SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


Oznámení

Upozornění! Kategorie Všeobecná diskuse - pokec je dočasně nepřístupná. Je nutné zvážit, zda je v současné podobě na specializovaném fóru vůbec žádoucí. Po nezbytných úpravách bude znovu zpřístupněna!

#1 28-10-2012 17:56:36

Pepa.cz
Člen
Registrovaný: 03-05-2008
Příspěvky: 25

Poloautomat na rovinné svařování Tigem

Dostal jsem nabídku navrhnout mašinu na svařování skříní z nerezu. Maximální délka sváru bude 2500mm plech 1- 3 mm. Přemýšlel jsem o použití podepřených tyčí posun elektro motorem a kuličkový šroub posuv 0-10m/min.Rám jsem myslel z jeklu svařen a pod podepřené tyče profil U 120 se zafrézování pro tyče.Mašina bude mít jenom osu Y a Z. Výkres se zatím pokouším udělat ve 3D cadu.Jestli máte nějaké poznatky nebo zkušenosti ta napište. Dík Pepa

Offline

 

#2 28-10-2012 18:55:31

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3667

Re: Poloautomat na rovinné svařování Tigem

Svařovat nerezový materiál metodou TIG ve dvou osách bude asi neřešitelné. Asi se 3D nevyhnete, a to ani při použití metody "MIG" (ochranný plyn Ar + O2 nebo Ar + CO2). Přece jen se jedná o vysoce dynamický proces a jeho zvládnutí ve 2D? Možná bude lepší kopírovat dávno zvládnuté procesy než vymýšlet dávno vymyšlené. Plechové skříně se velmi často svařují robotizovanými metodami, a to i zmíněným TIGem. A velmi často se tam používají čidla na přesné vedení hořáku po předepsané trajektorii. Tenké plechy, a zvláště nerezové, jsou na přesné vedení hořáku a dodržení svařovacích parametrů velice citlivé. Uvědomme si, že prodloužení oblouku o 1 mm znamená úbytek svařovacího proudu o cca 10 A (při přiblížení zase zvýšení), to může být až 10% svařovacího proudu a to je při svařování docela průšvih. A ještě typ na informace - svařování v autoprůmyslu.

Offline

 

#3 28-10-2012 22:45:00

Pepa.cz
Člen
Registrovaný: 03-05-2008
Příspěvky: 25

Re: Poloautomat na rovinné svařování Tigem

Zkousel jsem to na cncecku delka sváru asi 300mm.Ale jak je psano je problém v délce nad 500mm s tou přesností plechu jestli tak poradte dik

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS