aby se měly kam roztáhnout, a taky správné upevnění - je to umělá hmota a né železo :-)

Taky jak budete sádrovat vývody na baterie - tak nechte kousek trubky u vývodu bez izolace aby se to pořádně přisádrovalo a pokud vývody nepřišroubujete tak do otvorů pro šrouby aspoň dejte hřebíky do stěny - zlepší se tím uchycení a nebudete to muset předělávat že se vám potom bude baterie vyklat.

Taky doporučuji než tu stěnu zaděláte tak si to vyfotit později zapomenete kde ta trubka vede a můžete ji hesky provrtat jak budete něco uchycovat.

Offline

 

#17 02-03-2009 23:44:59

stafflik
Člen
Registrovaný: 11-02-2009
Příspěvky: 8

Re: zvaranie plastov

mě jde spíš o svařování plastů na motorky.. Tam je to přecejen plocha a dělá se toho většinou dost. Takže ty waty asi přitlačim. Taky by mě zajimalo jak je to s přidavnym materiálem. Podle čeho vubec poznám z jakyho matroše to je? Vim že co svařují nárazniky tak od někud kde to neni vidět vystřihnou kus materiálu a ten přidávaji. Jenže z mašiny toho moc neodstřihnu, to už by tam nic nezustalo :-) ..

Offline

 

#18 03-03-2009 01:03:15

soban
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 09-11-2008
Příspěvky: 76

Re: zvaranie plastov

stafflik napsal(a):

mě jde spíš o svařování plastů na motorky

Na mašiny se to spíš lepí ne ?

Offline

 

#19 03-03-2009 10:50:25

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 1681
Web

Re: zvaranie plastov

stafflik:
Keď zhodiš plasty dole z motorky,skus pozrieť , či z vnútornej strany nepiše typ materialu.
U nás v bývalej práci sme to mali na každom výrobku.
Inak to spominané ABS nemusí byť čiste , výrobca mohol pridať trochu skla kôli pevnosti a pod.
Inak sa to da zistiť rozborom z čoho to je.
ABS už poznam podľa pachu .
Pracoval som v lisovni , kde sa používalo.


BERLAN BWIG 180 , Plazma DEDRA DESPi40, TMB-125, POWERMAT S-MAT 160

Offline

 

#20 05-03-2009 21:50:36

lt-pek
Člen
Registrovaný: 17-02-2008
Příspěvky: 26

Re: zvaranie plastov

TIEZ MA ZAUJMA VSETKO O PLASTOCH / ved je doba plastova/ tiez nieco zaujmave prispejem http://www.mtfdca.szm.sk/subory/6s-zvaranie-plastov.pdf

Offline

 

#21 15-03-2009 10:13:12

stafflik
Člen
Registrovaný: 11-02-2009
Příspěvky: 8

Re: zvaranie plastov

soban napsal(a):

Na mašiny se to spíš lepí ne ?

Nene, svařuje. Ale to samozřejmě lepení nevylučuje. V dnešní době sou lepidla tak daleko že to nebude problém. Jenže to musiš mít všechny kousky ze skládačky, což občas nehrozí. Svařováním natavíš chybějící materiál, takže je to lepši svařovat.

Editoval stafflik (15-03-2009 10:13:51)

Offline

 

#22 15-03-2009 10:47:32

MiraGSX
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 03-08-2008
Příspěvky: 476

Re: zvaranie plastov

arno> Koukal jsem na ten článek už dříve, blbost se nedá říct nikdy jsem to touhle metodou nedělal, protože každý koho znám svařuje plasty horkovzduškou. Co by nemuselo být špatný: mikropájkou udělat 4 body kde bude držet plast a vyletovat drážku do které budeš tavit tyčinku pomocí horkovzdušky
Každopádně z té teploty bych vycházel čili regulace na horkovzdušku je nezbytná, a sledování teploty nám umožní multimetr z výprodeje v GME s termo článkem za 50kč smile.


ISTP Kutil
WSME-200A AC/DC TIG; KITin 170 TIG LA; SioMIG 351
svářecí kabely do 160A; TIG hořák ESAB BTF 150 a ZHT-315 + čína (unknown); P600e

Offline

 

#23 13-04-2009 15:02:51

LukasS
Člen
Registrovaný: 27-06-2007
Příspěvky: 24

Re: zvaranie plastov

aumirek napsal(a):

no já si koupil v polsku za 900 kč má asi 7 nástavcu plus nužky ma 1100W a stačí mi bohatě.Jinak mám dotaz jak se dá svařovat novodurová deska jinak jak píše kolega že svařováni trubek není problém.Souhlas přesto první trubky jsem musel odstřihnout a udělat znovu.Aby to lépe drželo tak jsem to tam poctivě zatlačil konec se shrnul a trubku ucpal.

Potřebuju svařit pár trubek, tak by se mi hodila nějaká levná svářečka. Můžeš napsat, kde jsi ji v polsku koupil?
Dík

Offline

 

#24 13-04-2009 17:16:38

aumirek
Člen
Registrovaný: 05-03-2007
Příspěvky: 149

Re: zvaranie plastov

koupil jsem ji v bohumíně hned za hranici jinak pokud to nemáš blízko poláci to prodávaj i na aukru celkem rozumně jinak maj to tam na každém rohu ale pozor ceny ruzné nejlépe obejít a porovnat

Editoval aumirek (13-04-2009 17:21:21)

Offline

 

#25 13-04-2009 20:53:26

LukasS
Člen
Registrovaný: 27-06-2007
Příspěvky: 24

Re: zvaranie plastov

Perfektní, jsem z Bohumína, tak až bude čas zajdu se tam mrknout.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS