SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 04-10-2014 10:22:16

karel61
Člen
Registrovaný: 04-10-2014
Příspěvky: 10

rezani der na cnc

poradte prosim kde delam chybu! pri rezani der do 10 mm plechu o prumeru 18 mm je spodni otvor nekdy i mene jak 16 mm. proste nerezu diry, ale trychtyre.
I 80A, THC parametr "A" 118, rychlost 9
dekuji za kazdou radu

Offline

 

#2 04-10-2014 16:40:08

Szabitch
Člen
Místo: Liberec(ko)
Registrovaný: 23-07-2009
Příspěvky: 501

Re: rezani der na cnc

zkuste vyměnit spotřebák a snížit rychlost řezání,minimální podřez tam bude vždy ale 2 mm na průměru je dost

edit :ještě seštelovat tlak plynu smile,

p.s. co máte za zdroj?

Editoval Szabitch (04-10-2014 16:41:29)


Migatronic PI 250 AC/DC
AlfaIn ATA 350 Puls 2 Mobil
Lorch Handy 180
Speedglas 9100XX, Speedglas 9100XX + cleanair

Offline

 

#3 04-10-2014 17:22:37

karel61
Člen
Registrovaný: 04-10-2014
Příspěvky: 10

Re: rezani der na cnc

zdroj je cutemaster A120 a tlak kompresoru se pohybuje v rozmezi 7-9 Mpa, tyhle vysledky jsou i s novou elektrodou, tryskou i hrnickem

Editoval karel61 (04-10-2014 17:23:25)

Offline

 

#4 04-10-2014 17:36:45

Szabitch
Člen
Místo: Liberec(ko)
Registrovaný: 23-07-2009
Příspěvky: 501

Re: rezani der na cnc

to je profi mašina - musí to řezat kolmo smile

zdroj si seřizuje tlak plynu automaticky nebo je to závislé na obsluze? zkusil bych ubrat rychlost posuvu a tlak vzduchu na cca 5,8 - 6 bar.


Migatronic PI 250 AC/DC
AlfaIn ATA 350 Puls 2 Mobil
Lorch Handy 180
Speedglas 9100XX, Speedglas 9100XX + cleanair

Offline

 

#5 04-10-2014 17:41:58

karel61
Člen
Registrovaný: 04-10-2014
Příspěvky: 10

Re: rezani der na cnc

co mam informace, tak tlak si masina neupravuje, pouze pousti nebo zastavuje. co se rychlosti tyce tak pri rychlosti kolem 7 se horak chvilku machal v rozatvenem kovu a delalo to neplechu.

Editoval karel61 (04-10-2014 17:56:58)

Offline

 

#6 04-10-2014 18:10:35

Szabitch
Člen
Místo: Liberec(ko)
Registrovaný: 23-07-2009
Příspěvky: 501

Re: rezani der na cnc

zvláštní, to spíš vypadá že ještě nebyla propálená díra - pak to nemá kam odtékat a při řezání to vytéká ze spáry nahoru. Pokud snížíte rychlost zvětší se otřepy-okuje na spodní straně a mírně se zvětší pára, rozhodně by vám to nemělo dělat to co popisujete.

Foto by nebylo? (detail řezu a spodní strana s okujemi)


Migatronic PI 250 AC/DC
AlfaIn ATA 350 Puls 2 Mobil
Lorch Handy 180
Speedglas 9100XX, Speedglas 9100XX + cleanair

Offline

 

#7 04-10-2014 18:16:57

karel61
Člen
Registrovaný: 04-10-2014
Příspěvky: 10

Re: rezani der na cnc

v popndeli to vyfotim a umistnim sem. jsem v tomto oboru naprosty zacatecnik tak se omlovam za nepresnou terminologii.

Offline

 

#8 04-10-2014 21:07:10

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3320

Re: rezani der na cnc

Podle vzhledu řezu při řezání plazmou se dá poznat řada věcí. Jenže plno otázek ještě zbude.
1, Jedná se o uhlíkovou ocel, o nerez, nebo snad nějakou Al slitinu?
2, Je materiál na obou plochách kovově čistý?
3, Je vzduch dobře vysušený?
4, Začínáte řez "uvnitř" díry a najíždíte pod malým rádiousem na správnou míru?
5, Dodržujete na celém obvodu přesnou vzdálenost trysky od materiálu podle doporučení výrobce hořáku (3,5 - 5 mm)?
6, Nastavujete řezací proud a dopřednou rychlost přesně podle tabulky k řezacímu stroji? Např. u nízkouhlíkové oceli v daném případě těsně pod 600 m/min.
7, Výrobce doporučuje tlak vzduchu 5,5 barů. Je ten tlak zachován po celou dobu řezu? Nesmí při odběru poklesnout!
8, Běží plazma určitě na 3 fáze?
9, Máte řezanou desku dobře spojenou s "pracovním zemákem" plazmy?

Pro většinu otázek stačí pečlivě prostudovat manuál a porovnat se skutečností.

Offline

 

#9 04-10-2014 21:30:23

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2646
Web

Re: rezani der na cnc

jirkati napsal(a):

vzdálenost trysky od materiálu podle doporučení výrobce

tipnul bych si toto.... při propalu musí být tryska vysoko ale při řezu musí dolů...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#10 04-10-2014 21:50:58

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3320

Re: rezani der na cnc

Ano bourači, přesně tak. Pro daný případ je to 4,8 - 5 mm při zapálení hlavního oblouku a pak snížení na 3,5 mm při řezu. To všechno je samozřejmě v manuálu, např. http://www.trucutcnc.com/downloads/TDA120.pdf

Offline

 

#11 05-10-2014 14:37:21

karel61
Člen
Registrovaný: 04-10-2014
Příspěvky: 10

Re: rezani der na cnc

aha, zapalnou vysku jsem mel na thc nastavenou 9mm a vysku rezu 3mm. zitra to prubnu prenastavit a uvidim. dam vedet jak to dopadlo

Offline

 

#12 05-10-2014 15:02:37

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3320

Re: rezani der na cnc

Pokud nemáte manuál, stáhněte si ho ze stránky v příspěvku č.10. Tam totiž jsou i řezací proudy, napětí, tlaky řezacího plynu, různé vzdálenosti a parametry pro různé materiály. A je tam plno informací ke tvaru řezné hrany. Bez podrobných informací s tak složitým zařízením nelze správně pracovat. To není ruční hobby plazma, která si nechá líbit i různé zkraty apod.

Offline

 

#13 11-10-2014 19:00:01

karel61
Člen
Registrovaný: 04-10-2014
Příspěvky: 10

Re: rezani der na cnc

dekuji za manual, byl prinosny, jen ty rezaci rychlosti nesedi. musim pouzit o mnoho pomalejsi nastaveni. namontoval jsem regularot tlaku vzduchu, takze ted mam tabulkove tlaky a porad to reze sejdrem. nekde jsem cetl, ze take zalezi na rozlozeni kladneho polu (klesti). tak prubnu na rezanej plech dat plusovy kabel ze dvou stran.
nebo se mi deje dalsi pripad, masina si v klidu reze diry pak zniceho nic zacne blbnout a pak si reze jakoby nic dal relativne dobre. je to na fotce

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5916_imgp9537.jpg

Offline

 

#14 11-10-2014 19:01:12

karel61
Člen
Registrovaný: 04-10-2014
Příspěvky: 10

Re: rezani der na cnc

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5916_imgp9538.jpg



http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5916_imgp9518.jpg

Editoval karel61 (11-10-2014 19:06:31)

Offline

 

#15 11-10-2014 19:03:36

karel61
Člen
Registrovaný: 04-10-2014
Příspěvky: 10

Re: rezani der na cnc

zaroven mam dotaz, ma nekdo zkusennost s timto THC? manual k nemu mam, ale neni z nej jasne jak se nastavuje

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5916_imgp9519.jpg

Offline

 

#16 11-10-2014 20:16:44

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2646
Web

Re: rezani der na cnc

těžko radit takhle po netu, kostra nemůže být na plechu, musí být na stole! (plotru)
ta mašina blbne - ruční plazmou dělám lepší díry smile
- přistehnu si kroužek příslušného průměru vysoký 5mm (nebo ho podržím rukou) udělám díru, kroužek urazím a díra je jak víno...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#17 11-10-2014 21:25:20

karel61
Člen
Registrovaný: 04-10-2014
Příspěvky: 10

Re: rezani der na cnc

zeptam se jasne, je mozne, ze delam chybu ja nekde? nebo je to v masine?

Offline

 

#18 13-10-2014 23:52:19

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 809
Web

Re: rezani der na cnc

dost mozne ze stroj nereze nastavenym vykonom, ale podstatne mensim..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker,

Offline

 

#19 25-10-2014 07:08:30

karel61
Člen
Registrovaný: 04-10-2014
Příspěvky: 10

Re: rezani der na cnc

take mam ten pocit, protoze musim nastavit cca tretinovou rychlost nez je urcena v manualu, aby rez jaktakz vypadal a material byl proriznuty.

Offline

 

#20 25-10-2014 13:58:44

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 843

Re: rezani der na cnc

Každá obyčejná plazma má tendenci podřezávat. Čím silnější materiál řežete, tím více se tento neduh projevuje, a to zejména při náhlé změně směru řezu. Je to tím, že plazmový oblouk je velice citlivý na magnetické pole. Ukostření pálícího stolu, případně páleného kusu, na více místech, tento vliv mírně eliminuje, opravdu ale jen mírně. Proto je tato metoda nevhodná do přesné výroby. Řezání děr tak malého průměru na tak silném materiálu bude vždy problematické a nepřesné. Jedná se o nevhodné použití plazmového řezacího stroje.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS