SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 30-07-2010 11:49:46

luk1
Člen
Registrovaný: 30-07-2010
Příspěvky: 2

Potřebuji rady na správné svařování

Dobrý den. Koupil jsem si svářečku - Elektrodová svářečka GE 235 TC, GUDE. Jsem začáteční a chtěl bych poradit jak vařit. Na co použít slabší elektrody, na co silnější, jak regulovat intenztuproudu, espektive jak poznám kdy mám přidat a obráceně. Dále zda mám při sváření držet elektrodu přímo ve sváru, nebo ve větší vzdálenosti. Všechny rady mne zajímají. Pokoušel jsem se vařit asi 5mm pásoviny k sobě a po přebroušení jsem zjistil, že většina sváru je struska a samotné sváry jsem měl jen bodově. Takže jsem mezery a díry znovu vyvařoval a tak stále dokola. Jak Děkuji za rady.
Tady jsou mé data ke svářečce:Napájecí napětí:      230 V / 400 V
Frekvence:     50-60 Hz
Max. příkon:     6,2 kW
Min. pojistka:     16 A
Napětí při chodu naprázdno:     48 V
Doporučená tloušťka materiálu:     1,5-12 mm
Max. svářecí proud:     210 A
Regulační rozsah:     50-190 A (u elektrod 2-4 mm)
Doba zapnutí při max. proudu:     230 V - 20% / 400 V - 40 %
Třída izolace:     H
Druh ochrany:     IP 21

Ke svářečce jsem si koupil kuklu samostmívací  ASK 400 je dobrá?

Editoval luk1 (30-07-2010 11:52:22)

Offline

 

#2 30-07-2010 11:57:46

fastrac8250
Člen
Registrovaný: 18-05-2008
Příspěvky: 66

Re: Potřebuji rady na správné svařování

jo elektrodu drz priamo v mieste zvaru a postupuj pomaly ziadny rozkyv ono casom aj uvidis rozne zfarbenie trusky a roztaveneho zeleza a podla oho poznas ci to je dobre zvarene alebo nie a aky prud mas dat si pozri na krabicke od elektrod tak su odporucane prudy a niekde okolo nic hsa pohybuj ked je neco hrubie tak mu troska pridas ked tensie uberies casom nato prides aj sam len to chce cvik

Offline

 

#3 30-07-2010 13:48:12

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 1339
Web

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Chce to najmä cvičiť a cvičiť.
Nezváraj hneď na ostro , ale polohy zvárania si najprv  vyskúšaj na nejakom železnom šrote.
Ušetríš tak veľa brúsenia na nepodarenom zvare smile .
Rutilkami sa obtiažnejšie zvára , síce ľahko zapaľujú oblúk , ale aj pomerne ľahko sa dá nimi zavariť do zvaru struska.
Alebo si ešte postav usmerňovač a použi bázické elektródy.
Pri ich použití sa struska do kovu nezavaruje.


PowerMat S-MAT 160
MEZ Brumov TMB-125-1

Offline

 

#4 30-07-2010 14:11:18

alll
Člen
Místo: HRANICE 4-Drahotuše
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3281

Re: Potřebuji rady na správné svařování

luk1 napsal(a):

Dobrý den. Koupil jsem si svářečku - Elektrodová svářečka GE 235 TC, GUDE. Jsem začáteční a chtěl bych poradit jak vařit. Na co použít slabší elektrody, na co silnější, jak regulovat intenztuproudu, espektive jak poznám kdy mám přidat a obráceně. Dále zda mám při sváření držet elektrodu přímo ve sváru, nebo ve větší vzdálenosti. Všechny rady mne zajímají. Pokoušel jsem se vařit asi 5mm pásoviny k sobě a po přebroušení jsem zjistil, že většina sváru je struska a samotné sváry jsem měl jen bodově. Takže jsem mezery a díry znovu vyvařoval a tak stále dokola. Jak Děkuji za rady.
Tady jsou mé data ke svářečce:Napájecí napětí:      230 V / 400 V
Frekvence:     50-60 Hz
Max. příkon:     6,2 kW
Min. pojistka:     16 A
Napětí při chodu naprázdno:     48 V
Doporučená tloušťka materiálu:     1,5-12 mm
Max. svářecí proud:     210 A
Regulační rozsah:     50-190 A (u elektrod 2-4 mm)
Doba zapnutí při max. proudu:     230 V - 20% / 400 V - 40 %
Třída izolace:     H
Druh ochrany:     IP 21

Ke svářečce jsem si koupil kuklu samostmívací  ASK 400 je dobrá?

ano kukla je dobra na domaci použití, na skoušeni svaru je nejvhodnejší nejaky kousek silnejšího mateialu jako jekl 50x50 a vetší nebo kus ička učka a podobne skoušet tak dlouho až se vam svar povede a bude plynuly bez strusky po  oklepani strusky ve svarovem kovu skoušejte i ruzne mirne naklony pomalou postupovou rychlost a prisvařovani elektrodu pomaličku tlačte do  mista svaru takovym spusobem se pomalu svařet naučíte  i rutilovymi elektrodami..

Editoval alll (30-07-2010 14:11:51)


TIGER 205  / BINZEL 24/gama 160

Offline

 

#5 30-07-2010 14:55:08

BaHnO
Člen
Registrovaný: 05-02-2009
Příspěvky: 13

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Jeste si dokup svarecsky kladivko, poradnej dratenej kartac a poradny svarecsky rukavice(ne tenky, tlusty, izolacni. Abys sis moh podrzet dlouhou elektrodu).
A udelej krok z5. Navarova housenka. Snaz se na jeden zatah celou elektrodu a udelat homogeni housenku - stejna tloustka, stejna sirka. Zleva do prava, elektroda s materialem svira uhel 60 stupnu. Cim delsi oblouk, tim vic tepla, drz nejakou stredni dylku. Zapaluj skrtanim, ne tukanim, na misto svarovani rychle prejed. Elektrodu radsi vetsi(3,2 treba). Vse predem ocistit, okartacovat minimalne, polechtani flexou lepe.
Az ti tohle pujde, cimz i vokouknes pomer housenka/struska, prejdes s tim na svar dvou materialu a zjistis, ze to jde skoro samo.

Offline

 

#6 30-07-2010 20:44:41

atishajn
Člen
Registrovaný: 30-05-2010
Příspěvky: 983
Web

Re: Potřebuji rady na správné svařování

luk1 , Daj sem foto tvojho najlepsieho zvaru ako sa ti podaril tou novov masinkov a poradime ...

Offline

 

#7 30-07-2010 20:57:48

Renda
Člen
Registrovaný: 01-08-2009
Příspěvky: 35

Re: Potřebuji rady na správné svařování

parametry svářečky jsi tu napsal pěkně ale nikde si tu neuved jaké jsi použil elektrody což je dost zásadní věc

Offline

 

#8 31-07-2010 12:13:17

luk1
Člen
Registrovaný: 30-07-2010
Příspěvky: 2

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Elekltrody jsem použil 2,00. Já, ale ani nevím jaké mám používat, tedy dle jakých zásad. Tluščí materiál - tluščí elektrody? Fotku sem brzy dám, tedy až mi přijdou elektrody. Už mi došly.

Editoval luk1 (31-07-2010 12:18:00)

Offline

 

#9 31-07-2010 14:02:29

Radim
Člen
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 1514

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Nejlépe a nejrychleji se naučí příslušný obor, když se kombinuje studium teorie a praxe.
Když už jsi vynaložil nějakou tisícovku na svářečku, můžes vynaložit další cca dvě stovečky na nějakou knihu o svařování , něco mezi 100 - 200 stránkami, kde se o svařování píše na úrovni nějaké průmyslovky či učňáku. Tam budou všechny tyto praktické věci, na které se ptáš plus spousta další teorie, kterou časem použiješ, pokud se tím budeš skutečně dál zabývat.  Něco zadarmo ke stažení je i  tady na tomto webu.
Jinak platí, že bez práce nejsou koláče, jako že se tady na něco zeptáš, někdo ti to napíše, ty to jednou přečteš a hned budeš umět svařovat, tak to neplatí.
Svařování se naučíš dostatečně dobře, až když to budeš třeba z té knihy nějakou hodinku studovat a potom vezmeš svářečku, rozumné elektrody, nějaké kusy železa, na kterých moc nezáleží a nějakou hodinku budeš to nastudované zkoušet. Pak se třeba na něco třeba tady zeptáš, zas nějakou hodinku budeš studovat, co potřebuješ, zas nějakou hodinku svařovat ......
Až najednou po nějaké době zjistíš, že to, co potřebuješ svařit, prostě svaříš a ty svary jsou bezchybné.....
Vedle těch správných elektrod pro svařování je potom třeba dbát na kvalitu mašiny - u svářečky hlavně všude dobrý kontakt, na uzemnění, v kleštích, čistý konec elektrody, nedobrý kontakt u kutilské svářečky odebirá volty nutné k zapálení elektrody a k udržení oblouku. Potom na kvalitu matroše - očištěné místo svařování a místo pro zemnění do holého kovu.... U začátečníka se vyplatí 5 minut všechno zkontrolovat  a opilovat do holého kovu, než se vůbec ta svářečka zapne.....
Potom ke svářečce se ti bude hodit jako další příslušenství aspoň levná kutilská rozbrušovačka, ať už na nějaké nenáročné řezání s řezacím kotoučem nebo na broušení rzi a barvy s brusným kotoučem. Pilka na železo je sice levná, poměrně přesná, ale dnes s ní řezat díly na svaření je už jaksi mimo.

Editoval Radim (31-07-2010 14:03:38)

Offline

 

#10 31-07-2010 16:38:05

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 2122

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Radši jste si měl podle mě přišetřit a koupit si raději invertor. Pro začínající svářeče je úplně ideální. Má stejnosměrné napětí, né střídavé, které ulehčuje zapalování oblouku a sváření. Když už klasickou trafosvářečku, tak raději něco kvalitnějšího. Firma Gude celkově nevyrábí nějak obzvláště kvalitní svářečky, ale to je jen můj názor. Zapalování oblouku je otázka zvyku. Já mám zase raději klepání, né škrtání. Pro první pokusy si vemte raději silnější materiál a elektrody např. 2.5mm. Na trafosvářečky bez usměrňovače asi jen Rutilové, možná i Kyselé. V žádném případě ne Basické, ty jsou jen na stejnosměrný proud. Při svařování se snažte tlačit elektrodu pořád do svarové lázně a veďte elektrodu jen pomalu, aby jste v kukle viděl, že je svarová lázeň porád rovnoměrná. Chce to cvičit, cvičit a cvičit.


Telwin Bimax 4.195, zatím úpravy
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#11 31-07-2010 22:22:04

atishajn
Člen
Registrovaný: 30-05-2010
Příspěvky: 983
Web

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Chlapi ja zvaram profi , ale rutilky nemam v oblube . Zvaraju sice samo , a je z nich pekny zvar a vela trusky ...  a nemyslim ER117 , co zakladne .

Offline

 

#12 01-08-2010 13:30:31

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 1877

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Čekal jsem dlouho, kdy luk1 konečně někdo poradíte, ať si zajde do nejbližší svářečské školy a tam se domluví na dvoudenním kurzu. Za ty dva dny se pod vedením odborníka naučí 10 x víc, než chytáním zcela nesouvislých informací na internetu. Takový zaškolovací kurz nemusí ani překročit 1000 Kč a bude skutečně umět svařovat. Sám se to nikdo nenaučí a systém pokus - omyl je už na samotných elektrodách a svařovaném materiálu nakonec mnohem dražší, než nějaký kurz.

Offline

 

#13 01-08-2010 14:01:35

cipisek32
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 05-09-2007
Příspěvky: 291

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Co furt máte s těma kurzama ? jirkati dám Ti flašku domácí slivovice a nauč ho to ! Mě to naučil otec - zámečník a na kurz s..u .


Kitin 170LA

Offline

 

#14 01-08-2010 16:31:09

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 1877

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Milý cipísku32, na kurz můžeš klidně sr.t. To je čistě tvoje soukromá věc. Poznal jsem za 45 roků činnosti ve svařování řadu machrů, kteří přicházeli do řady firem jako mistři světa a po velmi krátké době odcházeli se staženým ocasem jako spráskaní pejskové. Ono totiž se svařování skutečně nedá bez soustavné defektoskopické kontroly nikdy naučit. A mám takový neodbytný pocit, že si při domácím lepení žádnou defektoskopii neprovádíš, maximálně tak vizuální kontrolu. A to bych rád viděl její úroveň při tvém přístupu k teorii. Mám dojem, že kdyby ses podíval na svůj nejlepší svár s normou ČSN EN ISO 5817 - Jakost ve svařování -  v ruce, tak bys své názory rychle změnil. A řeči o tom, že přece nesvařuješ atomovou elektrárnu, jsou na nic.
A pokud jde o to někoho naučit svařovat, pak si na to kdykoliv troufnu, protože zcela běžně zaškoluji ve firmě nové svářeče na místa, kde není potřeba ani základní, ani "úřední" kurz. A vystavuji jim i Oprávnění, takže jsou pak evidováni v centrální evidenci a pravidelně každé dva roky přeškoleni z bezpečnostních předpisů. A ani mi nemusejí dávat flašku slivovice, protože to ve firmě mají v rámci zvyšování kvalifikace zadarmo.

Offline

 

#15 01-08-2010 17:59:24

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1177
Web

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Mohu částečně potvrdit co píšete, jirkati. Pracoval jsem před lety ve svářecí škole zde v USA jako instruktor svařování. Přicházeli machři, kteří tvrdili, že už svařovat umí, že se zapracovali ve firmě svého otce ap. a že ten kurz ve škole potřebují pouze kvůli získání oprávnění pracovat jako kvalifikovaný svářeč někde jinde.
Nechci tvrdit, že nic neuměli, ale většinou neznali teorii, vlastnosti, rozdělení a značení materiálů  a v praxi mnozí z nich měli naučené nevhodné postupy a techniku. A odnaučit se už naučené chyby některým dělalo značné potíže. Takže já osobně bych také doporučoval od začátku nějaký odborný kurz, kde se aspoň základní věci naučí správně.

Offline

 

#16 01-08-2010 18:25:15

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 2122

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Já se musím Jirkati také zastat. Všichni tady luk1 radíme, ale pokud se do toho nepodívá přes nějaký kurz, vždycky to bude jen takové domácí lepení. Že někoho učí doma taťka svařovat, je asi proškolený svářeč a to je něco úplně jiného. Tady se jedná o to, že se někdo chce naučit z ničeho nic svařovat. Já sice taky nejsem profi svářeč, jen jsem se kdysy na učňáku učil svařovat obalenou elektrodou v základním kurzu, takže základy mám. COčkem jsem se učil jen po různých firmách, kde jsem pracoval, protože mě to zajímalo a chtěl jsem se to naučit. Před necelým měsícem jsem odešel z firmy, kde taky svářeči mávali papíry, že jsou profi svářeči, ale většina z nich umí velké ho..o a i já amatér a samouk mám kolikrát lepší sváry než oni. Aby někdo vařil plechy tl. 2,5-3mm housenkami o šířce asi 3-4mm, to se na mě nezlobte, ale tohle se nedá považovat za dobrého svářeče. Je to sice svařování COčkem, ale to teď není podstatné. Takže bez alespoň základního zaškolení je to o ničem.

Editoval varok (01-08-2010 18:26:59)


Telwin Bimax 4.195, zatím úpravy
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#17 01-08-2010 18:53:28

cipisek32
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 05-09-2007
Příspěvky: 291

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Pokud jsem luk1 pochopil má to na doma . Já svařuji jen doma nebo kamošům . Netvrdím že jsem nejlepší , ale ty vaše profi řeči - o vadách zkoumaných rentgenem atd . mě točí . Udělal jsem šrotovník na obilí ,  řepu , vlečku za traktor , několik bran atd a nikdy mi nic neprasklo ani neupadlo . Chápu , že se sám nenaučí svařovat , ale podle mě je lepší poprosit nějakýho odborníka co se ti za flašku bude věnovat vikend . Určitě lepší než školení . Zvlastní zkušenosti si o školeních myslím své - zaplatils zůčastnil ses tak ho máš .  sad


Jinak nikoho nechci urazit ani se s nikým hádat od toho tady není toto forum  takže to ukončíme !

Editoval cipisek32 (01-08-2010 19:00:14)


Kitin 170LA

Offline

 

#18 01-08-2010 21:36:03

Radim
Člen
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 1514

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Já jsem si k svářečce koupil jednu takovou knížku o svařování a při tom zaučování na svařování elektrodami střídavým proudem jsem ji během mnoha hodin přelouskal mnohokrát odpředu dozadu a zase zpátky. Takže návyky doufám mám správné a přehled nejen o svařování obalovanou elektrodou , o značení těch elektrod, ale i o dalších svařovacích metodách mám. Je ale fakt, že jako technolog lakování většina mých dílů byly svařence, takže jsem měl správné a relativně kvalitní svary na dílcích před očima každý den. Takže snad ani nebylo možné, abych se to svařování naučil špatně.  K tomu z dřívějška nějaké znalosti elektřiny  a elektroniky, co jsem dříve bastlil různé věci, takže všelijakým průběhům napětí a proudu na svařovacích trafech či schématům invertorů rozumím.....
Nebo třeba rozumím potřebě takové "hlouposti" jako je mít všechny kontakty, přes které prochází svařovací proud dotažené a očištěné, zvláště u kutilských  bau traf...
Nicméně kdyby se stalo a v práci bych měl vzít do ruky svářečku a vydělávat si svařováním, asi bych se taky snažil udělat si kurs v nějaké svářečské škole. Ono je velký rozdíl si doma promyslet nějaké svařování, připravit si to podle svého, jak to vyhovuje mně a potom to s dostatkem času svařit nejlépe, jak umím a přijít do práce na pracoviště a věci připravené někým jiným podle nějakého obecného mustru vařit z fleku kvalitně a zároveň plnit příslušné někým předepsané normy.
Já jinak kurs na svářečské škole neplánuji, ale myslím, že takový jedno, dvoudenní svářečský kurs šitý přesně na míru tomu, co má luk1 doma, rozhodně neuškodí. Stejně tak ale pomůže třeba nějaká neplacená praxe či výpomoc u nějakého zámečníka , co svařuje nebo třeba krátká brigáda se zaučením na svařování někde tam.....

Editoval Radim (01-08-2010 21:43:15)

Offline

 

#19 03-08-2010 00:38:08

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 2122

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Já jsem nemyslel jít do svářecí školy, aby tam z něho udělali mistra světa. Dobré a kvalitní sváry se stejně podle mého dosáhnou jen praxí, tedy svařovat, svařovat a zase svařovat. Školu jsem myslel na to, aby mu vysvětlili, jaké jsou druhy svářeček, elektrod, svárů apod. Potom ať mu vysvětlí, jak vzniká vůbec el. oblouk, co je kořenový svár, a co vrchní, neboli krycí apod. Pokud sežene někoho hodného, kdo svařovat umí a bude se mu nějakou dobu věnovat, to je něco jiného, to je taky možnost. Pokud mu to alespoň někdo neukáže, je to o ničem.

Já taky netvrdím, že jsem mistr světa. Elektrikou jsem se učil svařovat na učilišti a COčkem jsem se naučil sám. Netvrdím, že mé sváry projdou rentgenem, ale vím s lým jsem se setkal a koho jsem viděl, myslím jakože svářeče se státními zkouškami. Polovina z nich to má stejně přes obálku a v životě nedělali zkoušky.


Telwin Bimax 4.195, zatím úpravy
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#20 03-08-2010 06:44:14

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 2075

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Máš pravdu , o školení ani zkouškách to není . Když je někdo kopyto , tak ním zůstane .Jenom TIGem jsem nesvářel , jinak vším a žádné papíry nemám . A to jsem vařil několik let v údržbě ve fabrice . Byly tam starý stavy Rošery , vše litina co lítala na podívání . Tak jsem ji vařil autogenem i elektrikou -tenkrát triodyna , ale o tom to je zkusit si to za cizí peníze . Tedy všechno muselo makat ! Jo a COčkem jsem se učil vařit v Rakousku! nejdříve u maníka doma a pak u firmy co dělala lanovky . Bojte se ! Tam jsem čichl k Froniusu . Ale pro Svařeče zůstanu lepičem . Pravda stojí výše -vařit , vařit .

Editoval bobobo (03-08-2010 06:44:30)

Online

 

#21 03-08-2010 12:39:04

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 2122

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Když se člověk snaží, tak i samouk jako já dokáže udělat slušné sváry. Asi rok jsem svařoval ve firmě vložky do krbů COčkem Fronius a docela dobré. Před tím jsem svařoval jen takové drobné věci, spíše bodování tenkých plechů asi 0,8-1.5mm. Jak jsem ale psal výše, tak i někteří lidé, co se pořád natřásají státními zkouškami jsou antitalenti, kteří si ani neumí pořádně nastavit svářečku. Svařování pomocí obalované elektrody je těžší v tom, že se musí umět zapálit oblouk, ale zase je to jednodušší na nastavení svářečky.


Telwin Bimax 4.195, zatím úpravy
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#22 03-08-2010 12:59:24

Phavel
Člen
Registrovaný: 23-05-2010
Příspěvky: 15

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Jsem na tom podobně jako původní tazatel, před nedávnem jsem si koupil invertor a víceméně na základě teorie, částečně z odborné školy, z internetu a rad z tohoto fóra, jsem začal zkoušet svařovat. V prvním koutovém svaru rutilkou jsem zavařil tolik strusky, že to odpadlo, téměř jen jsem se na to zle podíval :-) Teď po řadě pokusů už je to mnohem lepší. Ano jistě, nikdy, ani vzdáleně nebudu svařovat jako profesionál (můj pracovní obor je IT), ale na svařování (nebo lepení - očima profesionála) okolo baráku tento postup pokus-omyl podle mě stačí. Nechystám se svařovat konstrukce, kde by nižší jakost svaru a jeho případná destrukce mohla mít vliv na životy a zdraví lidí. Kdyby tohle byl můj záměr, stejně pochybuji, že by stačilo zaplatit si pouze nějaké zaškolení za 1000.

Ale při téhle příležitosti mám jeden, přiznávám hloupý, dotaz :-) Jaké je vhodné použít číslo ochranného skla při svařování obalovanou elektrodou? Totiž, i když před nasazením kukly přiblížím elektrodu blízko svaru, bylo by dobré před samotným zapálením vidět alespoň obrysy svařenců. Nebo se skutečně musím smířit s tím, že bez samostmívací kukly budu zapalovat vždy "po slepu"? Pro začátečníka je asi obravdu dobrá investice do samostmívací...

Offline

 

#23 03-08-2010 13:04:51

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 1877

Re: Potřebuji rady na správné svařování

Specielně pro varoka: Jedna firma v severních Čechách vyrobila velikou zakázku krbů pro německou firmu, která je chtěla pro německý trh. Při přejímce požádal odběratel o předložení svářečských oprávnění podle EN 278-1 pro všechny svářeče, kteří na zakázce pracovali. Samozřejmě to tam vařil kdo měl aspoň jednu ruku a pana majitele ani nenapadlo se podívat do norem na krby platných v Německu. Tam by se býval dozvěděl, že svářeči musí mít platnou EN 287-1. Trapně argumentoval tím, že to na výkresech nebylo a že za své svářeče ručí. Ještě hezčí bylo, když nevěděl co jsou to protokoly o průběžně prováděných penetračních a vizuálních zkouškách svárů.
Závěr - německá strana výrobky nepřevzala a protože takové množství krbů nikdo nechtěl, tak je nyní firma v lividaci s plnými sklady neprodejných výrobků.

Offline

 

#24 03-08-2010 13:22:02

alofok
Člen
Registrovaný: 20-03-2009
Příspěvky: 346

Re: Potřebuji rady na správné svařování


BERLAN BWIG 180, GUDE MIG GE 155/6W, ESAB ORIGO-TECH, GCE PB 0-3 (Pb-kyslík)

Offline

 

#25 03-08-2010 13:39:48

alll
Člen
Místo: HRANICE 4-Drahotuše
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3281

Re: Potřebuji rady na správné svařování

jirkati napsal(a):

Specielně pro varoka: Jedna firma v severních Čechách vyrobila velikou zakázku krbů pro německou firmu, která je chtěla pro německý trh. Při přejímce požádal odběratel o předložení svářečských oprávnění podle EN 278-1 pro všechny svářeče, kteří na zakázce pracovali. Samozřejmě to tam vařil kdo měl aspoň jednu ruku a pana majitele ani nenapadlo se podívat do norem na krby platných v Německu. Tam by se býval dozvěděl, že svářeči musí mít platnou EN 287-1. Trapně argumentoval tím, že to na výkresech nebylo a že za své svářeče ručí. Ještě hezčí bylo, když nevěděl co jsou to protokoly o průběžně prováděných penetračních a vizuálních zkouškách svárů.
Závěr - německá strana výrobky nepřevzala a protože takové množství krbů nikdo nechtěl, tak je nyní firma v lividaci s plnými sklady neprodejných výrobků.

jednu firmu znam Je v ODRACH firma Romotop vyrabi krby krbove vložky a opod kdyz zamestnavaji svařeče kteří maji aspon zakladni kurs a po zaparacovani delají euro  za svary jim ručí svařeči kterí už euro normu maji platnou. asi tak.. se to bežne dela když chteji vyrobky vyvažet za hranice.. a kontroly vyrobku si taktež nechavaji dělat ve skušebně..

Editoval alll (03-08-2010 13:41:37)


TIGER 205  / BINZEL 24/gama 160

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005  -  2014


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS