SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 14-06-2010 09:31:11

mvk67
Člen
Registrovaný: 03-06-2010
Příspěvky: 37

Svařování oceli 15 142 (42CrMo4)

Dobrý den,

potřeboval bych doporučit nejvhodnější přídavný materiál pro svařování oceli 15142 (42CrMo4).

Pro MAG, popřípadě obalenou elektrodu.

Děkuji.

Offline

 

#2 28-06-2010 16:15:37

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1075

Re: Svařování oceli 15 142 (42CrMo4)

Böhler DCMS-IG (MAG nebo WIG drát), Böhler FOX DCMS Kb (bazická elektroda), Böhler DCMS Ti (rutilová elektroda).
Je to stejná CrMo slitina, jen samozřejmě s nižším obsahem uhlíku. Svar má proto logicky nižší pevnost, zvláště je-li 42CrMo4 ve stavu zušlechtěném, ale má vyšší houževnatost a tažnost. U jednovrstvých svarů je díky promísení pokles pevnosti nižší až zanedbatelný. Je-li třeba, obvykle se to řeší větším svarem nebo jiným typem (koutový, přeplátovaný atd.).

Offline

 

#3 04-12-2019 09:27:30

R4do
Člen
Registrovaný: 28-11-2019
Příspěvky: 1

Re: Svařování oceli 15 142 (42CrMo4)

Dobrý deň. Nechcem zakladať ďalšie vlákno, tak sa spýtam tu.
Závitové konce s ocele 42CrMo4 sú kalené. Potrebujem ich navariť na bezšvové mäkké trubky. Priemer 150mm, hrúbka steny koncov cca 30mm. (Trubky majú 5mm stenu). Dostal som odporučenie  zvárať to z elektródami na nerez (OK 67.70),

1. môže to mat nejaké vyhody oproti menej legovanym elektrodam? (Bohler fox dcms kb, OK 55.00, EB 321).

2. Je niečo dôležité co treba vediet  pri kladeni jednotlivych vrstiev alebo stačí zvarat tak aby sa to "nedokrivilo"? (min. pocet vrstiev, max pocet vrstiev
,poradie vrstiev, kryciu vrsvu lubim spravit siroku cez cely zvar, mozem to spraviť aj pri  tomno materiáli?

3. Čo je to interpass? Nie je mi jasné či to je teplota pri ktorej treba prestať zvárať, alebo je to minimálna teplota pred ďalšou husenkou

Dakujem za odpoveď!

Offline

 

#4 Včera 14:08:54

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1724
Web

Re: Svařování oceli 15 142 (42CrMo4)

R4do napsal(a):

Dobrý deň. Nechcem zakladať ďalšie vlákno, tak sa spýtam tu.
Závitové konce s ocele 42CrMo4 sú kalené. Potrebujem ich navariť na bezšvové mäkké trubky. Priemer 150mm, hrúbka steny koncov cca 30mm. (Trubky majú 5mm stenu). Dostal som odporučenie  zvárať to z elektródami na nerez (OK 67.70),

1. môže to mat nejaké vyhody oproti menej legovanym elektrodam? (Bohler fox dcms kb, OK 55.00, EB 321).

2. Je niečo dôležité co treba vediet  pri kladeni jednotlivych vrstiev alebo stačí zvarat tak aby sa to "nedokrivilo"? (min. pocet vrstiev, max pocet vrstiev
,poradie vrstiev, kryciu vrsvu lubim spravit siroku cez cely zvar, mozem to spraviť aj pri  tomno materiáli?

3. Čo je to interpass? Nie je mi jasné či to je teplota pri ktorej treba prestať zvárať, alebo je to minimálna teplota pred ďalšou husenkou

Dakujem za odpoveď!

Ano, tato kombinace materiálů se běžně svařuje tzv. přechodovými elektrodami jak je vám doporučeno.

Interpass teplota je minimální teplota před další housenkou. To ostatní je na zkušenostech svařeče.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS