SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 24-02-2016 23:24:06

miro_k
Člen
Registrovaný: 24-02-2016
Příspěvky: 4

rezanie 2mm plechu

ahojte
potreboval by som poradit s vyberom rezacky na rezanie 2mm plechu(steny lodneho kontajneru),rovne rezy dlzky do 3-4m....ak je vobec plazmove rezanie vhodne na tuto pracu.
Uprednostnim nejake lacnejsie riesenie...zatial len ako hobby, co by mi ale nejaku dobu posluzilo. dalsia otazka ci je mozne plazmovu rezacku nejak jednoducho konvertovat na zvaracku,alebo tu radsej kupovat osobitne.

za kazdu radu vopred vdaka

Offline

 

#2 25-02-2016 06:28:08

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 1782

Re: rezanie 2mm plechu

Stroj ti radit nebudem na to su tu iny ale 2mm asi kazda plazma.

Ako spravit rovny dlhy rez je viac moznosti:

1) manualne s horakom v ruke takto http://www.eastwood.com/blomin/wp-conte … dge_2.jpeg

2) zobrat hlinikovy profil hranaty alebo gulaty a spravit si na to vozik.
Nieco na styl portalu na CNC tesne s loziskami na profile a plynulo tahat.
Ina moznost zobrat dva hlinikove profily ktore pasuju tesne do seba a uchytit na to plazma horak.
Ak ten profil stoji 6-8e/m tak pocitaj do 70e len za material.

3) Automaticky posuv pomocou krokoveho motora nieco na styl jednoosoveno CNC.
Akurat tam ten 4m + min 0.2m portal bude uz tazky.

Editoval ihlan (25-02-2016 08:53:29)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2fasW7J Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O

Online

 

#3 25-02-2016 11:51:48

Brembo
Člen
Registrovaný: 24-04-2012
Příspěvky: 375

Re: rezanie 2mm plechu

Offline

 

#4 25-02-2016 11:56:07

kinedryl
Člen
Registrovaný: 02-07-2014
Příspěvky: 67

Re: rezanie 2mm plechu

2 mm urobis bezproblemov s akoukolvek plazmou aspon od 25A vyssie, na rovnu ciaru rukou staci rovna lata alebo doska, o ktoru opres horak a tahas. Naucis sa to za dve minuty... S tou konverziou je to samozrejme blbost, kedze mas na vyber nespocetne mnozstvo hotovych strojov v opacnom garde - zvaracka kombinovana s plazmou. Dolezita vec je kompresor - na 4-metrove rezy potrebujes plynulu dodavku vzduchu s tlakom min. 5 bar, a to ti cinan z lidla teda neda smile Investicie vidim urcite od 500E vyssie.

Offline

 

#5 25-02-2016 12:59:28

miro_k
Člen
Registrovaný: 24-02-2016
Příspěvky: 4

Re: rezanie 2mm plechu

dakujem za rychle odpovede...nejaky priloznik na rovnu ciaru bude urcite ....makita sa mi zda nevhodna(tazka+kotuce by bolo asi velmi casto menit)... kompresor mam Scheppach HC 53 dc, ukazka co potrebujem je tu

https://www.youtube.com/watch?v=rxKKwBBvkPs

to kinedryl....nieco ako toto by bolo pre moje potreby vhodne? ...http://zvaracky.heureka.sk/tuson-tucana-160-dc-multi-tig-hf-mma/ .... alebo radsej inu?...potreboval by som poradit, aby som nevyhodil zbytocne peniaze za nieco, co potom nevyuzijem, resp. s tym bude viac starosti ako osohu

Offline

 

#6 25-02-2016 17:52:12

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 778

Re: rezanie 2mm plechu

Pokud chcete řezat a není problém 3F kupte plazmu 60A na 3Faze. 2mm plech je pro to jak papír.
Na odkazu píšou 4,8 kVA a předpokládám že je to 1f a o proudu na plazmu ani ň.


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC3 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

#7 25-02-2016 22:37:39

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 877
Web

Re: rezanie 2mm plechu

kinedryl napsal(a):

Dolezita vec je kompresor - na 4-metrove rezy potrebujes plynulu dodavku vzduchu s tlakom min. 5 bar, a to ti cinan z lidla teda neda smile Investicie vidim urcite od 500E vyssie.

mam dva kompresory, jeden starucky jednovalcovy einhell a druhy dvojvalcovy parkside z lidla. Obidva kompresory s prehladom stacia na 40 A plazmu Alfain pri nastavenom vystupnom tlaku 4,5 baru. Ten jednovalec ide v kuse, ale stiha doplnat vzdusnik.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)

Offline

 

#8 25-02-2016 23:44:50

kinedryl
Člen
Registrovaný: 02-07-2014
Příspěvky: 67

Re: rezanie 2mm plechu

Tak je dobre smile

Offline

 

#9 26-02-2016 20:42:33

Tazz
Člen
Místo: Praha-Východ
Registrovaný: 05-08-2011
Příspěvky: 159

Re: rezanie 2mm plechu

Jen se zeptám, proč řezat? Proč né stříhat?


Kühtreiber TIG 315 AC/DC P, vodník K315W, Gama 1550

Offline

 

#10 26-02-2016 21:09:16

miro_k
Člen
Registrovaný: 24-02-2016
Příspěvky: 4

Re: rezanie 2mm plechu

nuz jedna z otazok bola,ci je tato technologia vhodna..cielom je spravit co najrovnejsi rez,najma nezvlneny...cele rezanie sa robi na vertikalnej ploche,preto sa mi zdalo,ze naj riesenie by bolo prave plazmove rezanie..lahky horak+nejaky priloznik...pustam sa do experimentu...v zivote som plazmovu rezacku,dokonca ani zvaracku v ruke nedrzal...snazim sa len zozbierat nejake info od skusenych pred tym ako sa do toho pustim

Offline

 

#11 28-02-2016 20:08:52

Tazz
Člen
Místo: Praha-Východ
Registrovaný: 05-08-2011
Příspěvky: 159

Re: rezanie 2mm plechu

Příložník, el. nůžky na plech a rovný čistý řez je na světě. smile


Kühtreiber TIG 315 AC/DC P, vodník K315W, Gama 1550

Offline

 

#12 28-02-2016 22:15:36

jees
Člen
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1199

Re: rezanie 2mm plechu

myslím že stěna lodního kontejneru nebude pro el.nůžky schůdná, podle mě buď plazma nebo rozbrus. Mě čekají 3 stěny, tam nemá smysl o plazmě uvažovat, leda snad někde z půjčovny

Offline

 

#13 29-02-2016 09:35:12

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 467

Re: rezanie 2mm plechu

No kde ty kontejnery berete,taky by se mi jeden hodil smile

Offline

 

#14 29-02-2016 10:20:14

jees
Člen
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1199

Re: rezanie 2mm plechu

teď zrovna je jich málo a čeká se na ně (pokud mají být v použitelném stavu, tzn. neděravé, těsnící vrata, funkční zavírání, kloudná podlaha), lepší (víc dimenzovaný) je námořní než skladový. Asi nejjistější je zkusit Containex, Metrans nebo ContPro

Offline

 

#15 29-02-2016 23:18:28

Tazz
Člen
Místo: Praha-Východ
Registrovaný: 05-08-2011
Příspěvky: 159

Re: rezanie 2mm plechu

Mám nůžky Bosch GNA 3,5 Professional, ty by s takovým plechem neměly mít problém.


Kühtreiber TIG 315 AC/DC P, vodník K315W, Gama 1550

Offline

 

#16 29-02-2016 23:56:34

milosak
Člen
Místo: P - z
Registrovaný: 15-04-2013
Příspěvky: 421

Re: rezanie 2mm plechu

Tazz napsal(a):

Mám nůžky Bosch GNA 3,5 Professional, ty by s takovým plechem neměly mít problém.

To by měl být prostřihovač a ne nůžky ?? Podle mě prostřihovadlo vysekává takový půlměsíčky, no
efektivita na dlouhé rovné řezy nic moc, ale třeba se mýlím , viděl jsem pouze u Bosche na předváděčce  smile


Likvidace bezpečnostních systémů.

Offline

 

#17 01-03-2016 08:16:13

tarzan
Člen
Místo: Makov na Slovensku
Registrovaný: 20-06-2015
Příspěvky: 415

Re: rezanie 2mm plechu

mam tieto nožnice: Makita Nožnice na plech JS3201J...kupil som ich ked som si šiel robit strechu na dom- trochu som to predimenzoval(su zbytočne silne a vykonne).strihaju dvojku plech ako maslo, aj trojku v pohode,  akurat jeden treba trochu nadvihovat pri strihani a ten potom ostane  trochu ohnuty.   ale inač to striha neskutočne rychlo.


kutil - zvarač začiatočnik, na pracu s drevom profik,
.MAHE Hyper MIG 400 DPS Plus-3..Hyper TIG CWK 400...
https://www.modrastrecha.sk/blog/martin … a-radost/#

Offline

 

#18 01-03-2016 09:36:28

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 467

Re: rezanie 2mm plechu

To co nůžky dokážou stříhat není důležitý protože s nima trapéz plech v tloušťce 2mm stříhat nepujde,navíc je nutný průhyb materiálu aby prošla podkova která drží spodní nůž .Prostřihovadlo docela používám na plech když je v rámu,dá se s nim střihnout i trapez ale hlava se musí otočit o 90st aby při vzestupu nevadilo tělo prostřihovadla,ale taky není všespasitelný.Plazma bude asi nejrozumnější vzhledem k produktivitě ,no a na jeden kus je lepší rozbrus.

Offline

 

#19 01-03-2016 09:48:28

miro_k
Člen
Registrovaný: 24-02-2016
Příspěvky: 4

Re: rezanie 2mm plechu

fmodel napsal(a):

To co nůžky dokážou stříhat není důležitý protože s nima trapéz plech v tloušťce 2mm stříhat nepujde,navíc je nutný průhyb materiálu aby prošla podkova která drží spodní nůž .Prostřihovadlo docela používám na plech když je v rámu,dá se s nim střihnout i trapez ale hlava se musí otočit o 90st aby při vzestupu nevadilo tělo prostřihovadla,ale taky není všespasitelný.Plazma bude asi nejrozumnější vzhledem k produktivitě ,no a na jeden kus je lepší rozbrus.

ano o tych nozniciach tiez pochybujem...teraz uz len tip na tu plazmu poprosim.....nieco v primeranej cenovej hladine...alebo to mam risknut a kupit nejaku nejlacnejsiu?....podla prispevkov pojde 2mm plech rezat s kazdou.

o univerzalnej(rezacka+zvaracka) som rozmyslal z dovodu,ze budem robit nasledovne:  rezanie trapezoveho plechu, privarenie jokloveho ramu na do vyrezu, navarenie L profilov na trapezovy plech(male uchytky na dreveny ram obkladu)

na vyrobu jokloveho ramu(45st uhly) asi radsej pokosovu pilu na zelezo.

Offline

 

#20 01-03-2016 09:57:57

jees
Člen
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1199

Re: rezanie 2mm plechu

po nůžkách by zbyl okraj vlnitého plechu a stejně by se to muselo nějak zaříznout/začistit k profilu, takže by to byla dvojí práce, i kdyby to šlo. Skladový kontejner má stěnu, myslím, 1,5mm, námořní 2mm

Tedy pokud se má odstranit celá stěna. Když si někdo chce např. udělat otvor pro okno, je to jiná

Editoval jees (01-03-2016 10:18:12)

Offline

 

#21 07-03-2016 22:57:22

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2708
Web

Re: rezanie 2mm plechu

jees napsal(a):

Metrans

jj, zde jsem dobře nakoupil (mírně havarovaný) ale je to už dávno - jejich současné ceny jsou deprimující


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS