SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 19-08-2015 09:07:39

freename
Člen
Registrovaný: 19-09-2013
Příspěvky: 12

Jiskření při svařování

Dobrý den,

mám bodovou svářečku a při samotném procesu vaření vždy vyprsknou nějaké jiskry. Existuje prosím nějaký způsob, jak tomuto zamezit nebo aspoň omezit např. užitím jiných elektrod, apod.?
Děkuji za radu.

Editoval freename (19-08-2015 09:08:25)

Offline

 

#2 19-08-2015 09:41:37

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3157

Re: Jiskření při svařování

Ano, tzv. výstřiku se dá velice snadno při odporovém svařování zabránit, a to správným nastavením všech tří svařovacích parametrů, třeba podle výpočtu nebo aspoň podle tabulek.

Nutné vstupní údaje:

1, Druh a tloušťka svařovaných materiálů, požadavek na velikost bodů
2, Výkon a regulovatelnost svařovacího zdroje, možnosti svařování ve tvrdém a měkkém svařovacím režimu
3, Možnosti stanovení a měření přítlaku

Bez základních informací není o čem psát.

Offline

 

#3 19-08-2015 10:03:24

freename
Člen
Registrovaný: 19-09-2013
Příspěvky: 12

Re: Jiskření při svařování

A je možné toto ovlivnit pouze záměnou elektrod např. za beryliovou měď užívanou pro nejiskřivé aplikace? Tato její vlastnost se zřejmě nevztahuje na výstřik vzniklý při vaření..?

Offline

 

#4 19-08-2015 10:32:49

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3157

Re: Jiskření při svařování

Elektrody pro bodové svařování - čepičky - se používají buď z materiálu CuCr, nebo lepší a s delší životností CuCrZr a jsou pro každý průměr bodu jiné. Materiál elektrod nemá s výstřikem nic společného, to je chyba nastavení svařovacích parametrů, případně opotřebení elektrod. Pokud se nějaký "odborník" pokusí "brousit" opotřebované plochy na elektrodách (čepičkách) pilníkem tak je to na dvojí vyhození - těch elektrod a toho "odborníka". Na úpravu otlačených dosedacích ploch různých tvarů a velikostí svařovacích čepiček se používají patřičná "ořezávátka".

Offline

 

#5 19-08-2015 11:06:22

freename
Člen
Registrovaný: 19-09-2013
Příspěvky: 12

Re: Jiskření při svařování

Nejen Cu lektrody. Může být i Cu elektroda s wolframovým hrotem např. pro bodové svařování molybdenových či tantalových plechů. Každopádně jsem se v literatuře dočetl, že elektrody z beryliového bronzu se používají pro bodové nebo švové svařování. Proto mě zajímalo, jestli někdo s tímto nemá zkušenosti.


A bylo by tedy možné rozepsat nějaký modelový příklad, jak správně vypočíst požadované parametry? Předem děkuji za rady.

Editoval freename (19-08-2015 12:30:24)

Offline

 

#6 19-08-2015 20:50:56

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 626

Re: Jiskření při svařování

Při absolvování kursu pro odporové svařování se to dozvíte.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#7 19-08-2015 21:49:53

freename
Člen
Registrovaný: 19-09-2013
Příspěvky: 12

Re: Jiskření při svařování

:-)) Aha...přiznám se, že jsem si až do teď myslel, že podobná fóra slouží nezjištně uživatelům k diskutování a nalézání řešení o problémech, které je trápí. Jsem vyveden z omylu. Ale i tak děkuji, aspoň vím, že něco takového existuje.

Offline

 

#8 20-08-2015 02:38:45

Kramlik
Člen
Registrovaný: 21-08-2010
Příspěvky: 529

Re: Jiskření při svařování

freename napsal(a):

:-)) Aha...přiznám se, že jsem si až do teď myslel, že podobná fóra slouží nezjištně uživatelům k diskutování a nalézání řešení o problémech, které je trápí. Jsem vyveden z omylu. Ale i tak děkuji, aspoň vím, že něco takového existuje.

tady to není až tak hrozné, hůř dopadneš na diskuze.elektrika.cz tam je mistrovství světa a kdo nemá papír s razítkem tak je póvl a za podobnou narážku sem dostal hned druhý den banána ale teda né k jídlu, zavřeli mě do krabice od banánů a to natrvalo a teď je mi né jenom psaní do fóra zapovězeno ale dokonce ani číst z moji adresy mi není dovoleno a to teda je průser jelikož takhle nadělám víc kopanců než když aspoň nějaká informace se ke mě prosákla, teď když tam něco potřebuji tak musím na internet ke kámošovi, jinak teda pardon že se ti sem -tlačím- když k tématu ti -bobík- porádím o bobovém svařování totiž nevím nic

Offline

 

#9 20-08-2015 06:44:51

freename
Člen
Registrovaný: 19-09-2013
Příspěvky: 12

Re: Jiskření při svařování

Kramlik napsal(a):

freename napsal(a):

:-)) Aha...přiznám se, že jsem si až do teď myslel, že podobná fóra slouží nezjištně uživatelům k diskutování a nalézání řešení o problémech, které je trápí. Jsem vyveden z omylu. Ale i tak děkuji, aspoň vím, že něco takového existuje.

tady to není až tak hrozné, hůř dopadneš na diskuze.elektrika.cz tam je mistrovství světa a kdo nemá papír s razítkem tak je póvl a za podobnou narážku sem dostal hned druhý den banána ale teda né k jídlu, zavřeli mě do krabice od banánů a to natrvalo a teď je mi né jenom psaní do fóra zapovězeno ale dokonce ani číst z moji adresy mi není dovoleno a to teda je průser jelikož takhle nadělám víc kopanců než když aspoň nějaká informace se ke mě prosákla, teď když tam něco potřebuji tak musím na internet ke kámošovi, jinak teda pardon že se ti sem -tlačím- když k tématu ti -bobík- porádím o bobovém svařování totiž nevím nic

Nevadí smile Já jen opravdu nevěděl, že to takhle chodí. Jsem navyklý z PC fór ptát se a nebo řešit jiné problémy a nikdy jsem se s tím nesetkal. Přijde mi, že fórum v tomto případě pozbývá svého účelu..

Offline

 

#10 20-08-2015 08:08:04

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1289

Re: Jiskření při svařování

Ale vždyť vám celkem přesně už odpověděl jirkati hned ve druhém a čtvrtém příspěvku! A pak to chce trochu hledat, spousta věcí je i tady na svarfóru. Třeba http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=5346 . Tam si požadované parametry (přísp. 8) můžete odvodit. Nebo různě jinde - viz Google.
Kdysi tady byl dotaz obdobného charakteru: "Při svařování elektrodou se mi propaluje plech, při snížení proudu zase materiál neprovařím. Poraďte mi, co s tím mám dělat a jaký proud mám nastavit."
No co na takový dotaz chcete odpovědět?

Editoval Zdenek11 (20-08-2015 08:18:01)

Offline

 

#11 20-08-2015 12:44:51

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 626

Re: Jiskření při svařování

Každá bodovka má zatěžovací diagram,kde se dá vše odvodit.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#12 20-08-2015 15:46:46

freename
Člen
Registrovaný: 19-09-2013
Příspěvky: 12

Re: Jiskření při svařování

Zdenek11 napsal(a):

Ale vždyť vám celkem přesně už odpověděl jirkati hned ve druhém a čtvrtém příspěvku! A pak to chce trochu hledat, spousta věcí je i tady na svarfóru. Třeba http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=5346 . Tam si požadované parametry (přísp. 8) můžete odvodit. Nebo různě jinde - viz Google.
Kdysi tady byl dotaz obdobného charakteru: "Při svařování elektrodou se mi propaluje plech, při snížení proudu zase materiál neprovařím. Poraďte mi, co s tím mám dělat a jaký proud mám nastavit."
No co na takový dotaz chcete odpovědět?

Rozumím a děkuji smile

Offline

 

#13 20-08-2015 15:47:50

freename
Člen
Registrovaný: 19-09-2013
Příspěvky: 12

Re: Jiskření při svařování

Právě, že nejsem vůbec odborník na bodování, tak proto jsem se přišl poradit wink

Offline

 

#14 20-08-2015 17:25:06

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1289

Re: Jiskření při svařování

Zkuste pohledat nejdřív něco na netu, nevíme ani, jakou máte bodovku, ani co se svařuje. Orientační hodnoty jsou třeba i tady: http://www.dashofer.cz/download/pdf/stp … i.pdf?wa=W

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2017


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS