SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 03-03-2014 10:02:26

ELKO NK
Člen
Registrovaný: 03-03-2014
Příspěvky: 2

Lze svařovat více bodů najednou?

Obracím se na Vás s dotazem zda lze na pneumatickém svařovacím lisu typ: 120WLP svařovat dva plechové výlisky osmi body najednou?Materiál výlisku:1.4512(nerez) tloušťka:1 mm.Vzdálenost bodů cca: 55mm.(viz výkres)
Uvažujeme.že bychom do horní měděné kostky zapustili  osm elektrod ,které by musely být stejně dlouhé a no koncích by byly osazeny čepičkami.Je možno z důvodu nestejnoměrného opalování tyto elektrody udělat odpružené?
V případě,že tento způsob svařování není možný prosím Vás o informaci jak jinak tento problém řešit.(existují nějaké mikrobodovky?)Svařování po jednotlivých bodech je zdlouhavé a vzhledem k ceně dílu nemožné.Děkuji.
Výkres dílu:
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5482_koleno-svaoovani.jpg

Offline

 

#2 03-03-2014 13:28:24

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 797

Re: Lze svařovat více bodů najednou?

Výkonově by neměl být problém. Mechanicky to bude náročnější, je třeba zajistit na všech bodech stejný přítlak a stejný průměr bodu. To je vše.

Offline

 

#3 03-03-2014 13:34:11

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3157

Re: Lze svařovat více bodů najednou?

Tak to jste si docela naběhli. Svádí mě to říci, že to je typická ukázka nešťastné konstrukce dílu. Před mnoha lety se konstruktéři v autoprůmyslu pokoušeli o podobné zhůvěřilosti a po zjištění, že neexistuje rozumné a hlavně rychlé a levné řešení, tuto cestu ve všech autovýrobách opustili.
Obdobné výrobky se samozřejmě běžně odporově svařují, ale ne mnohobodově. Existují varianty elektrod na vahadlech, existují varianty s hydraulicky tlačenými elektrodami pro zajištění stejného přítlaku na všech bodech najednou. Existují fígle jak bodovat bez znatelné stopy na jedné straně, existují způsoby bodování jen z jedné strany na Cu podložce. Prostě možných variant je poměrně mnoho, žádná z nich ale není levná.
Pro daný případ by bylo asi nejrychlejším řešením robotické bodování, jenže to se vyplatí až při stovkách tisíc kusů svařenců.
Drobnou komplikací bude i to, že se jedná o nerez. Znamená to totiž používat vysoce kvalitní (zřejmě CuCrZr) elektrody, dost vysoký přítlak, krátké časy a hodně stabilní zdroj proudu.
Pro konkrétní případ se vyplatí zhotovit přípravek pro přesné, nezáměnné polohování a pohyb polotovaru. Pak se můžete dostat na průměrný čas na bod pod 10 sec., takže na cca 1 min. na svařenec.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2017


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS