SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 31-05-2016 10:59:01

jakobt
Člen
Registrovaný: 06-05-2011
Příspěvky: 84

plasma a nerez

Zdravím, jde řezat nerezový plech plasmou? Plánuji řezat 1mm plech berlanem.  Jestli kolem řezu nezačne plech reznout. Popřípadě jestli stačí řez poté potřít mořícím gelem. Díky  smile


OMI 165, plasma Berlan, WLSP 315 + podavač KIT, kitin 1500 hf, Miller 150 ac/dc HF, Plasma stamos

Offline

 

#2 31-05-2016 12:11:54

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3062
Web

Re: plasma a nerez

nerezový plech jakéhokoliv složení jde snadno řezat plasmou, asi tak o 5% hůř než černou ocel.
Okraj, hlavně spodní, určitě nějakou korozi chytne, ošetření gelem to vyřeší.
Bacha na odletující okuje! Třeba kdybys nechal válet jiný nerez materiál poblíž, na zemi a zasáhl ho okujemi = zrezne!


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#3 17-03-2017 13:31:13

Ikovlabs
Člen
Registrovaný: 16-02-2017
Příspěvky: 68

Re: plasma a nerez

Takze profil nerez  nelze protože vnitrek zrezne?


Berlan BPS 40,BWIG 180,BMIG 140

Online

 

#4 17-03-2017 19:48:40

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3062
Web

Re: plasma a nerez

To je docela dobrá otázka. Zrezne.
Jde o to jestli ten profil není uvnitř funkční např. zábradlí tak bych to neřešil, koroze se vytvoří velmi rychle ale do hloubky materiálu postupuje pomalu. Nejspíš se nedožiješ aby nějakou 2mm tloušťkou prorezly až ven.
Horší to bude pokud vnitřek plní nějakou funkci, třeba trubka kterou něco proudí, tam by nejspíš chtělo mořit něčím vhodným (aby to šlo umejt)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#5 17-03-2017 21:18:31

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2409

Re: plasma a nerez

Já jsem rozřezával po délce jokl Potřeboval jsem zevnitž přivařit trubky a pak zase svařit, aby vznikl takový "rozdělovač". Do joklu jsem z tohoto důvodu vsunul Al U profil, aby ochránil druhou stranu.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#6 17-03-2017 22:01:18

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 891

Re: plasma a nerez

Zrezne a gel to asi nevyresi.jedine obrousit.original jako u laseru se pouziva inertni plyn, mozna staci dusik.
Osobne to rezu normalne a pak flex nebo soustruh.
Jinak jde rezat cokoli co vodi vcetne desky z uhlikovych vlaken ale to sklo nebo co tam ktomu cpou zustane takze je to peknej hnus cca 10mm kolem.

Editoval Juggernault (17-03-2017 22:05:40)


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC3 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

#7 17-03-2017 22:31:04

Ikovlabs
Člen
Registrovaný: 16-02-2017
Příspěvky: 68

Re: plasma a nerez

NJN - no chtěl jsem rozrezat 60x30 abych mel 2x U profil 30x30 na drzaky desek....Flexou bych na tom nechal ruce a pul dne.
U profily se kupodivu neprodavaji - tedy tak male....


Berlan BPS 40,BWIG 180,BMIG 140

Online

 

#8 17-03-2017 23:49:09

huat
Člen
Místo: Komárno
Registrovaný: 17-06-2009
Příspěvky: 654

Re: plasma a nerez

Ikovlabs napsal(a):

NJN - no chtěl jsem rozrezat 60x30 abych mel 2x U profil 30x30 na drzaky desek....Flexou bych na tom nechal ruce a pul dne.
U profily se kupodivu neprodavaji - tedy tak male....

http://www.kondor.cz/jekl-u-30x30x30x2/d-78071/


malý PB autogen,kitin tig 170 LA,fronius transpocket 1500,magnum mig,mag 190II,tuson tucana 200 dc multi
+Všetko možné z Lidlu  a Obi a z blšáku

Offline

 

#9 18-03-2017 00:07:02

Ikovlabs
Člen
Registrovaný: 16-02-2017
Příspěvky: 68

Re: plasma a nerez

OK ale resime nerez....


Berlan BPS 40,BWIG 180,BMIG 140

Online

 

#10 18-03-2017 01:09:28

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3062
Web

Re: plasma a nerez


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#11 18-03-2017 08:58:29

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2409

Re: plasma a nerez

Udělej to jako já, vlož do toho něco co ochrání  druhou stranu. Ale počítej s tým že se to trochu prohne, ne od plasmy, ale je v tom joklu pnutí.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#12 18-03-2017 09:25:25

Ikovlabs
Člen
Registrovaný: 16-02-2017
Příspěvky: 68

Re: plasma a nerez

Dik Bouraci - to je nerez ale trochu brutalni(hlavne cenou..) na drzaky desek - to se koupit samozrejme da.
Krouceni potvrzuji - jak mokry papir když uschne...
Asi nejlepe urezat plech a ohnout - no jo ale nemaje ohýbačku v rukách  neupecu.....
Nebo  pro zacvik proužky a Tigem? :-D


Berlan BPS 40,BWIG 180,BMIG 140

Online

 

#13 18-03-2017 11:18:54

huat
Člen
Místo: Komárno
Registrovaný: 17-06-2009
Příspěvky: 654

Re: plasma a nerez

Ikovlabs napsal(a):

OK ale resime nerez....

Sorry, pozabudol som už bolo neskoro smile


malý PB autogen,kitin tig 170 LA,fronius transpocket 1500,magnum mig,mag 190II,tuson tucana 200 dc multi
+Všetko možné z Lidlu  a Obi a z blšáku

Offline

 

#14 18-03-2017 11:33:30

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2409

Re: plasma a nerez

Svařit z proužků už vůbec ne.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#15 18-03-2017 12:49:10

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3062
Web

Re: plasma a nerez

věř Famatérovi, uřízni plech rozvinuté šířky a odnes to někam na ohýbačku. Nebo zagoogli určitě někdo dodává tenkostěnný, ten odkaz byl první co z google vypadlo big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#16 18-03-2017 12:54:47

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2409

Re: plasma a nerez

Bourači, já jsem ho sháněl také V nerez jsem nenašel ani L, jen válcovaná.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#17 13-02-2019 19:11:10

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1572

Re: plasma a nerez

Nerez a dusik?

1.ide pouzit namiesto stlaceneho vzduchu stlaceny dusik (napr. z flase) v rucnej plazme s beznym horakom a beznym spotrebakom, alebo je to cele spatne...
2. je zlepsenie kvality rezu dostatocne, alebo sa to vobec neoplati?

Editoval rcp (13-02-2019 19:13:26)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#18 13-02-2019 19:37:38

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3062
Web

Re: plasma a nerez

určitě ano, mám vyzkoušeno že s dusíkem to řeže lépe - asi že neobsahuje vodu a tlak je stabilní.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS