SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 10-12-2015 01:31:59

sedlik18
Člen
Registrovaný: 10-12-2015
Příspěvky: 3

Nové prahy

Zdravím
Na jaře budu dělat prahy na svém autě. Prahy již mám zakoupené, vše patřičně nastudované, čistý CO2 - 0.8mm drát a mašina Einhell SGA 170 - ta původní... již vyměněný podavač, pwm, vlastní napájení motorku a vyřešen předfuk/dofuk - je zima tak alespoň tohle jsem spáchal, ale jedna věc mě vrtá hlavou...
Před 6 lety jsem nechal vyvařit práh na jiném autě a karosář mi jej přivařil jako na této fotce - http://img16.rajce.idnes.cz/d1601/12/12 … 30mini.jpg

Myslel jsem si o něm své - že dostal celý nový práh, řezal do něj a proč jej nepřibodoval pod těsněním bodovými svary atd... Rozhodl jsem se, že tedy další takovou opravu již provedu sám. Teď nastal čas - a opět sem se setkal s podobnou formou opravy -
http://img16.rajce.idnes.cz/d1601/12/12 … 7860_n.jpg
http://img16.rajce.idnes.cz/d1601/12/12 … 2482_n.jpg

Prostě pod dveřma říznout a plech přes plech natupo. Má to nějakou jinou logiku věci než "ulehčit si práci" a zároveň vyplácat 2kg tmelu na zahlazení?
Už nějak počítám s metodou - odvrtat původní bodové svary, provrtat nový práh na nové bodové svary - v místě napojení na B sloupek a zadní část pak klasickou housenku a zabrousit - prostě jako tady na fotce
http://img16.rajce.idnes.cz/d1601/12/12 … vy_16_.jpg

Je tu nějaký karosář co by mohl říct něco o těch dvou řešeních?

Offline

 

#2 10-12-2015 07:32:08

Venca.m
Člen
Registrovaný: 05-06-2014
Příspěvky: 133

Re: Nové prahy

Zkuz a uvidíš ten rozdíl... U dobře provedené práce funguje obojí dobře. Co máš za auto?

U té první varianty jen řízneš, přiměříš, řízneš, očistíš, připasuješ, přiboduješ, obrousíš a můžeš tmelit. Pokud spotřebuješ 2kg tmelu tak jsi špatně pasoval;)

U druhé varianty musíš sundat dveře, v lepším pípadě zabezpečit interiér proti bordelu, pak přiměříš, řízneš zkusíš připasovat, zanadáváš, bereš kleště a kladivo, znovu připasuješ, nasadíš dveře, zanadáváš, sundáš dveře, ( několikrát se opakuje ), nasadíš dveře, přiboduješ, a tmelení necháš na jindy protože musíš jít na pivo:-) Celkově je to náročnější už jen udržet stejnou mezeru podedveřmi po celé délce.

Když je horní i vnitní část prahu v pořádku, nikdo by mě nedonutil to dělat celé... Jedině na extra veterána a jedině pro sebe.

Víc bych kladl důraz kdekoliv je to možné nedávat plechy přes sebe jako na všech fotkách cos dával, to je z mého pohledu největší zlo...

Offline

 

#3 11-12-2015 00:47:41

sedlik18
Člen
Registrovaný: 10-12-2015
Příspěvky: 3

Re: Nové prahy

Auto mám Fiat marea weekend - fotka poslední jinak jsem inspirován tímto albem http://pecasatan.rajce.idnes.cz/Vymena_prahu/ ... Budu to dělat pro sebe, proto chci aby to vydrželo (2-3 roky než pořídim jinačí)... Žádnou výraznou korozi tam teď nemám, ale jak v servisu, tak i předchozí majitel zvednul auto za práh - prostě u řidiče je promáčknutý ten lem zespodu a vzadu je to regulerně prasknutý v délce 10cm, ale koroze ne - bůh ví ale, co bude pod tím že...  Zespod nic vidět není a dokonce jsem sundal i celou nápravnici bez jediného problému (u 15 let starýho auta nevídaný big_smile ) prostě komplet spodek pozink

Jinak ten tmel - to bylo v reakci na mou zkušenost... Ta první fotka je stav jak jsem auto dostal od klempíře... cena 4000 - nový práh měl v kufru a dělal pouze jednu stranu...já jsem pak brousil, brousil pak natřel červenou, tmel a brousit a brousit, červená, základovka, a pak dvě vrstvy laku...

Offline

 

#4 11-12-2015 07:24:58

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2123

Re: Nové prahy

Nezabudni napasovať prahy ešte s namontovanými dverami na aute .
Ak by si to tak nespravil , potom by sa tie dvere už nemuseli dať  zatvoriť ...

Offline

 

#5 11-12-2015 07:33:56

Venca.m
Člen
Registrovaný: 05-06-2014
Příspěvky: 133

Re: Nové prahy

Tak to jsi v klidu, 2-3 roky vydrží i řádně zfušovaná oprava :-)

Offline

 

#6 11-12-2015 12:00:06

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: Nové prahy

keby to je moje a ma to este tie 2-3 roky vydrzat tak sa na to rovno vybodnem a najma ked to auto ma uz cez 10 rokov

Offline

 

#7 11-12-2015 12:16:41

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2123

Re: Nové prahy

Pur pena to isti big_smile .

Offline

 

#8 11-12-2015 12:33:19

Sender
Člen
Registrovaný: 21-04-2008
Příspěvky: 700

Re: Nové prahy

>Pur pena to isti big_smile .<
Jj.Chybějící část prahu se vystříkala pěnou.Po zaschnutí se to ořezalo na tvar,zašmirglovalo a nakonec překitovalo tmelem se skelnými vlákny. Práh jak novej,ale jen na projití TK.

Offline

 

#9 11-12-2015 13:17:34

kachnik
Člen
Registrovaný: 03-03-2014
Příspěvky: 18

Re: Nové prahy

Přeplátování je ulehčení práce karosáře, nemusí se doměřovat a plech se tolik nekroutí, je to prostě pro ty, kteří dělají komerci a auta na pár let. Jinak výměna tímhle stylem za 4 tis. je dobrej úlet, to je 2000,-/ za hodinu. :-)

Offline

 

#10 11-12-2015 17:07:53

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Nové prahy

Takto sa prahy nemenia.
A nic tym neusetrili skor si narobili spustu prace s tmelenim , jasne ze vacsie naklady a nehovoriac nic o trvacnosti opravy.

V praci nestiham fotit .-) ale pri skode 100 co si prave repasujem ked dojde na plechy mozem hodit par fotiek ako to robim ja.

Offline

 

#11 12-12-2015 11:54:41

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4459

Re: Nové prahy

Jestli tam byly původní prahy žárově pozinkované, potom byly z výroby asi opatřeny forézou, tak je úplně každá taková garážová  oprava  fušování, původní antikorozní úprava je výrazně zeslabena.
Chce to pak aspoň vždy před začátkem zimy, než se začne solit, na vyschlé auto vystříkat prahy konzervačním voskem a na konci zimy, jak zmizí sůl ze silnice, tak zase auto nechat vyschnout a zase vystříkat.

Offline

 

#12 12-12-2015 15:32:32

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1665
Web

Re: Nové prahy

Dat nove prahy a dutiny a podvozok naimpregnovat rezistinom a bude svaty klud smile len mesiac si treba trochu zviknut na ten smrad-puch z rezistinu ale oplati sa to smile


Kutil s.r.o.

Offline

 

#13 12-12-2015 17:36:52

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Re: Nové prahy

No ten první způsob se nedá nazvat jinak než prasecina. Na těch fotkách toho vinovyho auta je to v pořádku.

Offline

 

#14 13-12-2015 00:33:32

sedlik18
Člen
Registrovaný: 10-12-2015
Příspěvky: 3

Re: Nové prahy

Díky všem za poznatky wink
PUR pěnu nedám... Technickou sem prošel před 14 dny legálně i bez maskování, PUR pěna neudělá nic... pouze bude držet vlhkost. S tím autem najezdím 50 tisíc km ročně a nechci nikoho ohrozit kdo se mnou v tom autě pojede. Tak jako tak to budu vyvařovat a i na 2-3 roky se mi to vyplatí. I kdyby jen pro klid duše - spíš mi šlo o poznatky k tý první metodě... samozřejmě že by to bylo ulehčení wink

Offline

 

#15 13-12-2015 09:43:10

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Re: Nové prahy

Jen jeste poznámka. U sloupku bych to po nabodovani zavaril. Ma to vliv na pevnost karoserie.

Offline

 

#16 13-12-2015 11:19:07

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Nové prahy

To malo vplyv mozno pre x rokmi /aj to je otazne/ dnesne auta vonkajsie obvodove plech maju v podstate na okrasu.

Deformacna zona je za prahom. U novsich aut aj jej jemne poskodenie sa rovana vymena /neda sa to rovnat/ je to tepelne upraveny material.
Skusal som to. Dozer 20ton + kladka s tym pohol v pohode ale deformacia sa po uvolneni vratila na povodne miesto.
Mlatit po takom nosniku moze clovek do nekonecna ale nic neporiesi. Tepelne namahanie je zakazane :-) .

Napr golf5 ma prah zvarany tvrdou pajkou/spodna cast/. To je dobra volba aby to nebolo velmi prehriate ani po oprave.

Vrch je od fabriky laser /kto toto vymyslel / to je hnus ani nie tak na demontaz ako na nachylnost na hrdzu.

Obcas je plny zvar skor na skodu ako k osohu a obcas je to naopak.
Cim viac vneseneho tepla do dielu ako je prah tym horsia sanca na udrzanie dielu v zdravom stave dlhodobo.

U BMW som vonkajsie preplatovanie obvodoveho oplechovania pri oprave len lepil.
Nosnik sa lepil a nitoval.

U VW zase lepime aj zvarame.

Asi co skoro dojde doba lepidlova. .-)

Mozno dojde doba ked zvaracka zapadne do kuta.

Offline

 

#17 13-12-2015 12:56:19

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Re: Nové prahy

No sloupky snad nejsou jen na okrasu..

Offline

 

#18 13-12-2015 13:17:42

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4392

Re: Nové prahy

Dovolím si tvrdit, že s přední deformační zónou jsou A a B sloupky hlavními nosnými a bezpečnostními prvky klece kabiny. A samozřejmě u čtyřsedadlové verze kabiny ještě zadní sloupky. Proto je jejich řádné spojení s podvozkovými díly nutné.

Offline

 

#19 13-12-2015 13:58:14

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Nové prahy

Stlpik B na okrasu nieje to urcite. Ale vonkajsi prah ked to pritiahneme za vlasy tak skoro ano.

Pod prahom /vonkajsi plech/ je vystuha a to vonkajsia , vnutorna a jej vystuzenie blokmi ktore pohlcuju naraz.
Tieto diely sa menia a zvaraju presne podla navodu z fabriky. Vonkajsie plechy podla uvazenia servisu a povahy poskodenia.

Jedine co musime dodrzat je nezvarat to na miestach kde je protihlukova izolacia.
Bud nad nou alebo pod nou nepamatam presne kolko cm. Jasne ze ide o jej usetrenie aby sa nespalila.
Su miesta kde sa zvar musi bezpodmienecne vynechat.

Napr : makaci vo fabrike vymysleli deliacu ciaru zadneho blatnika pri vymene kludne aj zvyslo v strede blatnika...
Z odvovodnenim ze na pevnost to vpliv nema a ulahci to pracu... lakovac by sa podakoval keby to mal napr vytmelit o deformaciach ani nehovoriac.Verim ze aj par amaterov by si klepalo na celo.

Strecha ak sa nemylim na kazdom aute VW group sa meni lepenim. Bez zvarania.
Len tak mimochodom uz asi 3x zmenila fabrika postup opravy... az taky neomylni niesu ani vo fabrike

Jeden zo sposobov ktory je dnes aktual sme riesili na skoleniach.
Bolo nam povedane ze plati pripis fabriky a nema sa nad tym spekulovat.

Potom to zacalo jemne praskat a fabrika zmenila postup opravy a nam zostali reklamacie...

Tod pohlad z praxe.

este k jirkatimu: tie zadne stlpiky su maksie ako A a Bstlpik.
Ak by boli rovnakej pevnosti ako A a B tak by to pri naraze zo zadu 50/50 posadke asi utrhlo hlavu.

Mam momentalne na stolici auto po jemnom tukanci zo zadu a pohlo sa to uzasne./ Ludia prezili a otravuju kedy budu mat auto doma :-)/
Zadok musi absorbovat enerigiu narazu ako predok ale miesta je tam obcas menej na rozlozenie sily ako v predu.
Zadny nosnik , vnutornak , vonkajsi blatnik , dno kufra sa deformuje aby pohltil naraz a sedadla zostali viac menej na mieste.
Funguje to.

Offline

 

#20 13-12-2015 14:59:11

Venca.m
Člen
Registrovaný: 05-06-2014
Příspěvky: 133

Re: Nové prahy

SO 545: Jak řešíš ošetření překrytých plechů? Třeba spodek prahů nebo vnitřní/vnější lem? Myslím na starších autech, ne když to pájíš/lepíš...

Offline

 

#21 13-12-2015 17:21:53

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Nové prahy

V podstate to musis riesit rovnako je jedno ci nove auto alebo 40rocne.
Ci pozink alebo nie.
Ked uz do toho hrabnes po fabrike zvarackou je zle...
Zaklad je po zacisteni ploch a zlicovani dielov vycistit po sebe bodel v dutinach.
Nenechat tam nabruseneho svinstva otrepky od rezania napr flexou alebo pilkou atd.

Nazvaram diel , v praci mame v spray ktory pekne zatea do spar a rychlo schne.
Vola sa INOX a od tymto nazvom sa da objednat u kazdeho predajcu VW asi aj skoda.
Je to v ETKE pod kolonkou tusim lakovaci material.
Do vyhladavania potom staci zadat INOX je aj ZINKspray ale to je nic moc.

Potom tmelenie ci uz klasickym tmelom alebo tesniacou pastou.
Plnic
Podla potreby prelak asfalt. Ten pouzivame minimalne.
Ked uz tak tiez z original prislusenstva. Je vodou rieditelny ale drzi ako zidovska viera.Cena tusim nieco cez 30e tuba.
Kto to pre nich vyraba sme sa nedozvedeli :-)
Navrch lak ci uz Akryl alebo Clarlak.

A nakoniec je velmi podstatne osetrenie z vnutra.

https://www.smartexpress.co.uk/products … -Guns.html

pouzivame tuto tlakovu pistol. JEdno miesto neostane suche. Je to delo na osetrovanie dutin a tazko pristupnych miest.
Vosk pouzivame od Terosonu. Paradne zateka a slusne lepi aj po dlhom case. Cize neopada zo steny.

Offline

 

#22 13-12-2015 18:56:20

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Re: Nové prahy

Tak ja zkoušel všechno možný. Nejmíň vydržel zinkovej spray. Ja ty svary zvenku ocistim dratakem, nejlíp mosaznym. Pak dvouslozkova zakladovka epoxy. Zatece i do spár. Pak kit, plnic, barva. Dovnitř používám klasiku vosk třeba i ten rezistin a ředim konzervacnim olejem Agip rustia. Problém je spis s aftermarket dilama jako cepy apod.. Zinek na nich je tak na jednu zimu. Co jde nechám stáhnout a pokovit poradně.

Offline

 

#23 13-12-2015 19:54:22

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Nové prahy

Mal som skodovku 120 r v 73 bola u nas od nova. Brat ju rozstrelil a fest asi 20rokov do zadu.
Dal som jej komplet GO v podstate to bolo zase nove auto.
Najazdil som na nej za 8rokov cca 140000km ale medzi tym som trosku rozsiril vozovy park tak som ju predal./ Mama na mna ma dodnes tazke srdce asi /. Dal som ju dokopy v podstate z aftermarketu. Raz rocne premazal napravu. Poctivo menil olej auto jazdilo a jazdi dodnes vacsinou na LPG.

Ked vezmem v uvahu ze som to repasoval pred cca 20rokmi tak je to parada. Na Golf 5 ked si neustrazis zaslepky prahov /po case vypadaju/ tak su prahy KO. A to boli zinkovane , macane , voskovane ale nejaky jebko vo fabrike vymyslel odtokove otvory pre vosk tak nestastne ze v provoze ich kamene vybuchaju. Ked prah menime na novom uz tie diery niesu .-)

Offline

 

#24 13-12-2015 21:41:03

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 491

Re: Nové prahy

Chlapi, uz aj na inom fore som radil s antikoroznou ochranou auta. Ten sprej sa vola Brunox Epoxy, da sa to kupit bud ako sprej alebo normalne v pixli a striekat to pistolou. Ten sprej posobi aj ako odhrdzovac a aj ako konzervant, normalne sa to zazralo do tej ocele. Pouzivali ho aj v roznych relaciach v TV ked repasovali stare auta.

Offline

 

#25 21-12-2015 11:46:35

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8508

Re: Nové prahy

Dobrý den, tak ty první způsoby dělá hodně jakoby karosářů. Znám pár takových. Mě osobně se to nelíbí a vždy se snažím dělat ten poslední způsob, kdy se odvrtají bodové sváry, vyvrtají díry do nového prahu a naboduje se to na původní místo. Je to sice zdlouhavější způsob, ale jak už bylo psáno, tak je to ve výsledku na stejno. Protože u toho prvního typu si ušetříte spoustu času právě tím sundáváním dveří, spasováváním apod., ale na konec je hooodně tmelení a broušení, jestliže chcete trošku pěkný vzhled po opravě. Ten druhý způsob je zase zdlouhavý na začátku, ale na konci v podstatě jen vybrousíte bodové sváry a hotové. Lak a nádhera, jako originál. smile


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče