SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 20-07-2012 15:03:50

Johnyko
Člen
Registrovaný: 20-07-2012
Příspěvky: 1

Nastavení parametru bodového svaru

Dobrý den,
naše firma se zabývá svařováním ruznych ocelový dílu pro automobilový prumsl, ikdyž naše bodovací svařečky svařuji správně jsou nastaveny pokus omyl tak aby vysledný produkt prošel destrukční zkouškou. takže např. mame nastaveny proud 17KA určitý přitlad elektrody- 250kgF a svařecí čas..
Muj šef mi zadal ukol abych všechny svařečky nastavil tak aby proud nepřesahl 10.5KA, zjistil jsem že mužu nastavit nějaký poměr mezi vloženou hodnotou Amper a Transformátorem tak že výsledný svar bude stejně silný jak např tehdejších 17KA.
Nejsem žaden svařovací specialista, píšu zde proto abych nějakého svařovacího specialistu na bodové svary našel a zjistil co vše mužu nastavit abych snížil proud a zachoval kvalitu svaru, případně kdyby někdo věděl a znal nějakého odborníka ohledně bodovaček rad bych s nim domluvil přimo i schuzku v naší firmě v Moravsko slezském kraji.
děkuji za informace

Offline

 

#2 20-07-2012 16:06:45

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3157

Re: Nastavení parametru bodového svaru

Je pro mně přímo děsivá představa, že firma, která svařuje pro automobilový průmysl nemá svařovacího technika. Po velmi mnoha letech v autoprůmyslu rozhodně nechci vědět, která firma takhle místo svařování fušuje. To by totiž vedlo k velmi tvrdým postihům od odběratelů.
A teď  k těm svařovacím parametrům:
Odporové svařování je určeno třemi parametry. Jsou to svařovací proud, přítlak a čas. Množství tepla, které se vytvoří v místě bodového sváru je dáno vzorcem Q = R.I².T  .  Podle velikosti přítlaku se pak odporové svařování - bodování - rozděluje na měkké a tvrdé. A zde právě nastanou problémy.
Konstruktér na výkrese předepíše minimální velikost bodů. Dobrý svařovací technik pak dokáže při znalosti svařovaných tloušťek dílů spočítat potřebné množství tepla pro ohřátí na správnou teplotu. Pokud budete mít omezenou horní hranici svařovacího proudu je jedinou možností patřičně prodloužit svařovací čas, tedy počet svařovacích period. Přítlak nastavujte jen tak velký, aby udržel plechy u sebe bez rozstřiku. Přítlakem totiž ovlivňujete elektrický odpor v místě svařování. Čím větší přítlak, tím menší odpor a menší množství vytvořeného tepla.

Offline

 

#3 20-07-2012 20:24:38

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 797

Re: Nastavení parametru bodového svaru

Ten čtvrtý parametr je plocha bodu , která určuje hustotu proudu v daném bodovaném místě.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2017


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS