SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 18-12-2010 12:00:26

madx
Člen
Registrovaný: 18-12-2010
Příspěvky: 1

broušený povrch nerezi

nevíte někdo jak jednoduše udělat na nerez materialu broušený povch.Dík

Offline

 

#2 18-12-2010 14:55:39

Szabitch
Člen
Místo: Liberec(ko)
Registrovaný: 23-07-2009
Příspěvky: 501

Re: broušený povrch nerezi

matovacími popř. satenovacími koutouči z netkané brusné textilie se dá získat typický broušený povrch používaný např na nerez. zábradlí.Používám to i na hliník a je to perfektní smile

http://www.brusivojimi.com/lamelove-kot … -medium-2/


Migatronic PI 250 AC/DC
AlfaIn ATA 350 Puls 2 Mobil
Lorch Handy 180
Speedglas 9100XX, Speedglas 9100XX + cleanair

Offline

 

#3 18-12-2010 21:54:04

tigmaster
Člen
Registrovaný: 13-02-2010
Příspěvky: 58

Re: broušený povrch nerezi

madx napsal(a):

nevíte někdo jak jednoduše udělat na nerez materialu broušený povch.Dík

tady je katalog těchto prostředků.
Zaměř se na "stopková brusná tělíska", ty se dělí podle hrubosti a použitého materiálu...
40 je nejhrubší a jde to až někde po 400, pak se leští...
http://berner.cz/cps/berner/cz-cz/downl … 1_2010.pdf

Offline

 

#4 19-12-2010 12:12:04

statiks
Člen
Registrovaný: 21-08-2009
Příspěvky: 5

Re: broušený povrch nerezi

A co říkáte na  tyto kotouče   

http://aukro.cz/item1364071501_brusne_k … _akce.html


Selco Genesis 240 tlh

Offline

 

#5 19-12-2010 13:08:31

tigmaster
Člen
Registrovaný: 13-02-2010
Příspěvky: 58

Re: broušený povrch nerezi

statiks napsal(a):

A co říkáte na  tyto kotouče   

http://aukro.cz/item1364071501_brusne_k … _akce.html

tento kotouč je na sjednocení již vybroušeného povrchu. Sám o sobě nevybrousí hrubší vrypy nebo krupicu na mat.

Offline

 

#6 19-12-2010 14:31:51

Szabitch
Člen
Místo: Liberec(ko)
Registrovaný: 23-07-2009
Příspěvky: 501

Re: broušený povrch nerezi

tigmaster napsal(a):

statiks napsal(a):

A co říkáte na  tyto kotouče   

http://aukro.cz/item1364071501_brusne_k … _akce.html

tento kotouč je na sjednocení již vybroušeného povrchu. Sám o sobě nevybrousí hrubší vrypy nebo krupicu na mat.

Souhlas,tohle už je na konečnou úpravu povrchu(pro broušení moc jemné)


Migatronic PI 250 AC/DC
AlfaIn ATA 350 Puls 2 Mobil
Lorch Handy 180
Speedglas 9100XX, Speedglas 9100XX + cleanair

Offline

 

#7 24-01-2011 22:59:39

daniel123
Člen
Registrovaný: 09-12-2010
Příspěvky: 2

Re: broušený povrch nerezi

ktorý teda nástroj je vhodný na dosiahnutie brúseného (ryhovaného)povrchu na nerezi? Skúšal som už stopkový vejárovitý kotúč P40 a nedosiahol som povrch ako je na vzorkovniku od italinox. Myslite že to dosiahnem rounovým stopkovým brúskom? Mne sa to nejak nevidí, ved to rouno je dost mäké. Poradte prosim aký konkretne nastroj mam použiť, prípadne v akej postupnosti dosiahnem brúsený(ryhovaný, jednosmerný) povrch. Diky moc za rady

Offline

 

#8 24-01-2011 23:43:53

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1843
Web

Re: broušený povrch nerezi

U každé povrchovky záleží co za stroj máte k dispozici,jakou plochu budete dělat.Povrch se dá upravit různýmy způsoby podle toho jakou má mít drsnost.Moderní je momentálně kartáčování a broušení povrchu rouny s abrazivním zrnem Webrax,bear-tex satinex nebo Scotchbrite
Viz: http://www.bach-brusivo.cz/index11.htm
http://www.bach-brusivo.cz/index11.htm
Omlouvám se že vkládám udaje ze stránek prodejce(mimo toho že od nich občas beru pásy do brusky s nimi nemám nic společného),ale nemůžu se dostat na stránky Norton abrazives.Scotchbrite je produkt firmy 3M.Lamelák nadělá na povrchu nerovnosti což rouno neudělá
Výhoda broušenýho povrchu je že na rozdíl od leštěného na něm není vidět každý škrábanec,takže na zábradlí, jiné zatěžované aplikace apod,je to ideální

Editoval Ládes (24-01-2011 23:47:49)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#9 25-01-2011 09:18:54

daniel123
Člen
Registrovaný: 09-12-2010
Příspěvky: 2

Re: broušený povrch nerezi

mam k dispozícii vrtačku a flexu, ale tá nemá reguláciu otáčok. Chcem brúsit jakl 40x20. Ten som kúpil kartáčovaný a chcel by som ho teraz obrúsiť, aby na nom bola ryhovaná štruktúra. Nebrúsil som ho lamelákom ale stopkovýmvejárovým brúskom upnutým vo vrtačke, no nemalo to žiaden úber materiálu.

Offline

 

#10 25-01-2011 20:36:23

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1843
Web

Re: broušený povrch nerezi

V případě že bych měl k dispozici alespoň fotku té povrchovky byl bych moudřejší.Regulace je u flexy príma věc,ale taky neřeší všechno-dá se obejít menším přítlakem a častější výměnou kotouče tak aby bylo brusivo/abrazivo stále ostré a povrch se tak nepálil.Osobně bych doporučil povrch jeklu přebrousi flexou s diskem se suchým zipem na kruhové výseče kde máte záruku že při troše šikovnosti brousít stále v ploše a neopatrným přitlačením nenaděláte dolíky jako v případě lamel


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#11 26-01-2011 10:44:23

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2780

Re: broušený povrch nerezi

U běžné flexy je nutná velice velká zkušenost,teprve potom je možné vzít do flexy nějaký hrubozrnný kotouček a udělat s ním nějaký stejnoměrně rýhovaný povrch.
Bez záruky bych navrhnul vzít nějaký nový kruhový kartáč na čištění kotle nebo komína, upnout do vrtačky a s ním zkusit udělat rýhovaný povrch. Tyhlety kartáče mají kovové štětiny nějaké kalené a tvrdé, takže by měly ty rýhy udělat i do nerezu. Jsou ale i křehké, takže v té vrtačce toho moc nevydrží.

Offline

 

#12 26-01-2011 11:04:23

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3089

Re: broušený povrch nerezi

Ocelovým kartáčem do ocele nemůžeš udělat stejnou strukturu povrchu jako brusivem . A jinak má běžná vtačka pro broušení velmi malou rychlost a na větší plochy ji odděláš . Sám jsem si oblíbil gumový kotouč určený do flexi s výměnnými "papíry" .

Offline

 

#13 26-01-2011 11:19:29

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2780

Re: broušený povrch nerezi

Ta struktura tím ocelovým kartáčem bude přirozeně jiná než brusivem, ale na druhé straně by měla jít udělat víceméně rovnoměrná i bez nějakých zvláštních zkušeností.
Vrtačka má malou výdrž proto, že není určená na boční radiální tlaky třeba při broučení brusným kotoučem, ale u drátěného kotouče či kartáče je při citlivé práci ten boční tlak minimální.

Editoval Radim (26-01-2011 11:19:41)

Offline

 

#14 26-01-2011 14:22:03

pkougl
Člen
Místo: Kralupy
Registrovaný: 26-12-2009
Příspěvky: 62

Re: broušený povrch nerezi

ja bch byl jen opatrný s použití ocelových nástrojů, ono se může stát že se vám do nerezu "vetřou" miniaturní kousky kovu které následně reznou.

Offline

 

#15 26-01-2011 14:51:43

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 951

Re: broušený povrch nerezi

Použitím ocelových kartáčů spolehlivě a naprosto dokonale nerezový plech znehodnotíte .

Online

 

#16 26-01-2011 20:41:48

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1843
Web

Re: broušený povrch nerezi

To je absolutní pravda ocelák na nerez nebrat za žádných okolností.Povrch se totiž stoprocentně kontaminuje tou ocelí-párkrát se mi stalo že se mi promíchaly pásy na brusku a si takhle omylem přidělal práci s předěláváním celého výbrusu nože.Většinou finišuju broušení samochladící A30(500-600grit) nebo A16(1200grit) cubitronem od 3M a následně přelíznu povrch nejjemnějším Scotchbritem(taková ta abrazivní textilie) pro sjednocení povrchu a právě tenhle drápač(nejde na něj psát popisovačem)se mi nejčasteji zamění a pak abych to sjížděl od 220 protože mi to přinese borec co s tím boural kance s rezavýma flíčkama a některým lidem se blbě vysvětluje že to je nerez.
Do flexy ten diskovej unašeč jak jsem psal.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#17 27-01-2011 09:02:09

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2780

Re: broušený povrch nerezi

Hm, na to jsem v zápalu zapomněl, že "rez" na nerez nesmí.
Ale když už jsem to uvedl, je možné ty stopy "rezi" na nerezi odmořit? Třeba v domácích podmínkách natřít běžně dostupnou kyselinou chlorovodíkovou nebo sírovou?

Offline

 

#18 28-01-2011 19:16:54

tigmaster
Člen
Registrovaný: 13-02-2010
Příspěvky: 58

Re: broušený povrch nerezi

Radim napsal(a):

Hm, na to jsem v zápalu zapomněl, že "rez" na nerez nesmí.
Ale když už jsem to uvedl, je možné ty stopy "rezi" na nerezi odmořit? Třeba v domácích podmínkách natřít běžně dostupnou kyselinou chlorovodíkovou nebo sírovou?

Jsou i oceláky na nerez...
Jínak co se toho moření týče, tak si myslím, že to moc nepomůže...rez ti opět vyleze na povrch.

Offline

 

#19 28-01-2011 20:45:09

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 951

Re: broušený povrch nerezi

Žádný oceláky na nerez nejsou. Nerezové drátěné kotouče jsou dělány z magnetické nerezi, ale pořád je to nerez.

Online

 

#20 29-01-2011 10:11:48

24paja
Člen
Registrovaný: 31-01-2010
Příspěvky: 75

Re: broušený povrch nerezi

To dodatečné odmoření by uspělo,jelikož to všechnu povrchovou rez vyžere.Občas to v práci uděláme na hranách van kde jsou po ohranování stopy po pryzmu,ve kterých to začne reznout,jelikož se do mat.dostane nečistota ze zminovaného pryzma,které není nerezové!!


Berlan 180,KIT 3500 Standart,Kowax KWX820, Magnum TIG THF 336A AC / DC PULS IGBT MMA 400V+ domácí chlazení,Točna na trubky,Argon+form.plyn.Odvalovací točna na nádrže.

Offline

 

#21 17-05-2019 11:17:19

Ikovlabs
Člen
Registrovaný: 16-02-2017
Příspěvky: 87

Re: broušený povrch nerezi

Zvazuji udelat zahradni sloupek z nerez ctvercoveho jeklu 80x80 ALSI304.Dodava se kartacovany ale standartne je poskrabany a pod.Samozrejme je na tom videt kazdy otisk.
Da se to povrchove upravit aniz bych si musel koupit brusku za 15kKC?


Berlan BPS 40,BWIG 180,BMIG 140

Offline

 

#22 17-05-2019 18:29:04

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3532

Re: broušený povrch nerezi

Mám pocit, že ALSi304 není nerez. Asi chybička v označení.

Offline

 

#23 17-05-2019 19:16:13

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1672

Re: broušený povrch nerezi

Ale no tak, co jiného by to jako bylo?

Offline

 

#24 17-05-2019 19:25:09

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1672

Re: broušený povrch nerezi

Ale tam má být AIsi304,zase je pravdou ,že to není aluminium

Offline

 

#25 18-05-2019 06:58:23

Ikovlabs
Člen
Registrovaný: 16-02-2017
Příspěvky: 87

Re: broušený povrch nerezi

Ano spravne je to AISI304 - s hlinikem bych neobtezoval v sekci nerez.Uvaha je pasova bruska nebo fibr na flexe,rucne nejakym rounem,nasledne nejak morit -  co poradite ...?
Je to uz celkem plocha -  zatim stacil drateny kartac....


Berlan BPS 40,BWIG 180,BMIG 140

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS